Jump to content
IGNORERAD

Biljetter till Thailand


erik siam

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev rolba:

När resan är målet.

Nu var det iof bensträckarna han ville åt.

 

Jag såg en tidigare med fyra byten. Ett i Europa två Mellanöstern och ett i Indien. 

 

Så sjukt att man nästan blir sugen på att testa. 

 

Men då det inte är genomgående biljetter så kan de bli strul vid förseningar. 

 

Flygpriserna verkar vara på väg ner nu dock.

 

5 800 kr med ett byte.

 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Nu var det iof bensträckarna han ville åt.

 

Jag såg en tidigare med fyra byten. Ett i Europa två Mellanöstern och ett i Indien. 

 

Så sjukt att man nästan blir sugen på att testa. 

 

Men då det inte är genomgående biljetter så kan de bli strul vid förseningar. 

 

Flygpriserna verkar vara på väg ner nu dock.

 

5 800 kr med ett byte.

 

 

Du verkar duktig med resor, min dam som hjälp oss i 20 år har nu blivit lärare så

hon kan inte hjälpa oss, har du några ideer vem man ska kolla med. Bara flytta

rumpan från Umeå till Bangkok på bästa sättOk sen Udon Thani men landar man

där på morgonen så brukar det lösa sej

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev uptoyou:

Det är väl bara att stå upp lite ibland, det brukar jag själv göra?

Nej fy för mellanlandning, jag vill fram så snabbt som möjligt.

 

När jag flyger så försöker jag att respektera att de flesta av medpassagerarna vill ha lugn och ro så att de kan sova så jag brukar sitta på min plats och ta smällen själv.

  • Ge karma 3

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Men då skulle du kanske hoppa Biz (Business class) och kolla in alternativen som Kiwi säljer. Här ett med tre stycken bensträckare.

 

Screenshot_2023-08-25-10-02-39-1742.thumb.jpeg.c66e6e5e4d29819b159893992aceef16.jpeg

 

https://kiwi.com/u/nyw3nc

 

Jag klarar mej ok med en men tack för omtanken, jag ska dessutom inte åka kommande vinter, sambon är nere några månader nu istället.

  • Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev apknug:

Nu var det iof bensträckarna han ville åt.

 

Jag såg en tidigare med fyra byten. Ett i Europa två Mellanöstern och ett i Indien. 

 

Så sjukt att man nästan blir sugen på att testa. 

 

Men då det inte är genomgående biljetter så kan de bli strul vid förseningar. 

 

Flygpriserna verkar vara på väg ner nu dock.

 

5 800 kr med ett byte.

 

 

 

Vilka har detta priset och vilka datum?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

När jag flyger så försöker jag att respektera att de flesta av medpassagerarna vill ha lugn och ro så att de kan sova så jag brukar sitta på min plats och ta smällen själv.

Då förstår jag att det är problem. Själv lyckas jag alltid få en plats ytterst så jag inte stör någon.

  • Ge karma 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev uptoyou:

Då förstår jag att det är problem. Själv lyckas jag alltid få en plats ytterst så jag inte stör någon.

Jag har alltid åkt economy, och i början tyckte man att det var bra med fönsterplats.

Men har tänkt om helt, bokar nu alltid 66D på Thais 777. Vid gången i mitten.

Behöver aldrig bry mig om någon granne om jag vill sträcka på benen/tömma blåsan.

mvh

biker

 

  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev biker:

Jag har alltid åkt economy, och i början tyckte man att det var bra med fönsterplats.

Men har tänkt om helt, bokar nu alltid 66D på Thais 777. Vid gången i mitten.

Behöver aldrig bry mig om någon granne om jag vill sträcka på benen/tömma blåsan.

mvh

biker

 

Var ett bra tag sen Thai körde B777 på Arlanda, A350 sen typ våren 2020, möjligen någon enstaka med 777

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-08-23 at 14:20, skrev apknug:

Det är lieflat i A350. 

 

Vad hittar du för priser? 

Jag är sugen på att flyga 1/9 med retur i april nästa år och då skulle det kosta 25.742 i Business, vilket väl är mer än 10.000 billigare än Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Var ett bra tag sen Thai körde B777 på Arlanda, A350 sen typ våren 2020, möjligen någon enstaka med 777

De har kört B777 hela augusti på Arlanda. 

//mrco 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev mrco:

De har kört B777 hela augusti på Arlanda. 

