Jump to content
IGNORERAD

Elpriset


Nicholas

Recommended Posts

Snacket om norr å söder är ju så jvla patetiskt.

I norr produceras mer el än i söder pga att sossejvlarna lagt ner kärnkraften och alla kraftverk i norr är finansierade med skattemedel som till största delen kommer från söder.

Men det här är ju eg helt ointressant, energi/bränslepriserna ska vara de samma över hela landet och elbolagen ska inte tillåtas sätta priset efter spot marknaden, det ska sättas utefter vad det kostar att tillverka elen som i dom flesta andra länder.

Att Sverige inte är 100% självförsörjande på el är helt sjukt och enbart den förra regeringens fel, jvla idi*ter dom och ni som röstat på dem!

Istället för att folket ska frysa och bli fattiga så ska man självklart köra med kol och olja tills man fått ordning på produktionen som sossarna har förstört.

Att låta folket ta den smällen bara för att hålla nåt fjantigt klimatmål är så jvla puckat. Man bedriver klimat/miljöpolitik på ett så jvla korkat sätt så tom jag som bor i Thailand och inte drabbas ett skit av era höga energipriser blir förbannad. Dessa förbannade jvla sossar som förstört landet 😡😡😡😡😡

Link to comment
Dela på andra sajter

Maggans jultal igår var ju häpnadsväckande att höra.

Spyr galla över nuvarande regering för att de inte rättar till det  som vänstern förstört  tillräckligt fort 🤬

Och till råga på allt ökar förtroendet för satkärringen, de finns många idi*ter i detta land som tycker höga elpriser och gängvåld är helt ok tydligen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev LTD:

Snacket om norr å söder är ju så jvla patetiskt.

I norr produceras mer el än i söder pga att sossejvlarna lagt ner kärnkraften och alla kraftverk i norr är finansierade med skattemedel som till största delen kommer från söder.

Men det här är ju eg helt ointressant, energi/bränslepriserna ska vara de samma över hela landet och elbolagen ska inte tillåtas sätta priset efter spot marknaden, det ska sättas utefter vad det kostar att tillverka elen som i dom flesta andra länder.

Att Sverige inte är 100% självförsörjande på el är helt sjukt och enbart den förra regeringens fel, jvla idi*ter dom och ni som röstat på dem!

Istället för att folket ska frysa och bli fattiga så ska man självklart köra med kol och olja tills man fått ordning på produktionen som sossarna har förstört.

Att låta folket ta den smällen bara för att hålla nåt fjantigt klimatmål är så jvla puckat. Man bedriver klimat/miljöpolitik på ett så jvla korkat sätt så tom jag som bor i Thailand och inte drabbas ett skit av era höga energipriser blir förbannad. Dessa förbannade jvla sossar som förstört landet 😡😡😡😡😡

Sossarna var inte ensamma om att lägga ned kärnkraften det var alla partier ense om,

sen som jag skrivet förut vi har El men ni kan inte ta emot det, fixa det så blir vi alla nöjda

Alla vatten kraftverk i norrland behöver inte nått skattemedel varken från syd eller norr

dom går med vinst varje år, Era kärnkraftverk går minus varje år som kommer på skattsedeln

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Sossarna var inte ensamma om att lägga ned kärnkraften det var alla partier ense om,

Nej de var definitivt inte ense om det.

Nedläggningen är helt och hållet ett beslut av först o främst S och MP.

Är du helt borta i vad som händer och har hänt??

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Maggans jultal igår var ju häpnadsväckande att höra.

Spyr galla över nuvarande regering för att de inte rättar till det  som vänstern förstört  tillräckligt fort 🤬

Och till råga på allt ökar förtroendet för satkärringen, de finns många idi*ter i detta land som tycker höga elpriser och gängvåld är helt ok tydligen

ett genidrag att hålla jultal som en amerikansk president och behålla illusionen om att man ännu styr. 

 

SVT är ju med på tåget såklart. 

 

Tycker högern får steppa upp lite, inte ge bort scenen. 

 

Problemet med Uffe är att han är lat och orkar inte bry sig. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Sossarna var inte ensamma om att lägga ned kärnkraften det var alla partier ense om,

sen som jag skrivet förut vi har El men ni kan inte ta emot det, fixa det så blir vi alla nöjda

Alla vatten kraftverk i norrland behöver inte nått skattemedel varken från syd eller norr

dom går med vinst varje år, Era kärnkraftverk går minus varje år som kommer på skattsedeln

Som vanligt har du noll koll på det mesta.

 

I framtiden när gruv, stålindustrin övergår till eldrift och batterifabrikerna behöver massor av el så behöver norrland elhjälp från oss sörlänningar.  

Så börja bygga vindsnurror du 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Sossarna var inte ensamma om att lägga ned kärnkraften det var alla partier ense om,

sen som jag skrivet förut vi har El men ni kan inte ta emot det, fixa det så blir vi alla nöjda

Alla vatten kraftverk i norrland behöver inte nått skattemedel varken från syd eller norr

dom går med vinst varje år, Era kärnkraftverk går minus varje år som kommer på skattsedeln

318569193_218002187323510_4059595741994336902_n.jpg.293c1963bb30fbde1180de42d8d9a73e.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Sossarna var inte ensamma om att lägga ned kärnkraften det var alla partier ense om,

sen som jag skrivet förut vi har El men ni kan inte ta emot det, fixa det så blir vi alla nöjda

Alla vatten kraftverk i norrland behöver inte nått skattemedel varken från syd eller norr

dom går med vinst varje år, Era kärnkraftverk går minus varje år som kommer på skattsedeln

Nej SD var inte alls med på att lägga ner kärnkraften.

Dom borgerliga var med på ett litet hörn men ändrade sig sedan, det är S, MP och C som står bakom avvecklingen av kärnkraften.

 

Innan jag skriver nåt om varför det inte går att skicka tillräckligt med el från norr så ska du få chansen att svara på det själv, klarar du det?

Kanske om du ringer en vän för du har ju klockrent inte en susning om vad det beror på.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Sossarna var inte ensamma om att lägga ned kärnkraften det var alla partier ense om

Vad är oddsen på att han kommer att erkänna att han har fel?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev LTD:

Nej SD var inte alls med på att lägga ner kärnkraften.

Dom borgerliga var med på ett litet hörn men ändrade sig sedan, det är S, MP och C som står bakom avvecklingen av kärnkraften.

 

Innan jag skriver nåt om varför det inte går att skicka tillräckligt med el från norr så ska du få chansen att svara på det själv, klarar du det?

Kanske om du ringer en vän för du har ju klockrent inte en susning om vad det beror på.

 

Dom borgliga ändrade sej inte före beslutet togs, SD var och är inte med i regeringen

 varför ni inte kan ta emot El från Norrland är väl helt känt, för klena kablar och därför

tycker jag dom bidrag ni får borde läggas till att fixa bättre elmottagning till er

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Boa52:

Dom borgliga ändrade sej inte före beslutet togs, SD var och är inte med i regeringen

 varför ni inte kan ta emot El från Norrland är väl helt känt, för klena kablar och därför

tycker jag dom bidrag ni får borde läggas till att fixa bättre elmottagning till er

Klena kablar 😆 jag visste att du skulle svara det för det är ju vad du tror.

 

Kablarna är tjocka så det räcker å blir över, att det inte går att skicka tillräckligt med el från norr beror helt och hållet på att man har lagt ner för många kärnkraftverk och därmed inte har tillräckligt med svängmassa i systemet. Förut så hade Sverige ett av världens bäst balanserade system men nu är det helt kajko och att bygga en massa vindkraftverk löser inte det problemet.

För att Boa kanske ska förstå det här (liten förhoppning men men) så lägger jag in en länk som förklarar på ett bra sätt. Det här är nåt som ex Elsa Widding i SD har tjatat mycket om men det går inte in hos övriga politiker, Bolund å gänget begriper inte mer om det här än Boa och därför är det som det är.

Läs här Boa så kanske 10 öringen trillar ner.

https://group.vattenfall.com/se/nyheter-och-press/nyheter/ringhals-och-forsmark-arkiv-2017-2018/2018/nar-det-slutar-svanga2

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Dom borgliga ändrade sej inte före beslutet togs, SD var och är inte med i regeringen

I regeringen var väl inte de borgliga heller eller hur menar du? Trodde du att alla satt i regering utom SD innan vårat senaste val?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Dom borgliga ändrade sej inte före beslutet togs, SD var och är inte med i regeringen

 varför ni inte kan ta emot El från Norrland är väl helt känt, för klena kablar och därför

tycker jag dom bidrag ni får borde läggas till att fixa bättre elmottagning till er

Dom borgerliga ändrade sig 2015, dvs när man bara hade lagt ner 2 av dom 6 nedlagda kärnkraftverken, 2015 kom borgarna med förslaget att ta bort effektskatten på kärnkraft men S höjde den istället vilket gjorde kärnkraften så olönsam att man la ner 4 verk till och det är precis detta som skapat kaoset i elsystemet.

100% den förra regeringens fel!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev LTD:

Klena kablar 😆 jag visste att du skulle svara det för det är ju vad du tror.

 

Kablarna är tjocka så det räcker å blir över, att det inte går att skicka tillräckligt med el från norr beror helt och hållet på att man har lagt ner för många kärnkraftverk och därmed inte har tillräckligt med svängmassa i systemet. Förut så hade Sverige ett av världens bäst balanserade system nu är det helt kajko och att bygga en massa vindkraftverk löser inte det problemet.

För att Boa kanske ska förstå det här (liten förhoppning men men) så lägger jag in en länk som förklarar på ett bra sätt. Det här är nåt som ex Elsa Widding i SD har tjatat mycket om men det går inte in hos övriga politiker, Bolund å gänget begriper inte mer om det här än Boa och därför är det som det är.

Läs här Boa så kanske 10 öringen trillar ner.

https://group.vattenfall.com/se/nyheter-och-press/nyheter/ringhals-och-forsmark-arkiv-2017-2018/2018/nar-det-slutar-svanga2

Elsa Wiidding hade väl inte nåt att säga till om, som om du och jag har en åsikt, noll värd

Du menar på fullt alvar att ni i söder inte kan ta emot el från norrland beror på nedlagd kärn

kraft

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Elsa Wiidding hade väl inte nåt att säga till om, som om du och jag har en åsikt, noll värd

Du menar på fullt alvar att ni i söder inte kan ta emot el från norrland beror på nedlagd kärn

kraft

Ja det menar jag och du menar på fullt allvar att du inte förstår det?

Hela problemet är för lite svängmassa, har inte ett skit med tjocklek på kablarna att göra.

Var länken jag la in för svår att läsa?

Tänkte att även du skulle begripa när den var skriven av Vattenfall och ingen politiskt vinklad media men det gick tydligen inte in.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Elsa Wiidding hade väl inte nåt att säga till om, som om du och jag har en åsikt, noll värd

Du menar på fullt alvar att ni i söder inte kan ta emot el från norrland beror på nedlagd kärn

kraft

Du brukar ju alltid klaga på att man inte ska sitta och gnälla på forum. Elsa Widding är idag invald riksdagsledamot. Vad är du?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mankan:

Du brukar ju alltid klaga på att man inte ska sitta och gnälla på forum. Elsa Widding är idag invald riksdagsledamot. Vad är du?

Nä inte invald i nånting, men läs om Elsa W en negativ dam i allt och konspiratorisk, fel stavat,

i allt En sån med de tankarna är inte bra för sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Boa52:

Elsa Wiidding hade väl inte nåt att säga till om, som om du och jag har en åsikt, noll värd

Du menar på fullt alvar att ni i söder inte kan ta emot el från norrland beror på nedlagd kärn

kraft

Det här visar ju så tydligt på problemet i Sverige, allt för få som förstår. 

Läs första stycket i artikeln jag länkade till. 

Svenska Kraftnät har under en längre tid varnat för att det riskerar att bli problem med kraftbalansen i elnätet.

 

Trots upprepade varningar så lyssnade inte dom korkade politikerna och det för att dom precis som dig inte förstår. 

 

Elsa Widding är helt klart den med överlägset bäst kompetens om energisystem i riksdagen men tyvärr så är hon en usel politisk talare och kom in 10 år för sent. Hon har koll på läget men hon uttrycker sig klumpigt så få lyssnar på henne. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrlands motsvarighet till Wikipedia,,Kan Allt och Vet allt.

Ändå blir allt plumpt och anklagande och div lögner å påhitt.

Jösses! 🤣

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev LTD:

Vart har pengarna för att bygga upp allt detta i norr kommit ifrån? 

Din näsa är extremt kort... 

Som ödmjuka människor tar vi tacksamt emot allmosorna när söderns herrar ger oss det så generöst! Skicka lite mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Boa52:

Nä inte invald i nånting, men läs om Elsa W en negativ dam i allt och konspiratorisk, fel stavat,

i allt En sån med de tankarna är inte bra för sverige

När Boa för en gångs skull stavar korrekt så tror han att han stavat fel!

:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Boa52:

Sossarna var inte ensamma om att lägga ned kärnkraften det var alla partier ense om,

sen som jag skrivet förut vi har El men ni kan inte ta emot det, fixa det så blir vi alla nöjda

Alla vatten kraftverk i norrland behöver inte nått skattemedel varken från syd eller norr

dom går med vinst varje år, Era kärnkraftverk går minus varje år som kommer på skattsedeln

 

Ditt dumma helvete, du blev överbevisad den 8:e december på TS(TjärringSnack) om att rödgrönaröran vann omröstningen i riksdagen med 174 - 173, när Pfefe lade in en bild från Aftonhoran, samma artikel som Ken länkade till här!!!!!

Du citerade inlägget med artikeln och skrev: "Bra svar sen kan man tycka vad man vill om det, men så var det inte nå dj skit snack, klart besked".

Sluta med sponken och piller så du vet vad du har gjort!!!! 

 

En länk till sidan måste givetvis vara med:

 

page-117

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Ditt dumma helvete, du blev överbevisad den 8:e december på TS(TjärringSnack) om att rödgrönaröran vann omröstningen i riksdagen med 174 - 173, när Pfefe lade in en bild från Aftonhoran, samma artikel som Ken länkade till här!!!!!

Du citerade inlägget med artikeln och skrev: "Bra svar sen kan man tycka vad man vill om det, men så var det inte nå dj skit snack, klart besked".

Sluta med sponken och piller så du vet vad du har gjort!!!! 

 

En länk till sidan måste givetvis vara med:

 

page-117

 

Skumt att det inte går att länka, Tråd:  kolla här alla klimatskeptiker sidan 117

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...