Jump to content
IGNORERAD

Skall man ta 4'e sprutan?


lasseiudon

Recommended Posts

26 minuter sedan, skrev C-dude:

Efter 4st olika vacciner? 

2 doser Pfizer för ett år sedan, två doser Nuvaxovid nu i april o maj. Man hade gärna sluppit detta

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    8

  • Surin P3

    7

  • C-dude

    6

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

27 minuter sedan, skrev Enis:

Oxhjärta?

 

enis

Vaa??? Näe det får man nog inte av vaccinet, men det kanske blir en långvarig inflammation eller nåt, ingen aning?

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar min 4e i slutet av juli. Då är man lagom marinerad till tajj resan 😃😃

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag hoppas att Corona har vunnits nu. Det var en fruktansvärd sjukdom, ett par veckor på gränsen mellan medvetenhet och medvetslöshet, och efter det ytterligare ett par veckor av orkeslöshet och viktminskning. Jag önskar det inte någon. Men lungorna verkade återhämta sig från det också, även om syresättningen (saturation) sjönk från 98% -> 92% och ventilationsvärdena ca 25% och slem kom som ett resultat av hosta. Nu är dock saturationen redan 95%, så jag är hoppfull och slemmet utsöndras inte längre i den utsträckningen. Vikten har börjat stiga, den gick ner 12 kilo under de där 4-5 veckorna.

 

Men det var hemskt sjukdom, önskar ingen det. Är lungtransplanterat 2019. Har även fått två st Pfizer och två st NUVAXOVID vaccin men inte bildat antikroppar mot Covid-19. Dagens inslag på svtplay.se med Jesper Magnussen passar fint i dagens läge. Förresten dog en polare i sviterna av Corona ungefär två veckor sedan, med samma transplantation för ca 10 år sedan. Inget att leka med för en del iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Beror på vad man tror på. Dom påstår att det skyddar mot BA 4-5.  Inte jag

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev John Khonken:

Beror på vad man tror på. Dom påstår att det skyddar mot BA 4-5.  Inte jag

Tror inte att vaccinet skyddar 100 % mot nån av variantena, men minskar virusets påverkan på en, oavsett vilken version av covid virus man fått.

 

t.ex jag inga antikroppar= drabbades hård

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Har vaccinen man får idag ändrats för att funka mot nuvarande covid versioner? 

 

Det ska vara modifierade versioner på väg som enligt tillverkaren ska fungera.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Det ska vara modifierade versioner på väg som enligt tillverkaren ska fungera.

Men inga av de som finns tillgängliga nu är modifierade? 

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Beror på vad man tror på. Dom påstår att det skyddar mot BA 4-5.  Inte jag

Jag tror att 1+1=3.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev John Khonken:

Beror på vad man tror på. Dom påstår att det skyddar mot BA 4-5.  Inte jag

Du tror ju att vaccinet är ett gift och som ändrar ens DNA. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

I Singapore i en undersökning av ca 250.000 barn mellan 5-11 år visar det sig att den är över fyra gånger vanligare med allvarliga biverkningar av vaccinet än behov av akut sjukhushjälp.

 

Och ingen skillnad mellan vaccinerade och ovaccinerade vid akut sjukhushjälp.

 

Så min uppfattning i dagsläget är att vissa vaccin fungerar för utsatta grupper.

Men de är inte alls ofarliga eller riskfria, som det fortfarande påstås lite här och där.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

I Singapore i en undersökning av ca 250.000 barn mellan 5-11 år visar det sig att den är över fyra gånger vanligare med allvarliga biverkningar av vaccinet än behov av akut sjukhushjälp.

 

Och ingen skillnad mellan vaccinerade och ovaccinerade vid akut sjukhushjälp.

 

Så min uppfattning i dagsläget är att vissa vaccin fungerar för utsatta grupper.

Men de är inte alls ofarliga eller riskfria, som det fortfarande påstås lite här och där.

 

Hade varit mer intressant och relevant för medlemmarna på MPR om åldersgruppen istället för barn 5-11 år var vuxna mellan 50-70 år......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev LTD:

Men inga av de som finns tillgängliga nu är modifierade? 

 

Vad jag sett så är de inte levererade ännu, men ska enligt branschen vara under tillverkning.

Jag kommer inte att låta något MRNA sprutas in i min kropp.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick min 4'e spruta idag. Tycker att den ökande smittspridningen här i Thailand verkar oroande.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

I Singapore i en undersökning av ca 250.000 barn mellan 5-11 år visar det sig att den är över fyra gånger vanligare med allvarliga biverkningar av vaccinet än behov av akut sjukhushjälp.

 

Och ingen skillnad mellan vaccinerade och ovaccinerade vid akut sjukhushjälp.

 

Så min uppfattning i dagsläget är att vissa vaccin fungerar för utsatta grupper.

Men de är inte alls ofarliga eller riskfria, som det fortfarande påstås lite här och där.

 

Har du någon länk/källa till undersökningen?

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hur länge betraktas man egentligen som fullvaccinerad? Verkar skilja lite.

 

Inom EU gäller tydligen 270 dagar efter en tagen shot. De flesta borde därmed vid det här laget behöva en tredje eller fjärde dos för att få behålla sitt vaccinpass.

https://ec.europa.eu/info/policies/justice-and-fundamental-rights/eu-citizenship/movement-and-residence/eu-digital-covid-certificate-vaccinations-and-travel-restrictions_sv

 

Hur är det i Thailand? i mitt vaccinpass står det att giltigheten går ut 14 augusti (jag har tagit två shots)

 

Screenshot_20220726-145944.png.2d67e8f3fa11d7244fc222344ac5f50d.png

 

 

Det förefaller alltså som jag behöver ta en shot nummer tre rätt snart om jag vill bibehålla min godkända vaccinstatus. Om det är viktigt eller inte kan man fundera över såklart.

Som den obotlige pessimist jag är tror jag att det kommer mera virus när värmeböljan är över, att paniken kommer åter, och att vaccinpass kommer att vara nödvändigt för de flesta resor. En anledning så god som någon för en tredje shot.

 

Hittills har dock nyttan av vaccinpass för min del varit obefintlig. Jag har iofs inte rört på mig särskilt mycket utanför Sin Citys gränser de senaste 30 månaderna, men har inte visat upp passet en endast gång i Sin City eller vid resor till t.ex Bangkok. Letar man i gamla inlägg här på MPR kan man säkert hitta flera där jag tvärsäkert förutspår att uppvisande av vaccinpass kommer att gälla på evenemang, vid köpcentra etc. Så blev det inte. Det är skönt att ha fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Fast den där undersökningen motbevisar ju det du påstår.

 

T ex är det nästan fem gånger vanligare bland ovaccinerade barn än vaccinerade att de behöver akut sjukvård...

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Krille:

Fast den där undersökningen motbevisar ju det du påstår.

 

T ex är det nästan fem gånger vanligare bland ovaccinerade barn än vaccinerade att de behöver akut sjukvård...

 

/Krille

 

Då har du missuppfattat det jag skrev.

Och/eller tolkar akut sjukhushjälp annorlunda.

 

22 barn med allvarliga biverkningar av vacciner.

 

5 barn totalt var tvungna att ges syrgas till, vilket var den värsta åkomman. 

Av de 5 var 1 ovaccinerad, 2 hade fått en spruta, 2 hade fått två sprutor. 

 

Inga jättesiffror, men visar ganska tydligt att vaccinen inte gör nån stor nytta i den här åldern, plus att vaccinen inte är helt ofaliga.

 

Men som sagt, så är jag fortfarande för vaccin för de som är vuxna nog att välja själv och befinner sig i riskgrupp.

 

Skulle dock vara väldigt intressant att se liknande undersökningar för alla åldersgrupper, som Tallviking påpekade.

Samtidigt så har vi säkert medlemmar med barn i de aktuella åldrarna... Så helt ointressant är inte den här undersökningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Då har du missuppfattat det jag skrev.

Och/eller tolkar akut sjukhushjälp annorlunda.

 

22 barn med allvarliga biverkningar av vacciner.

 

5 barn totalt var tvungna att ges syrgas till, vilket var den värsta åkomman. 

Av de 5 var 1 ovaccinerad, 2 hade fått en spruta, 2 hade fått två sprutor. 

 

Inga jättesiffror, men visar ganska tydligt att vaccinen inte gör nån stor nytta i den här åldern, plus att vaccinen inte är helt ofaliga.

 

Men som sagt, så är jag fortfarande för vaccin för de som är vuxna nog att välja själv och befinner sig i riskgrupp.

 

Skulle dock vara väldigt intressant att se liknande undersökningar för alla åldersgrupper, som Tallviking påpekade.

Samtidigt så har vi säkert medlemmar med barn i de aktuella åldrarna... Så helt ointressant är inte den här undersökningen.

 

Hela slutsatsen med studien du hänvisar till är att vaccinet gör nytta i just den åldern.

 

Tveksamt dock om man kan dra några slutsatser alls baserat på 5 av 255 000 barn som studien omfattade.

 

Däremot håller jag helt med om att det är mycket tveksamt om man ska vaccinera så små barn.

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Hur länge betraktas man egentligen som fullvaccinerad? Verkar skilja lite.

 

Inom EU gäller tydligen 270 dagar efter en tagen shot. De flesta borde därmed vid det här laget behöva en tredje eller fjärde dos för att få behålla sitt vaccinpass.

https://ec.europa.eu/info/policies/justice-and-fundamental-rights/eu-citizenship/movement-and-residence/eu-digital-covid-certificate-vaccinations-and-travel-restrictions_sv

 

Hur är det i Thailand? i mitt vaccinpass står det att giltigheten går ut 14 augusti (jag har tagit två shots)

 

Screenshot_20220726-145944.png.2d67e8f3fa11d7244fc222344ac5f50d.png

 

 

Det förefaller alltså som jag behöver ta en shot nummer tre rätt snart om jag vill bibehålla min godkända vaccinstatus. Om det är viktigt eller inte kan man fundera över såklart.

Som den obotlige pessimist jag är tror jag att det kommer mera virus när värmeböljan är över, att paniken kommer åter, och att vaccinpass kommer att vara nödvändigt för de flesta resor. En anledning så god som någon för en tredje shot.

 

Hittills har dock nyttan av vaccinpass för min del varit obefintlig. Jag har iofs inte rört på mig särskilt mycket utanför Sin Citys gränser de senaste 30 månaderna, men har inte visat upp passet en endast gång i Sin City eller vid resor till t.ex Bangkok. Letar man i gamla inlägg här på MPR kan man säkert hitta flera där jag tvärsäkert förutspår att uppvisande av vaccinpass kommer att gälla på evenemang, vid köpcentra etc. Så blev det inte. Det är skönt att ha fel.

Nu har jag varken studieskulder, högskolepoäng eller levt på snabbmakaroner o ketchup i ett halvår, men jag har lyckats förlänga mitt covidpass(2 injektioner med tveksamt innehåll) vid minst 2 tillfällen, bara att gå in på e-hälsomyndigheten eller vad det nu var nånstans, fast det kanske inte funkar för utomsocknes boende, vad vet jag...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Krille:

 

Hela slutsatsen med studien du hänvisar till är att vaccinet gör nytta i just den åldern.

 

Tveksamt dock om man kan dra några slutsatser alls baserat på 5 av 255 000 barn som studien omfattade.

 

Däremot håller jag helt med om att det är mycket tveksamt om man ska vaccinera så små barn.

 

/Krille 

 

Då tolkar vi lite olika ändå. Men bara lite.

 

Av över 250.000 barn hamnar totalt 288 på sjukhus av viruset, 283 med lindriga symptom.

 

22 hamnar på sjukhus med allvarliga biverkningar av vaccinet. Hur allvarliga eller långvariga vet vi inte ännu.

 

De siffrorna är de jag ser som mest bekymmersamma i denna undersökning.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2022-07-26 at 04:11, skrev NiceBeaver:

Du tror ju att vaccinet är ett gift och som ändrar ens DNA. 

Ja det tror jag. Det finns forskning på det. Vi får hoppas att fler obduktioner utförs . Så vi lär oss mer om biovapnet

 

Ps det är inget vaccin enligt definitionen av ett vaccin. Utan ett tillverkat biovapen

Ps 2 CDC har ändrat definitionen . Allt för att inte bli stämda(tror jag)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev John Khonken:

Ja det tror jag. Det finns forskning på det. Vi får hoppas att fler obduktioner utförs . Så vi lär oss mer om biovapnet

 

Ps det är inget vaccin enligt definitionen av ett vaccin. Utan ett tillverkat biovapen

Ps 2 CDC har ändrat definitionen . Allt för att inte bli stämda(tror jag)

 

Du tror väldigt mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...