//mrco 

1 september går de tillbaka till 350

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hörde ett rykte förra veckan att Thai Airways skulle höja priserna kraftigt (upp till 40%) den 1/10. Visste inte vad jag skulle tro eftersom jag inte kunde hitta någon bekräftelse angående prishöjning på nätet men eftersom jag visste vilka datum jag ska resa och priset hade legat ganska konstant på ca. 10 500 en lång tid så bokade jag i onsdags och betalade 10 630:- (från Arlanda 4 februari hem 17 mars 2024). Kollade igen idag och samma typ av biljett kostar nu 14 700:- så tydligen stämde ryktet. Kommer de verkligen att få fulla plan i vinter med såna priser kan man ju undra?

 

//mrco

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev mrco:

Hörde ett rykte förra veckan att Thai Airways skulle höja priserna kraftigt (upp till 40%) den 1/10. Visste inte vad jag skulle tro eftersom jag inte kunde hitta någon bekräftelse angående prishöjning på nätet men eftersom jag visste vilka datum jag ska resa och priset hade legat ganska konstant på ca. 10 500 en lång tid så bokade jag i onsdags och betalade 10 630:- (från Arlanda 4 februari hem 17 mars 2024). Kollade igen idag och samma typ av biljett kostar nu 14 700:- så tydligen stämde ryktet. Kommer de verkligen att få fulla plan i vinter med såna priser kan man ju undra?

 

//mrco

Bokade du direkt hos Thai så att du vet vilken bokningsklass du fick? 

 

Hos OTA finns biljetter för straxt är 10 000 de datumen med Thai.

 

Men det är fan svårt med prisvärda biljetter i år......

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev apknug:

Bokade du direkt hos Thai så att du vet vilken bokningsklass du fick? 

 

Hos OTA finns biljetter för straxt är 10 000 de datumen med Thai.

 

Men det är fan svårt med prisvärda biljetter i år......

Det är inte klokt vilka priser ? det som stör är att det för tillfället är dyrare att flyga till Bangkok än till Phuket? nånting måste vara lite snett ifråga om flygpriser för tillfället.

Ändrades av Jed
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Det är inte klokt vilka priser ? det som stör är att det för tillfället är dyrare att flyga till Bangkok än till Phuket? nånting måste vara lite snett ifråga om flygpriser för tillfället.

Det är nog för att så många ryssar övergett Phuket. 

  • Haha 4
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Bokade du direkt hos Thai så att du vet vilken bokningsklass du fick? 

 

Hos OTA finns biljetter för straxt är 10 000 de datumen med Thai.

 

Men det är fan svårt med prisvärda biljetter i år......

 

Ja, jag bokar alltid direkt med Thai. Har bokningsklass K till Bangkok och bokningsklass T hem. Bokad plats på rad 40 båda vägarna.

 

//mrco

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev mrco:

 

Ja, jag bokar alltid direkt med Thai. Har bokningsklass K till Bangkok och bokningsklass T hem. Bokad plats på rad 40 båda vägarna.

 

//mrco

Och samma biljett, fare basis, i K ner och T hem har gått upp med ca 40 %?

 

Vore tyvärr inte förvånande då flera återförsäljare, typ Nonki, har flaggat för det.....

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev apknug:

Och samma biljett, fare basis, i K ner och T hem har gått upp med ca 40 %?

 

Vore tyvärr inte förvånande då flera återförsäljare, typ Nonki, har flaggat för det.....

 

Det är samma ner (K) men hem är det H på billigaste biljetterna nu (men jag bryr mig inte så mycket om bokningsklass, jag får sitta på samma stol med min bokning och missar troligen lite milespoäng på hemresan men det är knappast värt 4000:- för de poängen). Tycker det är konstigt att det inte finns samma bokningsklass hem då det finns massor av lediga platser.

 

//mrco

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev apknug:

Och samma biljett, fare basis, i K ner och T hem har gått upp med ca 40 %?

 

Vore tyvärr inte förvånande då flera återförsäljare, typ Nonki, har flaggat för det.....

Men varför? eller är det bara vinsthemtagning?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är därför jag valt knarkleden Dominicana;-)

 

Kronan är kass just nu men resan med business är mycket billigare än TG samt de trycker i dig mat å dryck från start Då har jag kört över 5 bolag hit.

 

Just nu hade jag kunnat döda för kyckling å sticky rice från moppekök samt de choppar starksåsen live. Som Rolba skiver "I dyra Phuket" 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev 65Selander:

Just nu hade jag kunnat döda för kyckling å sticky rice från moppekök samt de choppar starksåsen live. Som Rolba skiver "I dyra Phuket" 

Fast "dyra Phuket" är @Soengsangs epitet som jag änvänder när jag tycker att jag fått bra valuta för pengarna

  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...