Boa52 Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 On 2022-12-13 at 06:49, skrev Fredman: Underhållsvärme i sommarstugan. För det är den estimerade fakturan för december på 1900 exl nätavgift och andra avgifter. I stan är det en annan historia. Lyssnade på en försäkringstant en morgon, hon sa kolla vad ditt f,bolag kräver att du har för värme i stugan, många kräver 15 grader, om inte gäller inte försäkringen fullt ut vid frys skador, bara ett råd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 9 minuter sedan, skrev Boa52: Lyssnade på en försäkringstant en morgon, hon sa kolla vad ditt f,bolag kräver att du har för värme i stugan, många kräver 15 grader, om inte gäller inte försäkringen fullt ut vid frys skador, bara ett råd tusan nu kan jag gå på sängen fick ett gilla från songsamen, oj oj Blir en skön sömn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 3 minuter sedan, skrev Boa52: tusan nu kan jag gå på sängen fick ett gilla från songsamen, oj oj Blir en skön sömn Bra jobbat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 Förmodligen ett feltryck 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 Tycker nog elområde 2 borde få bidrag också. Jag är iof inte så drabbad eftersom jag bor i lgh. Men vi har faaan så mycket kallare i Norrland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 2 timmar sedan, skrev goli006: Tycker nog elområde 2 borde få bidrag också. Jag är iof inte så drabbad eftersom jag bor i lgh. Men vi har faaan så mycket kallare i Norrland Skit i elstöd. Vi behöver bara värme Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 18 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Skit i elstöd. Vi behöver bara värme Och öl å sprit 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 58 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Skit i elstöd. Vi behöver bara värme Kommer snart, våra politiker har lovat oss en globaluppvärmning i flera år nu så snart är den säkert här. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 15 timmar sedan, skrev goli006: Och öl å sprit 😁 Det har vi redan 14 timmar sedan, skrev UglyFarang: Kommer snart, våra politiker har lovat oss en globaluppvärmning i flera år nu så snart är den säkert här. Äääääntligen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 Det är endast vi i prisområde 4 som borde vara berättigande till elprisstöd. Det är nämligen sossedjävlarna tillsammans med kommunisterna och MP som sett till att kärnkraftverken blev olönsamma. Vilka röstar rött om inte Norrlänningarna, eftersom de flesta lever av och på bidrag, undantagen röstar på SD. Prisområde 3 och 4 bildades p.g.a. eudirektiv, sossarna vek sig men inte tyskarna. Vi i söder är TVINGADE att sälja ström till övriga Europa och därav ska vi också betala lika mycket som vi får när vi exporterar strömmen. Har inte vi i söder varit med om att bekosta vattenkraftutbyggnaden ? Vi i söder är med om att betala underhållet och byggnationen av era vägar, egentligen borde ni då betala oss för detta. Hur mycket mer/liter betalar ni för ert fordonsbränsle - NADA Samma elkostnad/kv är egentligen det enda rätta, men i Sverige har väl inget egentligen varit rättvist. Ni i norr får stora s.k. utjämningsbidrag, inget jag har något emot, å andra sidan har ni själva valt att bo kvar där. Sluta gnälla över att ni fått "något" fördyrande elkostnader, det är inget emot vad vi fått här i söder. Bor själv på landet har flera mil till närmaste stad och INGEN möjlighet att nyttja kollektiv trafik, men får ändå betala för detta - via skattsedeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 16, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 16, 2022 48 minuter sedan, skrev evert 1: Det är endast vi i prisområde 4 som borde vara berättigande till elprisstöd. Det är nämligen sossedjävlarna tillsammans med kommunisterna och MP som sett till att kärnkraftverken blev olönsamma. Vilka röstar rött om inte Norrlänningarna, eftersom de flesta lever av och på bidrag, undantagen röstar på SD. Prisområde 3 och 4 bildades p.g.a. eudirektiv, sossarna vek sig men inte tyskarna. Vi i söder är TVINGADE att sälja ström till övriga Europa och därav ska vi också betala lika mycket som vi får när vi exporterar strömmen. Har inte vi i söder varit med om att bekosta vattenkraftutbyggnaden ? Vi i söder är med om att betala underhållet och byggnationen av era vägar, egentligen borde ni då betala oss för detta. Hur mycket mer/liter betalar ni för ert fordonsbränsle - NADA Samma elkostnad/kv är egentligen det enda rätta, men i Sverige har väl inget egentligen varit rättvist. Ni i norr får stora s.k. utjämningsbidrag, inget jag har något emot, å andra sidan har ni själva valt att bo kvar där. Sluta gnälla över att ni fått "något" fördyrande elkostnader, det är inget emot vad vi fått här i söder. Bor själv på landet har flera mil till närmaste stad och INGEN möjlighet att nyttja kollektiv trafik, men får ändå betala för detta - via skattsedeln. Mja. hela Malmö röstar på S och tar dessutom emot mest Robin Hood pengar som var tänkt för glesbygden. Så Malmö rövknullade repalau sönder med väljarnas hjälp. Man kan säga att han gjorde kaos med Malmö. Han själv är svinnöjd med det. Jag vet faktiskt inte längre vilken hjälp som skulle hjälpa södra Sverige längre, 15 Ave Maria kanske. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 1 minut sedan, skrev Nicholas: Mja. hela Malmö röstar på S och tar dessutom emot mest Robin Hood pengar som var tänkt för glesbygden. Så Malmö rövknullade repalau sönder med väljarnas hjälp. Man kan säga att han gjorde kaos med Malmö. Han själv är svinnöjd med det. Jag vet faktiskt inte längre vilken hjälp som skulle hjälpa södra Sverige längre, 15 Ave Maria kanske. Väl skrivet, respekt! 👍 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 1 timme sedan, skrev evert 1: Det är endast vi i prisområde 4 som borde vara berättigande till elprisstöd. Det är nämligen sossedjävlarna tillsammans med kommunisterna och MP som sett till att kärnkraftverken blev olönsamma. Vilka röstar rött om inte Norrlänningarna, eftersom de flesta lever av och på bidrag, undantagen röstar på SD. Prisområde 3 och 4 bildades p.g.a. eudirektiv, sossarna vek sig men inte tyskarna. Vi i söder är TVINGADE att sälja ström till övriga Europa och därav ska vi också betala lika mycket som vi får när vi exporterar strömmen. Har inte vi i söder varit med om att bekosta vattenkraftutbyggnaden ? Vi i söder är med om att betala underhållet och byggnationen av era vägar, egentligen borde ni då betala oss för detta. Hur mycket mer/liter betalar ni för ert fordonsbränsle - NADA Samma elkostnad/kv är egentligen det enda rätta, men i Sverige har väl inget egentligen varit rättvist. Ni i norr får stora s.k. utjämningsbidrag, inget jag har något emot, å andra sidan har ni själva valt att bo kvar där. Sluta gnälla över att ni fått "något" fördyrande elkostnader, det är inget emot vad vi fått här i söder. Bor själv på landet har flera mil till närmaste stad och INGEN möjlighet att nyttja kollektiv trafik, men får ändå betala för detta - via skattsedeln. Om det va lika över hela sverige så har vi i norr haft dubbla el förbrukning varenda vinter, inget bidrag har vi fått Sen din grej att ni betalar för underhåll av vägar, byggnatitioner och vatten kraften, visa gärna på det. Det kom en del sörlänningarna här som jobbade med kraftverk, flottning, vägbygge men dom fick betalt för sitt arbete. Utnyttja kollektiv i norrland, jag skrattar. min fru åker buss på morgonen jag kör bil 4 km till buss hållplatsen kl 06 varje morgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 Ta bort Robin Hood skatten så stannar minst halva Norrland. Även Malmö m.fl städer skulle stanna om det gjordes. Jag minns vilket ramaskri det var på Lidingö när RH skatten infördes. Politikerna fick höja kommunalskatten för att finansiera detta. Stockholmsregionen betalar mkt stora pengar till dessa "utjämningsbidrag". Så ni i norr har mkt att tacka "sörlänningarna" för. Oraklet i norr troor inte södra landet finansierar saker i norr. Ta alla bilar som betalar skatt söder om Gävle t .ex. Jämför det med hur många det finns norr om Gävle. Utan alla skatter från söder vore era vägar ingenting. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 (ändrad) Är det inte barnsligt att generalisera folk efter region de bor i? Nu vet jag inte vilka "norrlänningar" just Du som läser detta känner men de som jag ser dagligen jobbar hårt för sina levebröd, åker 6-8 mil enkel till jobbet i svåra förhållanden, jobbet utförs ofta utomhus i ner till -25 grader. Iförsig är 6 mil ingen sträcka, det pendlar nog många i Stockholms regionen också, dock i bättre vägar. Det finns losers både i söder och norr, inget att neka. Sen är det ju många verksamheter här uppe som söder dra enbart nytta av, el, alla gruvor, stålverk mm. Ändrades December 16, 2022 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 Ja vi har ju en ORM här som generaliserar hårt mot vilken del folk bor i. Jag vet mkt väl hur det fungerar i norr och även i söder. Det kan vara långt till bussen även i Skåne. Servicen behöver inte vara optimal bara för det bor fler människor i ett område. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 11 minuter sedan, skrev Amigo: Är det inte barnsligt att generelisera folk efter region de bor i? Nu vet jag inte vilka "norrlänningar" just Du som läser detta känner men de som jag ser dagligen jobbar hårt för sina levebröd, åker 6-8 mil enkel till jobbet i svåra förhållanden, jobbet utförs ofta utomhus i ner till -25 grader. Iförsig är 6 mil ingen sträcka, det pendlar nog många i Stockholms regionen också, dock i bättre vägar. Det finns losers både i söder och norr, inget att neka. Sen är det ju många verksamheter här uppe som söder dra enbart nytta av, el, alla gruvor, stålverk mm. Nåja! Hur var det med elen nu då? Den kommer ju inte södra landet till godo i någon större mängd. Rätt ska vara rätt eller? Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning: Ja vi har ju en ORM här som generaliserar hårt mot vilken del folk bor i. Jag vet mkt väl hur det fungerar i norr och även i söder. Det kan vara långt till bussen även i Skåne. Servicen behöver inte vara optimal bara för det bor fler människor i ett område. Sista du skrev klart servisen är bättre om fler människor bor där eller tror du inte på det, mera folk, bättre med bussar verkar logist för mej. År ingen Orm utan det är mitt Nick har inte ändrat det som många andra. När har du jobbat i norrland ?? eller har du jobbat överhuvudtaget verkar som du har lite svårt med verklighetsförankring Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 4 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Nåja! Hur var det med elen nu då? Den kommer ju inte södra landet till godo i någon större mängd. Rätt ska vara rätt eller? Det är för ni sörlänningar inte har byggt ut nätet til er, vi har elkraft ni kan inte ta emot det, Ni har levt i en saga, Inte förstått att man måste se om sitt hus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning: Nåja! Hur var det med elen nu då? Den kommer ju inte södra landet till godo i någon större mängd. Rätt ska vara rätt eller? Det är knappast norrlännigars fel att ni har brist på el! Ni får be Jimmy fixa ett nytt nät till er eller starta nya kärnkraftverk. För min del skulle ni gärna ha vindkraftparken som planeras till Bottenviken framför Kalix, till exempel. Sen kan jag själv skära ner lite på min 1500 kWh/år, jag tar ner mina 2 st. julstjärnor som drar hela 250 mW per st. redan efter nyår, det bidrar nog lite för nåns elbil, eller? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 1 minut sedan, skrev Boa52: Sista du skrev klart servisen är bättre om fler människor bor där eller tror du inte på det, mera folk, bättre med bussar verkar logist för mej. År ingen Orm utan det är mitt Nick har inte ändrat det som många andra. När har du jobbat i norrland ?? eller har du jobbat överhuvudtaget verkar som du har lite svårt med verklighetsförankring Så du VET att det är nära till bussar i Skåne t.ex? Jag körde långtradare till Norrland i över 10år. Ofta med returlast till södra Sverige.. Jag gissar att DU inte har upplevt 25% av vad jag har gjort i landet. Sen vore jag tacksam om du slutar citera mig för dina inlägg tyder på ofantlig okunskap. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning: Ofta med returlast till södra Sverige. Alltid är det nån bidrag från norr till söder då Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 3 minuter sedan, skrev Amigo: Alltid är det nån bidrag från norr till söder då Har jag påstått något annat. Nu verkar du bara söka konflikt. Fult att bara dra ut en mening ur ett inlägg och inte visa sammanhanget Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 16 minuter sedan, skrev Boa52: År ingen Orm utan det är mitt Nick har inte ändrat det som många andra. Så orm är ditt nick, har du ändrat? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 3 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Har jag påstått något annat. Nu verkar du bara söka konflikt. Fult att bara dra ut en mening ur ett inlägg och inte visa sammanhanget Den meningen var det som jag svarade, annat hade jag ingen åsikt om. Själv tycker jag att detta är en vanlig konversation men alla upplever vi saker olika och det har jag full respect för. Inte meningen att reta upp dig Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu