lasseiudon Inlagd December 5, 2024 Dela Inlagd December 5, 2024 Käkar en hel del mediciner varje dag. Hitintills har jag tagit med från Sverige men börjar tröttna på resandet och funderar på att bara köpa det jag behöver här i Thailand. Frågan är var det är billigast, sjukhusapoteken eller privata apotek ute på stan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 5, 2024 Dela Inlagd December 5, 2024 3 minuter sedan, skrev lasseiudon: Käkar en hel del mediciner varje dag. Hitintills har jag tagit med från Sverige men börjar tröttna på resandet och funderar på att bara köpa det jag behöver här i Thailand. Frågan är var det är billigast, sjukhusapoteken eller privata apotek ute på stan? Min erfarenhet är att apotek ute på stan är billigare. En annan fråga är ju tillgängligheten. Vi anlitar Bangkok hospital här i stan de har mer utav de mediciner som är mera vanliga i Europa men inte allt. Vad jag har förstått får du ej heller köpa där om inte en doktor har skrivit ut ett recept. Då har jag köpt ute på stan. Den stora besparingen är naturligtvis att på apoteket i stan slipper jag betala doktorn för receptet. En annan sak jag märkt på Bangkok Hospital är att läkarna är glada i att skriva ut så mycket olika mediciner de bara kan. Det är säkert en bra inkomst för sjukhuset. Nu har jag inte köpt så mycket mediciner ute på stan att jag kan göra några större jämförelser. Vi tar också mediciner från Sverige. Fast det blir en bra hög när man stannar 6 månader. Omepracol och Imdur är de jag har köpt både på Bangkok H och på stan. Omipracol är billigare, Imdur fick jag inte tag på ute på stan men deras ersättare är bra mycket billigare. Hur mycket billigare har jag svårt att komma ihåg. Jag slänger så gott som alltid kvitton om jag inte har behov av dom. Alluporinol tog jag med för lite av den här gången. Den såg jag online. Bangkok Drugstore tar 20 baht för 10 tabletter. Sidegra 100 baht för 4 st 50 mg. https://bangkokdrugstore.com/product/apronol-allopurinol-100-mg-10s/ 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd December 5, 2024 Dela Inlagd December 5, 2024 Jag skulle vilja hävda att medicin är billigast att köpa på privata apotek. Av olika skäl så har jag fått i uppdrag att handla medicin och då har jag givetvis sonderat marknaden. Stora sjukhus som exempelvis Bangkok Hospital är inte ett alternativ som jag ens skulle fundera på. Mvh Luke the Drifter 2 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd December 5, 2024 Dela Inlagd December 5, 2024 Hitta nåt apotek som ligger i anknytning till nån större marknad. De brukar ha normala priser. Men som tidigare nämnts; kolla runt. 4 /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd December 5, 2024 Dela Inlagd December 5, 2024 Ska finnas ett statlig Apotekskedja som är välsorterad men vad den heter har jag glömt, någon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd December 5, 2024 Dela Inlagd December 5, 2024 1 timme sedan, skrev Naam jai: Ska finnas ett statlig Apotekskedja som är välsorterad men vad den heter har jag glömt, någon? Fascino 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd December 6, 2024 Trådstartare Dela Inlagd December 6, 2024 2 timmar sedan, skrev Esspe: https://www.fascino.co.th/ finns fysiskt ett par i Pattaya, brukar handla där. En som jag hört talas om är Fulfil Pharma i Pattaya. Jag skickade en lista på ett dussin mediciner och frågade om tillgänglighet och pris. Dom svarade inom en timma och hade allt utom 2 produkter. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 6, 2024 Dela Inlagd December 6, 2024 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: En som jag hört talas om är Fulfil Pharma i Pattaya. Jag skickade en lista på ett dussin mediciner och frågade om tillgänglighet och pris. Dom svarade inom en timma och hade allt utom 2 produkter. Facino finns även vid AEK Hospital i Udon Thani Ändrades December 6, 2024 av Kenneth4618 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd December 6, 2024 Dela Inlagd December 6, 2024 Privata apotek på stan är billigare. Väljer du ett som är lite större och välsorterat har de det mesta och om inte så kan de beställa åt dig med leverans inom ett par dagar. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu