rolba Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 Om jag behöver pengar i Thailand sÄ skickar jag till frugan som har Bangkok bank och sen skickar hon vidare till min bank. Nu funderar jag pÄ att skaffa ett annat alternativ för att fÄ pengarna direkt till mitt konto. Vad rekommenderar den samlade mpr-eliten? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2024 TrĂ„dstartare Dela Inlagd September 4, 2024 11 minuter sedan, skrev apknug: Skicka direkt till ditt eget konto istĂ€llet ? Ăr ju snĂ„l. Först ska ju Bangkok bank ha sitt sen tar de Ă€nnu mer för att föra över till Krungsri. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2024 TrÄdstartare Dela Inlagd September 4, 2024 1 minut sedan, skrev apknug: Ah dÄ kommer du fÄ tips hÀr för enligt vissa Àr det ingen skillnad.  Hur skickar du till frugan nu dÄ? Via Swedbank. Problemet Àr att frugan fÄr frÄgor frÄn thailÀndska skattemyndigheten. Hon omsÀtter ju en hel del i sin business och betalar skatt. Nu kanske jag inte behöver föra över nÄgra pengar men det Àr ju inte fel att gardera sig. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 1 timme sedan, skrev apknug: Skicka direkt till ditt eget konto istÀllet ? Bang! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 Jag skickar pengar med wise till mitt konto i krungsri.  Tror det Àr svÄrt att fÄ bÀttre utvÀxling.  3 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 Skickar du med Wise Àr det ingen skillnad pÄ kostnad vilken bank du har i Thailand, bara stt det Àr ett maxbelopp till vissa banker, tror 50000. 2 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 Revolut kanske đ€ 1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2024 TrÄdstartare Dela Inlagd September 4, 2024 3 timmar sedan, skrev apknug: SÄ lÀnge din fru Àven betalar skatt i Sverige pÄ sin nÀringsverksamhet sÄ borde det var lungt .      Endast skatt i Thailand 2 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 4, 2024 Dela Inlagd September 4, 2024 (Ă€ndrad) 5 timmar sedan, skrev rolba: Om jag behöver pengar i Thailand sĂ„ skickar jag till frugan som har Bangkok bank och sen skickar hon vidare till min bank. Nu funderar jag pĂ„ att skaffa ett annat alternativ för att fĂ„ pengarna direkt till mitt konto. Vad rekommenderar den samlade mpr-eliten? Ja ett sĂ€tt Ă€r vĂ€l att öppna ett eget konto i Bangkok bank. Annars som skrivits tidigare. AnvĂ€nde wise. Ăndrades September 4, 2024 av Mankan 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 Vad kommer frugan sĂ€ga dĂ„ dĂ„ nĂ€r hon inte har koll pĂ„ hur mycket pengar som strömmar in i Thailand  đ  enis 3 "Om du inte Ă€r en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 5, 2024 TrĂ„dstartare Dela Inlagd September 5, 2024 1 timme sedan, skrev Enis: Vad kommer frugan sĂ€ga dĂ„ dĂ„ nĂ€r hon inte har koll pĂ„ hur mycket pengar som strömmar in i Thailand  đ  enis Hon blir nog bara glad om hon slipper att ge mig veckopeng. 1 3 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 12 timmar sedan, skrev Nicholas: Jag skickar pengar med wise till mitt konto i krungsri.  Tror det Àr svÄrt att fÄ bÀttre utvÀxling.  AnvÀnder ocksÄ Wise och det funkar bra. Har ocksÄ Krungsri sÄ vid större överföringar skickar jag till tjejens konto i Bangkok Bank. 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 5, 2024 TrĂ„dstartare Dela Inlagd September 5, 2024 6 minuter sedan, skrev Mickey1969: AnvĂ€nder ocksĂ„ Wise och det funkar bra. Har ocksĂ„ Krungsri sĂ„ vid större överföringar skickar jag till tjejens konto i Bangkok Bank. UngefĂ€r hur mycket Ă€r större överföring? Jag ska nog göra ett försök med Wise. Ăr det nĂ„gon som har en lĂ€nk. Sen finns det vĂ€l olika sĂ€tt att skicka till Wise har jag för mig? Vad rekas dĂ€r? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 15 minuter sedan, skrev rolba: UngefĂ€r hur mycket Ă€r större överföring? Jag ska nog göra ett försök med Wise. Ăr det nĂ„gon som har en lĂ€nk. Sen finns det vĂ€l olika sĂ€tt att skicka till Wise har jag för mig? Vad rekas dĂ€r? https://wise.com/ Jag för i regel över 10-20 tkr Ă„t gĂ„ngen men har fört över 150 tkr en gĂ„ng. Jag anvĂ€nder i regel alltid Trustly som överföringsmetod. Har alltid funkat klockrent och pengarna brukar hamna pĂ„ kontot efter nĂ„gon minut.   