Mankan Inlagd Januari 30 Dela Inlagd Januari 30 Hemkommen i söndags efter drygt 5 veckor i Thailand. Byn -Pattys-byn och hem igen. som vanligt några projekt. 5 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Uppstart av kaffe maskinen som bara legat i dvala sedan augusti 20 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Först på agendan gallring av yngre Teakskogs marker. Svärmor 33 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Lite kallt var det på morgonkvisten. 26 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 (ändrad) Köpte ett skosskåp som kunde passa på uteplatsen. Vi köper ett omonterat sa jag slänger ihop det på en tima max. Man har ju monterat några IKEA skåp tidigare. Och efter att ha tittat på de monterade versionerna som stod i butiken så tänkte jag att detta gör jag bättre själv. Jag kan väl säga att IKEA beskrivningarna är något bättre, men fyra timmar senare så stod det där. Tyvärr missade jag den helt färdiga bilden. Ändrades Januari 30 av Mankan 25 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 (ändrad) Ny solfilm på bilen. Framrutan hade börjat släppa. Det blev 40% fram och 60 bak. om det nu är procent man säger. Vet inte men lite ljusare fram. Ändrades Januari 30 av Mankan 25 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra i sovrummet med förvaring. Vill ju kunna hänga lite kläder och gärna ha plats för min soda-kyl. köpa något som blir någon kompromiss när det gäller utnyttjandet av utrymmet eller platsbyggda. Det slutade med det senare. En start en sågad kortsida. 24 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Nu var mintanke att jag skulle bygga garderob i vit melamine. Ja jag vet billiga sikt skivor men du får ju en finish utan att spackla ock måla. Lånade en pickup och drog till Lampang. Skulle även ha någon form av bänkskiva till mina arbetsbänkar och MDF till såg-mall. Nåja vit melamine var slut så då fick det väl bli någon träfärjad. Typ teak som det finns så lite av på övervåningen. Ironi! Kantband måste dom väl ha tänkte jag eftersom de säljer skivorna. No have, Hade aldrig hört talas om. Vänd dig till någon möbelbutik blev svaret. Nåja skam den som ger sig jag köper ett gäng skivor och hoppas på det bästa. 24 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Nu när jag ska bygga garderob är det ju bra om jag har en någorlunda rak såg-mall. Försökte hitta en rätskiva men det var lättare sagt en gjort. Så det fick bli ett klassiskt snäppsnöre. Vinkeljärnet i bild var som ett S när jag försökte lägga det efter snäpplinjen. 26 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 (ändrad) Ett misstag kommer sällan ensamt. Jag var så korkat så jag gjorde mallen lite för smal så jag måste flytta på tvingarna när jag ska såga förbi om de inte sitter på yttersta kanten. Sedan ska man helst hålla reda på sladden när man sågar annars kan de hända att den blir lite kortare. Ändrades Januari 30 av Mankan 25 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 (ändrad) Jag lyckades i alla fall hitta kantband på Lazada. Långt ifrån perfekt men det fick duga. Ändrades Januari 30 av Mankan 12 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Efter en 1-2 dagars sågade och skruvande så hade jag i alla fall fått upp grunden. 30 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 30 Dela Inlagd Januari 30 11 minuter sedan, skrev Mankan: Ett misstag kommer sällan ensamt. Jag var så korkat så jag gjorde mallen lite för smal så jag måste flytta på tvingarna när jag ska såga förbi om de inte sitter på yttersta kanten. Sedan ska man helst hålla reda på sladden när man sågar annars kan de hända att den blir lite kortare. Du som verkar gilla att göra egna saker kanske skulle skaffa en sänksåg. 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 En gammal upputsad och spraymålad duschdraperistång fick tjäna som klädstång. 21 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Sedan hände inte så mycket mer utan den blev nåra veckor i Pattis. Men jag går lite händelserna i förväg för att slutföra garderobprojektet så långt jag kom denna resa. Den där duschdraperistången visade sig inte hålla måttet då man hängde på lite kläder så det blev att inhandla ett lite bättre järnrör. Sedan lite förstärkningar för den övre hyla så den inte saggar. 