Jump to content
IGNORERAD

Bästa kreditkortet


kenneth073

Recommended Posts

Jordbromannen
41 minuter sedan, skrev Rasamus:

Northmill är inget kreditkort utan ett bankkort, ganska stor skillnad.

Nackdelen med Forex-kortet är att de inte har Apple Pay.

Ja visst är det skillnad på debit o kreditkort.

 

En annan nackdel är gränsen för bankomatuttag på 5000 kr, som gör att man i Thailand efter Thailändska bankens avgift kanske bara kan ta ut kring 15.500 baht per uttag, men samma nackdel har Northmill debitkort, men Northmill debitkort funkar med Apple pay.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jordbromannen

    6

  • kenneth073

    5

  • Kenneth4618

    4

  • Enis

    3

kenneth073

Var ner i julas och då gick det inte att ta ut på banken med betalkort blev nekad på ett tiotals bankkontor men med kreditkortet fick vi napp .

Vi behövde kontanter (lite större summor än man kan ta ut på bankomat) så det var bara att hosta upp kreditkortet och gilla läget 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen
13 minuter sedan, skrev kenneth073:

Var ner i julas och då gick det inte att ta ut på banken med betalkort blev nekad på ett tiotals bankkontor men med kreditkortet fick vi napp .

Vi behövde kontanter (lite större summor än man kan ta ut på bankomat) så det var bara att hosta upp kreditkortet och gilla läget 

Kanske är det skillnad på att ta ut via ATM eller inne på ett bankkontor, även om inte jag tycker det borde bli någon skillnad för bankkontoret? Både bankkort o kreditkort är ju nästan alltid kopplade till VISA eller MasterCard. 
Det är i alla fall inga problem att via ATM ta ut pengar från Northmill debitkort, men jag har inte provat inne på en bank. Har försökt ta ut pengar inne på en bank med andra kort vid ett tillfälle, men då hänvisade banken till just ATM. Vet inte varför de inte alltid verkar vilja att man tar ut pengar inne på bankkontoret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är dags att ge sig på att öppna ett konto i Thailand.

Ansöker man om O-visa och ber en agent fixa ett residence certifikate bör man kunna få till det på runt en svensk tusing.

Behovet är inte just nu men det kommer att komma i vilket fall.

 

Jag behöver inte veta att du öppnade ett konto 1834 utan några problem... Om det skett nyligen kan det vara värt att få info. Det svänger fort i speedway....och Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev p125:

Kanske är dags att ge sig på att öppna ett konto i Thailand.

Ansöker man om O-visa och ber en agent fixa ett residence certifikate bör man kunna få till det på runt en svensk tusing.

Behovet är inte just nu men det kommer att komma i vilket fall.

 

Jag behöver inte veta att du öppnade ett konto 1834 utan några problem... Om det skett nyligen kan det vara värt att få info. Det svänger fort i speedway....och Thailand.

Som sagt det svänger fort.

 

Jag öppnad konto på BKK Bank Jomtien för två år sedan.Utan agent med  Turistvisum 60 dagar och certifikat of residence från immigration.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev p125:

Kanske är dags att ge sig på att öppna ett konto i Thailand.

Ansöker man om O-visa och ber en agent fixa ett residence certifikate bör man kunna få till det på runt en svensk tusing.

Behovet är inte just nu men det kommer att komma i vilket fall.

 

Jag behöver inte veta att du öppnade ett konto 1834 utan några problem... Om det skett nyligen kan det vara värt att få info. Det svänger fort i speedway....och Thailand.

Jag kan berätta hur jag gjorde men det var kanske 5 år sedan så du får väl sluta och läsa nu om du inte önskar att veta. 
 

Jag fixade ett adressintyg på samma sätt jag gjort många gånger när jag har förnyat mitt körkort. Jag bad  hotellet om att skiva ett intyg om jag bor där som jag åkte till immigrations i Jomtien med och omvandlade till ett intyg för ändamålet. Kostade ett par hundra THB har jag för mig. Åkte till Bangkok bank kontoret på soi buakhao mitt i mot prime burger och bad om att få öppna ett konto. Jag hade inte speciellt visum, möjligen hade jag turistvisum men de var vad jag kommer ihåg ingen fråga. Jag har gått in och frågat på många kontor tidigare men blivit nekad av olika anledningar men på soi buakhao gick det bra. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
5 timmar sedan, skrev MickeN:

Tog ut med Northmill kortet i tisdags. 3061 kronor 10000 thb plus 220 i avgift.

Ganska bra kurs för att vara med "svenskt" kort. Bra att ha som alternativ👍

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev OlleP:

Någon som har erfarenhet av Klarnakortet?

 

 


 

går väl inte att ta ut kontanter på det

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-29 at 07:23, skrev Guest Fredman:

Har ett Norwegian som jag i stort enbart använder när jag reser. Senaste resan så slutade det plötsligt att fungera. Förklaringen jag fick var att mitt användande hade avviket från mitt normala mönster….. Så mitt råd ha alltid fler än ett, gärna tre kort.

En nobrainer, att användandet avviker när man är ute och reser. Räcker det med tre kort om man är ett halvår i Thailand. Kollar alla tre kort om man avviker från det normala mönstret så tror jag ej tre kort räcker. Nu har jag klarat det tidigare, men börjar bankerna gå över till AI som kollar avvikelser vet man aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...