Jump to content
IGNORERAD

Min favoritbar i världen


Guest Fredman

Recommended Posts

54 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Man kunde ringa hem från övervåningen  istället för att stå i kö på nån jävla telegraf station, och så hade Red diamond Thailands fulaste kärringar om man nu ville ha de

Visst fan! Första gången jag var i Bangkok då fick man åka till andra delen av stan och ringa, någonstans nära china town. Sen så passade man sig för att ringa åren efteråt. Man kunde ju också gå på Thermae om man var desperat och ville ha fula kärringar. Men då var man väl mest desperat efter något att dricka. Barägarna på cowboy drog ofta iväg efter stängning ut på nattklubbsrunda. Men då var det inte Thermae som gällde utan lite bättre ställen. Det fanns en uppsjö av dom. Fast Thermae hade sin tjusning, lite mindre stelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    24

  • Wangthong

    8

  • Stefan

    6

  • rolba

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner
2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Visst fan! Första gången jag var i Bangkok då fick man åka till andra delen av stan och ringa, någonstans nära china town. Sen så passade man sig för att ringa åren efteråt. Man kunde ju också gå på Thermae om man var desperat och ville ha fula kärringar. Men då var man väl mest desperat efter något att dricka. Barägarna på cowboy drog ofta iväg efter stängning ut på nattklubbsrunda. Men då var det inte Thermae som gällde utan lite bättre ställen. Det fanns en uppsjö av dom. Fast Thermae hade sin tjusning, lite mindre stelt.

 

Mina Foton 23313.jpg

skanna0015 (Kopia).jpg

thermae [640x480].jpg

Thermee  Stairway-to-Heaven.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Scandinaviancorner:

 

Mina Foton 23313.jpg

skanna0015 (Kopia).jpg

thermae [640x480].jpg

Thermee  Stairway-to-Heaven.jpg

Konstigt att Ingen har sagt att detta är världens bästa bar. För det var det ju. 

 

Eller var kanske myten större än stället..... Jag han bara vara där två gånger innan det revs tyvärr. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev apknug:

Konstigt att Ingen har sagt att detta är världens bästa bar. För det var det ju. 

 

Eller var kanske myten större än stället..... Jag han bara vara där två gånger innan det revs tyvärr. 

Ja det fanns alla sorters kärringar där , bara så satans mörkt där nere i källaren så man visste ju inte vad man fick med sig förren man kom ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu iaf så är kvällstid Gpoint i Manila den bästa.Ska dit strax för att äta lite julbord.

 

gpoint.thumb.jpg.214abddb1039dbdd0f39cf03b5d5e12e.jpg

 

Och när dom stänger så är La Cafe helt galet

 

lacafe.thumb.jpg.99f022107b7b78827bb7d57206aea6e1.jpg

 

För äldre barer får jag återkomma till, ha en fantastisk julafton men jag missar nog Kalle idag.

 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Black Angus Bar, i San Juan, Puerto Rico. Strippan dansade till musik från en jukebox, om ingen pyntade fick hon kliva ned och stoppa in en quarter själv. Allt serverades i plast muggar. Rum på övervåningen om man ville ta en "vilostund". En lördag kväll rusade en swat styrka in med skottsäkra västar och M16. Rensade stället på tjejer, men bartendern lugnade oss " Dom är tillbaka om en timme när dom betalt böterna"

image.png.4acc141568177c5d53314fd109926125.png

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Och sist men inte minst Gotland inn Sukhumwit soi 29  Bangkok

Gotland inn Bangkok Sukhumwith soi 29.jpg

Mina Foton 22958.jpg

Mina Foton 22960.jpg

Mina Foton 22957.jpg

Härliga bilder. 

Det var inte igår.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
50 minuter sedan, skrev M33:

Varje bar man blir insläppt på är min favoritbar. De är få.

I de barer där man känner dig och din törst så är det nog svårare för dig att komma ut. 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

I de barer där man känner dig och din törst så är det nog svårare för dig att komma ut. 

 

DSCF4369.JPG

Hamnoi (9).JPG

hamnoi.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev norris55:

Black Angus Bar, i San Juan, Puerto Rico. Strippan dansade till musik från en jukebox, om ingen pyntade fick hon kliva ned och stoppa in en quarter själv. Allt serverades i plast muggar. Rum på övervåningen om man ville ta en "vilostund". En lördag kväll rusade en swat styrka in med skottsäkra västar och M16. Rensade stället på tjejer, men bartendern lugnade oss " Dom är tillbaka om en timme när dom betalt böterna"

image.png.4acc141568177c5d53314fd109926125.png

Undra om dom fick betala i natura?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Stefan:

en plats man saknar...sc3.thumb.jpg.1cf024606d41494e9ea29e7075b478d4.jpg

Inga ledsamhet och inget var omöjligt. Underverk tog bara lite längre tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var lite rädd för henne i början av någon outgrundlig anledning, men hon hämtade mig i Phuket, körde mig dit jag ville utan klagan och utan karv på betalning, fantastisk kvinna! Ja ja, hennes gubbe var helt OK! också. 😉

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-22 at 19:05, skrev Naam jai:

Kul ställe i början på karriären....borta sedan länge tyvärr. Lissabon är staden

 

bild.png.881dbc1cba711f654c80cbb1cab39634.png

 

 

Texas Bar tror jag att jag varit på minst en gång, hamnkvarteren i Lissabon som vi sa då (Cais do Sodre). Eller så var jag på Copenhagen bar, eller båda, låg de nära varandra?


 I alla fall, jag och mina två polare var 20 år eller knappt det (runt 1988–89 därmed). Vi kom till Lissabon i augusti och skulle ut på kända trendiga nattklubbar som tyvärr visade sig vara semesterstängda (på den tiden stängde en del ställen i Lissabon under augusti månad). Efter att ha åkt i samma taxi till tre eller fyra ställen som alla var stängda, gjorde vi det klassiska misstaget och sa till taxichauffören: "Kör oss någonstans där det finns brudar". 


Han var väl jävligt trött på att köra runt tre redan väldigt berusade svenskar,  som knappt vara torra bakom öronen, över hela Lissabon och dumpade oss således i "hamnkvarteren". Vi rumlade runt där i några timmar, och jag tror att sista haket var Copenhagen, eller möjligen Texas. Något mer råbarkat än vi var vana vid efter att ha levt bland 20 åriga backpackers i Lagos, Algarve under ett par veckor. Vi noterade särskilt avsaknaden av en del tänder hos en del av damerna på barerna i fråga. 


Nåväl, allt kunde slutat väl om mobiltelefonerna varit uppfunna, men eftersom de inte var de lyckades vi tappa bort varandra vid stängningsdags. Jag stod själv och vinglade en stund på gatan räknandes ihop alldeles för få portugisiska escudos innan en dam runt 25 (tandlös sådan) förbarmade sig över mig. Med hennes hjälp hamnade jag i ett rum på ett Guesthouse som borde legat rätt nära. 


När jag vaknade på morgonen, fortfarande med kläderna på tråkigt nog, var jag själv i rummet. Efter att ha tagit några minuter för att försöka samla ihop de fragment av gårdagen jag mindes till en helhet, var det dags att agera. Den försvunna damen hade tagit med sig cirka hälften av de Escudos jag borde haft i fickan vilket borde motsvarat rumshyran med service man får om man inte har kläderna kvar på. Gott så. 


Att lämna rummet visade sig vara en utmaning. I lobbyn fanns en stängd dörr med säkerhetskedja/hänglås på (antagligen det förstnämnda) samt en bastant svart man (två meter lång och en meter bred typ). Utpassering nekades. Inspektion gemensamt av rum först. När det konstaterats att allt var i sin ordning där, åkte säkerhetskedjan på entrédörren av, och jag var ute i frihet.


Så småningom kom jag tillbaka till vårt (familje-) hotell där jag och mina två polare delade på ett rum. Men där kom jag i gengäld inte längre än till lobbyn. Uppenbarligen hade mina kära vänner haft sällskap med sig hem på natten, och en av dem hade använt hotellkorridoren för lite samkväm. Mindre uppskattat och vi hade därmed blivit utslängda. 


Vi tog det lugnt några kvällar efter denna holmgång i Lissabons hamnkvarter.


Ja just det, om Texas eller Copenhagen kommer in på min lista över världens bästa bar var frågan från början. Svaret är nej. Men vi kom faktiskt tillbaka nästa augusti. Den historien är dock inte preskriberad än.

 

Copenhagen bar verkar för övrigt fortfarande finnas kvar, men med en lite annan profil på gästerna än jag minns det..
 

 

image.png.77734633f1ff60e327dd31d60564c4dc.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-24 at 10:50, skrev Scandinaviancorner:

Finns ju ett mtt Thermee

Noi.jpg

Är det från Ruamchitt på Soi 15 eller var fan det låg. Kul ställe där det oxå var mörkt och bara en jukebox i källaren.

 

Hängde mest på Woodstock i slutet på 90-talet. Skönt ställe där dom levererade maten till "korttidsrummen" om man ville😃

 

Lucky Luke´s bar var ju också en klassiker,  där man har bränt många "BMW" bilar genom åren. Kanske inte den bästa, men en av dom roligaste dagtid i Bkk på den tiden.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu är den närmaste baren bäst. Fast den har fruktansvärt dålig sortering. Det bästa med den är att den ligger 5 - 6 steg från sovrummet. Känns som ett bra kryp avstånd. Får jobba på sortimentet bara.

20221226_110252.jpg

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Baren The Bitter End i New York. Var där 1984 och var på väg att byta ställe när vi kom in i lokalen, inga gäster (vi var där lite för tidigt och stället var väldigt ruffigt, litet och sliten inredning samt att den låg i ett område som ansågs lite "farligt" på den tiden. Vi stannade dock kvar och stället blev packat med folk och det bästa tremannaband jag någonsin hört live uppträdde i omgångar hela kvällen. Många av gästerna såg ut som någon man inte ville träffa ensam i en gränd efter mörkrets inbrott men alla var supertrevliga och ville prata med svenskarna på besök i storstan.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...