Jump to content
IGNORERAD

Pandemin


Farangset

Recommended Posts

14 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag ser hans inlägg när andra i sin tur citerar hans inlägg som han skrivit till mig.

Det fattar han tydligen inte.

Jag sitter inte och letar inlägg från någon jag blockat.

Vore ju meningslöst att blocka då.

Tyvärr är det tydligen mkt komplicerat att få bort inläggen helt när man blockat någon.

OK, tänkte inte på det kanske beroende på promillen i går. Har aldrig blockat nån själv utan scrollar bara förbi en del medlemmars inlägg med en jäkla fart. 😉

  • Ge karma 5

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Fritz:

OK, tänkte inte på det kanske beroende på promillen i går. Har aldrig blockat nån själv utan scrollar bara förbi en del medlemmars inlägg med en jäkla fart. 😉

Lite samma här, har aldrig brytt mig om att blocka någon men är en jävel på att scrolla. 😉

  • Ge karma 5
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Och läsförståelsen är =0, precis som vanligt. 

Läs inläggen innan du börjar svamla, jävla Pucko

 

 

1, 2, 3, 4, 5, .............

 

Nä men titta, kan du räkna till fem.

 

För din information kan jag meddela att det är just Corona vaccin som diskuteras. 

 

Som vanligt mycket trevlig ett reiktigt föredöme för barnbarnen .

 

Nu blir det super Songkarn!

  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev apknug:

Nä men titta, kan du räkna till fem.

 

För din information kan jag meddela att det är just Corona vaccin som diskuteras. 

 

Som vanligt mycket trevlig ett reiktigt föredöme för barnbarnen .

 

Nu blir det super Songkarn!

Ja just super verkar vara din grej för ingen kan vara så korkad annars 🥴

  • Haha 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicholas
Inlagd (ändrad)
15 timmar sedan, skrev berlitz:

Så fort man tycker olika än myndigheter/ledarna så har man konspirationsteorier eller foliehatt. Inte mycket utrymme till egna uppfattningar där,följ strömmen utan att ifrågasätta. Den ideala medborgaren.  

Dom flesta medborgare följer den stora ledaren och blir irriterade på oliktänkande. 

 

Det beror på att dom inte kan tänka själva och har inget annat att välja på än att följa den stora ledaren. 

 

Fick en massa långvariga biverkningar av det där vaccinet. 

 

Min dotter som var ung och stark fick kraftig hjärtklappning, vilket dom sedan erkände retroaktivt att det kunde hända, givetvis inte förräns tämligen många hade klagat. 

 

Folk som jobbade i sjukvården fick aldrig välja, det var tvång. 

 

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Nicholas
53 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja just super verkar vara din grej för ingen kan vara så korkad annars 🥴

Tror inte apknug utgör nåt undantag, 70% (minsr) på MPR verkar ha som enda intresse här i livet att dricka alkohol i en eller annan form, ofta i den vidrigaste formen av alla Leo. 

 

  • Ge karma 3
  • Haha 10
Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3
On 2024-04-18 at 11:43, skrev Fritz:

Jag nöjer mig med att läsa kritik som denne f.d lärare i att utbilda sjuksköterskor får för dom lögner om covid han sprider på You Tube. Det finns hänvisningar längst ner på sidan så man kan kolla det som påstås. Sicken tomte !!

John Campbell (YouTuber) – Wikipedia

 

Det finns mera.

YouTuber misstolkar Covid-19-vaccinbevis på barn från Singapore - Full Fact

Studier visar att covid-19-vaccination inte ökar risken för dödsfall, trots vilseledande video om överdödlighet i Europa av John Campbell - Health Feedback

 

Så hur man kan hävda att denne fd lärare är saklig är för mig en gåta.

 

Du kan självklart nöja dig med att vara okunnig baserat på andra människors vägvisning.

 

Du är faktiskt den sista personen jag skulle väntat mig ha en egen tanke om någonting.

 

Att klage på en person som John Campbell är ett tydligt bevis på din totala inkompetens som innehavare av en biologisk hjärnformad kroppsdel. Ett totalt slöseri av kubikcentimeter i världen.

 

Men du bevisar åtminstone att gud "works in mysterious ways". 😄 

  • Ge karma 2
  • Haha 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Tror inte apknug utgör nåt undantag, 70% (minsr) på MPR verkar ha som enda intresse här i livet att dricka alkohol i en eller annan form, ofta i den vidrigaste formen av alla Leo. 

 

Själv då? Dricker du den näst vidrigaste ölen, dvs "Chang"?

  • Haha 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Rasamus

Ni liksom p3 är helt borta.

Adam Alsing var bland den första som gick bort.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Du kan självklart nöja dig med att vara okunnig baserat på andra människors vägvisning.

 

Du är faktiskt den sista personen jag skulle väntat mig ha en egen tanke om någonting.

 

Att klage på en person som John Campbell är ett tydligt bevis på din totala inkompetens som innehavare av en biologisk hjärnformad kroppsdel. Ett totalt slöseri av kubikcentimeter i världen.

 

Men du bevisar åtminstone att gud "works in mysterious ways". 😄 

Jag anser mig nog att skaffa mig kunskap genom andra människors vägledningen men jag väljer att lyssna till dom med adekvat utbildning inom området, typ vetenskapsmän. Vill jag skaffa mig kunskap om covid så är en ökänd lögnhals tillika pensionerad lärare från en sjuksköterskeskola den sista jag skulle lyssna till. Att först skaffa sig en uppfattning och sen helt okritiskt söka efter "bevis" för att dom tankarna stämmer kallas för cherrypicking och är någonting som du är expert på, ja förutom grova personangrepp då.

  • Ge karma 7
  • Haha 2

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

berlitz

intressant ang vaccin och cancerökning

Med vetenskap 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev berlitz:

intressant ang vaccin och cancerökning

Med vetenskap 

Enligt Johan Ahlgren finns det ingenting som talar för att det skulle finnas ett samband mellan vaccin och cancer.

– Vi har hittills inte sett någonting som tyder på en våg av extra allvarlig cancer. Det är också något som vi på RCC följer upp genom att titta i detalj på kvalitetsregisterdata, säger han.

 

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2022/09/overlakare-kopplar-vaccin-till-cancer-i-klipp-som-setts-av-hundratusentals/

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Fritte om du lyssnar på John C diskussion med Adam Daghlish som är världsledande inom cancervården så får du se sambandet mellan vaxxinet och turbocancer. Cancerna har ökat betydligt sedan sprutan introducerades. Jag tror jag läste 20 ggrs ökning sedan 2021.

 

  • Ge karma 2
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Fritte om du lyssnar på John C diskussion med Adam Daghlish som är världsledande inom cancervården så får du se sambandet mellan vaxxinet och turbocancer. Cancerna har ökat betydligt sedan sprutan introducerades. Jag tror jag läste 20 ggrs ökning sedan 2021.

 

Jag trodde det det skulle finnas mycket att läsa om denne Adam Daghlish på internet men tji fick jag. Noll träffar utan i stället föreslog Google denna fiktive kändis, det är väl inte honom du menar hoppas jag ? 555

https://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Dalgliesh

image.png.d3fc8249f32ccf34a421db21e8f1e105.png

 

  • Haha 3

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
Inlagd (ändrad)

Fritte flytta inte fokus. Du vill inte veta någon sanning som inte passar dig. Vad skrev jag . Leta hos John Cambell . Jag skrev fel förnamn. Angus

 

 

Ändrades av John Khonken
  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Många så kallade sanningar har ofta efteråt visat sig vara fel 😉

  • Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kenneth

När det gäller sprutan  är nästan allt som kommer fram nu 100% rätt. Fastän våra politiker . Vår media  .  Ignorerade alla varningar för ett vaxxin som icke var godkänt.  2023 skulle vaxxinet godkännas och alla data presenterats. Men jag har inte tagit del av något slut resultat. Har ni?

 

Frågan man borde ställt redan 2021 är

När all statistik visade en stor överdödlighet i västvärlden. Varför drog man då inte i bromsen. Framförallt varför vaxxinerade man ungdomar och barn. Helt vansinnigt. Ännu värre är det när man gav sprutor till kvinnor som var på burken. Bara hoppas barnen klarar sig

 

 

  • Ge karma 2
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

När all statistik visade en stor överdödlighet i västvärlden. Varför drog man då inte i bromsen.

Var har du fakta som styrker det påståendet JK ? Och då godkänner jag inte att du hänvisar till nån pensionerad lärare för sjuksköterskor som ältar på om detta eller nån annan konspirationsteoretiker som du hittat på nätet !!

  • Ge karma 4
  • Minus 2

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

unnamed.png.14b1c6b366519a14ae9f3761e97e0087.png

Det ligger nåt i det. Förhoppningsvis har universitetsstuderande blivit utbildade i att inte tro på allt man hittar på nätet är sanning utan att man ska vara källkritisk. Jag menar, bara för att jag kan sitta hemma på kammaren och Googla fram sidor där det påstås att jorden är platt behöver det inte vara så.

  • Ge karma 3
  • Haha 1

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
16 minuter sedan, skrev Fritz:

Det ligger nåt i det. Förhoppningsvis har universitetsstuderande blivit utbildade i att inte tro på allt man hittar på nätet är sanning utan att man ska vara källkritisk. Jag menar, bara för att jag kan sitta hemma på kammaren och Googla fram sidor där det påstås att jorden är platt behöver det inte vara så.

Visst ska man vara kritisk.

Själv tycker jag det är kul att titta på You Tube men det stannar oftast där.

Jag förstår att många gör videos om saker som inte stämmer för dom tjänar ju pengar på det.

Ett praktexempel är ju Al Gore som blev stormrik på lögner och fake fakta.

Det största problemet är nog dom som tror på allt dom ser oavsett källa.

  • Ge karma 5

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3

En definition av dum:

En som inte kan tänka själv.

...det tror jag vi kan hålla med om.

 

Är det inte då aningens dumt att bilda all sin uppfattning på andras åsikter?

 

Det finns självklart områden där vi måste 'få hjälp' med information och då har vi olika källor. Helt naturligt att vi väljer att ha olika uppfattningar om dem källorna.

 

Men det har gått för långt när folk, istället för att bilda en uppfattning om en levande person som har skrivit böcker, sjungit musik, gjort film eller är på Youtube, hittar länkar med andra människors uppfattningar och helt enkelt tar dem som egna uppfattningar.

 

Det är inte bara mental lathet, det är definitivt dumhet.

 

Exemplet John Campbell är ett sådant exempel.

En läkare som under hela Covid funnits på Youtube och vi som velat följt hans resa.

Han har gått ifrån att vara en massiv vaccinförespråkare i början, en vetenskaplig källa som i detalj förklarat hur viruset fungerat, på språk vi kan förstå, visat officiella källor med statistik från alla världens hörn (allt med statliga eller officiella källhänvisningar), haft intervjuer med politiker, läkare, vetenskapliga experter osv. till att se konstigheter och bli misstänksam om vaccinet och mycket runt omkring. Och han är den enda jag sett under hela pandemin, som gjort detta med minimalt av egna åsikter, och bara presenterat verifierbar och/eller officiell fakta/siffror.

 

En resa som tagit flera år.

 

Så att bilda sig en uppfattning om honom är inte enkelt, men att bilda sig en uppfattning om honom enbart baserat på nån annans uppfattning om honom, är ren dumhet.

 

"Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought." - John F. Kennedy.

 

Och det dummaste av allt är att man inte ens skall ha en uppfattning om John Campbell, vi fullständigt struntar i vem som tar sig tid att presentera data så som Campbell gjort.

Det är datan som är intressant.

Inte den som visar den.

  • Ge karma 7
Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

Vad jag hittat på Internet så är John Campbell inte någon läkare som du påstår utan en pensionerad lärare från en sjuksköterskeskola, inte riktigt samma sak.

Jag vet då inte hur jag ska skaffa mig en rättvis uppfattning om vad det är för en man om det inte är att göra som jag gör, googla och åter googla. Gör man det så hittar mycket kritik från det som jag anser som trovärdiga källor, som tex bevisar hans lögner. Jag vet ju som sagt inget om honom och att jag skulle lita fullt ut på din beskrivning av honom finns det ingen chans till. 

Några hänvisningar till källor.

