farang82 Inlagd Mars 3 Dela Inlagd Mars 3 Onlinetjänster m.m. för att skicka från Sverige till Thailand finns det ju gott om (Transfer Galaxy, Wise, m.fl.), men vad är det bästa alternativet om man vill skicka från Thailand till Sverige? Western Union är ju bara att glömma.. skickar jag 100 000 THB till mitt bankkonto hos Swedbank så får jag endast 26 887 SEK... utöver deras dåliga växlingskurs (dvs. 0,26887) så tar dom dessutom ut 4000 THB i avgift för överföringen... helt horribelt... det måste väl finnas något bättre sätt så man kan få runt 30000 - 31000 SEK när man skickar 100 000 THB till Sverige? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Mars 3 Dela Inlagd Mars 3 Har du tillgång till Thailändskt bankkonto så blir kursen i stil med vad du önskar om du gör en utlandsöverföring. Men jag vet inte hur hög avgift dom tar, men den borde inte vara så farlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 3 Dela Inlagd Mars 3 Deemoney finns ju. Om jag inte missminner mig tillkomer vat på överföringen av nån anledning. Dock verkar den inte tillgänglig för närvarande. https://www.deemoney.com/ Har sett att WU går att aktivera på BKKbank dock endast på bank och inte i app. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 3 Dela Inlagd Mars 3 Jag har skickat med bankappen bara. Använder Kasikorn. Går med Bangkok bank också har jag sett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 3 Dela Inlagd Mars 3 5 timmar sedan, skrev Surin P3: Jag har skickat med bankappen bara. Använder Kasikorn. Går med Bangkok bank också har jag sett. Gör det samma, fungerar bra. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 4 Dela Inlagd Mars 4 (ändrad) Ja ser man på. Kost THB 1050 Som tur är jag inte i behov. Svenka banken till thaibanken. Kost SEK 250. Kan man inte ha ett wise koto för Thailand också? Ändrades Mars 4 av p125 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 4 Dela Inlagd Mars 4 Svenska banken till Bangkok bank kostar 60kr med HB. Har aldrig behövt skicka andra vägen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 4 Dela Inlagd Mars 4 (ändrad) 52 minuter sedan, skrev Wangthong: Svenska banken till Bangkok bank kostar 60kr med HB. Har aldrig behövt skicka andra vägen. Då betalar väl mottagaren resterande kostnad. Vilket borde vara du själv. (Då ska Skandiabanken ha 50 SEK) Ändrades Mars 4 av p125 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 4 Dela Inlagd Mars 4 Wise känner av att jag redan har ett konto så de vill inte skapa ett till. (olika mailadresser givetvis men samma gubbe;) Frågade dem hur man kan göra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 4 Dela Inlagd Mars 4 2 timmar sedan, skrev p125: Då betalar väl mottagaren resterande kostnad. Vilket borde vara du själv. (Då ska Skandiabanken ha 50 SEK) Kan vara så. Förr har jag mest skickat till frugan eller till någon släkting det har då inte känts som det har spelat någon roll. När jag sedan började skicka till mig själv har det fått stå kvar. HB redovisar inte öppet i varje fall som Skandia gör. Ibland när jag skickat små summor har jag försökt räkna ut hur pass stor avgiften kan vara. Men det har aldrig känts som någon större summa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 4 Dela Inlagd Mars 4 Wise svarade att jag får använda någon av de konton hos dem som har kontodetaljer och skicka dem dit. Halvtaskig lösning... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 5 Dela Inlagd Mars 5 8 timmar sedan, skrev p125: Wise svarade att jag får använda någon av de konton hos dem som har kontodetaljer och skicka dem dit. Halvtaskig lösning... Mig veterligen så går det inte med Wise i Thailand, iaf sist då jag kollade? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 5 Dela Inlagd Mars 5 Om man har ett visa/mc kort på thaibanken så kan man ta ut på det i Sverige. Har dock ingen koll på ev avgift Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Mars 5 Dela Inlagd Mars 5 19 timmar sedan, skrev p125: Wise känner av att jag redan har ett konto så de vill inte skapa ett till. (olika mailadresser givetvis men samma gubbe;) Frågade dem hur man kan göra Varför skulle man behöva 2 konton hos Wise? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 5 Dela Inlagd Mars 5 3 timmar sedan, skrev lasseiudon: Varför skulle man behöva 2 konton hos Wise? För att slippa en ganska hög avgift vid överföring från thai till sve. Bör vara samma avgift som till sve bank (฿1050) då det också blir en swift överföring till EUR eller USD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 5 Dela Inlagd Mars 5 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev p125: För att slippa en ganska hög avgift vid överföring från thai till sve. THB går väl ändå inte att överföra till Sverige med wise? Finns iaf inte med på listan, så hur gör du när sänder THB med wise? Ändrades Mars 5 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 5 Dela Inlagd Mars 5 (ändrad) 37 minuter sedan, skrev Soengsang: THB går väl ändå inte att överföra till Sverige med wise? Finns iaf inte med på listan, så hur gör du när sänder THB med wise? Tanken var att med det andra kontot göra som du gör när man överför sek till wise. Överföring THB till wise med konto id som meddelande. Därifrån konvertering till SEK/EUR och överföring till första kontot. Borde ge bättre kurs och lägre avgift. Ändrades Mars 5 av p125 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Mars 6 Dela Inlagd Mars 6 13 timmar sedan, skrev p125: Överföring THB till wise med konto id som meddelande. Det går ju inte att sätta in pengar på Wise med THB som valuta. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 6 Dela Inlagd Mars 6 9 timmar sedan, skrev Mickey1969: Det går ju inte att sätta in pengar på Wise med THB som valuta. Inte ens med thailändskt wisekonto? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 6 Dela Inlagd Mars 6 2 timmar sedan, skrev p125: Inte ens med thailändskt wisekonto? Nä…..finns inget ”Thailändskt wisekonto”, mig veterligen iaf. 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 7 Dela Inlagd Mars 7 9 timmar sedan, skrev Soengsang: Nä…..finns inget ”Thailändskt wisekonto”, mig veterligen iaf. Jag vet ju inte men... https://wise.com/th/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 7 Dela Inlagd Mars 7 29 minuter sedan, skrev p125: Jag vet ju inte men... https://wise.com/th/ Samma wise. Annat språk bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd Mars 7 Dela Inlagd Mars 7 5 minuter sedan, skrev Surin P3: Samma wise. Annat språk bara. Det finns bara en wise. Men det ser ut att vara tillgängligt i Thailand. Kan thai öppna wise konto? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Mars 7 Dela Inlagd Mars 7 59 minuter sedan, skrev p125: Kan thai öppna wise konto? Ja det kan dom, men man kan fortfarande inte sätta in pengar på Wise i valutan THB. Dom kan dessutom inte ansöka om Wise Visa kort. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 7 Dela Inlagd Mars 7 11 timmar sedan, skrev p125: Det finns bara en wise. Men det ser ut att vara tillgängligt i Thailand. Kan thai öppna wise konto? Eftersom det inte går att skicka THB så är det ganska meningslöst....tyvärr, vet inte om finns någon annan liknade app där THB fungerar? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu