Jump to content
IGNORERAD

De bästa tv serierna genom tiderna


Nerike

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    9

  • Enis

    7

  • rolba

    6

  • apknug

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 timmar sedan, skrev Enis:

Ny favorit är

 

🐇🕳️

 

 

Enis

Efter tredje avsnittet beslöt jag mig för att inte se mer. Alldeles för rörig och svårt att hänga med. Den där fången från Finansdepartementet, hur fick dom tag på honom samtidigt som nyheterna sa att Weir mördat honom?? Och vad får folk att hoppa ut genom fönstret, näh detta struntar jag i.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Utvandrarna / Nybyggarna, ju också ett måste att ha sett.....

Okänd soldat får ju också vara med på listan så @audirs2 blir nöjd, gillar faktiskt alla finska krigsskildringar.

Framom främsta linjen, grymt bra dock film och ingen serie.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Helt otroligt hur många gamla serier som dyker upp här och som man tyvärr glömt under årens lopp men som man kanske önskade att man kom ihåg....:thumbsup:

Senast nu med Stoneys inlägg om "Någonstans i Sverige".....:thumbsup:

Grymt bra men det insåg jag dock inte förrän jag blev äldre och insåg vilken situation det var under beredskapen medans kriget rasade i Europa....

 

Vet inte om det räknas som serie men allt med "Albert & Herbert är magiskt i min "Götlaborgarvärld" :giggle: men julkalendern "Trolltider" ligger också där som en evig favorit.......❤️

Sedan måste man ju lägga till alla Astrid Lindgrens alster som har gått som TV-serier.....🙏

Allt från rena inspelade serier (t.ex. Saltkråkan) till när hon satt själv i rutan och läste ur sina egna böcker (Bl.a. Mio min Mio) ett kapitel om dagen❤️.

Hon kunde trollbinda med sin röst oavsett om det var Emil, Madicken, Pippi eller Bröderna Lejonhjärta......🙏

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kötthandlarn:

Helt otroligt hur många gamla serier som dyker upp här och som man tyvärr glömt under årens lopp men som man kanske önskade att man kom ihåg....:thumbsup:

Senast nu med Stoneys inlägg om "Någonstans i Sverige".....:thumbsup:

Grymt bra men det insåg jag dock inte förrän jag blev äldre och insåg vilken situation det var under beredskapen medans kriget rasade i Europa....

 

Vet inte om det räknas som serie men allt med "Albert & Herbert är magiskt i min "Götlaborgarvärld" :giggle: men julkalendern "Trolltider" ligger också där som en evig favorit.......❤️

Sedan måste man ju lägga till alla Astrid Lindgrens alster som har gått som TV-serier.....🙏

Allt från rena inspelade serier (t.ex. Saltkråkan) till när hon satt själv i rutan och läste ur sina egna böcker (Bl.a. Mio min Mio) ett kapitel om dagen❤️.

Hon kunde trollbinda med sin röst oavsett om det var Emil, Madicken, Pippi eller Bröderna Lejonhjärta......🙏

 

Svt,s öppet arkiv där finns de mesta...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kötthandlarn:

Helt otroligt hur många gamla serier som dyker upp här och som man tyvärr glömt under årens lopp men som man kanske önskade att man kom ihåg....:thumbsup:

Senast nu med Stoneys inlägg om "Någonstans i Sverige".....:thumbsup:

Grymt bra men det insåg jag dock inte förrän jag blev äldre och insåg vilken situation det var under beredskapen medans kriget rasade i Europa....

 

Vet inte om det räknas som serie men allt med "Albert & Herbert är magiskt i min "Götlaborgarvärld" :giggle: men julkalendern "Trolltider" ligger också där som en evig favorit.......❤️

Sedan måste man ju lägga till alla Astrid Lindgrens alster som har gått som TV-serier.....🙏

Allt från rena inspelade serier (t.ex. Saltkråkan) till när hon satt själv i rutan och läste ur sina egna böcker (Bl.a. Mio min Mio) ett kapitel om dagen❤️.

Hon kunde trollbinda med sin röst oavsett om det var Emil, Madicken, Pippi eller Bröderna Lejonhjärta......🙏

 

Jo att @hasserydtog upp någonstans i Sverige har fått många med mig att vilja ladda ner den och kolla.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bröderna Cartwraiht med Ben Adam Hoss och litele Joe var den första västern serien jag såg, då mycket bra sen kom några fler, prärie, broncko och några fler

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelstötarna och uppföljarna.

Dubbelsvindlarna och studierektor sista strid.Screenshot_20230405_020237_Google.jpg.71cb1991148592d738e3edee87c97ab5.jpg

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var liten och vi fick vår första TV tyckte jag att Humle och Dumle var jättebra.

 

Numera titta jag mest på Sci-Fi eller Action.

Link to comment
Dela på andra sajter

PÅ 80-talet var Solstollarna överlägset den bästa serien. Vackra bilder över Malmö och dess befolkning mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Peolito:

PÅ 80-talet var Solstollarna överlägset den bästa serien. Vackra bilder över Malmö och dess befolkning mm.

"Olla Bella" 88888888?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Stoneys:

Dubbelstötarna och uppföljarna.

Dubbelsvindlarna och studierektor sista strid.Screenshot_20230405_020237_Google.jpg.71cb1991148592d738e3edee87c97ab5.jpg

 

 

 

Tänkte nämnt nån av dessa serier tidigare i tråden som jag vill minnas var väldigt underhållande och spännande allihop.

Framför allt var Björn Gustafsson jävligt skön i sin roll som rektor.

 

Bäst av allt är att samtliga serier är tillgängliga på svt play för närvarande 🙂

 

https://www.svtplay.se/video/14552332/dubbelstotarna/dubbelstotarna-sasong-1-tva-gamla-skolkamrater-traffas

 

https://www.svtplay.se/dubbelsvindlarna

 

https://www.svtplay.se/studierektorns-sista-strid

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-03 at 04:22, skrev Soengsang:

Svårt när svar från så många olika sekel, allt hade sin tid, och man ser många här på mpr som lever kvar i det förgångna :)

70 talet Kojak.

80 talet nog Familjen Macahan, som sändes i slutet 70 och början 80 talet.

90 talet,  lätt Twin Peaks.

Sen är man väl inne i modern tid, med streamad media och hur mycket bra serier som helst.

 

 

 

Det är som med allting, det var  bättre förr. Någon annan åsikt oavsett ämne är icke accepterat på ett gubbforum.  😎. Jag har själv blivit nostalgisk och mest nämnt gamla serier från någonstans runt stenåldern,  varav flera garanterat inte klarat av den så kallade tidens tand. Så visst är det egentligen som du säger,  att med all den kvantitet av serier vi har idag så blir det jävligt många av mycket bra kvalitet. 

 

Ett långt svar för att egentligen bara säga: Medhåll, det är bättre nu! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Det är som med allting, det var  bättre förr. Någon annan åsikt oavsett ämne är icke accepterat på ett gubbforum.  😎. Jag har själv blivit nostalgisk och mest nämnt gamla serier från någonstans runt stenåldern,  varav flera garanterat inte klarat av den så kallade tidens tand. Så visst är det egentligen som du säger,  att med all den kvantitet av serier vi har idag så blir det jävligt många av mycket bra kvalitet. 

 

Ett långt svar för att egentligen bara säga: Medhåll, det är bättre nu! :-)

Du har säkert rätt i att det är bättre nu.

Mitt dilemma är att mitt TV tittande minskade med ca 90% runt 1972. Det var då B B B Bilar Bärs och Brudar tog över intresset. Och på den vägen är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-04 at 09:36, skrev apknug:

Min gammel mormor skulle sagt;

 

Slavägarens dotter.

roots. 

shogun. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev rolba:

Du har säkert rätt i att det är bättre nu.

Mitt dilemma är att mitt TV tittande minskade med ca 90% runt 1972. Det var då B B B Bilar Bärs och Brudar tog över intresset. Och på den vägen är det.

Du kan kolla baretta, colombo och kojak, spanarna på hill street, en del jänkemög där :-)

 

 

Miami vice. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...