Jump to content
IGNORERAD

Automatisering

p125

Recommended Posts

Håll till godo med dagens gubbgnäll ;-)

Några reflektioner efter hemkomsten från vinterns tripp.

I BKK var passkontrollen vid utpassering automatiserad. Ca. 80% fick fail vid utpasseringen och fick ta en annan mer manuell kö.

I HEL var passkontrollen vid inpassering till Schengen automatiserad vilket resulterade i en jättekö då det krånglade för majoriteten av passagerna. Automaterna är rätt kinkiga vid scanningen.

Detta resulterade i en försening på ca 30 min. Vilket ledde till alla slottar i GOT missades och bagaget tog 45 min innan bandet börjadede rulla.

Det verkar som att ju mer det automatiseras ju mer krånglar det.

I GOT var det bara att gå rätt in. Det är ju Sverige...

Ändrades av p125
  • Ge karma 8
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev p125:

Håll till godo med dagens gubbgnäll 😉

I BKK var passkontrollen vid utpassering automatiserad. Ca. 80% fick fail vid utpasseringen och fick ta en annan mer manuell kö.

I HEL var passkontrollen vid inpassering till Schengen automatiserad vilket resulterade i en jättekö då det krånglade för majoriteten av passagerna. Automaterna är rätt kinkiga vid scanningen.

Detta resulterade i en försening på ca 30 min. Vilket ledde till alla slottar i GOT missades och bagaget tog 45 min innan bandet börjadede rulla.

I GOT så kom du väl från ett Schengenland så då ska det bara vara att gå rätt in om inte så faller anledningen med Schengen avtalet.

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev p125:

Håll till godo med dagens gubbgnäll 😉

Jag gick igenom automatiska passkontrollen i augusti. Gick hur smidigt som helst och nästan ingen kö. Jag fick sedan vänta på min fru som gick i manuell passkontroll för Thai.

• Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag gick igenom automatiska passkontrollen i augusti. Gick hur smidigt som helst och nästan ingen kö. Jag fick sedan vänta på min fru som gick i manuell passkontroll för Thai.

Den (i HEL) funkade ju efter ett par försök. Den i BKK krävde registrering i en annan station innan men inte "på rad". Lite förvirrat som mycket annat i TH.

I GOT var det inte ens tullen bemannad.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev p125:

Den (i HEL) funkade ju efter ett par försök. Den i BKK krävde registrering i en annan station innan men inte "på rad". Lite förvirrat som mycket annat i TH.

Varför vill du ha passkontroll mellan Helsingfors och Göteborg?

Det är avskaffat sedan en del år nu.

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Varför vill du ha passkontroll mellan Helsingfors och Göteborg?

Det är avskaffat sedan en del år nu.

Du har så rätt. Det borde stoppa i entrén till Schengen. Men ändå läcker det in...

Men ingen tull? Praktiskt för all del. Kanske ska ta med jazztobak nästa gång....

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev p125:

Nu sviker minnet lite på hur exakt det gick till men jag kommer inte ihåg någon registrering. Jag vill vill minnas att det var typ två grindar. Kanske en där man skannade passet och en där de tog bild och dom var väl direkt i följd. Fort gick det i alla falla för mig.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...