Jump to content
IGNORERAD

Uppdrag granskning, SVT: Happy ending.


Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

79 röster

  1. 1. Har Du blivit erbjuden "extra allt" i thaimassage salong, i Sverige?

    • Ja
      14
    • Nej, aldrig
      14
    • Har aldrig besökt sån ställe.
      51


Recommended Posts

12 minuter sedan, skrev Peolito:

Bara hoppar in lite och ulkar ur mig det jag känner till om detta och det verkar vara vanligt att tjejer från Thailand kommer in på turistvisum och jobbar som hjälpsyster (lånat ord av SC) på lämpligt massageställe. Det uppfattar jag som att de gör det av ekonomiskt syfte och inte är tvingade därtill dessutom glädjer det alla glada påsättare som får doppa och den väna hjälpsystern tjäna en slant. Kan inte bli speciellt uppjagad av det.

De kommer inte hit och själv startar verksamheten utan det är nån som redan har etablerat salongen. Då är det koppleri ev manniskohandel. Sen att jobba med turistvisum, undrar varför det blir bara svårare och svårare för seriösa få sin partner till Sverige? Sen vi kan inte veta vilket är det riktiga motiv att komma till Sverige, skuld i Thailand eller ren äventyrsvilja.

 

3 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Vad får dig att tro att alla måste jobba som "bartjejer"?

Okey förlåt, vilken yrke syftade du då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    37

  • Boa52

    14

  • Soengsang

    12

  • Tommy

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

23 minuter sedan, skrev Amigo:

Intressant, undrar hur många, låt oss säga 35 åringar jobbar som bartjej? Då skulle man ha jobbat 17 år i branchen.

Trodde du hade mer erfarenhet, än att ställa så korkad fråga/kommentar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Trodde du hade mer erfarenhet, än att ställa så korkad fråga/kommentar.

Du som är så erfaren kan väl berätta då, vad som är genomsnitt åldern på dem`? Eller kanske medianåldern ger bättre bild. Och jag har faktiskt väldigt lite erfarenhet av barskene senaste 10 åren, det kanske har ändrats- 

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Amigo:

De kommer inte hit och själv startar verksamheten utan det är nån som redan har etablerat salongen. Då är det koppleri ev manniskohandel. Sen att jobba med turistvisum, undrar varför det blir bara svårare och svårare för seriösa få sin partner till Sverige? Sen vi kan inte veta vilket är det riktiga motiv att komma till Sverige, skuld i Thailand eller ren äventyrsvilja.

 

Okey förlåt, vilken yrke syftade du då? 

Typ alla som inte är anställda i bar (stor skillnad).  Låt oss kalla dom för nöjeskonsulter....Trodde faktiskt att du visste bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Typ alla som inte är anställda i bar (stor skillnad).  Låt oss kalla dom för nöjeskonsulter....Trodde faktiskt att du visste bättre.

Tråden handlar ju om glädjeflickor, sex som säljs i thaimassage salonger i Sverige. Är nog lika slitsamt mentalt att sälja sig, oavsett om det sker via bar, massagesalong eller via nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Amigo:

Tråden handlar ju om glädjeflickor, sex som säljs i thaimassage salonger i Sverige. Är nog lika slitsamt mentalt att sälja sig, oavsett om det sker via bar, massagesalong eller via nätet.

Det var du som citerade mig med bartjejer😃jag påpekade bara att möjligheterna för många tjejer är helt valfria så dra ditt moral snack på folkets hus istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Det var du som citerade mig med bartjejer😃jag påpekade bara att möjligheterna för många tjejer är helt valfria så dra ditt moral snack på folkets hus istället...

Var har jag skrivit om moral? Visa gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

De kommer inte hit och själv startar verksamheten utan det är nån som redan har etablerat salongen. Då är det koppleri ev manniskohandel. 

Ja kopperi är det väl i Svensk lags mening. Människohandel är något annat och har egentligen inget direkt att göra med sexarbetare. Men orden sägs ju gärna i samma mening bland sexköpsmotståndare.

 

Koppleri verkar ju förövrigt ett lite urlakat begrepp eftersom man nu till och med som fastighetsägarna kan dömas för koppleri.

 

Jag tillhör ju också till de som tycker att sexköp ska vara lagligt så längde det sker under frivillighet. koppleri tycker jag väl inte heller ska vara olagligt eller hur resonerar ni som är för sexköp men är emot koppleri? Ska man bara kunna vara egen som sexarbetare och äga sin egna lokal för verksamheten?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Var har jag skrivit om moral? Visa gärna.

Orkar inte bläddra igenom alla sidor, men du har tydligt visat var du står och du är jäkligt fyrkantig i ditt tänkande och det passar bättre att diskutera med likasinnade på PRO.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Amigo:

Du som är så erfaren kan väl berätta då, vad som är genomsnitt åldern på dem`? Eller kanske medianåldern ger bättre bild. Och jag har faktiskt väldigt lite erfarenhet av barskene senaste 10 åren, det kanske har ändrats- 

Först och främst!

Trodde du visste att den största delen av prostitionen sker utanför de barer du syftar på.

Och ja, andelen damer över 35 år är hög.

Thailand är stort utanför Pattaya.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Först och främst!

Trodde du visste att den största delen av prostitionen sker utanför de barer du syftar på.

Och ja, andelen damer över 35 år är hög.

Thailand är stort utanför Pattaya.

Vi falanger kommer inte ens in i bordeller som är riktade till thaifolk, och skulle man få insyn på dem, skulle flesta säkert ändra inställningen om frivillighet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Intressant, undrar hur många, låt oss säga 35 åringar jobbar som bartjej? Då skulle man ha jobbat 17 år i branchen.

Välkommen att besöka Valhalla bar i Rawai. Där finns 3 generationer tjej/dam/tant. Den äldsta bör väl ha 40 år i branshen men blir nog inte utlöst så ofta nu för tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Orkar inte bläddra igenom alla sidor, men du har tydligt visat var du står och du är jäkligt fyrkantig i ditt tänkande och det passar bättre att diskutera med likasinnade på PRO.

Ok det är alltså fyrkantigt att ha en åsikt om prostitution! Märklig inställning. Fem sidor med ca 100 inlägg är väl ingen oöverkomlig uppgift att bläddra

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Ok det är alltså fyrkantigt att ha en åsikt om prostitution! Märklig inställning. Fem sidor med ca 100 inlägg är väl ingen oöverkomlig uppgift att bläddra

Du slingrar dig värre än en boa för fan. Jag skiter i vilken inställning du har, dock har jag konstaterat att den stämmer inte överens med min. Kanske beroende på lite olika erfarenheter här i livet, men jag dömer inte människor och jag vågar sticka ut hakan och påstå att den lyckliga horan faktiskt finns - bara "hen" får chansen här i livet och blir bemött med respekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Amigo:

...... Sen vi kan inte veta vilket är det riktiga motiv att komma till Sverige, skuld i Thailand eller ren äventyrsvilja.

.

.

Självskrivet vet vi motivet! Tjäna pengar. Ofta kan det sockras med erbjudanden om att de kan få tag på en lämplig falang som kan ta dom hit. Om hon blir lycklig eller inte beror nog mest på falangen hon hittar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Vi falanger kommer inte ens in i bordeller som är riktade till thaifolk, och skulle man få insyn på dem, skulle flesta säkert ändra inställningen om frivillighet. 

Varför skulle vi inte få komma in dit? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Vi falanger kommer inte ens in i bordeller som är riktade till thaifolk, och skulle man få insyn på dem, skulle flesta säkert ändra inställningen om frivillighet. 

 

Har du försökt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Vi falanger kommer inte ens in i bordeller som är riktade till thaifolk, och skulle man få insyn på dem, skulle flesta säkert ändra inställningen om frivillighet. 

 

Hehe... Vilket roligt skämt.

 

Det finns dock ställen i till exempel Bangkok där de helst ser rika asiater, men jag är hyfsat säker på att även välbeställda faranger kommer in där utan problem.

De är ju inte ute efter hudfärgen eller ursprunget, utan pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Hehe... Vilket roligt skämt.

 

Det finns dock ställen i till exempel Bangkok där de helst ser rika asiater, men jag är hyfsat säker på att även välbeställda faranger kommer in där utan problem.

De är ju inte ute efter hudfärgen eller ursprunget, utan pengar.

Vad tror Du, finns det fler ställen som du beskriver än ställen som finns i provinser typ plåtskjul där lastbilschaffisar besöker?

 

Edit: Sen är det inte många av MPR medlemmar som kommer in på ställen du beskriver, just pga brist på pengar, fan prutar man på en short time för 500 THB så kan man lätt räkna att de har inte råd med exlusiva ställen heller.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Amigo:

Vad tror Du, finns det fler ställen som du beskriver än ställen som finns i provinser typ plåtskjul där lastbilschaffisar besöker?

 

Edit: Sen är det inte många av MPR medlemmar som kommer in på ställen du beskriver, just pga brist på pengar, fan prutar man på en short time för 500 THB så kan man lätt räkna att de har inte råd med exlusiva ställen heller.

Här på mpr har vi gott om pengar. Det är nog bara BTT som skulle pruta på 500 THB short time 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Här på mpr har vi gott om pengar. Det är nog bara BTT som skulle pruta på 500 THB short time 

Oj sorry, glömde att MPR folk är fööörmööögna. 🤭 utom jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte citera alla som ha med detta som Amigo skrev.
 

Vi kommer in på alla barer, men det finns undantag och det är japanska karaoke ställen där bara japaner kommer in.
Jag och polaren försökte gå in i en sådan i Korat, men vart stoppade direkt vid dörren vänligt men bestämt.
Varför det bara kommer in japaner det vet jag ej, men har mina tankar ena kan vara att det är japanska damer där (geishor)
eller så vill dom vara i fred från andra förutom japaner, för japaner är mer nationalistiska än andra folkslag.

 

När det gäller lastbilschaufförernas karaokeställen, så är du inte förbjuden att gå dit.
Utan det är mer att du har mer pengar och det kan uppstå bråk, då chaffisen känner sig underlägsen dig då du har mer pengar och får flickornas uppmärksamhet.
Men gå dit med din dam, så ska du se att det inte blir nåt bråk och ni kommer ha roligt och billigt är det både mat och dryck, maten brukar vara i toppklass (thaimat)

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Hehe... Vilket roligt skämt.

 

Det finns dock ställen i till exempel Bangkok där de helst ser rika asiater, men jag är hyfsat säker på att även välbeställda faranger kommer in där utan problem.

De är ju inte ute efter hudfärgen eller ursprunget, utan pengar.

 

Fanns faktiskt en tvålmassage i Bangkok för länge sen som inte släppte in faranger.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Ja man har ju knäppt både en och andra genom åren tjackhoror i New York, crack luder i LA, shorts time knull i Cristobal- Panama,  vodka luder  i Finland,  Tyska äggklocks horor i Tyskland.  Ritalina knull i Sydamerika Turbo och  Santos och B.A. Alkade indianskor i Maine och Washington state. Gamla kärringar i Japan .  Nån  kärring  i Indien  så  när man  låg och pumpa sa hon att var leprasjuk, va fan  lemmarna satt ju kvar både före och efter. Även om jag hade funderingar på geten i bajshyddan var ett bättre alternativ. Systrarna Parker i  Canada. Tokiga negresser i  capetown. Getögon fransar på kuken  Clifford pier i Singapore. Raggar luder i Sverige, kuksugar Sussis glömmer man aldrig.-Va dårå jag kan ju inte rå för att Mickes k*k smakar godare än din, till sin dåvarande. Hmm vis bouquet har man tydligen.

Några nämnda ingen glömd.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det är väl inte många som skulle tro på en om man skulle börja berätta va man har vart med sen man stack hemifrån 1972

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...