Jump to content
IGNORERAD

Varning för Lufthansa


OlleP

Recommended Posts

Bokade ung 6 mån innan resa och ett par dagar innan vi skulle åka kom ett mail om att hemresan från Munchen till GOT blev framflyttad 8 timmar d v s 8 timmar i Munchen. Det kom även ett mail att jag inte betalt för incheckat bagage, som jag redan hade betalt. Klagade på detta och fick ett bekräftelsemail att de erkände sitt fel.

När hemresa närmade sig kom ytterligare ett förseningsmail, d v s vi skulle åkt från Bangkok kl 23:40 om jag inte minns fel, framflyttad till 02:15
Då hade vi redan beställt taxi.
 
Hemresan tog ung 33 timmar från dörr till dörr. Var ganska trött då jag har svårt att sova på flygplan.

  • Ge karma 8
Link to comment
Dela på andra sajter

frogfish
14 minuter sedan, skrev OlleP:

Bokade ung 6 mån innan resa och ett par dagar innan vi skulle åka kom ett mail om att hemresan från Munchen till GOT blev framflyttad 8 timmar d v s 8 timmar i Munchen. Det kom även ett mail att jag inte betalt för incheckat bagage, som jag redan hade betalt. Klagade på detta och fick ett bekräftelsemail att de erkände sitt fel.

När hemresa närmade sig kom ytterligare ett förseningsmail, d v s vi skulle åkt från Bangkok kl 23:40 om jag inte minns fel, framflyttad till 02:15
Då hade vi redan beställt taxi.
 
Hemresan tog ung 33 timmar från dörr till dörr. Var ganska trött då jag har svårt att sova på flygplan.

Jobbigt såklart. Men under 33 timmar dörr till dörr, om man inte typ bor i Sthlm och Bkk, känns väl inte som en katastrof. Låter inte helt onormalt i mina öron om man ska ta sig till och från flygplatser också.

 

Du slapp ju ta båten från Tallin iaf.....😉

  • Haha 5
Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev OlleP:

Bokade ung 6 mån innan resa och ett par dagar innan vi skulle åka kom ett mail om att hemresan från Munchen till GOT blev framflyttad 8 timmar d v s 8 timmar i Munchen. Det kom även ett mail att jag inte betalt för incheckat bagage, som jag redan hade betalt. Klagade på detta och fick ett bekräftelsemail att de erkände sitt fel.

När hemresa närmade sig kom ytterligare ett förseningsmail, d v s vi skulle åkt från Bangkok kl 23:40 om jag inte minns fel, framflyttad till 02:15
Då hade vi redan beställt taxi.
 
Hemresan tog ung 33 timmar från dörr till dörr. Var ganska trött då jag har svårt att sova på flygplan.

Nu vet jag inte hur försenad då blev på hemresan men 2*600 euro dvs ca 13 000 kr kontant som plåster på såren hade jag tyckt var mer än OK. 

  • Ge karma 2
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

audirs2
1 timme sedan, skrev frogfish:

Jobbigt såklart. Men under 33 timmar dörr till dörr, om man inte typ bor i Sthlm och Bkk, känns väl inte som en katastrof. Låter inte helt onormalt i mina öron om man ska ta sig till och från flygplatser också.

 

Du slapp ju ta båten från Tallin iaf.....😉

Stena Line kör väl?🤠

  • Haha 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

pigge01
4 timmar sedan, skrev apknug:

Nu vet jag inte hur försenad då blev på hemresan men 2*600 euro dvs ca 13 000 kr kontant som plåster på såren hade jag tyckt var mer än OK. 

Tyvärr endast GOT räknas!

1 X 600 E

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stoneys

Resan har väl inte blivit försenad?

Resplan har bara ändrats och då får man väl ingen ersättning?

Jag bara undrar. 

  • Ge karma 5

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stoneys:

Resan har väl inte blivit försenad?

Resplan har bara ändrats och då får man väl ingen ersättning?

Jag bara undrar. 

Om ändringen skett närmare än två veckor före resan så har man i regel rätt till EU ersättning.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...