Jump to content
IGNORERAD

Brukar du ha problems med skrivaren?


audirs2

Recommended Posts

Kommer lungt å fint till kontoret, tar en fika och skall skriva ut en del saker på Hp Envy 5642,an! Hittar inte skrivaren, säger datorn!!! Va perkele!!!! Den hittade ju den igår och under all dessa år, är ca 5 år gammal!

Jäpp, avinstallerar skiten och laddar ned ny programvara från cd skivan, inte från nätet! Hepps, då rullar den igång igen som vanligt! Kan det vara så att datorn har uppgraderat under natten och får nått skit i sig?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    12

  • Wangthong

    8

  • apknug

    4

  • Kenneth4618

    3

7 minuter sedan, skrev audirs2:

Kommer lungt å fint till kontoret, tar en fika och skall skriva ut en del saker på Hp Envy 5642,an! Hittar inte skrivaren, säger datorn!!! Va perkele!!!! Den hittade ju den igår och under all dessa år, är ca 5 år gammal!

Jäpp, avinstallerar skiten och laddar ned ny programvara från cd skivan, inte från nätet! Hepps, då rullar den igång igen som vanligt! Kan det vara så att datorn har uppgraderat under natten och får nått skit i sig?

Säger som proffsen töm casen......

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Elmeri:

Säger som proffsen töm casen......

Bättre med pungen!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev audirs2:

Kommer lungt å fint till kontoret, tar en fika och skall skriva ut en del saker på Hp Envy 5642,an! Hittar inte skrivaren, säger datorn!!! Va perkele!!!! Den hittade ju den igår och under all dessa år, är ca 5 år gammal!

Jäpp, avinstallerar skiten och laddar ned ny programvara från cd skivan, inte från nätet! Hepps, då rullar den igång igen som vanligt! Kan det vara så att datorn har uppgraderat under natten och får nått skit i sig?

När man lägger upp skrivare i Windows läggs den för det mesta på en sk WSD port, dessa portar har en benägenhet att strula. Lägg skrivaren på en standard TCP/IP port istället, det brukar funka bättre. Obs, detta gäller bara om skrivaren är nätverksinstallerad. 
 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Dempa:

När man lägger upp skrivare i Windows läggs den för det mesta på en sk WSD port, dessa portar har en benägenhet att strula. Lägg skrivaren på en standard TCP/IP port istället, det brukar funka bättre. Obs, detta gäller bara om skrivaren är nätverksinstallerad. 
 

 

Oki, jag kör via kabel! Kan köra wifi åxå men varför krångla till det!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nått nytt fenomen som dykt upp på U- tube! All text under videon är borta! Klickar på min profil och inställningar, å vips så e allt där igen! Pärkele!😆

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Vilken wifi förstärkare har du köpt? Vill ha tips på en bra typ runt 1600.- och uppåt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev audirs2:

Vilken wifi förstärkare har du köpt? Vill ha tips på en bra typ runt 1600.- och uppåt!

Har någon orm kapat ditt konto eller🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Har någon orm kapat ditt konto eller🤣

Boa 🤔

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Har man ens en skrivare 2022?

 

Ska vara för att slänga original dokumenten då😎

Utan skrivare är kört 🙂

20221022_132541.thumb.jpg.8bf95ca1027e3fc2fb174faac9cb44a2.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har någon orm kapat ditt konto eller🤣

Du är rolig du!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Media Markt sålt till Norge!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Jippi

Och Elgiganten ägs åxå av Norge!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror vi om det här med betalt virusprogram eller gratis program? Har kört betal program från Avast som är den billigaste av dom tre man kan välja! Nu sa jag upp den för några månader sedan och kör deras gratis version, det verkar inte va någon skillnad alls! Bara mera varningar om "jättevirus" attacker ibland! $$$$$?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
25 minuter sedan, skrev audirs2:

Vad tror vi om det här med betalt virusprogram eller gratis program? Har kört betal program från Avast som är den billigaste av dom tre man kan välja! Nu sa jag upp den för några månader sedan och kör deras gratis version, det verkar inte va någon skillnad alls! Bara mera varningar om "jättevirus" attacker ibland! $$$$$?

Har kört med windows som ingår. Har inte haft några problem alls.

Sedan ska man nog undvika vissa sidor 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Har kört med windows som ingår. Har inte haft några problem alls.

Sedan ska man nog undvika vissa sidor 😉

MPR är en riktig tidstjuv. Fast den tid jag slösat här har jag nog tjänat in på att bojkotta fb.

Kanske tom ligger på plus!

Link to comment
Dela på andra sajter

Appropå skrivaren. På jobbet fungerar det bra så länge man undviker att skriva ut via VPN. Då är det ett lotteri.

 

Hemma så har inte skrivaren fungerat på 3 år tror jag. Tvärt emot alla andra har jag inte anslutit mig till det papperslösa kontoret. Däremot är jag ansluten till det papperslösa hemmet. Detta efter att ha surat in på att köpa en ny bläckpatron 2 -3 ggr per år för att den gamla har torkat ihop pga inaktivitet. Nästa steg i det papperslösa hemmet är att försöka få slut på allt onödigt papper som kommer via brevlådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Wangthong:

Appropå skrivaren. På jobbet fungerar det bra så länge man undviker att skriva ut via VPN. Då är det ett lotteri.

 

Hemma så har inte skrivaren fungerat på 3 år tror jag. Tvärt emot alla andra har jag inte anslutit mig till det papperslösa kontoret. Däremot är jag ansluten till det papperslösa hemmet. Detta efter att ha surat in på att köpa en ny bläckpatron 2 -3 ggr per år för att den gamla har torkat ihop pga inaktivitet. Nästa steg i det papperslösa hemmet är att försöka få slut på allt onödigt papper som kommer via brevlådan.

Koppla brevflådan till soptunnan!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Vad tror vi om det här med betalt virusprogram eller gratis program? Har kört betal program från Avast som är den billigaste av dom tre man kan välja! Nu sa jag upp den för några månader sedan och kör deras gratis version, det verkar inte va någon skillnad alls! Bara mera varningar om "jättevirus" attacker ibland! $$$$$?

Har inte använt virusprogram på 10 år.

Inga problem, peppar peppar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Wangthong:

Appropå skrivaren. På jobbet fungerar det bra så länge man undviker att skriva ut via VPN. Då är det ett lotteri.

 

Hemma så har inte skrivaren fungerat på 3 år tror jag. Tvärt emot alla andra har jag inte anslutit mig till det papperslösa kontoret. Däremot är jag ansluten till det papperslösa hemmet. Detta efter att ha surat in på att köpa en ny bläckpatron 2 -3 ggr per år för att den gamla har torkat ihop pga inaktivitet. Nästa steg i det papperslösa hemmet är att försöka få slut på allt onödigt papper som kommer via brevlådan.

Tips: laserskrivare torkar inte ihop.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har kört med windows som ingår. Har inte haft några problem alls.

Sedan ska man nog undvika vissa sidor 😉

Så kör jag också sedan minst 20 år och har inga virus av vad jag vet :D

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...