Jump to content
IGNORERAD

Bankkonto

p125

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev biker:

De som har thai-id kort kan väl använda det istället på körkortet.

Men vet inte om det skulle va nån fördel.

mvh

biker

Jag funderade på det, men det finns ju potentiella problem som påpekats här på forumet tidigare. Tex har vissa fått en text på kortets baksida om att det bara gäller i den provinsen där kortet förnyas.

Plus att DLT i Surin vägrade och bara godkände adress verifikation från immigration.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Surin P3:

Jag funderade på det, men det finns ju potentiella problem som påpekats här på forumet tidigare. Tex har vissa fått en text på kortets baksida om att det bara gäller i den provinsen där kortet förnyas.

Plus att DLT i Surin vägrade och bara godkände adress verifikation från immigration.

Stämmer att jag läst något i den stilen, att det skulle kunna innebära någon form av begränsad behörighet.

Är nog bättre att inte bry sig om den biten👍

mvh

biker

'

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Surin P3:

Samma i NangRong där jag gör mina körkort......och äter Thailands bästa hamburgare.

https://restaurantguru.com/24-Street-Burger-Nang-Rong-3

https://www.facebook.com/24StreetBurger/posts/530905118701418/

• Party 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Samma i NangRong där jag gör mina körkort......och äter Thailands bästa hamburgare.

Får ta hojen och prova en burgare där. Måndagar stängt, övriga dagar stänger 19.30?

Bara 12 mil härifrån. 👍

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev biker:

Får ta hojen och prova en burgare där. Måndagar stängt, övriga dagar stänger 19.30?

Bara 12 mil härifrån. 👍

Du ångrar dig inte, samtidig mycket smidigare att förnya körkort där istället för Korat.

• Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du ångrar dig inte, samtidig mycket smidigare att förnya körkort där istället för Korat.

Har gjort mina i Sikhio, en bit från Korat. Har funkat bra. Men en bra burgare kan va värt en mc-tur, hursom helst.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vi har också lyckats få Thailands godaste hamburgare här i Surin.

Vilket sammanträde.

Junkies och Saffron.

• Haha 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev biker:

Stämmer att jag läst något i den stilen, att det skulle kunna innebära någon form av begränsad behörighet.

Är nog bättre att inte bry sig om den biten👍

mvh

biker

'

Ja jag har ju Thai-ID-kortnumret på mina körkort numera. Någon begräsning står det dock inte på körkortet. Men det kräver ju att den DLT man tillhör godkänner  det rosa id-kortet istället för adressintyg från immigration.

• Ge karma 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Morgan Johansson:

Var i  Bangkok Bank appen ser du passnumret?

Jag hittar inget.

Settings(kugghjulet uppe till höger) Klicka sedan under Profil på "Personal information (KYC)" Där står passnumret under mitt namn.

• Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Morgan Johansson:

Ah,

Grå markerat hos mig.

Blir väl att göra KYC när de begär och det.

På min står det att jag måste besöka ett kontor för att gå vidare.

Måste dit i alla fall då jag har nytt pass.

Har även fått ett meddelande från Bangkok Bank i deras app att telefonnumret och namnet som det tillhör inte stämmer överens med mitt namn.

Det har sin naturliga förklaring att frugan och jag delar och använder en thaitelefon och det är hon som är registrerad på det numret. Skall försöka med mitt svenska nummer men troligtvis behöver jag 

ett thailändskt nummer och det måste fixas innan 30/4 då min app inte kommer fungera längre efter det datumet.

( To enhance the security of Mobile Banking in accordance with goverment policies, your mobile number 063-xxx-xxxx owner´s name must match the name registered with Mobile Banking ) 

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev BB:

På min står det att jag måste besöka ett kontor för att gå vidare.

Måste dit i alla fall då jag har nytt pass.

Har även fått ett meddelande från Bangkok Bank i deras app att telefonnumret och namnet som det tillhör inte stämmer överens med mitt namn.

Det har sin naturliga förklaring att frugan och jag delar och använder en thaitelefon och det är hon som är registrerad på det numret. Skall försöka med mitt svenska nummer men troligtvis behöver jag 

ett thailändskt nummer och det måste fixas innan 30/4 då min app inte kommer fungera längre efter det datumet.

( To enhance the security of Mobile Banking in accordance with goverment policies, your mobile number 063-xxx-xxxx owner´s name must match the name registered with Mobile Banking ) 

Självklart behöver du ett thailändskt telefonnummer.

Fick själv samma meddelande ifrån Bangkok Bank och vad som är lite intressant är att det finns en länk där man kan kolla om ens telefonnummer är det som banken har men kollen gäller bara thailändare, undrar hur utlänningar skall göra?

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Självklart behöver du ett thailändskt telefonnummer.

Fick själv samma meddelande ifrån Bangkok Bank och vad som är lite intressant är att det finns en länk där man kan kolla om ens telefonnummer är det som banken har men kollen gäller bara thailändare, undrar hur utlänningar skall göra?

Enligt frugan anger thailändare ID-nummer, utlänningar anger passnumret som är knutet till kontot.

Men jag inte provat, men låter rimligt.......

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev biker:

Enligt frugan anger thailändare ID-nummer, utlänningar anger passnumret som är knutet till kontot.

Men jag inte provat, men låter rimligt.......

Jag registrerad på DTAC sen länge med samma kort på banken, dock gammalt passnummer på DTAC idag.....hoppas det inte strular till det!

Dela på andra sajter

Personligen vill jag ha så lite som möjligt att göra med triskande banker, myndigheter med mera i Thailand.

Frun står för hus, bilar och bankkonton och jag för över pengar dit och tar ut med hennes kort.

Körkort är det enda jag skaffat där.

Då kan mitt blodtryck hållas stabilt och jag kan ligga mer i 

image.png.24b5cb2cf81991605471197e245e6b47.png

Dessutom blir det enklare för henne om jag skulle kila vidare 🙂

• Ge karma 8

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...