Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Februari 6 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 6 Fick bilder nyss av brodern som nu ska ha fixat bromsarna. 23 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Februari 6 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 6 Brodern har förövrigt nu flytta hem och ska bygga egen bilverkstad. Dagen innan vi flög hem kom det en lastbil med lite reservdelar han samlat på sig i Bangkok. 24 2 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Februari 9 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 9 (ändrad) Frugan har länge snackat om att hon vill bygga en liten fiskdamm ute på skogsmarken intill broderns mark som vi gjorde i ordning förra vintern för att han ska kunna bygga verkstad. Så nu vart det slag i den saken. Bra som vattentäkt till broderns bygge var ett av argumenten. Ändrades Februari 9 av Mankan 22 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Februari 9 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 9 Överblivna massor. kördes upp till broderns tomt för utfyllnad. 19 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Februari 9 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 9 Så liten vart den dock inte. 22 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 9 Dela Inlagd Februari 9 On 2025-01-30 at 18:19, skrev Mankan: Först på agendan gallring av yngre Teakskogs marker. Svärmor Intresant berätta lite mer om teak träden, plantering och hur många år innan avverkning, behöver man tillstånd för träden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 9 Dela Inlagd Februari 9 1 timme sedan, skrev Mankan: Så liten vart den dock inte. I med fisk fort som fasen annars blir det bara en myggodling. 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 9 Trådstartare Dela Inlagd Februari 9 26 minuter sedan, skrev rolba: I med fisk fort som fasen annars blir det bara en myggodling. Inte min huvudvärk. 🙂 1 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 9 Dela Inlagd Februari 9 2 timmar sedan, skrev Mankan: Så liten vart den dock inte. Är rören till för att slippa få en massa skit i pumpen när man ska ta ut vatten ur dammen? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 9 Trådstartare Dela Inlagd Februari 9 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: Är rören till för att slippa få en massa skit i pumpen när man ska ta ut vatten ur dammen? Ja det är för att skilja av från fiskvattnet. Om man vill använda vattnet till dusch eller diskvatten så ska det inte lukta fisk fick jag förklarat för mig. Jag vet inte hur väl det fungerar. 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 9 Dela Inlagd Februari 9 1 minut sedan, skrev Mankan: Ja det är för att skilja av från fiskvattnet. Om man vill använda vattnet till dusch eller diskvatten så ska det inte lukta fisk fick jag förklarat för mig. Jag vet inte hur väl det fungerar. Ok, jag håller på med att göra en damm(eller våtmark som det måste kallas för att få bidrag) och där så har jag tänkt just att sätta ner rör för att ta ut vatten via till bevattning för att slippa att pumpa upp grundvatten för det. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 9 Trådstartare Dela Inlagd Februari 9 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev UglyFarang: Ok, jag håller på med att göra en damm(eller våtmark som det måste kallas för att få bidrag) och där så har jag tänkt just att sätta ner rör för att ta ut vatten via till bevattning för att slippa att pumpa upp grundvatten för det. Hon snackade om bidrag också men de var kö eftersom dom delar ut ett visst antal per år. Sedan måste man då också bygga en viss fast bestämd storlek som jag förstod var var betydligt mindre. Ändrades Februari 9 av Mankan 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Februari 9 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 9 Hon/vi har en annan markplätt också som hon köpte för en 5-6 år sedan av någon som behövde pengar i spekulativt syfte och lade ner ett antal tusen i maskinkostnader för att det inte längre skulle vara en kulle. Där vart det också en dam men dock betydligt mindre. Grannarna som bor närmast är nog i alla fall nöjda för vi använder den inte. Röda pilen pekar på dammen. Före efter 14 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 9 Dela Inlagd Februari 9 50 minuter sedan, skrev Mankan: Hon snackade om bidrag också men de var kö eftersom dom delar ut ett visst antal per år. Sedan måste man då också bygga en viss fast bestämd storlek som jag förstod var var betydligt mindre. Ok, min damm blir byggd här hemma i Sverige så det blir återbäring på avgifterna till EU... 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu