Jump to content
IGNORERAD

Mustang Klubben mot Pattaya.


janne_h

Recommended Posts

Don Went

Måste man ha hjälm när man kör Mustang?

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev janne_h:

 

2 timmar försenad åkte vi mot Pattaya till en restaurang med seafood i banglamung. Efter att vi ätit så åkte vi till Gokart bana vid .Chang Thai Thappraya Safari. Efter det hade vi sedvanlig uppställning och fotografering av bilarna. 

 


 

20240330_145816.jpg

20240330_145820.jpg

20240330_165721.jpg

20240330_170140.jpg

20240330_172022.jpg

20240330_172217.jpg

20240330_172240.jpg

20240330_175029.jpg

20240330_175045.jpg

20240330_175950.jpg

20240330_180004.jpg

20240330_180011.jpg

2 timmars försening är väl rätt hyffsat ändå med tanke på att det var så många Fordar. 😇

  • Ge karma 4
  • Haha 12
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det att köra Mustang på thailändska vägar? Har aldrig sett någon i Thailand, men Porschar ser man lite titt som tätt och undrar alltid hur det är att åka omkring med hård fjädring.

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h

Hård fjädring? Den är väl ungefär lika bekväm att åka som min Mercedes med. Då fjädringen är utmärkt i original. Jag har dessutom monterat race stötdämpare på min som är ställbar. Vilket gör att jag kan välja hur hårt den ska vara för stunden. Sen 2015 har mustang separat hjulupphängning. Thailändska vägar är ju det dom är. Men en pickup är definitivt stötigare och mera obekväm. 

 

  • Ge karma 6

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
Inlagd (ändrad)
5 timmar sedan, skrev Don Went:

Måste man ha hjälm när man kör Mustang?

Nej! Men när man kör Gokart är det ett krav. 

Ändrades av janne_h
  • Ge karma 1
  • Haha 3

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

audirs2
On 2024-03-31 at 09:34, skrev janne_h:

Nej! Men när man kör Gokart är det ett krav. 

Kan nog va bra att även i Mussen, för i Euro NCAP testerna så gick det inte så bra, bara 2 rattar fick den! Volvo fick max igen! Fast när andra får max så låter det inte så, bara när Volvo får max!🤠

Men jag kunde nog tänka mig en Musse i alla fall!  

  • Ge karma 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-03-31 at 09:33, skrev janne_h:

Hård fjädring? Den är väl ungefär lika bekväm att åka som min Mercedes med. Då fjädringen är utmärkt i original. Jag har dessutom monterat race stötdämpare på min som är ställbar. Vilket gör att jag kan välja hur hårt den ska vara för stunden. Sen 2015 har mustang separat hjulupphängning. Thailändska vägar är ju det dom är. Men en pickup är definitivt stötigare och mera obekväm. 

 

Har ingen uppfart om Mustangens fjädring, är kanske bekvämare än en sport Porsche. Och även om man hade haft pengarna att köpa en 911:a i Thailand så vet i sjutton om jag skulle vilja köra runt i en. Måste vara sjukt obekvämt, risk att köra sönder däck och fälgar i någon grop samt att jag skulle gråta blod om man fick den repad av en närgången tvåhjuling. Tycker det är skitfräckt att du kör Mustang 👍

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

audirs2

Lånar fina Musse tråden för den här med udda bilar som knappt någon vet om vad det är!

 

  • Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
Inlagd (ändrad)
14 timmar sedan, skrev Marlon:

Har ingen uppfart om Mustangens fjädring, är kanske bekvämare än en sport Porsche. Och även om man hade haft pengarna att köpa en 911:a i Thailand så vet i sjutton om jag skulle vilja köra runt i en. Måste vara sjukt obekvämt, risk att köra sönder däck och fälgar i någon grop samt att jag skulle gråta blod om man fick den repad av en närgången tvåhjuling. Tycker det är skitfräckt att du kör Mustang 👍

Är egentligen inte större risk än i Sverige. I Bangkok kan thailändare köra bil. Till skillnad mot många svenskar i Sverige.  Vad gäller potthål och dylikt. Så har standarden blivit bättre med åren. Hur många minns inte dunkande av vägskarvar på motorvägen. Som nu för tiden på dom flesta ställen är ett minne blott. I Sverige slåss vi istället med rost och dyl. Så alla länder har sina problem. Dock finns det nog fler Porchar än mustanger i Thailand. Mustang är dessutom i förhållande till porche relativt billig att underhålla. 

Ändrades av janne_h
  • Ge karma 5

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev janne_h:

I Bangkok kan thailändare köra bil. Till skillnad mot många svenskar i Sverige.

