stjp8729 Inlagd November 28, 2022 Trådstartare Dela Inlagd November 28, 2022 Hej I helgen var det sista deltävlingen av Yamaha Championship, så det var till att packa motorcykeln och skicka den till Chang International Circuit i Buri Ram. Final i Yamaha Championship 2022, hoppas 2023 kommer snart. Väl uppe på plats på Chang International Circuit så var det tiordningställt, min och mina teamkamraters motorcyklar uppställda och redo. Bridgestone V02 eller Pirelli Superbike, har efter noga övervägande gått över till Pirelli Superbike däck och inför tävlingen SCX bak och SC1 fram. Lördagen träning och kval, gick fullständigt åt helsike på kvalet så fick startplacering nummer 17!! Fan.. Söndag och dags för race. Har tidigare använt Bridgestone, skall jag byta tillbaka innan ens provat? Vi går och kikar hos några andra team. En R1 till säsongen 2023? Vet inte.. Mera bilder. Vad pekar du på? DID kvalitets kedjor från Japan. Nu börjar det dra ihop sig för race. Kan garantera att sitta i 20 minuter i solen med 35 graders värme med skinnställ, är inte roligt eller komfortabelt. Och då var vi iväg, tog ett par placeringar till T1. Tufft jobb idag.. Men det är bara att jobba på. Och jobba mera.. Målflaggan.. Tätt mellan position fyra till ett. Tätt mellan tredje till första.. Och där var Yamaha Chamionship 2022 över Tid för podium. Stjp8729 tar emot tredje plats priset. Inte nöjd med min säsong 2022, så får träna mera inför 2023. Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd November 30, 2022 Trådstartare Dela Inlagd November 30, 2022 Hej Ett YouTube klipp från Yamaha Championship med GoPro på min Yamaha YZF-R6: Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 On 2022-11-29 at 00:23, skrev stjp8729: Hej I helgen var det sista deltävlingen av Yamaha Championship, så det var till att packa motorcykeln och skicka den till Chang International Circuit i Buri Ram. Final i Yamaha Championship 2022, hoppas 2023 kommer snart. Väl uppe på plats på Chang International Circuit så var det tiordningställt, min och mina teamkamraters motorcyklar uppställda och redo. Bridgestone V02 eller Pirelli Superbike, har efter noga övervägande gått över till Pirelli Superbike däck och inför tävlingen SCX bak och SC1 fram. Lördagen träning och kval, gick fullständigt åt helsike på kvalet så fick startplacering nummer 17!! Fan.. Söndag och dags för race. Har tidigare använt Bridgestone, skall jag byta tillbaka innan ens provat? Vi går och kikar hos några andra team. En R1 till säsongen 2023? Vet inte.. Mera bilder. Vad pekar du på? DID kvalitets kedjor från Japan. Nu börjar det dra ihop sig för race. Kan garantera att sitta i 20 minuter i solen med 35 graders värme med skinnställ, är inte roligt eller komfortabelt. Och då var vi iväg, tog ett par placeringar till T1. Tufft jobb idag.. Men det är bara att jobba på. Och jobba mera.. Målflaggan.. Tätt mellan position fyra till ett. Tätt mellan tredje till första.. Och där var Yamaha Chamionship 2022 över Tid för podium. Stjp8729 tar emot tredje plats priset. Inte nöjd med min säsong 2022, så får träna mera inför 2023. Ha en kanonbra dag! Jag ser på bild 2 och 3 att det finns 2 st med #7, är det samma klass och i så fall vad krävs för att få byta mellan hojarna under pågående event? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 Ser lite slelt ut, kolla här https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0B4gHsTx9EZVbkmhJbsrLpahEHJKmRQL8A94PENkViDKF7UvV7jvb38HW7CaTQNtUl&id=100003641413426&sfnsn=mo kompisen kan kanske lärä nått... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 3, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 3, 2022 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Jag ser på bild 2 och 3 att det finns 2 st med #7, är det samma klass och i så fall vad krävs för att få byta mellan hojarna under pågående event? Hej, Samma förare i två olika klasser. Den närmast 1000 cc (Yamaha R1) och den andra 700cc (Yamaha R7). Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 3, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 3, 2022 13 minuter sedan, skrev Elmeri: Ser lite slelt ut, kolla här https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0B4gHsTx9EZVbkmhJbsrLpahEHJKmRQL8A94PENkViDKF7UvV7jvb38HW7CaTQNtUl&id=100003641413426&sfnsn=mo kompisen kan kanske lärä nått... Regn... Fy fasen, då dricker jag öl istället. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 3 timmar sedan, skrev stjp8729: Regn... Fy fasen, då dricker jag öl istället. Fy tusan vad gick undan i regnet, synd att soppan tog slut. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Finalrundan – SuperBikeMag på Bira International Circuit & Honda Cup Vilken helg! Jag jagade en god vän (#4) nästan hela loppet och slutade på en stark 4:e plats. Med det säkrade jag 3:e plats totalt i SuperBikeMag-mästerskapet 2025 i Honda Cup-klassen! Så stolt över min son Leo! Han glänste i sitt allra första race och knep en grym 2:a plats i 200cc SuperSport! Att se honom förbereda sig, ge sig ut på banan och kämpa sig upp till pallen – ett ögonblick jag aldrig glömmer. Här är hans race. 15 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Och så en helg på Chang International Circuit! Det var också finalen i Yamaha Championship 2025, vilket gjorde det extra speciellt. Fredagens träning bjöd på en del tekniska utmaningar med hojen, men tack vare teamets insats fick vi ordning på allt inför kvalet. Jag lyckades ta P2 på lördagen, vilket jag är väldigt tacksam för. Söndag – raceday. Starten blev inte som jag hoppats och jag föll tillbaka till femte plats direkt i första kurvan. Men jag försökte hålla fokus, kämpade mig upp och gick i mål som trea. Att få avsluta säsongen på pallen känns otroligt fint. Den tredjeplatsen i sista racet innebar också att jag slutade trea totalt i Yamaha Championship 2025 (YZF-R1-klassen). 13 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Häng med mig på mitt första race i Honda Cup med min helt standard Honda CBR600RR! Trots att de flesta konkurrenterna kör med fulla HRC-kit (vilket ger 10–15 hk mer), lyckades jag ta en stark femteplats – något jag är väldigt nöjd med! Inför nästa race har även min hoj fått ett HRC-kit, så nu är vi redo att ta upp kampen på riktigt. 11 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Här kan ni åka med mig på det första varvet på Yamaha R1 Cup som var nu i helgen. Kan säga att till T5 så var både glasögon och visir ordentligt immiga, så jag missade bromspunkten vid T3 (lång rakan) på första varvet och förlorade 12 km/h i toppfart innan bromspunkten, dvs bromsade för tidigt. 11 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Yamaha R1 Cup Round 2 Kval P4 Race P6 En riktig utmanande race. Stort tack till teamet för det snabbt byta till regndäck strax före starten. Första varven var tuffa med tung kondens på både visir och glasögon, vilket gjorde sikten mycket svår. Ändå är P6 något att ta med mig, och jag ser redan fram emot nästa race! Gubbfan är ju trots allt nästan 62 år och tävlar mot 20 - 30-åriga hormonstinna ungdomar. 13 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Lite blandade bilder från säsongen 2025 och då; Honda Thropy / Cup Supersport 600cc Yamaha Championship Yamaha R1 Cup 11 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Lite blandade bilder från säsongen 2025 och då; Honda Thropy / Cup Supersport 600cc Yamaha Championship Yamaha R1 Cup 11 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Konstig helg var det förra veckan… Det var Honda Trophy med race både på lördagen och söndagen. Och gissa vad? Jag lyckades kamma hem DNF båda dagarna – snacka om konsekvens! Men söndagen bjöd ändå på en överraskning… Jag blev ärad med en speciell VIP-transport tillbaka till depån. Det är inte varje förare som får den typen av lyxservice! Allt som allt, en helg att minnas… eller kanske glömma. 11 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Sista racet för säsongen 2025 — Yamaha R1 Cup på Buriram International Circuit Kvalet gick inte riktigt som jag hoppats och jag startade från P9. I racet hade vi nästan full startgrid med 21 hojar, och jag lyckades inte riktigt hitta det tempo jag ville, men kämpade mig ändå upp till P7. Fortfarande glad över att avsluta säsongen på en positiv ton! Ett stort tack till Yamaha för den fina organisationen under hela säsongen 2025, och ett ännu större tack till alla som har hjälpt och stöttat mig i år. Jag uppskattar det verkligen! 14 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... stjp8729 Inlagd November 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29 Här kör jag tillsammans med Yamaha Championship vinnare 2023, GoPro på min Yamaha R6 och detta på Kaeng Krachan Circuit.. 13 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 29 Dela Inlagd November 29 17 timmar sedan, skrev stjp8729: Konstig helg var det förra veckan… Det var Honda Trophy med race både på lördagen och söndagen. Och gissa vad? Jag lyckades kamma hem DNF båda dagarna – snacka om konsekvens! Men söndagen bjöd ändå på en överraskning… Jag blev ärad med en speciell VIP-transport tillbaka till depån. Det är inte varje förare som får den typen av lyxservice! Allt som allt, en helg att minnas… eller kanske glömma. DNF är bättre än DNS, mycket bättre. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd November 29 Dela Inlagd November 29 Körs det trackdays med bil också som man kan delta på om man har en kul bil? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 29 Dela Inlagd November 29 1 timme sedan, skrev Marlon: Körs det trackdays med bil också som man kan delta på om man har en kul bil? Vad det såg ut som när jag var en runda till Kaeng Krachan Circuit så körde man med privatbilar med lite ös i. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 29 Dela Inlagd November 29 18 timmar sedan, skrev stjp8729: Här kör jag tillsammans med Yamaha Championship vinnare 2023, GoPro på min Yamaha R6 och detta på Kaeng Krachan Circuit.. Häftigt Thomas , Kommer ner en tur i början på 26 skulle va skoj o kolla något lopp då. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd November 29 Dela Inlagd November 29 11 minuter sedan, skrev UglyFarang: Vad det såg ut som när jag var en runda till Kaeng Krachan Circuit så körde man med privatbilar med lite ös i. Posörer med Ferrari och Lamborghini som trodde dom var Alex Albon eller några som faktiskt kunde ratta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 29 Dela Inlagd November 29 14 minuter sedan, skrev Marlon: Posörer med Ferrari och Lamborghini som trodde dom var Alex Albon eller några som faktiskt kunde ratta? Nix, vanliga bilar med ös i och lite spoilers, vingar och kjolpaket och ingen av förarna sparade på krutet! 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd November 30 Trådstartare Dela Inlagd November 30 6 timmar sedan, skrev Marlon: Körs det trackdays med bil också som man kan delta på om man har en kul bil? Finns ett fåtal trackdays, Porsche och Ferrari vet jag har, men givetvis riktiga tävlingar också, Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd November 30 Trådstartare Dela Inlagd November 30 4 timmar sedan, skrev wavis: Häftigt Thomas , Kommer ner en tur i början på 26 skulle va skoj o kolla något lopp då. Tyvärr inga tävlingar innan februari 2026. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu