Jump to content
IGNORERAD

Chocksänkning av skandinaviska kontanter.


hakancnx

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev rolba:

Sällan jag handlar på Coop men idag hade det funkat med kontanter i alla fall.

Screenshot_20230621-125448_Chrome.thumb.jpg.d010d57e5087d7e9eb0039a5fba365c8.jpg

Samma i Åseda, småland vid ca. 11.30 idag

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Coop verkar ha bristfällig it-säkerhet. För något år sedan blev de hackade. De måste rycka upp sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Rasamus:

Coop verkar ha bristfällig it-säkerhet. För något år sedan blev de hackade. De måste rycka upp sig.

Ja, märkligt att det händer Coop hela tiden. Ica och andra kedjor har aldrig några problem mig veterligen.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Rasamus:

Coop verkar ha bristfällig it-säkerhet. För något år sedan blev de hackade. De måste rycka upp sig.

 

Det var coop:s underleverantör i USA (Kaseya) som sköter betalningsfunktionerna som blev angripen förra gången och det drabbade massor av företag i flera länder

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/it-attacken-mot-coop-detta-har-hant

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-20 at 13:09, skrev MaiChai:

Som en upplysning så fick jag kursen 3.09 på Krungthai ATM. Plus 220 battingar i avgift. Ingen vidare kurs men avsevärt bättre än cashkursen i växlingshyddorna.

Väljer du att anta bankens kurs då? För nog är väl visa eller Mastercard kursen högre?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rasamus:

Det spelar ingen roll. Coop har kanske kvar samma underleverantör..?

 

Lite märkligt sätt att resonera. Kaseya-attacken var uppe på högsta nivå globalt och USA:s president hotade Rysslands president med repressalier om han inte såg till att attacken stoppades (de misstänka är en ukrainare och en ryss och de misstänks vara stöttade av Ryssland)

 

Många tusentals företag världen över drabbades av attacken eftersom det var en av världens största leverantörer av betalsystem. Varför då skylla svenska COOP för så mycket och belägga dom ansvar ?

 

Lite som att alla företag i världen ska sluta använda Mastercard om dom skulle råka ut för något någonstans i världen och alla företag i Sverige som råkat använda dom skulle ges "skulden" och snackas skit om ?

  • Ge karma 1

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara som upplysning..

Nordea.swish samt utag i bankomat låg nere 3 tim idag mitt på dagen.

Underbart med kort å swish!!!

Pengar ligger aldrig nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Väljer du att anta bankens kurs då? För nog är väl visa eller Mastercard kursen högre?

Xe kursen var nere på 3.22 då så det är nog en rimlig kurs han fick. Bankens förslag var säkert under 3 spänn.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-18 at 01:41, skrev evert 1:

Har under de senaste 10 åren stött på en del svenska  expats, detta då i Pattaya.

Man skäms för att vara svensk när man hör hur de lever, men även hur de tycker och tänker.

Trots att de bor och uppehåller sig i Pattaya tycker de att det är för djävligt att inte svenska samhället backar upp dem när de får sina alkoholrelaterade problem.

Inte sällan de fått s.k. kortproblem och vill "låna" en femhundring, du får igen pengarna när det blir måndag och banken öppnat.

Nää, de som inte har kontanter eller omgående kan skaffa fram är inte att lita på.

Kortnissarna ger jag inte mycket för.

 

Intressant iakttagelse. Det vimlar alltså av svenska samhällskritiska kortnissar i Pattaya som har alkoholrelaterade sjukdomar och tigger om kontanter. Var är Janne Josefsson när han verkligen behövs? Jag skulle säga "Nej till kreditkort!" när man hör denna sanning, garanterad gömd av lömska judiska bankirer.

 

Personligen vill jag ta det en steg längre. En Singha för 10 ägg eller en halv kyckling känns betydligt mer pålitligt än de där nymodigheterna "sedlar". 

  • Haha 2

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Grand Superrich börjat växla SEK igen visserligen bara till 2,10 men Superrich Thailand håller fortfarande nollan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-06-21 at 21:52, skrev Issanbonde:

Bara som upplysning..

Nordea.swish samt utag i bankomat låg nere 3 tim idag mitt på dagen.

Underbart med kort å swish!!!

Pengar ligger aldrig nere.

Och i går låg Bank-Id nere mitt på dagen!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var på Don Muang airport nyss gavs det en kurs på 3,26 mot den svenska kronan.

0 mot köp dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Läser på Dagens Industri varje dag och nu står att jätten Maersk överväger ett bud på DB Schenker!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev audirs2:

Läser på Dagens Industri varje dag och nu står att jätten Maersk överväger ett bud på DB Schenker!

Ska affären göras upp i skandinaviska kontanter då 😄

  • Ge karma 1
  • Haha 3

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...