5 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 13 timmar sedan, skrev rolba: UngefĂ€r hur mycket Ă€r större överföring? Jag ska nog göra ett försök med Wise. Ăr det nĂ„gon som har en lĂ€nk. Sen finns det vĂ€l olika sĂ€tt att skicka till Wise har jag för mig? Vad rekas dĂ€r? Wise appen pĂ„ telefonen. Enklast.  1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd September 5, 2024 Dela Inlagd September 5, 2024 Jag anvĂ€nder X-bath. Och den funkar snabbt och bra. Ăr den den sĂ€mre Ă€n Wise?? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Ampa69 Inlagd September 6, 2024 Dela Inlagd September 6, 2024 7 timmar sedan, skrev soi covboy: Jag anvĂ€nder X-bath. Och den funkar snabbt och bra. Ăr den den sĂ€mre Ă€n Wise?? Verkar vara sĂ€mre kurs i x-bath Ă€n i wise. Jag kollade snabbt nu och i X-Bath sĂ„ var det 3.19 i kurs medans i Wise 3.2735 2 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd September 6, 2024 Dela Inlagd September 6, 2024 On 2024-09-05 at 09:48, skrev rolba: UngefĂ€r hur mycket Ă€r större överföring? Jag ska nog göra ett försök med Wise. Ăr det nĂ„gon som har en lĂ€nk. Sen finns det vĂ€l olika sĂ€tt att skicka till Wise har jag för mig? Vad rekas dĂ€r? En annan fördel med Wise Ă€r ju att du kan ha deras Visa kort och anvĂ€nda det att betala med utomlands.  Har du inte den aktuella valutan tillgĂ€nglig pĂ„ dina Wise konton sĂ„ vĂ€xlar dom automatiskt om till den bĂ€sta kursen för stunden. 2 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 On 2024-09-05 at 15:10, skrev Mankan: https://wise.com/ Jag för i regel över 10-20 tkr Ät gÄngen men har fört över 150 tkr en gÄng. Jag anvÀnder i regel alltid Trustly som överföringsmetod. Har alltid funkat klockrent och pengarna brukar hamna pÄ kontot efter nÄgon minut.   Vad Àr vitsen med att anvÀnda Trustly. Jag utgÄr ifrÄn att pengarna sitter pÄ ett svenskt bankkonto sÄ varför ta omvÀgen över Trustly? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 1 timme sedan, skrev lasseiudon: Vad Àr vitsen med att anvÀnda Trustly. Jag utgÄr ifrÄn att pengarna sitter pÄ ett svenskt bankkonto sÄ varför ta omvÀgen över Trustly? DÀrför att det Àr billigast. Tar lite lÀngre tid bara. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 (Ă€ndrad) On 2024-09-05 at 23:32, skrev Nicholas: Wise appen pĂ„ telefonen. Enklast.  Nej det Ă€r enklare med PC. Ăndrades September 7, 2024 av Mankan 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Vad Àr vitsen med att anvÀnda Trustly. Jag utgÄr ifrÄn att pengarna sitter pÄ ett svenskt bankkonto sÄ varför ta omvÀgen över Trustly? Jag vet inte vad du menar. Avgiften Àr relativt billig och de Àr vÀl som en banköverföring eller vad menar du att det Àr för omvÀg. Jag klickar ok eller vad det stÄr och sedan kommer pengarna pÄ kontot inom nÄgra minuter. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 (Ă€ndrad) Ăr det inte billigast med vanlig banköverföring? Tar ju iofs 2-3 dagar men har man inte brĂ„ttom sĂ„ duger det. OK det Ă€r inte banköverföring utan betalning till BG med ditt Wise kontoID som referens. Ăndrades September 7, 2024 av p125 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd September 7, 2024 Dela Inlagd September 7, 2024 16 timmar sedan, skrev Mickey1969: En annan fördel med Wise Àr ju att du kan ha deras Visa kort och anvÀnda det att betala med utomlands.  Har du inte den aktuella valutan tillgÀnglig pÄ dina Wise konton sÄ vÀxlar dom automatiskt om till den bÀsta kursen för stunden. Glömde nÀmna att man kan skapa virtuella visa kort i appen som man kan anvÀnda t.ex. vid lite suspekta online betalningar eller liknande.  GÄr att administrera dessa korts betalningsmöjligheter i appen sÄ man inte blir utsatt för nÄgra överraskningar. 3 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd September 9, 2024 Dela Inlagd September 9, 2024 On 2024-09-07 at 13:30, skrev Mankan: Jag vet inte vad du menar. Avgiften Ă€r relativt billig och de Ă€r vĂ€l som en banköverföring eller vad menar du att det Ă€r för omvĂ€g. Jag klickar ok eller vad det stĂ„r och sedan kommer pengarna pĂ„ kontot inom nĂ„gra minuter. Ăr det inte gratis om du skickar direkt ifrĂ„n bankkontot? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu