Jump to content
IGNORERAD

Dubbla medborgarskap och resa över 30 dagar


Chomphoo

Recommended Posts

17 minuter sedan, skrev Wangthong:

Thailändare och konsekvenstänk hör inte riktigt ihop. Hon hade väl naturligtvis inte gjort något fel utan det var immigrations fel.

Typ. Jag hade dessutom avrått henne från att använda svenska passet när vi åkte till kambodja. Då hela resan var under 30 dagar

Om jag inte minns fel?

Då immigration knappast hade märkt om thailändska passet använts som mellanstick Men det ville hon inte lyssna på. Utan fick Då visumdagarna minskade i och med att vi åkte landvägen. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    6

  • Chomphoo

    5

  • Amigo

    5

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Då är jag ganska klar på hur man gör med passen. 

Men...Vilket passnummer skriver man in på biljetterna då?

Går ju inte checka in med biljetter som har helt annat passnummer. Thai vill ju ha passnummer inskrivet i sina e-biljetter.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chomphoo:

Då är jag ganska klar på hur man gör med passen. 

Men...Vilket passnummer skriver man in på biljetterna då?

Går ju inte checka in med biljetter som har helt annat passnummer. Thai vill ju ha passnummer inskrivet i sina e-biljetter.

 

 

Du ställde ju samma fråga i en annan tråd igår och fick svar där. 

 

Nu kommer kanske Thailand stänga så det spelar kanske ingen roll vad du skriver in ändå....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Du ställde ju samma fråga i en annan tråd igår och fick svar där. 

 

Nu kommer kanske Thailand stänga så det spelar kanske ingen roll vad du skriver in ändå....

Letat som fasen och inte hittat. Då får jag leta vidare. Många frågor har det blivit i desperationen med visum, Thailand pass och allt annat skit som Coronan för med sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Då är jag ganska klar på hur man gör med passen. 

Men...Vilket passnummer skriver man in på biljetterna då?

Går ju inte checka in med biljetter som har helt annat passnummer. Thai vill ju ha passnummer inskrivet i sina e-biljetter.

 

 

Eftersom du åker från Sverige så skriver du det svenska passnumret och svensk nationalitet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Då är jag ganska klar på hur man gör med passen. 

Men...Vilket passnummer skriver man in på biljetterna då?

Går ju inte checka in med biljetter som har helt annat passnummer. Thai vill ju ha passnummer inskrivet i sina e-biljetter.

 

 

Spelar ingen större roll vilket passnummer du anger bara du har med det passet när du checkar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Då är jag ganska klar på hur man gör med passen. 

Men...Vilket passnummer skriver man in på biljetterna då?

Går ju inte checka in med biljetter som har helt annat passnummer. Thai vill ju ha passnummer inskrivet i sina e-biljetter.

 

 

Skriv Thaipasset nummer i biljetten! Ifall  nån får för sig att fråga om visumet här i Sverige vis avresa. Fortfarande ska Du skilja på In check till flyget och immigration!

 

1. Avresa från Sverige -> in check till flyg, visar man Thaipasset. i Immigration i Sverige, spelar inge roll, Svensk eller Thai. Jag skulle visa svensk.

 

2. I Thailand efter flyg från Sverige till Thailand visar man i Immigration sitt Thai pass.

 

3. Hemresa från Thailand, i in check till flyget visar man sitt svenska pass. I immigrationen visar man sitt thai pass.

 

4. Efter flyget från Thailand till Sverige i immigration visar man sitt svenska pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...