Detta inlĂ€gg gillas... Dalton Inlagd December 15, 2023 Detta inlĂ€gg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 Varför inte en liten garage-pular trĂ„d :)âŠ. Blir vĂ€l inget avancerat förhoppningsvis, Ă€ven om det finns större planer för framtidenâŠ.. Men tanken mĂ„ste ner iaf, för den lĂ€cker soppa nĂ„gonstans pĂ„ toppenâŠ. Troligtvis rostig och jĂ€vlig, men vi fĂ„r se! PĂ„ vĂ€g till vinterdvala  Upphissad sĂ„ fettot kommer under  Litar ju inte pĂ„ dessa, och ogillar dom! Men lĂ„g takhöjd och brist pĂ„ bil-lyft fĂ„r man slĂ€nga sig pĂ„ en hora och glida under istĂ€llet  Men först lite kvalitetstid vid myshörnan  DĂ„ morfar for till hemmet i höstas tog jag vara pĂ„ popmaskinen, sĂ„ lite âAbsolut music 29â frĂ„n 1998 blir vĂ€l bra!  FĂ„r vĂ€l ta tag i att lite nu dĂ„, sĂ„ fĂ„r vĂ€l börja med att slanga lite sĂ„ vĂ€ger vĂ€l tanken lite mindre förhoppningsvis đ€Â  FortsĂ€ttning följer vĂ€l förr eller senare! 45 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Detta inlĂ€gg gillas... Dalton Inlagd December 15, 2023 TrĂ„dstartare Detta inlĂ€gg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 DĂ„ var det slangat Ă„ klart, fick ut ca 40 liter  Sen börja de jĂ€klasâŠ. Det rostiga till höger Ă€r dĂ„ bensintanken, det svarta till vĂ€nster Ă€r en nymonterad dragkrok som jag impulsmecka dagen innan Power meet, och den Ă€r förbannat mycket i vĂ€gen nu :)âŠ.. Skruvade loss dragkroken igen men kommer Ă€ndĂ„ inte intill med nyckel, och har inte nĂ„gon lĂ„nghylsa i 1/2 tum⊠SĂ„ fĂ„r Ă„ka hem nu och hĂ€lla upp en whisky istĂ€llet och ringa runt lite efter en hylsa, och hoppas mina vĂ€nner förstĂ„r vad för lĂ„nghylsa jag behöver, alltsĂ„ inte en 1/2 Liter, utan 1/2 tum đș 30 2 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 dremla av jĂ€rnbandet som hĂ„ller tanken och köp ett nytt band, eller kanske du kĂ€nner nĂ„n som kan svetsa det helt igen đ  1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 3 timmar sedan, skrev Nicholas: dremla av jĂ€rnbandet som hĂ„ller tanken och köp ett nytt band, eller kanske du kĂ€nner nĂ„n som kan svetsa det helt igen đ  Framför allt blĂ€string behövs! 1 Sju Ă„r i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! DĂ€ckspojke!â Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 16 minuter sedan, skrev audirs2: Framför allt blÀstring behövs! Samt varmzink, glöm inte det.  lack enbart gör ingen glad. vÀgsalt.  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 6 timmar sedan, skrev Nicholas: dremla av jĂ€rnbandet som hĂ„ller tanken och köp ett nytt band, eller kanske du kĂ€nner nĂ„n som kan svetsa det helt igen đ  Rekommenderar nog en plĂ„tsax istĂ€llet eftersom han har brĂ€nslelĂ€ckage. 5 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 7 timmar sedan, skrev rolba: Rekommenderar nog en plÄtsax istÀllet eftersom han har brÀnslelÀckage. PÄminner mig om min klasskompis i gymnasiet som hadde en Amazon som lÀckte bensin sÄ det stank om den, vilken inte hindrade honom frÄn att konstant röka i den.  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 15 timmar sedan, skrev Nicholas: dremla av jĂ€rnbandet som hĂ„ller tanken och köp ett nytt band, eller kanske du kĂ€nner nĂ„n som kan svetsa det helt igen đ   9 timmar sedan, skrev rolba: Rekommenderar nog en plĂ„tsax istĂ€llet eftersom han har brĂ€nslelĂ€ckage. Fast man han kan ju prova med rĂ€tt hylsa först kanske. Ett besök pĂ„ Biltema löser den saken.  https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsnyckelsatser/hylsnyckelsats-12-tum-35-delar-2000044228  1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 1 timme sedan, skrev Mankan:  Fast man han kan ju prova med rĂ€tt hylsa först kanske. Ett besök pĂ„ Biltema löser den saken.  https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsnyckelsatser/hylsnyckelsats-12-tum-35-delar-2000044228  Du menar Afrikatema?đ 1 Sju Ă„r i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! DĂ€ckspojke!â Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd December 16, 2023 Dela Inlagd December 16, 2023 3 timmar sedan, skrev Mankan:  Fast man han kan ju prova med rÀtt hylsa först kanske. Ett besök pÄ Biltema löser den saken.  https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsnyckelsatser/hylsnyckelsats-12-tum-35-delar-2000044228  En rysk skiftnyckel löser de flesta problem nÀr det gÀller fÀstelement 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Detta inlĂ€gg gillas... Dalton Inlagd December 18, 2023 TrĂ„dstartare Detta inlĂ€gg gillas... Dela Inlagd December 18, 2023 Hittade lĂ„nghylsa pĂ„ Jula för 49 riksdaler som löste problemet, sĂ„ nu Ă€r tanken nere⊠SĂ„g vĂ€l bĂ€ttre ut Ă€n vad jag trott, men efter lite âputsandeâ med stĂ„lborste var den ganska hĂ„lig pĂ„ toppen, sĂ„ blir hem och bestĂ€lla ny tank  Med tanken ute sĂ„ slangade jag Ă€ven ur det sista, vilket var en jĂ€vla massa liter đâŠ..  Sen funkar inte brĂ€nslemĂ€taren, sĂ„ tĂ€nkte att antingen sitter felet i tanken, eller vid mĂ€taren⊠Men ska jag Ă€ndĂ„ byta tank sĂ„ byter jag vĂ€l tankamatur⊠och nyfiken som man Ă€r delade jag pĂ„ armaturen, och jag tror jag hittade felet đđ  SĂ„ som sagt, hem Ă„ bestĂ€lla lite prylar nu dÄ 40 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Detta inlĂ€gg gillas... Dalton Inlagd Februari 2, 2024 TrĂ„dstartare Detta inlĂ€gg gillas... Dela Inlagd Februari 2, 2024 DĂ„ var förgasaren bortplockad ocksĂ„, och ivĂ€g skickad pĂ„ renovering :)âŠ.. Skulle vara klar i slutet pĂ„ Feb, sĂ„ blir vĂ€l lagom nĂ€r man fĂ„r hem nya bensintanken dÄ    23 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 2, 2024 Dela Inlagd Februari 2, 2024 44 minuter sedan, skrev Dalton: DĂ„ var förgasaren bortplockad ocksĂ„, och ivĂ€g skickad pĂ„ renovering :)âŠ.. Skulle vara klar i slutet pĂ„ Feb, sĂ„ blir vĂ€l lagom nĂ€r man fĂ„r hem nya bensintanken dÄ    Kommer inte mera ihĂ„g skillnaden pĂ„ Holley och Carter, eller "Rockorkester" för den delen! Sju Ă„r i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! DĂ€ckspojke!â Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 2, 2024 Dela Inlagd Februari 2, 2024 36 minuter sedan, skrev audirs2: Kommer inte mera ihĂ„g skillnaden pĂ„ Holley och Carter, eller "Rockorkester" för den delen! Var bara glad att du aldrig hört talas om Amal monobloc ifrĂ„n 50 - 60 talets England, dom och Lucas sĂ€nkte snudd pĂ„ egenhĂ€ndigt engelska mototcykelindustrin  đ 1 4 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 2, 2024 Dela Inlagd Februari 2, 2024 35 minuter sedan, skrev Jed: Lucas Lucas, mannen som uppfann mörkret đ 2 1 âNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 2, 2024 Dela Inlagd Februari 2, 2024 53 minuter sedan, skrev Jed: Var bara glad att du aldrig hört talas om Amal monobloc ifrĂ„n 50 - 60 talets England, dom och Lucas sĂ€nkte snudd pĂ„ egenhĂ€ndigt engelska mototcykelindustrin  đ Har haft en Vauxhall pĂ„ 70 talet, vilket skit!đ€Ł 1 Sju Ă„r i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! DĂ€ckspojke!â Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Februari 2, 2024 Dela Inlagd Februari 2, 2024 2 timmar sedan, skrev audirs2: Har haft en Vauxhall pĂ„ 70 talet, vilket skit!đ€Ł Jag ocksĂ„, en Vauxhl vx 90 ( commodore kaross) vĂ€rmen var sĂ„ dĂ„lig sĂ„ jag skulle "avkalka" vĂ€rmepaketet sĂ„ upptĂ€ckte jag att paketets storlek var obetydligt större Ă€n ett marlboro paket (mitt hade ett paket vi jĂ€mförde med) dĂ€rav den dĂ„liga vĂ€rmen. 2 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Detta inlĂ€gg gillas... Dalton Inlagd Februari 29, 2024 TrĂ„dstartare Detta inlĂ€gg gillas... Dela Inlagd Februari 29, 2024 Hemresa frĂ„n jobbet, bonneville stĂ„r still för jag vĂ€ntar pĂ„ tank och förgasare⊠sĂ„ vad nu? Jo jag köper en bil till sĂ„ man har nĂ„got att göraâŠ.. Provkör en BMW 320 E30 frĂ„n 1988  NĂ„gon dag senare kommer den levererad med biltransport!  Strax över 30.000 mil pĂ„ mĂ€taren  MĂ€rkte att den lĂ€ckte soppa, var lite halvtorra soppa slangar  Bytte slangar till nya och drog nĂ„gra varv pĂ„ byn! Ganska nöjd med droskan Ă€ndĂ„ đ   Efter nĂ„gra turer pĂ„ byn mĂ€rkte jag att den lĂ€cker lite oljaâŠ. Försökte hitta vart och de ser ut som de kommer frĂ„n ventilkĂ„pan, sĂ„ nu Ă€r ny ventilkĂ„pspackning bestĂ€lldâŠ. Men för att försöka se om det Ă€r pĂ„ fler stĂ€llen sĂ„ blev det Ă€ven motortvĂ€tt idag, sĂ„ blir de kanske lĂ€ttare att se ev olje lĂ€ckage om nĂ„gra mil đ   27 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Detta inlĂ€gg gillas... rolba Inlagd Mars 1, 2024 Detta inlĂ€gg gillas... Dela Inlagd Mars 1, 2024 4 timmar sedan, skrev Dalton: Hemresa frĂ„n jobbet, bonneville stĂ„r still för jag vĂ€ntar pĂ„ tank och förgasare⊠sĂ„ vad nu? Jo jag köper en bil till sĂ„ man har nĂ„got att göraâŠ.. Provkör en BMW 320 E30 frĂ„n 1988  NĂ„gon dag senare kommer den levererad med biltransport!  Strax över 30.000 mil pĂ„ mĂ€taren  MĂ€rkte att den lĂ€ckte soppa, var lite halvtorra soppa slangar  Bytte slangar till nya och drog nĂ„gra varv pĂ„ byn! Ganska nöjd med droskan Ă€ndĂ„ đ   Efter nĂ„gra turer pĂ„ byn mĂ€rkte jag att den lĂ€cker lite oljaâŠ. Försökte hitta vart och de ser ut som de kommer frĂ„n ventilkĂ„pan, sĂ„ nu Ă€r ny ventilkĂ„pspackning bestĂ€lldâŠ. Men för att försöka se om det Ă€r pĂ„ fler stĂ€llen sĂ„ blev det Ă€ven motortvĂ€tt idag, sĂ„ blir de kanske lĂ€ttare att se ev olje lĂ€ckage om nĂ„gra mil đ   Kolla upp vevhusvenilationen. Den brukar gegga igen pĂ„ de dĂ€r och dĂ„ trycker den ut ventilkĂ„pspackningen. 10 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Detta inlĂ€gg gillas... Dalton Inlagd Mars 8, 2024 TrĂ„dstartare Detta inlĂ€gg gillas... Dela Inlagd Mars 8, 2024 DĂ„ var det lite Pontiac mek igenâŠ.. Skruvat bort soppa pumpen och bestĂ€llt ny   Tog en road trip till StrĂ€ngnĂ€s och hĂ€mtade en bĂ€ttre begagnad tankâŠ. SĂ„ i helgen ska den nog tvĂ€ttas, ta bort ytrosten och fĂ„ pĂ„ lite grundfĂ€rg iaf, kanske Ă€ven ett strök med fĂ€rgâŠ..  Ăven fĂ„tt tillbaka förgasaren frĂ„n renovering 28 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 8, 2024 Dela Inlagd Mars 8, 2024 5 timmar sedan, skrev Dalton: DĂ„ var det lite Pontiac mek igenâŠ.. Skruvat bort soppa pumpen och bestĂ€llt ny   Tog en road trip till StrĂ€ngnĂ€s och hĂ€mtade en bĂ€ttre begagnad tankâŠ. SĂ„ i helgen ska den nog tvĂ€ttas, ta bort ytrosten och fĂ„ pĂ„ lite grundfĂ€rg iaf, kanske Ă€ven ett strök med fĂ€rgâŠ..  Ăven fĂ„tt tillbaka förgasaren frĂ„n renovering Carter eller Rockorkester? Sju Ă„r i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! DĂ€ckspojke!â Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 9, 2024 Dela Inlagd Mars 9, 2024 8 timmar sedan, skrev apknug: ACDelco..... SjÀlvklart. 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Dalton Inlagd Mars 9, 2024 TrÄdstartare Dela Inlagd Mars 9, 2024 On 2024-03-08 at 21:18, skrev audirs2: Carter eller Rockorkester? Carter 2 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Detta inlĂ€gg gillas... Dalton Inlagd April 3, 2024 TrĂ„dstartare Detta inlĂ€gg gillas... Dela Inlagd April 3, 2024 Ett litet ryck sĂ„hĂ€r efter pĂ„skâŠ.. Först vila fram lite motivation  Sen göra nya soppa pumpen redo  KrĂ€la in under bilen Ă„ göra lite rent frĂ„n gammal packning  Blev lite bĂ€ttre, nu Ă„ka och köpa ny packning och sen montera nya pumpen 24 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 3, 2024 Dela Inlagd April 3, 2024 4 timmar sedan, skrev Dalton: Ett litet ryck sĂ„hĂ€r efter pĂ„skâŠ.. Först vila fram lite motivation  Sen göra nya soppa pumpen redo  KrĂ€la in under bilen Ă„ göra lite rent frĂ„n gammal packning  Blev lite bĂ€ttre, nu Ă„ka och köpa ny packning och sen montera nya pumpen En del packningar kan vara svĂ„ra att fĂ„ tag pĂ„. Har du provat att knacka en packning? Packnings material finns pĂ„ Biltema, men jag har ofta anvĂ€nt pappret frĂ„n en 1-liters mjölk eller juice-förpackning (behövs tjockare packning sĂ„ ta en 2-liters förpackning). Jag Ă€r osĂ€ker pĂ„ om mjölkkartongers papper klarar bensin, men testa.  Annars Ă€r BlĂ„ silikon en lösning, som jag ser att nĂ„gon redan anvĂ€nt pĂ„ den motorn!  Det finns troligen fartyg ute pĂ„ haven, som fortfarande anvĂ€nder packningar jag "knackat" eller lĂ€rt ut till andra hur man gör.  MVH 3 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu