vindici Inlagd November 9 Dela Inlagd November 9 13 hours ago, p125 said: Mittkurs är det man aldrig får... Hur är det nu Säljkurs när du växlar till THB och köpkurs när du växlar från. Eller tvärt om. Det som är sämst för dig och däremellan kommer spreaden (eller om det var fastan...) Jag fattar ingenting, varför finns det kurser ingen kan få? Vad är meningen med detta? Antagligen även andra banker kan inte få den kurser med stora volymer eftersom det skiljer stort från den vanlig marknadskurs, alldeles för stor arbitrage möjlighet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tomas H Inlagd November 9 Dela Inlagd November 9 2 timmar sedan, skrev vindici: Jag fattar ingenting, varför finns det kurser ingen kan få? Vad är meningen med detta? Antagligen även andra banker kan inte få den kurser med stora volymer eftersom det skiljer stort från den vanlig marknadskurs, alldeles för stor arbitrage möjlighet. Mitt kursen är just det i mitten mellan köp och sälj där marknaden handlar, mitt emellan bid och offer. Det finns ingen "vanlig" marknadskurs som man kan handla till. Kursen är vad du får betala med ett stort tillägg från mitt kursen nåt du aldrig vet. Snart vet vi när @p125 test handlar på sitt kort! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 10 Dela Inlagd November 10 Mittkurs på över 4 baht är alltså väldigt bra. Otur bara att de inte står för den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 1 Dela Inlagd December 1 Är det någon som kollat hur det funkar att skicka pengar med XE? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd 8 timmar sedan Dela Inlagd 8 timmar sedan (ändrad) Funderar lite på om jag gör en tankevurpa... Men med tanke på att det inte är av intresse att växla sv kronor i Thailand och att det blir krångligare med wise å allt vad dom heter, i alla fall enligt frugan, hon byter titt som tätt. Så funderar jag på om det är en ide' att växla dollar i Sverige för att sen växla till Bath Bangkok. Ska bara vara borta i 6 veckor. Dollar vs Kronan har ju gått åt rätt håll... Hämtat sig ca: 2kr på ett år. Har inte kollat Dollar vs Bath, men ligger den på en jämn kurs så borde man vara hemma😀 Bath vs Kronan har ju inte nämnvärt rört sig på ett år. Ändrades 8 timmar sedan av Nineteen68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd 8 timmar sedan Trådstartare Dela Inlagd 8 timmar sedan 4 minuter sedan, skrev Nineteen68: Funderar lite på om jag gör en tankevurpa... Men med tanke på att det inte är av intresse att växla sv kronor i Thailand och att det blir krångligare med wise å allt vad dom heter, i alla fall enligt frugan, hon byter titt som tätt. Så funderar jag på om det är en ide' att växla dollar i Sverige för att sen växla till Bath Bangkok. Ska bara vara borta i 6 veckor. Dollar vs Kronan har ju gått åt rätt håll... Hämtat sig ca: 2kr på ett år. Har inte kollat Dollar vs Bath, men ligger den på en jämn kurs så borde man vara hemma😀 Bath vs Kronan har ju inte nämnvärt rört sig på ett år. Ska man växla 2 gånger så tror jag förlusterna blir mindre om man går via euro istället för dollar. Men bäst är nog att ta ut i atm och välja without conversion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rasamus Inlagd 8 timmar sedan Dela Inlagd 8 timmar sedan 29 minuter sedan, skrev Nineteen68: Funderar lite på om jag gör en tankevurpa... Men med tanke på att det inte är av intresse att växla sv kronor i Thailand och att det blir krångligare med wise å allt vad dom heter, i alla fall enligt frugan, hon byter titt som tätt. Så funderar jag på om det är en ide' att växla dollar i Sverige för att sen växla till Bath Bangkok. Ska bara vara borta i 6 veckor. Dollar vs Kronan har ju gått åt rätt håll... Hämtat sig ca: 2kr på ett år. Har inte kollat Dollar vs Bath, men ligger den på en jämn kurs så borde man vara hemma😀 Bath vs Kronan har ju inte nämnvärt rört sig på ett år. Vad är krångligt med Wise? Det funkar utmärkt. Kör med Trustly via Swedbank till Bangkok bank och Krungsri. Skickar man större summor kan det ta en dag för pengarna att komma fram. De har en support som svarar snabbt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd 6 timmar sedan Dela Inlagd 6 timmar sedan 2 timmar sedan, skrev Nineteen68: Funderar lite på om jag gör en tankevurpa... Men med tanke på att det inte är av intresse att växla sv kronor i Thailand och att det blir krångligare med wise å allt vad dom heter, i alla fall enligt frugan, hon byter titt som tätt. Så funderar jag på om det är en ide' att växla dollar i Sverige för att sen växla till Bath Bangkok. Ska bara vara borta i 6 veckor. Dollar vs Kronan har ju gått åt rätt håll... Hämtat sig ca: 2kr på ett år. Har inte kollat Dollar vs Bath, men ligger den på en jämn kurs så borde man vara hemma😀 Bath vs Kronan har ju inte nämnvärt rört sig på ett år. Wise!!!!!! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu