Jump to content
IGNORERAD

Vårat bygge


irjus

Recommended Posts

det måste ha varit surt att få böter på lika mycket som i princip bygget kostar,

de kunde väl ha varnat er först innan de kör hela registret, trist.

väldigt fint gediget perfekt hus, vackert

mvh challenger98smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • irjus

    43

  • glimten66

    6

  • Tallviking

    5

  • nissehult_13

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

forsokte hjalpatill lite, gick bra tills polisen/banken kom ock kollade 1200000 thb i boter ,for vad lyfte ett par tegelpannor ? alskar Thailand

Skojjar du? eller menar du att domstolen bötfällde dig med 1,2mil/Bath?

Berätta jättegärna mer om vad som hände o hur det hände,jag tror mig veta att fler med mig fick sig en tankeställare om detta.

Så berätta jättegärna mer

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har både hört och läst om detta problem på flera håll

Har köpt en bok som är väldigt bra, skriven av en engelsman som byggt hus i Thailand

Här är en text tagen ur den boken:

Working on your own house

If you do not have a work permit, you cannot legally work on your own house, at

least not manual work. Even with a work permit, construction work is listed as a

restricted occupation. Do a google search on “Restricted Occupations Thai law”

and you will find several references detailing what you cannot do, even with a

work permit.

Technically speaking it is illegal to check up on the building progress your self

without a permit since it can be considered work, so be careful and stay friendly

with the neighbors to avoid visits by the police.

You will probably get many offers from farang friends who want to help out for a

little beer money. This is a bad idea! If you get caught, both you and your friend

will be in big trouble.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

Det var ju i och för sig tråkigt om det är så strikt.

Å andra sidan är det ju den perfekta ursäkten att slippa hjälpa till när fru Chang bygger sina hus i Thailand ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla Irjus, nu nåste du förtydliga dig. Har du fått betala böter på 1,2 mil???

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

Det var ju i och för sig tråkigt om det är så strikt.

Å andra sidan är det ju den perfekta ursäkten att slippa hjälpa till när fru Chang bygger sina hus i Thailand ;)

Herr Chang har talat.

Ja man måste se det positiva i det hela. Finns inget bättre än att sitta i skuggan med en GT i handen och se på när andra jobbar. Och ha juridiskt stöd för det ! :great:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

lite fler bilder, och ja jag fick betala, men det loste sig en i frugans familj har en hel del att saga till om, men nu till det trakiga 80% av arbetarna har fatt svin influensa. och foresten sa valde vi superblock

post-6109-126615852002_thumb.jpg

post-6109-126615853466_thumb.jpg

post-6109-126615856764_thumb.jpg

post-6109-126615859238_thumb.jpg

post-6109-126615860186_thumb.jpg

post-6109-126615852002_thumb.jpg

post-6109-126615853466_thumb.jpg

post-6109-126615856764_thumb.jpg

post-6109-126615859238_thumb.jpg

post-6109-126615860186_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

lite fler bilder, och ja jag fick betala, men det loste sig en i frugans familj har en hel del att saga till om, men nu till det trakiga 80% av arbetarna har fatt svin influensa. och foresten sa valde vi superblock

Fan va trist att du fick sådana böter. tur att de löste sig för dig va sa dom då

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

vet ej,jag pratar vare sig thai eller ngt annat asiatiskt sprak/dialekt, men det har hant en massa med bygget i dag, sjalv sa va jag pa fisketur sa det blev inga bilder i dag, men det kommer i morrn

Link to comment
Dela på andra sajter

.det går undan så han inte ens vill svara på våra frågor om "böterna" han fick, hade eller kunde fått..hur gick det egentligen ???

vi är många som är nyfikna vad som hände, kanske det "bara" var rykte att det kunde bli böter om man inte passade sigwhistle.gif

men nu gick det bra för denna gång, men nästa gång..1zgarz5.gif

lycka till med bygget, det blir jättefintgreat.gifdance1.gif

lycka till

mvh

challenger98smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

.det går undan så han inte ens vill svara på våra frågor om "böterna" han fick, hade eller kunde fått..hur gick det egentligen ???

vi är många som är nyfikna vad som hände, kanske det "bara" var rykte att det kunde bli böter om man inte passade sigwhistle.gif

men nu gick det bra för denna gång, men nästa gång..1zgarz5.gif

lycka till med bygget, det blir jättefintgreat.gifdance1.gif

lycka till

mvh

challenger98smile.gif

Ja man e ju nyfiken hur de gick o va som hände man vill ju inte hamna i samma sitts

Link to comment
Dela på andra sajter

lite fler bilder, och ja jag fick betala, men det loste sig en i frugans familj har en hel del att saga till om, men nu till det trakiga 80% av arbetarna har fatt svin influensa. och foresten sa valde vi superblock

Dom fick väl inte svin influensan av superblocken hoppas jag?! :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

1.2 mille i böter tillåt mig tvivla,hur kom man fram till den summan.En likvärdig bot i sverige skulle vara på en 5-6 miljoner sek,

Link to comment
Dela på andra sajter

1.2 mille i böter tillåt mig tvivla,hur kom man fram till den summan.En likvärdig bot i sverige skulle vara på en 5-6 miljoner sek,

Ser ut som om det är en tolknings fråga ... ja , men det löste sig .. man undrar ju med vad .. ett nätt lån på 1,2 mille kanske?

Med den summan torde man kunna muta ett helt Ampure! haha :crazy:

... ja jag fick betala, men det loste sig en i frugans familj har en hel del att saga till om ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar skribenten med att slänga ur sig, 1,2 mille i böter.

Vad vill han ha? Uppmärksamhet eller vad?

Skriver han A så får han väl skriva B.

Dessutom så är det inte trovärdigt, om han inte blivit jätteblåst förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

lite fler bilder, och ja jag fick betala, men det loste sig en i frugans familj har en hel del att saga till om, men nu till det trakiga 80% av arbetarna har fatt svin influensa. och foresten sa valde vi superblock

OK, Du ser investeringen som böter, men som tur är så finns en i frugans familj som sponsrar alltihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok dags en forklaring, jag vagrar betala huset sjalv efter alla historier som om man hort, sa frugns bank chef var ock k0llae bygget, sam tiddigt som lant matarna eller va fan dom kallas, va daer och matte upp frugans mark, och jag hjalpte bara till att lasta av en bil, kan saga att vi har bytt bank nu. det va han som stallde till allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...