"John Lorimer Campbell is an English YouTuber and retired nurse educator known for his videos about the COVID-19 pandemic. Initially, the videos received praise, but they later veered into misinformation.[2] He has been criticised for suggesting COVID-19 deaths have been over-counted, repeating false claims about the use of ivermectin as a COVID-19 treatment, and providing misleading commentary about the safety of COVID-19 vaccines.[3][4][5] As of March 2024, his YouTube channel had 3 million subscribers and over 750 million views."

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)

science.feedback.org/reviewed-content-author/john-campbell/

https://www.reddit.com/r/AuthoritarianMasks/comments/102xaci/dr_john_campbell_went_from_basically_national/?rdt=60040

 

Sammanfattningsvis har mina efterforskningar gett mig den uppfattningen att från början var denne John saklig i sina videos men sen har spårat ur mer och mer med med lögner och missinformation. 

Man ska inte tro på att all information som ges är sann bara för att den passar ens egen agenda, den som gör det är dum på riktigt, snällt sagt !!

 

För några år sen hävdade du att det var Alex Jones man skulle tro på och inte "gammelmedia", står du fast vid det ?

Ändrades av Fritz
  • Ge karma 4

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3
1 timme sedan, skrev Fritz:

Vad jag hittat på Internet så är John Campbell inte någon läkare som du påstår utan en pensionerad lärare från en sjuksköterskeskola, inte riktigt samma sak.

Jag vet då inte hur jag ska skaffa mig en rättvis uppfattning om vad det är för en man om det inte är att göra som jag gör, googla och åter googla. Gör man det så hittar mycket kritik från det som jag anser som trovärdiga källor, som tex bevisar hans lögner. Jag vet ju som sagt inget om honom och att jag skulle lita fullt ut på din beskrivning av honom finns det ingen chans till. 

Några hänvisningar till källor.

"John Lorimer Campbell is an English YouTuber and retired nurse educator known for his videos about the COVID-19 pandemic. Initially, the videos received praise, but they later veered into misinformation.[2] He has been criticised for suggesting COVID-19 deaths have been over-counted, repeating false claims about the use of ivermectin as a COVID-19 treatment, and providing misleading commentary about the safety of COVID-19 vaccines.[3][4][5] As of March 2024, his YouTube channel had 3 million subscribers and over 750 million views."

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)

science.feedback.org/reviewed-content-author/john-campbell/

https://www.reddit.com/r/AuthoritarianMasks/comments/102xaci/dr_john_campbell_went_from_basically_national/?rdt=60040

 

Sammanfattningsvis har mina efterforskningar gett mig den uppfattningen att från början var denne John saklig i sina videos men sen har spårat ur mer och mer med med lögner och missinformation. 

Man ska inte tro på att all information som ges är sann bara för att den passar ens egen agenda, den som gör det är dum på riktigt, snällt sagt !!

 

För några år sen hävdade du att det var Alex Jones man skulle tro på och inte "gammelmedia", står du fast vid det ?

 

Du missar fortfarande min poäng totalt.

Du skjuter brevbäraren.

 

Men om vi fortsätter på din linje lite grann...

Du väljer att skriva att han är pensionerad lärare från en sjuksköterskeskola, struntar i att skriva att han har PhD, Master of Science och Bachelor of Science utbildningar i grunden.

 

Plus att du själv säger att du inte vet något om honom.

Varför inte spendera 10 minuter på en av hans videor istället och skaffa dig lite kunskap om honom, utan att blint lita på korrupta sajter som Wikipedia...

 

 

Eller Reddit... Tillåt mig småle.

Inget fel i Reddit i sig, men är inte det lite långsökt? En anonym källa på Reddit... Hehe.

 

Och om vi hoppar vidare till Alex Jones, så sa jag nåt i stil med att man kanske ska lyssna mer på honom, för mycket av det han sagt under åren har pissats på, men senare krypit fram som sanningar.

 

Sen kan vem som helst ha både rätt i många saker samt fel i många saker. Jag har haft fel i många saker.

Så bara för att någon haft rätt om nåt, betyder inte att de har rätt om allt, och vise versa.

 

Nåja Fritz, jag önskar dig lycka till med din hållning till detta.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Det hade säkert varit helt trovärdigt om Anna Hedenmo på det ofelbara SVT hade läst upp allt istället.

Nåja alla blir ju lyckliga i sin tro.

  • Ge karma 1
  • Minus 1
  • Haha 3

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...