Jump to content
IGNORERAD

Hur hitta ni MPR


Nerike

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    5

  • Enis

    3

  • soi covboy

    2

  • Risifrutti

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite tråkigt! En massa kom hit för att TT la ner och då började MPR's historia. Men det vore roligt att veta varför de som kom via TT gick in i TT.

 

När jag kom till Thailand första gången 1985, sökte jag ett forum men hittade vare sig TT eller MPR. 🤩 

Det var ju svårare på den tiden då man fick skicka ut massbrev med frimärken på.

 

Skämt och sido, det fanns inga forum då. Åkte ner till Thailand varje år. Hyrde ett rum på soi 19 där jag bökade in mina tillhörigheter. Därifrån gjorde jag mina thaiutflykter. När jag kom tillbaka besökte jag Red Diamond Bar och läste DN, sedan ut på nya utflykter. Hamnade i sydostasien pga ett jobb på Sumatra. Efter det jobbet åkte jag runt till de angränsande länderna. Blev då fashinerad av LOS. Fast eftersom jag aldrig varit så förtjust i turistorter så åkte jag mest omkring i Thailand och utforskade ställen av landet dit inte vanliga turister åkte. Är mer intresserad av hur thailändarna lever än hur svenskar beter sig på turistorter. Vore jag intresserad av svenskarna vore det enklare/billigare att åka till Pitehavsbad, Kanarias, mm. 

På det viset så hankade jag mig fram i Thailand utan forum till 2009 om jag minns rätt. 

 

Letade då efter någon information och MPR dök upp i flödet. Kanske hade stött på MPR tidigare men hade aldrig reflekterat på att bli medlem. 

Nu slukar det en massa tid, men man blev ju triggad av en del figurer som IL och BTT att ge sig in i diskusioner som man helst skulle gett tusan i. Sedan blev det ju som något slags sjukdom att ge sig in i den ena tråden efter den andra. Fast å andra sidan fanns det medlemmar som hade/(har) en otrolig kunskap om LOS och en otrolig insikt och faktabank, tyvärr har väl dessa medlemmar dragit sig ifrån forumet. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade TT via MSN forum då jag sökte forum om Korat, då hittade jag TT kommer inte ihåg årtal men hängde där ett par år innan MPR startade

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade först Soi sixten, några år efter Min första Thailandsresa, letade efter nya resmål.

Det första jag var medlem i var Backpackers. Det har varit några forum som jag varit medlem i.

Det roligaste var RajdiDaj, men jag lyckade aldrig bli fullmäktig medlem i, fast jag bidrog med många inlägg.

Fick ett PM om MPR, där fastnade jag och blir kvar så länge det finns kvar.

 

   FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev FF:

Hittade först Soi sixten, några år efter Min första Thailandsresa, letade efter nya resmål.

Det första jag var medlem i var Backpackers. Det har varit några forum som jag varit medlem i.

Det roligaste var RajdiDaj, men jag lyckade aldrig bli fullmäktig medlem i, fast jag bidrog med många inlägg.

Fick ett PM om MPR, där fastnade jag och blir kvar så länge det finns kvar.

 

   FF

Är du inte fullvärdig medlem nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Hittade till MPR via Swippes Böghörna. 

Haha tur du skrev det för hade det stått någon annan orsak så hade jag blivit tvungen att rätta dig.

 

:yarr:

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en ny granne 2 våningar ovanför mig. Han var jävligt trevlig och vi brukade umgås ibland, dricka bira å sådana trevligheter. Även hans fru brukade umgås med min och äta geggamoja tillsammans. Han hade startat något Thai-forum så jag hoppade på som en komplement till RDD. 

 

Sen något år eller två senare stängde han helt otippat av mig tillfälligt. Jag hade väl antagligen vart packad och skojat lite för subtilt. Men jag är långsint, så blev vrång och  loggade inte in på säkert 7-8 år igen, kanske längre ändå? 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kommer inte ihåg om det var Zlatan eller Ozzy men något tips var det. Det komiska är nog att det finns de som fastnat 10 år bak i  tiden.

AB035FF1-EE88-4DC0-A5A0-0BBA15D65042.jpeg.d1d837cc182cfd0fb79ec6192245d83c.jpeg

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Är du inte fullvärdig medlem nu?

Nu är jag det, men det inte samma fart i forumet som det var då.

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 timmar sedan, skrev FF:

Nu är jag det, men det inte samma fart i forumet som det var då.

 

  FF

Då får du öka med inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Om han inte missminner mig var det Alf Svensson , Leif Loket, Staffan Hilldebrand,Laila  Freivalds och Karolina Johnsson.🙂

Ändrades av navion hispania
Link to comment
Dela på andra sajter

En snubbe som satt i stolen bredvid på ett föyg mellan Cairnes och Singapore på annandagen 2004,när vi landade var han fullt upptagen med att söka information om vad som hänt på Phuket dit vi båda var på väg, då fick jag klart för mig vilken förträfflig infokanal TT och/eller MPR var.

Något år senare blev jag medlem.på MPR

Vissa händelser glömmer man aldrig.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

fick ett tips från sakeo om TT .gick med 2004 tror jag och fick en jäkla massa fina tips och råd när frugan skulle komma hit. och alla vänner man har fått igenom TT och MPR .och maitan gjorde sin grej förut så var det toppen. mvh 32 kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från de flesta här så var jag aldrig med på TT, höll till på Soi Sixten då, men gick med på MPR när det var hyfsat nytt. Även om jag inte alls är så aktiv nu som tidigare så är det ju ändå ett par tusen timmar man lagt här; tänk vad man kunnat åstadkomma om man gjort något vettigt med den tiden istället.....typ kommit betydligt längre i Candy Crush, sett alla säsonger av Friends en sjunde gång eller lagt ut bilder av min kvällsmat på Facebook.   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Var medlem på "Thailandsforum" med nicket åkarn bytte till Drivern fick ett tips om MPR av HC (RIP) 2008 är ju kvar,kollar här ibland, är dock inte så aktiv längre.Det kan ju ändras på! 

Link to comment
Dela på andra sajter

En medlem på forumet ringde och frågade om jag ville hänga med till Thailand en snabbis.

Någon som kallades Herr Chang skulle fylla 50år.

HC talade om att MPR var ett ok forum så jag gick med.

 

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2021-12-03 at 11:31, skrev Nerike:

Jag hittade TT via MSN forum då jag sökte forum om Korat, då hittade jag TT kommer inte ihåg årtal men hängde där ett par år innan MPR startade

Samma för mig...

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på SoiSixten, där det var någon som nämnde MPR, och då var jag såklart tvungen att testa.

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag sökte på kvantfysik, Hodges förmodan, fusionsreaktor, kvarkarnas betydelse för atomers förhållande till varandra i en enkel kovalent bindning, kalium-jonpumpen, tidens riktning och hur man kopplar in en spis. 
Oavsett vilket så fans möjligheterna till en lösning på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag sökte på kvantfysik, Hodges förmodan, fusionsreaktor, kvarkarnas betydelse för atomers förhållande till varandra i en enkel kovalent bindning, kalium-jonpumpen, tidens riktning och hur man kopplar in en spis. 
Oavsett vilket så fans möjligheterna till en lösning på MPR

Lägg till köpråd på hemma TV och bonuskort så är kunskapsbanken outtömlig.

 

Wikipedia känns onödigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...