Mickey1969 Inlagd Mars 10, 2025 Dela Inlagd Mars 10, 2025 2 timmar sedan, skrev Wangthong: Syns inte riktigt hur det fungerar med fotbromsen, men det är säker fixat på något sätt. Det är väl en vanlig scooter motorcykel, då är det ju bromshandtag på styret både för bak och framhjul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Mars 10, 2025 Dela Inlagd Mars 10, 2025 3 timmar sedan, skrev uptoyou: Fanns det något anordning för att spänna fast rullstolen eller vad det nu var som skulle stå där? Inte vad jag såg men det kanske räcker att lägga i bromsarna på rullstolen, för jag gissar också på att det är en rullstol som ska upp där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd Mars 24, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Mars 24, 2025 (ändrad) Så har säsongen startat Yamaha Blu Cru Championship och därmed round 1 i klassen YZF-R1 (1000cc) avklarad, en icke önskvärd P4 blev det. Får skylla ifrån mig att jag kom från Sverige på fredagen och missade träningen och jetlag För det har ju inget med min ålder att göra som 61-åring som kör mot hormonstinna 25-åringar. 😄 I vilket fall som helst har jag mycket att tacka Yamaha Thailand som har lyckats fixa dispens för min ålder, annars hade det varit slutkört förra året. ❤️ , Ändrades Mars 24, 2025 av stjp8729 26 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 27, 2025 Dela Inlagd Mars 27, 2025 Man kanske skulle byta upp sig till en HD? 7 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... biker Inlagd Mars 27, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Mars 27, 2025 (ändrad) Köpte den här pärlan i höstas. Triumph Rocket 3. 2010 års modell med endast 1000 mil på mätaren, nyskick. Har en 2005 av samma modell, men den har gått 22000 mil, börjar få lite skavanker. Kan tillägga att jag plockat bort både packväskor och ryggstöd. Blir ett rätt gott stuk på maskinen. Ändrades Mars 27, 2025 av biker 17 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 26, 2025 Dela Inlagd Maj 26, 2025 4 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 22, 2025 Dela Inlagd Juni 22, 2025 1 3 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 9, 2025 Dela Inlagd Augusti 9, 2025 Funderar starkt på en HD 5 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 10, 2025 Dela Inlagd Augusti 10, 2025 11 timmar sedan, skrev rolba: Funderar starkt på en HD Jag har haft ett antal HD:s men aldrig någon sådan mekaniker 1 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 10, 2025 Dela Inlagd Augusti 10, 2025 1 timme sedan, skrev måne: Jag har haft ett antal HD:s men aldrig någon sådan mekaniker Har också haft HD:s men jag skippar dom och tar mekanikern och lär upp henne på Triumph 😁 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 15, 2025 Dela Inlagd Augusti 15, 2025 Ådi, har du köpt ny bike till damen? @audirs2 1 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ale Inlagd September 11, 2025 Dela Inlagd September 11, 2025 Kompisens senaste. Kommer inte ihåg om den är på 110 eller 120 cc. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ale Inlagd Januari 5 Dela Inlagd Januari 5 Är det någon som vet vad detta är för några mc? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 5 Dela Inlagd Januari 5 3 timmar sedan, skrev Ale: Är det någon som vet vad detta är för några mc? Den sista är iaf en Dneper/Ural……bevare mig för dennes elsystem. 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitton57 Inlagd Januari 5 Dela Inlagd Januari 5 1 minut sedan, skrev Soengsang: Den sista är iaf en Dneper/Ural……bevare mig för dennes elsystem. Det är en Ural, boxermotor (horisontellt motstående cylindrar) – klassiskt för Ural och BMW R71, som Ural är baserad på. Sidovagn med reservhjul ovanpå – mycket vanligt på militära Ural‑modeller. Mattsvart eller olivgrön färg – typisk sovjetisk militärfärg. Robusta däck och grov ram – anpassad för terrängkörning. Långt avgassystem på sidan – ofta förekommande på Ural M72 och Dnepr‑modeller. Ursprungligen en sovjetisk kopia av BMW R71, tillverkad från 1940‑talet. Användes av sovjetiska armén under andra världskriget. Fortsatte tillverkas i Irbit, Sovjet Unionen, under namnet IMZ Ural. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 5 Dela Inlagd Januari 5 16 minuter sedan, skrev nitton57: Det är en Ural, boxermotor (horisontellt motstående cylindrar) – klassiskt för Ural och BMW R71, som Ural är baserad på. Sidovagn med reservhjul ovanpå – mycket vanligt på militära Ural‑modeller. Mattsvart eller olivgrön färg – typisk sovjetisk militärfärg. Robusta däck och grov ram – anpassad för terrängkörning. Långt avgassystem på sidan – ofta förekommande på Ural M72 och Dnepr‑modeller. Ursprungligen en sovjetisk kopia av BMW R71, tillverkad från 1940‑talet. Användes av sovjetiska armén under andra världskriget. Fortsatte tillverkas i Irbit, Sovjet Unionen, under namnet IMZ Ural. Jag har haft en, även drivning på sidovagnshjulet. 5 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitton57 Inlagd Januari 6 Dela Inlagd Januari 6 12 timmar sedan, skrev Soengsang: Jag har haft en, även drivning på sidovagnshjulet. Sådant såg jag aldrig. Finns det mer att läsa om de. Intressant faktisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 6 Dela Inlagd Januari 6 4 timmar sedan, skrev nitton57: Sådant såg jag aldrig. Finns det mer att läsa om de. Intressant faktisk. Var en Dnepr, är det samma som Ural, de var mest de som importerades till Sverige ett tag, vad jag vet de flesta med drivning på sidovagnshjulet, problemet med dem var elsystemet/tändningen......gick att byta till äldre BMW saker med lite mod 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu