Jump to content
IGNORERAD

Försäkring


Farangset

Recommended Posts

Skaffa en hemförsäkring, den kan vara bra för annat också!

 

Testa "Hedvig" bra betyg och inte allt för dyr!

https://www.hedvig.com/se

 

du kan välja att betala per månad, så enkelt och lätt att avsluta.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

En anledning till att jag nämner jag har ingen hemförsäkring är att jag inte vill ha någon, per definition hemlös.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Farangset:

En anledning till att jag nämner jag har ingen hemförsäkring är att jag inte vill ha någon, per definition hemlös.

Vill eller kan?

Kan du så är det absolut den billigaste reseförsäkring du kan ha.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Farangset:

En anledning till att jag nämner jag har ingen hemförsäkring är att jag inte vill ha någon, per definition hemlös.

Är du inte skriven nånstans?

Enkelt och billigt (50-60 sek/mån) att slänga in en hemförsäkring där. Bör bli billigare än nån separat reseförsäkring.

 

Alternativt betala resan med rätt kort. Men då bör du läsa det finstilta.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Är du inte skriven nånstans?

Enkelt och billigt (50-60 sek/mån) att slänga in en hemförsäkring där. Bör bli billigare än nån separat reseförsäkring.

 

Alternativt betala resan med rätt kort. Men då bör du läsa det finstilta.

Inte för att vara fördomsfull med jag tror inte en hemlös har ett kreditkort som kostar 6 000 kr om året..... 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Inte för att vara fördomsfull med jag tror inte en hemlös har ett kreditkort som kostar 6 000 kr om året..... 

Mitt (mina) kreditkort är gratis. Skulle aldrig betala 6000 sek för ett kreditkort, men vi är alla olika.

 

Sen behöver han inte vara fattig för att han inte har en bostad för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Mitt (mina) kreditkort är gratis. Skulle aldrig betala 6000 sek för ett kreditkort, men vi är alla olika.

 

Sen behöver han inte vara fattig för att han inte har en bostad för tillfället.

Då har du ingen "reseförsäkring" värd namnet via ditt kort. Den kanske täcker borttappat bagage och försening. Inte sjukdom och olycksfall med hemtransport. 

 

Skrev jag inte att jag inte ville vara fördomsfull förresten? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Då har du ingen "reseförsäkring" värd namnet via ditt kort. Den kanske täcker borttappat bagage och försening. Inte sjukdom och olycksfall med hemtransport. 

 

Skrev jag inte att jag inte ville vara fördomsfull förresten? 

Han sökte en billig försäkring för 30 dagar, det svarade jag på. Det andra du tjafsar om tror jag inte han frågat efter, och jag har definitivt inte gjort det.

 

Men är du osäker så fråga honom gärna. Han blir säkert glad om du har några bra tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
21 minuter sedan, skrev apknug:

Inte för att vara fördomsfull med jag tror inte en hemlös har ett kreditkort som kostar 6 000 kr om året..... 

Kan man resa i 30 dagar så borde det inte vara omöjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Han sökte en billig försäkring för 30 dagar, det svarade jag på. Det andra du tjafsar om tror jag inte han frågat efter, och jag har definitivt inte gjort det.

 

Men är du osäker så fråga honom gärna. Han blir säkert glad om du har några bra tips.

"Det andra jag tjafsar om". ? För mig, och i allmänhet tal, innehåller en reseförsäkring skydd för sjukdom och olycksfall. 

 

Om du åker till Thailand med bara försäkring för ditt försenade bagage så är det naturligtvis helt upp till dig.

 

Så tips till @Farangset vill du åka till Thailand utan försäkring för sjukdom och olycksfall så använd din gratis kortförsäkring. Du får ersättning och ditt flyg blir försenat dock.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Kan man resa i 30 dagar så borde det inte vara omöjligt?

Skrev jag inte att jag inte ville vara fördomsfull?

 

Det hävdas dock att gratiskorten duger fint och det aldrig skulle betalas så mycket för kreditkorten. 

 

Jag misstänker att @Farangset har koll på att det faktiskt ingår en riktig reseförsäkring i ett 6 000 kr kreditkort. Det är bla med detta som korten marknadsförs och de som tecknat dess kort brukar således ha koll på det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man mantalskriver på nån adress och i den adressen finns en hemförsäkring är alla som bor i samma adress försäkräde, det är bara meddela försäkringsbolaget vilka som bor i adressen så skrivs det i försäkringsbrevet. Fakta, när jag vistades mycket i Thailand, var jag "inneboende" = mantalskriven hos brorsan och kunde utnyttja hemförsäkringens reseskydd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev apknug:

Skrev jag inte att jag inte ville vara fördomsfull?

 

Det hävdas dock att gratiskorten duger fint och det aldrig skulle betalas så mycket för kreditkorten. 

 

Jag misstänker att @Farangset har koll på att det faktiskt ingår en riktig reseförsäkring i ett 6 000 kr kreditkort. Det är bla med detta som korten marknadsförs och de som tecknat dess kort brukar således ha koll på det. 

Nej inte i det jag citerade ”Inte för att vara fördomsfull med jag tror inte”.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fredman:

Nej inte i det jag citerade ”Inte för att vara fördomsfull med jag tror inte”.

Två negationer det vet vi vad det betyder, snart kommer Farangset och dunkar sitt Amex Centurion i bordet och åker Ambulansflyg hem från Bangkok Hospitals VIP avdelning medans ditt Ica kort meddelar att det inte blir nån ersättning för försenat bagage på hemresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
44 minuter sedan, skrev apknug:

Två negationer det vet vi vad det betyder, snart kommer Farangset och dunkar sitt Amex Centurion i bordet och åker Ambulansflyg hem från Bangkok Hospitals VIP avdelning medans ditt Ica kort meddelar att det inte blir nån ersättning för försenat bagage på hemresan.

Två negationer i en mening gör den svår att förstå och bör undvikas innebär det i min värld. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Två negationer i en mening gör den svår att förstå och bör undvikas innebär det i min värld. 

Det bör reseförsäkring också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla för erat deltagande! Det som oroar mig vid immigration att inte ha ett försäkringsbevis att visa upp en annan persons hemförsäkring att visa upp låter väldigt osäkert.

 

Har tittat på erv en 30 dagars försäkring bara olycksfall och sjukdom är vad jag vill ha 840 kronor är OK, men vilket belopp som försäkringen täcker framgår inte just nu ska försöka att få tag på en försäljare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Farangset:

Tack alla för erat deltagande! Det som oroar mig vid immigration att inte ha ett försäkringsbevis att visa upp en annan persons hemförsäkring att visa upp låter väldigt osäkert.

 

Har tittat på erv en 30 dagars försäkring bara olycksfall och sjukdom är vad jag vill ha 840 kronor är OK, men vilket belopp som försäkringen täcker framgår inte just nu ska försöka att få tag på en försäljare.

Åker du till Thailand som vanlig 30 dagars turist så är det inget krav på försäkring, du behöver inte kunna visa upp något i immigration. MEN som du är inne på det är väldigt bra att ha en reseförsäkring som täcker Sjukdom och Olycksfall. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte behöver man visa upp ett försäkringsintyg för att komma in i landet på 30 dagar.

Är ändå klokt av dig att se till du har någon reseförsäkring som täcker ev akut sjukdom, olycka mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Farangset:

Det som oroar mig vid immigration att inte ha ett försäkringsbevis att visa upp en annan persons hemförsäkring att visa upp låter väldigt osäkert.

Du behöver inte visa upp någon försäkring, det är inget krav på det om du ska komma på visa exemption.

Men du kan ju använda den hemförsäkring som finns där du är skriven, om du nu skulle bli sjuk eller råka ut för en olycka.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Farangset:

Tack alla för erat deltagande! Det som oroar mig vid immigration att inte ha ett försäkringsbevis att visa upp en annan persons hemförsäkring att visa upp låter väldigt osäkert.

 

Har tittat på erv en 30 dagars försäkring bara olycksfall och sjukdom är vad jag vill ha 840 kronor är OK, men vilket belopp som försäkringen täcker framgår inte just nu ska försöka att få tag på en försäljare.

För det första, det brukar stå bara ett försäkring nr i intyget som man printar ut själv (oftast) annars kontaktar man bolaget somskickar ett intyg hem. T.ex min sambo är försäkrad med lika villkor som jag som har tecknad hemförsäkringen och hyresavtalet. Oftast gäller resedelen 45 dagar, ICA 60 dagar.

 

840 SEK för reseförsäkring med sjukdom och olycksfall låter billigt? Nu vet jag inte hur gammal du är men priset kan man kolla på https://www.erv.se/privat/ Reseförsäkringar för alla tillfällen en snabb koll, 1 dec. - 31. dec ger priset 3270 SEk med självrisk för en 68 årig.

kuva.png.ae004c66782ddcbc80a7fb10fddb5391.png

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

För det första, det brukar stå bara ett försäkring nr i intyget som man printar ut själv (oftast) annars kontaktar man bolaget somskickar ett intyg hem. T.ex min sambo är försäkrad med lika villkor som jag som har tecknad hemförsäkringen och hyresavtalet. Oftast gäller resedelen 45 dagar, ICA 60 dagar.

 

840 SEK för reseförsäkring med sjukdom och olycksfall låter billigt? Nu vet jag inte hur gammal du är men priset kan man kolla på https://www.erv.se/privat/ Reseförsäkringar för alla tillfällen en snabb koll, 1 dec. - 31. dec ger priset 3270 SEk med självrisk för en 68 årig.

kuva.png.ae004c66782ddcbc80a7fb10fddb5391.png

Det stod 76 år i första inlägget 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det stod 76 år i första inlägget 😉

Jag unnar Dig ha rätt. My misstage

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...