Jump to content
IGNORERAD

Uppdrag granskning, SVT: Happy ending.


Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

79 röster

  1. 1. Har Du blivit erbjuden "extra allt" i thaimassage salong, i Sverige?

    • Ja
      14
    • Nej, aldrig
      14
    • Har aldrig besökt sån ställe.
      51


Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Elmeri:

De var bara en fråga, men tydligen en kännlig sådan..... om dina förehavanden i Pattaya

.....

Nej inte är det känsligt. Du får gärna, med min tillåtellse öppna en tråd om min relation till min sambo. Jag lovar att jag berättar ärligt och uttömmande till alla frågor så länge det gäller mig. Sen får du gärna berätta om mina förehavanden i Pattaya, kanske nåt soom jag inte ens själv vet?

 

Edit: Dessutom var jag inte ens oartig i min svar?

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    37

  • Boa52

    14

  • Soengsang

    12

  • Tommy

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Nej inte är det känsligt. Du får gärna, med min tillåtellse öppna en tråd om min relation till min sambo. Jag lovar att jag berättar ärligt och uttömmande till alla frågor så länge det gäller mig. Sen får du gärna berätta om mina förehavanden i Pattaya, kanske nåt soom jag inte ens själv vet?

 

Edit: Dessutom var jag inte ens oartig i min svar?

E du lättkränkt, de e ju på modet i dessa dagar frågas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Elmeri:

E du lättkränkt, de e ju på modet i dessa dagar frågas.

Du är inte värd att lägga energi på. Konstigt att ofta vill vissa nick börja prata om mig istället för ämnet i tråden. Jag väntar på din  redogörelse om "mina förehavanden i Pattaya" Du har min tillåtellse.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

alla män kommer hem och berättar hur måga dom satt på, där är problemet med att Thai tjejer blir kallade horor

 

enligt Boapedia, 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar programmet, se på den så kan vi fortsätta denna diskution! Klart den finns på svtplay också.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

Den varianten har jag också hört! Och det måste vara sann eftersom bartjejer är ytterst motvilliga att följa med indier och araber.

 

Undrar hur många skulle accptera sina barn som prostituerade? @Tommy @Surin P3 ni som tycker det borde legalisera. (fast det är det i Sverige, det är köp som är olagligt) Förresten kan sexköplagen tillämpas om en svensk köper sex i Thailand, kan man bli dömd i Sverige då även om brottet sker i en annan land?

Inte i Sverige, MEN i Norge är det olagligt att köpa sex , även om det är lagligt i det land där sexköpet inträffar, som en del U-länder till exempel Tyskland, Holland, Australien och flera stater i USA.

 

Jag önskar inte att Jasmine eller Jimmy väljer att bli prostituerade, MEN om de väljer att bli det, så hoppas jag att det blir under kontrollerade former, som i Australien exempelvis.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Har inte du en fru, tycker hon du är så dålig i sängan så hon släpper inte till, du måste ut

och hitta andra som inte känner dej HUVA

 

OK...

 

Jag träffade min fru för strax 19 år sedan (2003-12-29), i en massagesalong i Bangkok som låg i det stora shoppingcentret Maab Boon Krong (MBK), vi bytte kontakt uppgifter (E-post och telefonnummer) för att vi båda tyckte att den andra var en trevlig bekantskap.

 

Jag var i Bkk efter en 3-veckors semester i Phuket, enda anledningen att jag var i Bangkok var att jag hade 2 hotellnätter bokade, för att få ta del av vår statliga resegaranti.

Jag bodde gratis hos en god vän i Phuket under tiden jag var där, och tänkte att "Bangkok verkar intressant, så varför inte avsluta resan där?"

 

Får väl erkänna att jag kärade ner mej lite grann i en tjej som jobbade på "Shark Agogo", och var på väg att stanna de 2 sista dagarna i Patong, för att "Lära känna henne bättre"  (hon var proffsig 🤩... ).

 

Meaow, som Agogo-dansaren kallade sej, var faktiskt med på vårt bröllop ett år senare, som gäst eftersom hon blivit ihop med en av mina vänner i Patong! (Vi är fortfarande vänner, och hon var ihop med min vän i ca 5 år efter det)!

 

Jag har fortfarande aldrig fått erbjudande om "Happy ending" eller andra sexuella tjänster, i något land, på något Thaimassage ställe.

I en del barer i Patong och Pattaya, har jag dock fått en del "Lockande förfrågningar/erbjudanden".

 

 

EDIT: En Massa!

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag träffade min fru för strax 19 år sedan (2003-12-29)

Se där, 2 månader efter jag mötte min första fru, oktober samma år......

Åren går oroväckande fort, känns inte som länge sedan.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Se där, 2 månader efter jag mötte min första fru, oktober samma år......

Åren går oroväckande fort, känns inte som länge sedan.

 

Jag minns att det var ett fruktansvärt tragiskt avslut på ert förhållande... (Du skrev om det på något forum)

Tror att jag hade brutit ihop om det hänt mej.

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

 

Jag minns att det var ett fruktansvärt tragiskt avslut på ert förhållande... (Du skrev om det på något forum)

Tror att jag hade brutit ihop om det hänt mej.

 

MVH

 

 

Man är starkare än vad man anar ibland.... 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle ha en tjej som kommer hem från massagen med mer än 500 kr om dagen så skulle jag ifrågasätta henne ordentligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Amigo:

Det vet du, ingenting. Att köra nån maskin mot sin vilja är helt annat än att sälja sex. 

 

Oavsett vad jag jobbar med, så ska inte du (eller någon annan utomstående) bestämma att jag mår dåligt helt plötsligt och förbjuda mig att utföra jobbet.

 

Vuxna människor sköter väl sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Oavsett vad jag jobbar med, så ska inte du (eller någon annan utomstående) bestämma att jag mår dåligt helt plötsligt och förbjuda mig att utföra jobbet.

 

Vuxna människor sköter väl sig själv.

Så om du mår bra av att sälja heroin är det helt ok att göra det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Oavsett vad jag jobbar med, så ska inte du (eller någon annan utomstående) bestämma att jag mår dåligt helt plötsligt och förbjuda mig att utföra jobbet.

 

Vuxna människor sköter väl sig själv.

Du har liksom tappat tråden i tråden, ursprungligen skrev jag att tjejerna mår inte bra av sälja sig, även om vi tror de gör det.  Läs igen vad jag skrev och tänk om och tänk rätt. Och för att vara tydlig denna tro har inget med religion att göra.

 

Föreslår att Du tittar reportaget och särskild det som Ying berättar.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Amigo:

Du har liksom tappat tråden i tråden, ursprungligen skrev jag att tjejerna mår inte bra av sälja sig, även om vi tror de gör det.  Läs igen vad jag skrev och tänk om och tänk rätt. Och för att vara tydlig denna tro har inget med religion att göra.

 

Föreslår att Du tittar reportaget och särskild det som Ying berättar.

 

Det är fullt möjligt att jag tappat tråden.

Jag tycker bara att prostitution borde vara laglig och upp till var och en om de vill ge sig in i det.

 

Och visst mår säkert många dåligt, men så länge det är frivilligt så ser jag inte problemet.

 

Sen är jag emot allt som dras över en kam.

De är ändå olika individer och inte en homogen grupp.

Vill man hjälpa till, så bör väl ändå hjälpen riktas in på individen. Om denne vill ha hjälp.

 

Med det sagt så kanske jag ska titta på reportaget... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Du har liksom tappat tråden i tråden, ursprungligen skrev jag att tjejerna mår inte bra av sälja sig, även om vi tror de gör det.  Läs igen vad jag skrev och tänk om och tänk rätt. Och för att vara tydlig denna tro har inget med religion att göra.

 

Föreslår att Du tittar reportaget och särskild det som Ying berättar.

Vilken erfarenhet har du själv av prostitution, har du nyttjat dessa tjänster, har du pratat med många som tillhandahåller det?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LTD:

Vilken erfarenhet har du själv av prostitution, har du nyttjat dessa tjänster, har du pratat med många som tillhandahåller det?

Det är väl världens äldsta yrke?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att man själv har väldigt rent mjöl i sin påse INNAN man dömer/bedömer andra personers låtanden och göranden.

Därpå ska man kunna förlåta om man själv vill kunna bli förlåten.

För övrigt är den däringa thaimassagen absolut ingen höjdare, hårdhänt behandling och det där knådande och dragande i allt utom då det mest väsentliga undanber jag mig.

M.a.o. thaimassage är överreklamerat - minst lika bra för välbefinnandet att sitta i en ångbastu någon timme (med en öl eller två:D).

Frugan har praktiserat thaimassage på mig och barnen, i början väl ok, men som tur är har hon nu tröttnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev audirs2:

Det är väl världens äldsta yrke?

Nej det är elektriker

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nej det är elektriker

Trodde det var barnmorska

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nerike:

Trodde det var barnmorska

Nej. När gud sade "varde ljus" på den första skapelsedagen hade elektrikerna redan kopplat....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har väl det spårat ur lite, om servicetjejer mår illa eller inte.
Tycker dom ska sluta jaga massage salongerna så länge det  inte handlar om koppleri, trafficking mm. Då ska dom jagas.

För vad gör dom flesta tjejer i dom salongerna jo dom undanhåller skatt dvs. svartjobb, gör program om svartjobb men det säljer inte.

 

Angående vad för serviceyrke det än handlar om i LOS, så måste vi tänka på deras kultur och staten sett att se på sina medborgare.
Vi är i Svedala sitter och leker nån jävla moralpolis, PK-Fjäskare mm. och ser världen från våra ögon från Sverige.

 

Vi har det jävligt bra i Svedala, men en nyhet för er som tror att hela världen har det så  glöm det.

Vi har en social trygghet här i Sverige ingen behöver svälta ihjäl, vi har fri skola, vi har fri skolmat, fri sjukvård mm. det finns inte i Thailand (bara fri grundskola, skola vet ej om man kan kalla det).
Om en människa bor på gatan och har inget att äta, har inge hjälp hemifrån för föräldrar, syskon, samt övrig släkt är fattiga och har knapp så det räcker för dom själva.
Men dom ger vad dom kan för att hjälpa, dom fixar boende åt den personen om det så är på baksidan av plåtskjulet där dom själva bor.
Och utan utb. eller jobb så kommer det droger eller alkohol in för att fly det dystra vardagen, inte för att det hjälper utan gör saken värre.
Dom måste få ihop pengar för dagen, då är troligast genom tiggeri, brott av olika slag mm.
 

Det finns minst 5 miljoner så fattiga i Thailand idag, enligt deras egna myndigheter.
Och tjej som växer upp i den miljön träffar en kille blir med barn, killen lämnar henne av olika anledningar som tex. fängelse eller gräset är grönare på andra sidan mm. i regel pengabråk som första orsak.

 

Vad ska hon ta sig till då hon inte bor i Svedala, hon får höra eller ser att en kompis tjänar pengar och kan hjälpa sin familj.
Hon har samma uppväxt som hon, som tjänar pengar.
Då frågar hon henne vad hon gör för att få ihop pengar, hon berättar att hon jobbar inom serviceyrket i tex Pattaya.
 

Vad väljer hon tror du, ska hon och hennes barn alltid gå hungriga eller veta var dom skall bo, för dom kan inte bo hemma heller hela tiden då det alltid är bråk om pengar.
Valet är enkelt sälja droger, bli en tjyv eller jobba inom serviceyrket.
Dom flesta väljer serviceyrket, lämnar barnet hos föräldrarna och åker och jobbar skickar hem pengar till familjen.
Ingen kommer säga nåt till henne om hennes val, för hon hjälper föräldrar samt så har hon mat för dagen och nånstans att bo.

Sedan har väl många av dom drömmen att dom hittar sin prins, från ett annat land som ha pengar och den är större att hitta i en bar än i en skitig fabrik/tiggerigata eller inom droghandel

 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nerike:

Nu har väl det spårat ur lite, om servicetjejer mår illa eller inte.

I grunden handlar det om hur de mår, det är inte nåt som feminister, moraljägare eller PK fjäskare driver bara för att de är avundsjuka. Jag blir ledsen när jag läser dina argument, tydligen har Du inte tittat programmet ens! De flesta är inte i salongerna av frivilja och snack om att skicka pengar till familjen håller inte när man ser vart pengarna går, spel o dyra väskor, som använd som lockbete i sociala medier för att locka unga till Norden.

 

Som jag förstod är det två vägar hur man hamnar  i massagesalong, den ena en vanlig parförhållande spricker, man förlorar ansiktet om man återvänder till Thailand o tjejen blir lockat av andra thai till salongen, genom lov om guld o gröna skogar och ofta lögner som det var i Ying´s fall.

 

Den andra vägen är ren människo handel, flickor importeras från Thailand, ofta till helt annat än massagesalong 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Amigo:

Den andra vägen är ren människo handel, flickor importeras från Thailand, ofta till helt annat än massagesalong 

Många gamla gubbar importerar dem för privat bruk också, många i tron att de kommer av ren kärlek 😃

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Många gamla gubbar importerar dem för privat bruk också, många i tron att de kommer av ren kärlek 😃

Ja, och det är just dessa flickor som löper risk att hamna i massagesalonger.  Förresten vilken part syftar Du med tron om "äkta kärlek" flickan eller gamla gubben?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...