24 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 (ändrad) Så här blev slutresultatet för denna resa när det gäller garderobprojektet. Den kan kanske utvecklas med dörrar eller något annat nästa resa. Mittenfacket nere är anpassat för IKEA:s trådkorgar. Tanken var att svänga förbi i Bangna när vi åkte förbi där men så blev det inte men det får bli näste resa. Ganska nöjd ändå med resultatet med ganska små medel. Ändrades Januari 30 av Mankan 32 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30 (ändrad) 36 minuter sedan, skrev UglyFarang: Du som verkar gilla att göra egna saker kanske skulle skaffa en sänksåg. Jag har en hemma i Sverige. Problemet är väl att ha allt både där och här. Speciellt när man bara är där 1-2 månader om året. Men den hade nog gjort mer nytta i Thailand. För här hemma i Sverige ligger det mest i sin låda. De roliga är dock att det går att göra rätta bra snitt med en billig cirkelsåg om man bara köper till en hyffsad klinga och gör en egen sågskena av billig MDF. Ändrades Januari 30 av Mankan 8 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 (ändrad) In Pattis. Har inte haft någon spoon "trä trea" i mitt thaigolfsett och har varit lite snål för att jag tycker bra klubbor är så dyra i Thailand. Gjorde i alla fall slag i saken och köpte mig en beggad spoon, 2800 THB med nytt grepp. Det betalade sig direkt kan jag säga. Ändrades Januari 30 av Mankan 21 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 30 Dela Inlagd Januari 30 18 minuter sedan, skrev Mankan: Jag har en hemma i Sverige. Problemet är väl att ha allt både där och här. Speciellt när man bara är där 1-2 månader om året. Men den hade nog gjort mer nytta i Thailand. För här hemma i Sverige ligger det mest i sin låda. De roliga är dock att det går att göra rätta bra snitt med en billig cirkelsåg om man bara köper till en hyffsad klinga och gör en egen sågskena av billig MDF. Det är enklare när man inte har så långt till sommarstugan och kan ta med sej mera prylar i bagaget... 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 jo de var det då. mina tidigare byggda hyllor och bänk. I min verkstad. Dålig ordning och mycket urplockat. Byggde mig också en mobil sådan som man kan dra ut och jobba ute. Funkade kanon. 22 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Begagnad bil. Ja Nu köpte jag ju en Honda just för att Brodern kan mecka med dom i sömnen. problemet är väl att han bor i Bangkok (till nu). Nu visade de sig att AC inte funkande när vi kom ner. Fyllde på systemet hos han som bytte sol-film och det blev lite kyla men kylarfläkten gick inte med den fart den borde. tydligen hade brodern koll på vad det var så han tog med sig en kylare från Bangkok när han skulle upp til nyår. De blev ett jävla meckande för att byta den där kylaren som sitter under instrumentbrädan men nu funkar det igen. Åkte ju bland annat till Pattis och tillbaka. 31 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 31 Dela Inlagd Januari 31 12 timmar sedan, skrev Mankan: Först på agendan gallring av yngre Teakskogs marker. Svärmor Växer teakträd fort? 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 1 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1 On 2025-01-31 at 06:54, skrev Peolito: Växer teakträd fort? Hon sålde av 10 Rai som hade vuxit i 25-30 år nyligen. Stammarna var väl då gissningsvis i snitt 2 dm i diameter. 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Februari 6 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 6 Var och besiktade bilen. 23 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mankan Inlagd Februari 6 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 6 Tydligen så var det dålig bromsverkan höger bak. Han skulle prova lite till fick jag höra så kanske det löste sig sa de så jag slapp komma tillbaka. Hmm vad menar han tänkte jag är det dålig bromsverkan så lär det väl inte laga sig självt. Han åkte runt och gjorde om bromsprovet ett par gånger och helt plötsligt var det bra. Det visade sig att han kalibrerade om mätare så den gav ett bättre resultat. 5555 Thailand. 18 5 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu