Jump to content
IGNORERAD

Det lackar mot jul

Alarik

Recommended Posts

49 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nej det är ju du och Boa ett levade bevis på. Ni klarar ju inte ens av de enklaste saker

Och vi har pengar menar du?

Dela på andra sajter

• Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Batting

42

• Kenneth4618

17

• rolba

14

• Boa52

13

6 timmar sedan, skrev Boa52:

Du är ju ett , vet inte vad plokar ur en mening ur ett samanhang Men ni sörläningar gör ju så

Mobbar, Trackar för ni vet inte bättre eller fattar inte vad ni läser, synd om er

Det är mycket snack om "sörlänningar"contra norrlänningar.

För en som missat detta, var går gränsen mellan dessa olika folkslag?

Och fråga två, förändras man genom någon fysisk lag om man geografiskt flyttar?

En som är orolig, har en god vän från Jockmokk, ska jag sluta umgås med honom för säkerhet skull???

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev M33:

men ingen enorm skillnad som vissa vill påstå.

På arbetsmarknaden är det enorm skillnad på att vara gymnasieutbildad vs högskoleutbildad, två helt skilda saker.

Kanske jag missuppfattade och du tänkte på skilnaden i prestation att klara utbildningarna, där kan jag nog hålla med. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

På arbetsmarknaden är det enorm skillnad på att vara gymnasieutbildad vs högskoleutbildad, två helt skilda saker.

Kanske jag missuppfattade och du tänkte på skilnaden i prestation att klara utbildningarna, där kan jag nog hålla med. 

Jag menar att det är få som inte klarar två år på t.ex. Chalmers om de klarar 3-4år på tekniskt gymnasium.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Jag menar att det är få som inte klarar två år på t.ex. Chalmers om de klarar 3-4år på tekniskt gymnasium.

Så är det. absolut.

Har hänt mycket med högskolor/universitet nu också.

Tex min systers son som slutade 4årig teknisk för 3-4 år sen, jobbat lite div sen dess, men nu läser någon form av driftingenjör på Sundsvalls universitet, poängen där är att ca 80% är online, de möjligheterna med online studier fanns inte på 80-talet.......av naturliga skäl kanske.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Batting:

Och vi har pengar menar du?

Tja du hade tydligen råd med en ny I Phone och Hoodie iallafall 🤣

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Batting:

Okej alla andra har yttre omständigheter att skylla på, torka, Tyskland o.s.v men i Sverige så beror allt på Magdalena och Sossarna. 
Varför får man inte skylla på Putin?

För att om inte S (Magdalena bland annat) med hjälp av diverse extremistpartier, hade infört effektskatt på kärnkraften, samt bytt ut stora delar av Vattenfalls ledning och styrelse så hade problemet varit mindre. 

Nu skulle vi fått problemet iaf men i och med Putins agerande men likväl så har vi problemet med tillgång och efterfråga. Vi kan producera mycket el men bara när alla andra gör det, så våran så kallade export sker mestadels då.

Men skyll gärna på Putin, problemet hade vi fått ändå som sagt, kanske inte lika brutalt som nu men likaväl hade vi fått det.

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev apknug:

Du verkar fortfarande inte ha fattat att Norrmännen betalar mer för elen och det är EU"s och ditt fel. Inte Magdalenas. 

Jo men det har jag ju hävdat hela tiden.
Vad håller du på med?

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

En bra pension, eget företag och några millar på banken 🙂

Dessutom kan jag både hitta en frukost när jag reser och skaffa ett bank id hemifrån. 

Har en thaifru som även hon drar in bra med pluring,😉

Varför ska hon förresten behöva jobba när hon har en så förmögen och välbeställd karl?

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Batting:

Varför ska hon förresten behöva jobba när hon har en så förmögen och välbeställd karl?

Därför att hon vill det och jag har sagt åt henne att trappa ner så vi kan bo i Thailand på vintrarna. Men det vill hon inte just nu.

Att jag är en så förmögen och välbeställd karl, beror på att min fru drar in egna pengar och inte behöver mina 😃

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Jed:

För att om inte S (Magdalena bland annat) med hjälp av diverse extremistpartier, hade infört effektskatt på kärnkraften, samt bytt ut stora delar av Vattenfalls ledning och styrelse så hade problemet varit mindre. 

Nu skulle vi fått problemet iaf men i och med Putins agerande men likväl så har vi problemet med tillgång och efterfråga. Vi kan producera mycket el men bara när alla andra gör det, så våran så kallade export sker mestadels då.

Men skyll gärna på Putin, problemet hade vi fått ändå som sagt, kanske inte lika brutalt som nu men likaväl hade vi fått det.

Ja, så där kan man ju hålla på.
Det var ju förmodligen sossar som byggde ut vattenkraften en gång i tiden.
Om inte det gjorts så hade situationen varit än värre, men den just nu uppkomna situationen är helt och hållet Putins fel!
Att påstå något annat är ju "Hål i huvudet".

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tja du hade tydligen råd med en ny I Phone och Hoodie iallafall 🤣

Ja och tänk, jag har inte ens låtit någon Thaifru gno ihop till prylarna :559bdc3319075_:

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Därför att hon vill det och jag jag har sagt åt henne att trappa ner så vi kan bo i Thailand på vintrarna. Men det vill hon inte just nu.

Att jag är en så förmögen och välbeställd karl, beror på att min fru drar in egna pengar och inte behöver mina 😃

Nähä, men du behöver hennes.
Tänk att en så förmögen man som du sitter och skriver skit här dag ut och dag in.
känns som liiite udda.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev apknug:

Norge är inte med i EU, ingen har röstat ja till EU där därför kan det inte vara nötterna som röstade ja till EUs fel.

Det är Ditt fel och Magdalenas.

Nu betalar vi nötter i Sverige som röster JA till EU 59 EUR för elen Norge som inte röstade ja till EU betalar 382 EUR, mer än 6 gånger mer.

1935681850_Screenshot_2022-09-17-11-35-10-9272.thumb.jpeg.158b71e5246fbb17d0d4fce06f76d383.jpeg

Tror du att dom gör det för nöjes skull, eller för att dom påverkas av marknaden?

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Batting:

Nähä, men du behöver hennes.
Tänk att en så förmögen man som du sitter och skriver skit här dag ut och dag in.
känns som liiite udda.

Ja jag har ju råd med det🤣🤣🤣

Jag förstår att du rätt bitter efter att haft ett jobb i hela dit liv som du inte trivdes med, inga arbetskamrater som du heller trivdes med. Kompisar som var knäppa och inga rejäla frukostar, bögfobier med mera. Inte mycket du lyckats med här i livet.

Men jag är rätt imponerad av att lyckades köpa en Hoodie alldeles själv, telefonen spack ju 🙂

Är det någon på forumet som är udda så är du ohotad etta

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

ThailandNovise
32 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Jag förstår att du rätt bitter efter att haft ett jobb i hela dit liv som du inte trivdes med, inga arbetskamrater som du heller trivdes med. Kompisar som var knäppa och inga rejäla frukostar, bögfobier med mera. Inte mycket du lyckats med här i livet.

Men jag är rätt imponerad av att lyckades köpa en Hoodie alldeles själv, telefonen spack ju 🙂

Nja, @Batting delar första platsen med @Boa52

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Ja, så där kan man ju hålla på.
Det var ju förmodligen sossar som byggde ut vattenkraften en gång i tiden.
Om inte det gjorts så hade situationen varit än värre, men den just nu uppkomna situationen är helt och hållet Putins fel!
Att påstå något annat är ju "Hål i huvudet".

Hade vi haft fler reaktorer i drift så hade vi naturligtvis inte påverkats lika mycket av Putin. Fattar man inte det så har man nog hål i huvudet. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

On 2022-09-16 at 19:38, skrev GreenValley:

Helt omöjligt att du klarade examen om svenska ingick i kursen!

Varför kallar du mig idi*t?Tog du åt dig när jag konstaterade att alla inte klarar examen(blir kuggade)

Måne

Dela på andra sajter

On 2022-09-18 at 01:05, skrev uptoyou:

Citerat fel? Det var nog ormen som kallade dig för i det?

Helt klart,ursäkta,naturligtvis var det ormen som kläckte ur sig det.

Måne

Dela på andra sajter

On 2022-09-17 at 11:59, skrev apknug:

Det var nötterna som röstade ja till EU som såg till det hävdar du, trots att Norge inte har gjort det. 

OM vi också hade röstat NEJ till EU sa hade den svenska strömmen varit 6 gånger dyrare idag med ditt resonemang.

Men dom gick ju tyvärr med i något annat samarbete.
Jag antar att du röstade ja.
Ja då får du ju stå ditt kast, grattis jävla dumhuvud!

Dela på andra sajter

On 2022-09-17 at 12:18, skrev Kenneth4618:

Sprack telefonen?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Batting:

Sprack telefonen?

Ett talessätt att det inte gick så bra, nu fick du lära dig nått nytt  idag 😄

Dela på andra sajter

On 2022-09-17 at 11:28, skrev Jed:

Öh, ja jag skyller på Putin, men nu är ju Magdalena borta så nu borde ju allt lösa sig, eller krävs det även att Putin liksom lägger ned?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Batting:

Öh, ja jag skyller på Putin, men nu är ju Magdalena borta så nu borde ju allt lösa sig, eller krävs det även att Putin liksom lägger ned?

Tror du kärnkraftverken de lade ner återuppstår bara för att de förlorade regeringsmakten?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...