Jump to content
IGNORERAD

Chocksänkning av skandinaviska kontanter.


hakancnx

Recommended Posts

Kenneth4618

Här i Prag finns det många butiker och restauranger där de bara tar emot kontanter

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst denna tråd. Och många olika teorier men som vanligt ingen fakta bakom dom.

 

När det gäller danska valutan så var det väl att danska banker vägrade köpa tillbaka sin valuta från thailändska banker som inte kunde uppvisa var pengarna kom ifrån. Detsamma gäller gäller Svenska banker idag.

 

Dom enda 2 länder inom EU som skyller på penningtvätt och vad ska thailändska banker ha valutor som inte  valutans egna länder inte köper tillbaka.

Det blir en dålig affär det vet vi alla.

 

När det gäller norska kronan är en gåta då dom inte är med i EU, men deras banker gör lika som 2 andra skandinaviska länders banker.

 

Så till saken det finns 3 skandinaviska länders banker som inte köper tillbaka sin valuta, självklart vill inget land växla in pengar som dom inte kan avyttra inte ens till landet valutan kom ifrån.

 

Är detta ett försök från minst 2 skandinaviska länder att tvinga in folket att rösta för EURON, för om penningtvättslagen inom EU är så hård att 2 skandinaviska länders banker tolkar EUs lagar så hårt att deras valuta inte går att växla på grund av penningtvättslagen, varför kan man då växla Euron i Thailand som exempel då dom som har euron i sina länder borde ha samma lagar som oss, det vill säga dom går under samma penningtvättslag som oss då vi är med i EU

 

Vi och danskar är inte dom länder inom EU som mest svarta pengar, utan allt är planerat att vi ska ha Euron även i våra länder också.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-02 at 12:23, skrev rolba:

På tal om Forex, tar de emot kontanter? 

Någon som vet?

Fast endast vita då!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Fast endast vita då!:lipa:

Alltså inga sedlar från Afrika då :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev uptoyou:

Alltså inga sedlar från Afrika då :D

Ja dit har vi skickat en massa, fast vem som fård dom vete fan_!:buba:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Fast endast vita då!:lipa:

Tvättar alltid mina i klorin. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
12 timmar sedan, skrev Nerike:

Har läst denna tråd. Och många olika teorier men som vanligt ingen fakta bakom dom.

 

När det gäller danska valutan så var det väl att danska banker vägrade köpa tillbaka sin valuta från thailändska banker som inte kunde uppvisa var pengarna kom ifrån. Detsamma gäller gäller Svenska banker idag.

 

Dom enda 2 länder inom EU som skyller på penningtvätt och vad ska thailändska banker ha valutor som inte  valutans egna länder inte köper tillbaka.

Det blir en dålig affär det vet vi alla.

 

När det gäller norska kronan är en gåta då dom inte är med i EU, men deras banker gör lika som 2 andra skandinaviska länders banker.

 

Så till saken det finns 3 skandinaviska länders banker som inte köper tillbaka sin valuta, självklart vill inget land växla in pengar som dom inte kan avyttra inte ens till landet valutan kom ifrån.

 

Är detta ett försök från minst 2 skandinaviska länder att tvinga in folket att rösta för EURON, för om penningtvättslagen inom EU är så hård att 2 skandinaviska länders banker tolkar EUs lagar så hårt att deras valuta inte går att växla på grund av penningtvättslagen, varför kan man då växla Euron i Thailand som exempel då dom som har euron i sina länder borde ha samma lagar som oss, det vill säga dom går under samma penningtvättslag som oss då vi är med i EU

 

Vi och danskar är inte dom länder inom EU som mest svarta pengar, utan allt är planerat att vi ska ha Euron även i våra länder också.

 

mmm..det är alltid en "plan" eller en "konspiration" nuförtiden från den där makteliten som drar i oss andra som sprattelgubbar.......men upplys en okunnig, du som sitter på "fakta" som du själv beskriver det; vad är fördelarna för Sverige med att ha en egen valuta och vad är det som är så skrämmande med att införa Euro?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

mmm..det är alltid en "plan" eller en "konspiration" nuförtiden från den där makteliten som drar i oss andra som sprattelgubbar.......men upplys en okunnig, du som sitter på "fakta" som du själv beskriver det; vad är fördelarna för Sverige med att ha en egen valuta och vad är det som är så skrämmande med att införa Euro?

Som jag nämnt i ett tidigare inlägg i tråden så klarade Sverige sig riktigt bra under Greklandkrisen jämfört med Euron. Så om man inför Euron så måste man vara med och betala för allt dylikt medlemsländer kan ställa till med.

 

Så det är bara att bedöma själv hur det kommer se ut om 3 år exempelvis? (jag klarar det inte) men att ha egen valuta är dock ett stöd för den lilla exportindustri vi har kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
37 minuter sedan, skrev Jed:

Som jag nämnt i ett tidigare inlägg i tråden så klarade Sverige sig riktigt bra under Greklandkrisen jämfört med Euron. Så om man inför Euron så måste man vara med och betala för allt dylikt medlemsländer kan ställa till med.

 

Så det är bara att bedöma själv hur det kommer se ut om 3 år exempelvis? (jag klarar det inte) men att ha egen valuta är dock ett stöd för den lilla exportindustri vi har kvar.

 

Lågt värderad svag valuta, bra för exportindustrin?  Jo, det kan visserligen vara ett argument, men väger det upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Intressant tråd,  gick in här för att läsa och kanske ställa en fråga .

Finns det risk att detta (att bankerna inte vil ha tillbaka kontanta kronor) sprider sig till elektroniska kronor (kontanter som inte finns som sedlar) nån stan ska det ju växlas .

Nu tror jag att det är väldigt lite svenska kronor i omlopp ute i världen och det lindrar påverkan en hel del (för en diff på 50% till 60% ) på växlingskursen är ju extrem. Och inte hälsosamt nåja vi får hoppas att det inte sprider sig.

20190912_095258.jpg

Ändrades av Chrille Columbus
Ville förtydliga; jämför kontant betalning vs. kredit så kanske ni fattar vad jag menar i mitt inlägg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
6 timmar sedan, skrev Chrille Columbus:

Intressant tråd,  gick in här för att läsa och kanske ställa en fråga .

Finns det risk att detta (att bankerna inte vil ha tillbaka kontanta kronor) sprider sig till elektroniska kronor (kontanter som inte finns som sedlar) nån stan ska det ju växlas .

Nu tror jag att det är väldigt lite svenska kronor i omlopp ute i världen och det lindrar påverkan en hel del (för en diff på 50% till 60% ) på växlingskursen är ju extrem. Och inte hälsosamt nåja vi får hoppas att det inte sprider sig.

20190912_095258.jpg

Mynt ska man nog göra sig av med i affärer så fort som möjligt för det blir nog bara svårare att bli av med framöver.

Dom mynt jag har är enkronor från före 1968 som man kan sälja för ca 20kr st pga silverhalten.

Har även 100 och 200kr mynt i rent silver som en liten reserv om det blir kaos totalt.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Mynt ska man nog göra sig av med i affärer så fort som möjligt för det blir nog bara svårare att bli av med framöver.

Dom mynt jag har är enkronor från före 1968 som man kan sälja för ca 20kr st pga silverhalten.

Har även 100 och 200kr mynt i rent silver som en liten reserv om det blir kaos totalt.

Är det på gång att vissa mynt skall bli ogiltiga igen eller varför bör man inte kunna betala med jämna pengarna och istället få växel? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Verkar som Superrich nu växlar danska sedlar igen så kanske de svenska och norska snart är tillbaka ?

 

bild.thumb.png.c448591dbd783e352cf2fa2617552444.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Verkar som Superrich nu växlar danska sedlar igen så kanske de svenska och norska snart är tillbaka ?

 

bild.thumb.png.c448591dbd783e352cf2fa2617552444.png

Dock köper de DKK till näst intill skambud. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns växlingskontor i Pattaya som växlar svenska pengar, men 1 till 1 inte roligt 😁🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev pust:

Det finns växlingskontor i Pattaya som växlar svenska pengar, men 1 till 1 inte roligt 😁🍺

 

Jag kan lämna 2,5 om nån är sugen. Ska snart till Sverige.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Jag tycker att det är konstigt att inget företag, bank eller organisation trätt fram och sagt att nu har vi bestämt att de nordiska sedlarna inte längre skall kunna växlas in i Thailand!

Inte ens vår Riksbank sa sig veta vem som bestämt detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-08 at 05:58, skrev Tallviking:

Verkar som Superrich nu växlar danska sedlar igen så kanske de svenska och norska snart är tillbaka ?

 

bild.thumb.png.c448591dbd783e352cf2fa2617552444.png

 

 

Det har de gjort ett tag nu, både Superrich Thailand och Grand Superrich även om kursen varit skräp.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det är ett superbra påhitt av dom svenska bankerna, många kriminella som inte är glada nu. Hederligt folk har väl atm kort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev LTD:

Tycker att det är ett superbra påhitt av dom svenska bankerna, många kriminella som inte är glada nu. Hederligt folk har väl atm kort. 

Blir bara lite krångligare för thailändare som varit i Sverige för att plocka bär :(

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Tycker att det är ett superbra påhitt av dom svenska bankerna, många kriminella som inte är glada nu. Hederligt folk har väl atm kort. 

 

Ja men absolut. Maximal kontroll och övervakning  av medborgarna är bara bra "för jag har ju ingenting att dölja".  Orwell förutspådde den utvecklingen redan 1949.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Tycker att det är ett superbra påhitt av dom svenska bankerna, många kriminella som inte är glada nu. Hederligt folk har väl atm kort. 

Ja, lika bra att lägga ned alla nationella valutor och köra e typ bitcoin rakt av?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...