555 Det var nog en högst subjektiv uppfattning. Olycksstatistiken säger väl något helt annat. 

  • Ge karma 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
1 timme sedan, skrev Mankan:

555 Det var nog en högst subjektiv uppfattning. Olycksstatistiken säger väl något helt annat. 

Nu skrev jag Bangkok. Inte landsbygden. Kör både i Stockholm och Bangkok. Och det finns helt klart fler stockholmare som inte vet var hörnen på bilen är. Att sen somsang i Nakhon somwere. Kör vingelfärd hem på kvällen efter en blöt kväll, då han känner polischefen Och antingen dödar någon eller dör själv tror jag är en annan story. Kör dagligen o6bsngkok. Och känner inget större problem med mina med trafikanter. 

  • Ge karma 4

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev janne_h:

Nu skrev jag Bangkok. Inte landsbygden. Kör både i Stockholm och Bangkok. Och det finns helt klart fler stockholmare som inte vet var hörnen på bilen är. Att sen somsang i Nakhon somwere. Kör vingelfärd hem på kvällen efter en blöt kväll, då han känner polischefen Och antingen dödar någon eller dör själv tror jag är en annan story. Kör dagligen o6bsngkok. Och känner inget större problem med mina med trafikanter. 

Ok jag viste inte att Bangkok statistiskt sett låg långt under övriga landet när det gäller skadade och döda i trafiken.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
5 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok jag viste inte att Bangkok statistiskt sett låg långt under övriga landet när det gäller skadade och döda i trafiken.

Nu bor det ju 1/7 del av Thailands 70 miljoner i Bangkok 

Så man får sätta statistik i sitt sammanhang. 

Dock är jag personligen mer orolig att krocka en sen kväll i isaan än i Bangkok. Vem bryr sig om drink and drive uppe runt landsvägen vid en by. Inga poliskonyroller. Och dessutom skulle det så vara. Så säljer i alla fall polischefen sina tjänster till högstbjudande. Jag bor i Bangkok och har hus i isaan. Och kör bil dagligen. Hur långt sträcker sig dina personliga erfarenheter i ämnet? 

  • Ge karma 3

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Naam jai

Nästan patetisk jämförelse, en bangkokian skulle uppfatta Stockholmstrafiken som glesbyggd

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
12 minuter sedan, skrev Naam jai:

Nästan patetisk jämförelse, en bangkokian skulle uppfatta Stockholmstrafiken som glesbyggd

Det är det ochså. Det betyder ju inte att förarna är bättre för det. 

  • Ge karma 1

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev janne_h:

Nu bor det ju 1/7 del av Thailands 70 miljoner i Bangkok 

Så man får sätta statistik i sitt sammanhang. 

Dock är jag personligen mer orolig att krocka en sen kväll i isaan än i Bangkok. Vem bryr sig om drink and drive uppe runt landsvägen vid en by. Inga poliskonyroller. Och dessutom skulle det så vara. Så säljer i alla fall polischefen sina tjänster till högstbjudande. Jag bor i Bangkok och har hus i isaan. Och kör bil dagligen. Hur långt sträcker sig dina personliga erfarenheter i ämnet? 

Ja du jag känner att jag behöver måste jämföra muskler på hur mycket man har kört i Thailand det blir bara patetiskt. För mig känns det som en märkligt påstående att höja thailändarna som bättre förare än Svenskar även om den nu bara gällde Bangkok. Olycksstatistiken säger som sagt en hel del om Thailändska förare. Men du får väl ha din subjektiva åsikt om du vill det.

  • Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
33 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok jag viste inte att Bangkok statistiskt sett låg långt under övriga landet när det gäller skadade och döda i trafiken.

Nu har jag kollat lite statistik. Bangkok har 10,4 miljoner invånare. Men har 10,7 miljoner fordon registrerade. Och där tillkommer många fordon från landet från folk som jobbar i Bangkok säkert 5 miljoner fordon till. Vilket Visar sig när bilköerna ringlar långa upp till isaan på storhelger. Då många av dom som jobbar i Bangkok men har sin adress och bils adress i isaan. Så det är väldigt mycket mer än bara dom fordon som är registrerade i Bangkok som rullar där. Totalt har Thailand 44 miljoner fordon registrerade. Bangkok står visserligen för ca 30 procent av olyckorna i Thailand. Men då det är mer än en ansenlig procent av bilparken som kör i Bangkok. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
Inlagd (ändrad)
12 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja du jag känner att jag behöver måste jämföra muskler på hur mycket man har kört i Thailand det blir bara patetiskt. För mig känns det som en märkligt påstående att höja thailändarna som bättre förare än Svenskar även om den nu bara gällde Bangkok. Olycksstatistiken säger som sagt en hel del om Thailändska förare. Men du får väl ha din subjektiva åsikt om du vill det.

Som vanligt hoppar du in i trådar med rappakalja för att mata din eget ego. Där du långt bak i tiden känt dig trampad på tårna och ska ge igen. 

Vore väl bättre om du gjorde en egen bildtråd. Istället för att bara hela tiden komma in i andras trådar och anmärka på en det ena eller det andra som skrivs. Eller kort sagt skaffa dig ett liv. Då jag knappast sett dig dela med dig av annat än gnäll och klagan. Där du mer än gärna förstör trådar för att mata ditt eget ego. 

Du sågar det jag skriver som subjektivt. Samtidigt som du utan egen erfarenhet kan sätta dig på en piedestal och hävda att det du skriver är fakta.... Tjena🤪

Ändrades av janne_h
  • Ge karma 5

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev janne_h:

Som vanligt hoppar du in i trådar med rappakalja för att mata din eget ego. Där du långt bak i tiden känt dig trampad på tårna och ska ge igen. 

Vore väl bättre om du gjorde en egen bildtråd. Istället för att bara hela tiden komma in i andras trådar och anmärka på en det ena eller det andra som skrivs. Eller kort sagt skaffa dig ett liv. Då jag knappast sett dig dela med dig av annat än gnäll och klagan. Där du mer än gärna förstör trådar för att mata ditt eget ego. 

 

När skulle jag ha känt mig trampad på tårna av dig? De är väl uppenbart att du känner dig trampad å tårna så fort jag har en annan uppfattning än dig eftersom du av någon märklig anledning då måste gå till personangrepp.  

  • Ge karma 1
  • Minus 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
1 minut sedan, skrev Mankan:

När skulle jag ha känt mig trampad på tårna av dig? De är väl uppenbart att du känner dig trampad å tårna så fort jag har en annan uppfattning än dig eftersom du av någon märklig anledning då måste gå till personangrepp.  

Du kanske istället kunde förklara vad dina senaste inlägg som drog igång detta. Har med trådämnet att göra? I tråden som jag har skapat. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)
5 minuter sedan, skrev janne_h:

Du kanske istället kunde förklara vad dina senaste inlägg som drog igång detta. Har med trådämnet att göra? I tråden som jag har skapat. 

Det var en kommentar till något du skrev. Såg du inte att jag citerade dig?

 

Du verkar elda upp dig väldigt mycket för den där lilla kommentaren. 

Ändrades av Mankan
  • Minus 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

janne_h
1 timme sedan, skrev Mankan:

Det var en kommentar till något du skrev. Såg du inte att jag citerade dig?

 

Du verkar elda upp dig väldigt mycket för den där lilla kommentaren. 

Så om jag kommenterar dig och kallar dig idiot som exempel

 

Då så rymmer detta inom trådämnet enligt dig. Du skrev att min uppfattning om detta var högst subjektiv. Då statistiken säger något annat. Detta utan att du presenterar någon statistik i ämnet. Samt att dina personliga erfarenheter i ämnet är obefintliga. 

Utan att påstå nånting om ditt mentala tillstånd

Så skulle bara en idiot såga vad nån annan skriver utan att presentera fakta för det man påstår. 

Jag kan även konstatera att gång efter annan hamnar jag i just denna situation med just dig. Vilket tyder på att du är en småaktig patetisk person utan liv. 

Om du tycker att detta är personangrepp. Så kan det så vara

Jag framför bara min subjektiva uppfattning

 

  • Ge karma 4

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)
25 minuter sedan, skrev janne_h:

Så om jag kommenterar dig och kallar dig idiot som exempel

 

Då så rymmer detta inom trådämnet enligt dig. Du skrev att min uppfattning om detta var högst subjektiv. Då statistiken säger något annat. Detta utan att du presenterar någon statistik i ämnet. Samt att dina personliga erfarenheter i ämnet är obefintliga. 

Utan att påstå nånting om ditt mentala tillstånd

Så skulle bara en idiot såga vad nån annan skriver utan att presentera fakta för det man påstår. 

Jag kan även konstatera att gång efter annan hamnar jag i just denna situation med just dig. Vilket tyder på att du är en småaktig patetisk person utan liv. 

Om du tycker att detta är personangrepp. Så kan det så vara

Jag framför bara min subjektiva uppfattning

 

Hmm det rymmer inom trådämnet eftersom det var något som du skrev i jämförelse mellan thailändska och svenska förare. Och om det av någon märkliganledning inte skulle rymmas inom trådämnet så är det ju ändå du som har tagit upp ämnet.

 

Som jag skrev så tycker jag det är patetiskt att mäta muskler om vem som har rätt och fel baserat baserat på hur mycket man har kört bil i Thailand. De innebär inte att jag saknar erfarenhet. Förövrigt känns det rätt onödigt att presentera olycksstatistik på ett thailandforum i syfte att övertyga någon om att trafiken i Thailand är långt mer farlig än den i Sverige. Och att den thailändska körkortsutbildningen i princip är obefintlig jämfört med Sverige. För det vet väl alla thailandsintresserade redan eller?

 

Återigen tråkigt att du går till personangrepp för för att jag inte håller med dig i frågan. De är du som går till otrevligheter inte jag. Och då kanske du ska gå till dig själv och fundera lite och inte kalla mig för det ena eller den andra otrevligheten. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...