Jump to content
IGNORERAD

Hjälp, blir tokig snart


Koh Changer

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

 

Svenska passens giltighetstid kommer inte att ökas upp igen innan alla gränser använder biometrin som finns i de svenska passen.

Du kanske inte såg att jag skrev går åt andra hållet. Jag tror inte heller de kommer att ökas utan frågan är om de kommer att bli treåriga. Det är mycket som verkar gå åt fel håll i det här landet. 

Många byråkrater behöver jobb. Det skulle säkert skapa några nya jobb. De kanske också kan få till längre kötider. Ursäkta att jag driver på off topic snacket, men jag är lite sur idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska till skatteverket nu och prova en annan variant och se om hon får ett samordningsnummer. Då hennes kort gäller för arbete så bör hon få ett samordningsnummer för att kunna skatta i Sverige. Går det, så är det nog en bakväg att kunna få personr./folkbokföring till stånd. Hoppas jag. Håller er uppdaterade. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Ska till skatteverket nu och prova en annan variant och se om hon får ett samordningsnummer. Då hennes kort gäller för arbete så bör hon få ett samordningsnummer för att kunna skatta i Sverige. Går det, så är det nog en bakväg att kunna få personr./folkbokföring till stånd. Hoppas jag. Håller er uppdaterade. 

Hur lång tid skulle det ta för dej @Koh Changer att bli svensk medborgare?

Finns ju många finnar som har det, och du har ju bott här länge.

 

Bara en fundering på en annan "bakväg".

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Hur lång tid skulle det ta för dej @Koh Changer att bli svensk medborgare?

 

Har man nordiskt medborgarskap och har bott i Sverige minst 5 år och inte har varit dömd till fängelse eller annat frihetsstraff under de senaste fem åren tar anmälan om medborgarskap 9 månader enl migrationsverket!

 

Behöver inte vara svensk medborgare: https://www.migrationsverket.se / För dig som är anhörig till någon som ansöker om uppe­hålls­till­stånd för att bo till­sam­mans med dig i Sverige Han har ju finskt medborgarskap och därmed har han rätt att bo i Sverige

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Har man nordiskt medborgarskap och har bott i Sverige minst 5 år och inte har varit dömd till fängelse eller annat frihetsstraff under de senaste fem åren tar anmälan om medborgarskap 9 månader enl migrationsverket!

 

Behöver inte vara svensk medborgare: https://www.migrationsverket.se / För dig som är anhörig till någon som ansöker om uppe­hålls­till­stånd för att bo till­sam­mans med dig i Sverige Han har ju finskt medborgarskap och därmed har han rätt att bo i Sverige

 

OK, det var inte så jag uppfattade Koh changers beskrivning av problemet.

Förutom det, så kan MigV blixtra till ibland, när det gäller självklara ansökningar.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Har man nordiskt medborgarskap och har bott i Sverige minst 5 år och inte har varit dömd till fängelse eller annat frihetsstraff under de senaste fem åren tar anmälan om medborgarskap 9 månader enl migrationsverket!

 

Behöver inte vara svensk medborgare: https://www.migrationsverket.se / För dig som är anhörig till någon som ansöker om uppe­hålls­till­stånd för att bo till­sam­mans med dig i Sverige Han har ju finskt medborgarskap och därmed har han rätt att bo i Sverige

 

Det är lite synd att alla från Finland har rätt att bo iSverige, Kommer mycke skitgubbar med

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är lite synd att alla från Finland har rätt att bo iSverige, Kommer mycke skitgubbar med


Vad har den fromme @Fritz att säga om detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är lite synd att alla från Finland har rätt att bo iSverige, Kommer mycke skitgubbar med

Jimmy kommer utvisa oss alla så ploblem solved.

10 minuter sedan, skrev Tommy:

OK, det var inte så jag uppfattade Koh changers beskrivning av problemet.

Vad jag har uppfattat så har de svårt att hitta en försäkring som skatteverket godkänner för hennes vistelse i Sverige, annars svarade jag bara på din fråga, även om den inte var ställt till mig. 2017 när jag gjorde anmälan tog det tre - fyra veckor? 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är lite synd att alla från Finland har rätt att bo iSverige, Kommer mycke skitgubbar med

 

Gäller väl Tavelsjö också.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppfattade det som att hon inte fick UT eftersom Koh Changer inte är svensk medborgare, utan istället fick 5 års uppehållskort och därför trilskas myndigheterna om försäkringen.

Detta beror kanske på att reglerna ÄR sådana, eller att handläggaren valt att tolka dem så...

 

OM han vore svensk, så hade hon fått UT, och kunde fått personnummer.

Därför tänkte jag att han kunde söka om medborgarskap, det finns väl inga direkta nackdelar med ett svenskt också?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Hur lång tid skulle det ta för dej @Koh Changer att bli svensk medborgare?

Finns ju många finnar som har det, och du har ju bott här länge.

 

Bara en fundering på en annan "bakväg".

 

 

MVH

Vet inte, men det är sista utvägen 😁

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Wangthong:

Du kanske inte såg att jag skrev går åt andra hållet. Jag tror inte heller de kommer att ökas utan frågan är om de kommer att bli treåriga. Det är mycket som verkar gå åt fel håll i det här landet. 

Många byråkrater behöver jobb. Det skulle säkert skapa några nya jobb. De kanske också kan få till längre kötider. Ursäkta att jag driver på off topic snacket, men jag är lite sur idag.

 

Att giltighetstiden kortades beror nog på allt pack som säljer eller lånar/hyr ut sitt pass till annat pack som vill hit och stjäla våra skattepengar, kortare giltighetstid då bör bilden vara mycket lik den som håller i passet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag uppfattade det som att hon inte fick UT eftersom Koh Changer inte är svensk medborgare, utan istället fick 5 års uppehållskort och därför trilskas myndigheterna om försäkringen.

Detta beror kanske på att reglerna ÄR sådana, eller att handläggaren valt att tolka dem så...

 

OM han vore svensk, så hade hon fått UT, och kunde fått personnummer.

Därför tänkte jag att han kunde söka om medborgarskap, det finns väl inga direkta nackdelar med ett svenskt också?

 

 

MVH

 

Man ska ju inte tvinga någon att bli svensk. Finns väl ingen som frivilligt vill bli medborgare i ett sånt jävla skitland?

 

🤣 😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Boa52:

Det är lite synd att alla från Finland har rätt att bo iSverige, Kommer mycke skitgubbar med

 

18 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Vad har den fromme @Fritz att säga om detta?

Inte annat än att jag inte håller med Boa. Jag dömer inte folk grundat på var dom kommer ifrån utan mer på individbasis. T.ex går dumdryga personer går fetbort oavsett härkomst.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev Fritz:

 

Inte annat än att jag inte håller med Boa. Jag dömer inte folk grundat på var dom kommer ifrån utan mer på individbasis. T.ex går dumdryga personer går fetbort oavsett härkomst.

 

Samtidigt så verkar du häpen och förundrad att folk är lite stygga med Boa.

Frågar du mig så sätter han sig i den lilla sitsen helt själv och får ta konsekvenserna av det hela.

I detta fallet kan man ju inte ens skylla på kraftigt stavfel.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Samtidigt så verkar du häpen och förundrad att folk är lite stygga med Boa.

Frågar du mig så sätter han sig i den lilla sitsen helt själv och får ta konsekvenserna av det hela.

I detta fallet kan man ju inte ens skylla på kraftigt stavfel.

Hehe, nej jag har aldrig och kommer aldrig att fråga dig om vad du tycker om Boa.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är papprena inlämnade och det verkar lovande. Enligt tjejen på Skatteverket är det rätt väg göra så att man söker om A-skatt för henne och då får hon ett samordningsnummer först. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Samtidigt så verkar du häpen och förundrad att folk är lite stygga med Boa.

Frågar du mig så sätter han sig i den lilla sitsen helt själv och får ta konsekvenserna av det hela.

I detta fallet kan man ju inte ens skylla på kraftigt stavfel.

Om ni vill vara stygga mot mej skiter jag i . Du har väl en massa åsikter som man skulle

säga BLÄ åt 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Boa52:

Om ni vill vara stygga mot mej skiter jag i . Du har väl en massa åsikter som man skulle

säga BLÄ åt 

 

Du är i fel tråd Boa. 

Tokig är du ju redan.

 

 

 

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Om ni vill vara stygga mot mej skiter jag i . Du har väl en massa åsikter som man skulle

säga BLÄ åt 

Hur går Forden då? Fård du någon fart på den?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev audirs2:

Hur går Forden då? Fård du någon fart på den?

Den går skit bra kört den flera ggr i vinter, Har vinter däck 15 tum men det ska

vara 13 tum och det har jag på orginalfäljarna, sommar däck menar jag. Ska

besikta i april tror inte det blir några problem

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Den går skit bra kört den flera ggr i vinter, Har vinter däck 15 tum men det ska

vara 13 tum och det har jag på orginalfäljarna, sommar däck menar jag. Ska

besikta i april tror inte det blir några problem

 

Hur går det med Siboratorn då?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
38 minuter sedan, skrev Boa52:

Om ni vill vara stygga mot mej skiter jag i . Du har väl en massa åsikter som man skulle

säga BLÄ åt 

Absolut har jag en massa åsikter som du kan säga blä åt. 
Du beter dig oftast som en idi*t (det finns nog en anledning till det) och folk behandlar dig som den idi*t du framställer sig som. 
Jag ser inget konstigt i det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...