Jump to content
IGNORERAD

Söka 0- visa från Sverige


Recommended Posts

KennethD

Hej! Jag tänker ansöka om ett non- Immigrant O Visa (retirement, Long stay) från Sverige där jag nu befinner mig.

Någon som har erfarenhet om hur lång tid en sådan process kan ta och om eventuella oförutsedda svårigheter och knepigheter på vägen ?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det beror på så många faktorer att det blir omöjligt att svara på.

Ambassaden svarar gärna på frågor (så får du dessutom vettiga svar)
De vill gärna att du kontaktar dem innan du skickar in e-visa ansökan.

Thailand eVisa

Royal Thai Embassy Sthlm

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy
2 timmar sedan, skrev p125:

 

Det beror på så många faktorer att det blir omöjligt att svara på.

Ambassaden svarar gärna på frågor (så får du dessutom vettiga svar)
De vill gärna att du kontaktar dem innan du skickar in e-visa ansökan.

Thailand eVisa

Royal Thai Embassy Sthlm

 

Jag tänkte svara nåt liknande.

 

Mvh

  • Ge karma 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

rolba

Logga in och registrera dig/skapa en profil så ser du vad som krävs. Inga konstigheter. Kan vara lite svårt att hitta just O retired om de inte gjort om sidan. Var längst ner efter en massa blanka när jag gjorde mitt.

Kan du starta 3-4 veckor innan resa så är det ok och sen trycka iväg det minst 2 veckor innan. Man kan göra en sida i taget, spara och sen fortsätta senare. Jag fick mitt på några dagar efter ansökan.

  • Ge karma 9
Link to comment
Dela på andra sajter

Mankan
15 timmar sedan, skrev KennethD:

Hej! Jag tänker ansöka om ett non- Immigrant O Visa (retirement, Long stay) från Sverige där jag nu befinner mig.

Någon som har erfarenhet om hur lång tid en sådan process kan ta och om eventuella oförutsedda svårigheter och knepigheter på vägen ?

Jag antar att det är 90 dagars visumet enligt nedan du är ute efter. Jag sökte 90 dagars med familjeanknytning i höstas och det tog några dagar att få tillbaka. det är bara att se till att bifoga rätt dokument. Gör som Rolba säger och registrera dig på följande sida https://www.thaievisa.go.th/ . Du kan sedan starta en "provansökan" som du aldrig skickar in bara för att se vilka stödjande dokument du behöver skicka in. Du behöver fylla i 2-3 sidor innan du kommer till sidan där du ska skicka in stödjande dokument.

 men vill du bara komma vidare i ansökan för att se vad som kommer så är det ju inte så noga vad du skriver. Du kan skapa en ny ansökan när du vill skicka in på riktigt.

 

image.png.157f0e7c9474e5fde0095aa83f527b2d.png

  • Ge karma 4

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

KennethD
Inlagd (ändrad)

Stort tack till er alla! Jo, det är 90 dagars visumet jag menade, sedan förlänger jag det i Thailand med 12 månader. Jag har under nio år haft ett OA- visa, men tänker alltså nu byta till ett O -visa.

Ändrades av KennethD
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Här måste man faktiskt gratulera medlemmarna i MPR. Tänk er själva vilka svar han hade fått om han frågat på Facebook!

I och för sig hade han fått svaren ovan men oxå 50 idiotsvar som bara gjort frågeställaren mer förvirrad.

 

  • Ge karma 8
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...