Nicholas Inlagd December 24, 2024 Dela Inlagd December 24, 2024 Verkar vara planen. Räddar Nissan från konkurs. Mitsubishi vet jag inte riktigt hur det var med, kanske dom var under isen. Toyota står starka. Honda och toyota blev kvar alltså. Pågår ett stålbad och bilindustrin i Europa och USA Sydkorea etc är i skottgluggen. Även i Thailand lyckas kineserna sälja bilar som tusan trots hög import skatt. Förmodligen betalar väl aldrig skatten. Märkligt också att Kina får sälja identiska kopior av toyota commutern i Thailand. Mycket som man inte förstår,men pengar under bordet förstår man att det var inblandat. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd December 25, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 25, 2024 2 timmar sedan, skrev uptoyou: @Nicholas Du skriver ofta "commuter" när du diskuterar bilar, men vad är det för något? Översättning blir pendlare. Varför skriver du det? Jag har aldrig sett det ordet på något motorforum. Den absolut vanligaste minibussen i Thailand är en Toyota Commuter. Man kan inte åka bil i mycket mer än 1 km utan att se en sån. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd December 25, 2024 Dela Inlagd December 25, 2024 Är väl en HiAce här 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 25, 2024 Dela Inlagd December 25, 2024 Nytt bilmärke då! Hondyouta!??🤠 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 25, 2024 Dela Inlagd December 25, 2024 Här är en ny finsk firma som öppnat i Sverige! https://www.motonet.se/ Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 On 2024-12-25 at 15:50, skrev uptoyou: Toyota är inte inblandat i detta. Det är Honda, Nissan, Mitsubishi, Renault och Dacia det handlar om. Hur kommer Renault Group in i denna sammanslagningen? Renault Group (Frankrike-ägt). Kända varumärken: Renault, Dacia, Alpine. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 31, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2024 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: Hur kommer Renault Group in i denna sammanslagningen? Renault Group (Frankrike-ägt). Kända varumärken: Renault, Dacia, Alpine. Renault och Nissan sitter ihop hårt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 24 minuter sedan, skrev Nicholas: Renault och Nissan sitter ihop hårt. Jo, det vet jag att de samarbetar tätt, men de ägs väl inte av samma ägare? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 31, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2024 3 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jo, det vet jag att de samarbetar tätt, men de ägs väl inte av samma ägare? Vet inte upplägget, men dom verkar sitta ihop på nåt sätt. Nån hög chef fick sparken där för inte så länge sedan, gjort nåt ekonomiskt olämpligt. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 31, 2024 Dela Inlagd December 31, 2024 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Vet inte upplägget, men dom verkar sitta ihop på nåt sätt. Nån hög chef fick sparken där för inte så länge sedan, gjort nåt ekonomiskt olämpligt. Det var väl en Libanes tror jag. Carlos Ghosn. 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 31, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2024 5 timmar sedan, skrev audirs2: Det var väl en Libanes tror jag. Carlos Ghosn. Att man inte ens kan lita på en arab... 4 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Januari 1 Dela Inlagd Januari 1 (ändrad) 13 timmar sedan, skrev audirs2: Det var väl en Libanes tror jag. Carlos Ghosn. Han satt i husarrest i Japan för dubbel bokföring men flydde till Libanon i en trälåda i ett privatplan om jag minns rätt. Något han kanske ångrar nu. Ändrades Januari 1 av Captain Morgan 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu