Jump to content
IGNORERAD

Thailand pass


Mickelund

Recommended Posts

27 minuter sedan, skrev apknug:

Du behöver inte avboka om du testar positivt, du kommer inte få åka, du kommer inte på flyget. Din resa avbryts således av sjukdom. 

Kan inte diskutera detta med dig för jag vet inte så mycket mer än vad personalen

på försäkringsbolaget sa till mej.

Men jag kan tillägga at hon var mycket tydlig när hon avrådde mej att testa mej på flygplatsen i samband med utresa.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 259
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    27

  • Chomphoo

    20

  • Mankan

    19

  • frogfish

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Nutteman:

Kan inte diskutera detta med dig för jag vet inte så mycket mer än vad personalen

på försäkringsbolaget sa till mej.

Men jag kan tillägga at hon var mycket tydlig när hon avrådde mej att testa mej på flygplatsen i samband med utresa.

 

MVH

Nutteman

Testade mig på fredags eftermiddagen. Då vi åkte på söndagen 

Inga problem. Då kravet för test säger 72 timmar innan AVRESA. är ju dessutom dyrare att testa sig på flygplatsen. Gör man ju bara i nödfall. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Nutteman:

Kan inte diskutera detta med dig för jag vet inte så mycket mer än vad personalen

på försäkringsbolaget sa till mej.

Men jag kan tillägga at hon var mycket tydlig när hon avrådde mej att testa mej på flygplatsen i samband med utresa.

 

MVH

Nutteman

Fast du måste ju testa dig i samband med utresan när du kommit fram till hotellet också. Undrar när på din resa du kan bli sjuk för att försäkringen skall gälla. 

 

Det normala när man blir sjuk på resan är att reseförsäkringen täcker kostnader för sjukvård, hemresa om nödvändigt samt även ersätter den delen av resan som man inte kunnat utnyttja pga sjukdom, blir man sjuk under halva resan så för man 50% av kostnaden ersatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ska ge mig på detta (Thailand pass) igen. Senast var det inga större problem, men en del tips och trix hjälpte. Tänkte höra om det finns några såna nuförtiden oxå.

 

1. Är det bara bilder som gäller fortfarande (jpg, png etc), eller har de äntligen lagt in pdf?

2. Ska man fortfarande lägga in QR-koden för dos 3 i fält för alla 3 doser?

3. Något annat som kan underlätta?

 

Jag har förstått att de nu verkligen börjat kontrollera dokumenten, vilket gör att 30-sekundergodkännanden är ett minne blott. Men det ser jag nog som positivt.

 

Har ni andra erfarenheter och tips av att nyligen ansökt, så lägg gärna in. Det går bra med PM, men det bästa är väl att delge alla på forumet info🙉

 

Shoot🐸

 

Edit: Vet att det mesta står här: https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/Thailand-pass , men jag är lite sugen på tips och erfarenheter från de som gjort detta nyligen.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du får mail som säger att du ska öppna https://bit.ly/Dokument-information för att det fattas information

så gör inte det. Du kan även få ett mejl som säger att du ska skicka in fullständigt namn,födelsedata och dom 

fyra sista siffrorna i passet. Det är fejkmail som du inte ska bry dej om. Jag har fått båda sorterna själv och man 

blir nått såppas nervös. I mitt fall så tog det exakt sju dagar att få passet.

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt nybörjare på det här med Covid o Thai pass och dessutom måste jag försöka få ett tillfälligt pass i Arlanda pga min frus mamma (snabbt beslut). Det jag vill veta, vad är det för dokument som behövs och vart jag skickar det och hur? Kan man som jag förstår ta in 1 dag o natt till lokala flygplatsens hotell (inrikes) för ett test? Ambassadens hemsida är så rörig och nit noi english :).. Snälla någon som kan hjälpa till lite med svar. Vi har alla sprutor, Försäkring, Covid bevis!

Någon som kan svara så enkelt som möjligt!! Gärna numrerat :)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nutteman:

Om du får mail som säger att du ska öppna https://bit.ly/Dokument-information för att det fattas information

så gör inte det. Du kan även få ett mejl som säger att du ska skicka in fullständigt namn,födelsedata och dom 

fyra sista siffrorna i passet. Det är fejkmail som du inte ska bry dej om. Jag har fått båda sorterna själv och man 

blir nått såppas nervös. I mitt fall så tog det exakt sju dagar att få passet.

MVH

Nutteman

Hej, Är in Stockholm just nu o det finns en del Thai som säljer hjälpen för över 1000 Kr och man vet inte om det är sant :(

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev frogfish:

Ska ge mig på detta (Thailand pass) igen. Senast var det inga större problem, men en del tips och trix hjälpte. Tänkte höra om det finns några såna nuförtiden oxå.

 

1. Är det bara bilder som gäller fortfarande (jpg, png etc), eller har de äntligen lagt in pdf?

2. Ska man fortfarande lägga in QR-koden för dos 3 i fält för alla 3 doser?

3. Något annat som kan underlätta?

 

Jag har förstått att de nu verkligen börjat kontrollera dokumenten, vilket gör att 30-sekundergodkännanden är ett minne blott. Men det ser jag nog som positivt.

 

Har ni andra erfarenheter och tips av att nyligen ansökt, så lägg gärna in. Det går bra med PM, men det bästa är väl att delge alla på forumet info🙉

 

Shoot🐸

 

Edit: Vet att det mesta står här: https://www.thaiembassy.com/travel-to-Thailand/Thailand-pass , men jag är lite sugen på tips och erfarenheter från de som gjort detta nyligen.

Som jag ser det så är det bästa att etablera kontakt med hotellet som man ska bo på. Hotellet ska godkänna ditt TP och då kan man kontakta hotellet och få feedback att godkännanden är gjord. 
QR-kod är inte lika viktig nu, men tre vettiga QR-koder underlättar nog processen. 
Denna gång så kollar man dessutom försäkringen, så se till att namn och allt möjligt står med. Bäst är om namnet är precis som det är i passet. 
 

JPG på det mesta. Tror bevis på ”bokad PCR” kan fungera som PDF, men det är nog bara att ta samma bild av hotellbokningen där ”Incl. PCR” finns med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev jampeman1:

Jag är helt nybörjare på det här med Covid o Thai pass och dessutom måste jag försöka få ett tillfälligt pass i Arlanda pga min frus mamma (snabbt beslut). Det jag vill veta, vad är det för dokument som behövs och vart jag skickar det och hur? Kan man som jag förstår ta in 1 dag o natt till lokala flygplatsens hotell (inrikes) för ett test? Ambassadens hemsida är så rörig och nit noi english :).. Snälla någon som kan hjälpa till lite med svar. Vi har alla sprutor, Försäkring, Covid bevis!

Någon som kan svara så enkelt som möjligt!! Gärna numrerat :)

Stannar mindre än 1 månad!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Som jag ser det så är det bästa att etablera kontakt med hotellet som man ska bo på. Hotellet ska godkänna ditt TP och då kan man kontakta hotellet och få feedback att godkännanden är gjord. 
QR-kod är inte lika viktig nu, men tre vettiga QR-koder underlättar nog processen. 
Denna gång så kollar man dessutom försäkringen, så se till att namn och allt möjligt står med. Bäst är om namnet är precis som det är i passet. 
 

JPG på det mesta. Tror bevis på ”bokad PCR” kan fungera som PDF, men det är nog bara att ta samma bild av hotellbokningen där ”Incl. PCR” finns med. 

Bra tips med hotellet. Tidigare räckte det ju med en bokning, nu kontaktar ju även thaipass-folket hotellet för godkännande som du skrev. Bra att ha en kanal till hotellet för att "ligga på".

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
19 minuter sedan, skrev frogfish:

Bra tips med hotellet. Tidigare räckte det ju med en bokning, nu kontaktar ju även thaipass-folket hotellet för godkännande som du skrev. Bra att ha en kanal till hotellet för att "ligga på".

 

Hotellen brukar vara snabba med att godkänna, men det är bra att hålla kontakten. 
Man kan få ett avslag på något annat och då kontaktar man hotellet och säger att det kommer en ny ansökan. Detta för att inte hotellet ska avslå eftersom dom redan har godkänt (den ansökan som blev avslagen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ha!

Skickade in 07:19 i morse, 10:42 kom det tillbaka godkänt (där sparade man 1200 spänn..... 😜).

 

De har faktiskt shejpat upp sajten sen i november, nu funkade allt klockrent.

 

En undring bara, har inte Thailand tagit bort kravet på PCR-test innan ankomst? I mailet om godkännande står nedan (punkt 1.3):

image.thumb.png.9e1d344f067b993a7a3c1afd01d539c8.png

 

Är det bara TiT (nån har glömt) eller är kravet tillbaka? Nån som vet?

Nu kommer jag nog ta ett test ändå, men det är ju ändå intressant vad som gäller🐸.

 

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Ha!

Skickade in 07:19 i morse, 10:42 kom det tillbaka godkänt (där sparade man 1200 spänn..... 😜).

 

De har faktiskt shejpat upp sajten sen i november, nu funkade allt klockrent.

 

En undring bara, har inte Thailand tagit bort kravet på PCR-test innan ankomst? I mailet om godkännande står nedan (punkt 1.3):

image.thumb.png.9e1d344f067b993a7a3c1afd01d539c8.png

 

Är det bara TiT (nån har glömt) eller är kravet tillbaka? Nån som vet?

Nu kommer jag nog ta ett test ändå, men det är ju ändå intressant vad som gäller🐸.

 

Det är väl inte publicerat i royal gazette ännu. Åker du efter 1a april så torde det vara ikraft då men TiT...

 

Kul att höra att det går snabbt o smidigt med Thaipass. Skall fixa våra fyra till Songkran resan straxt. 4 800 spänn att spara alltså! 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
34 minuter sedan, skrev apknug:

Det är väl inte publicerat i royal gazette ännu. Åker du efter 1a april så torde det vara ikraft då men TiT...

 

Kul att höra att det går snabbt o smidigt med Thaipass. Skall fixa våra fyra till Songkran resan straxt. 4 800 spänn att spara alltså! 

Så länge man inte tar det via PM så är det gratis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det här något att bry sig om, skicka in test efter 5 dagar. Fick påminnelse idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev MickeN:

Är det här något att bry sig om, skicka in test efter 5 dagar. Fick påminnelse idag.

Jag tog en bild av mitt test och skickade till hotellet som dom bad mig göra.

Fick ett tack som svar och att dom skulle registrera det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej

Någon som ordnat Thaipass nyligen, och kan verifiera att EU:s covidbevis godkänns

vid ansökan.

Det var väl inte ok tidigare.

Ifall det fortfarande inte godkänns, vad har ni då bifogat som bevis?

Tacksam för svar från de som vet.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
17 minuter sedan, skrev biker:

Hej

Någon som ordnat Thaipass nyligen, och kan verifiera att EU:s covidbevis godkänns

vid ansökan.

Det var väl inte ok tidigare.

Ifall det fortfarande inte godkänns, vad har ni då bifogat som bevis?

Tacksam för svar från de som vet.

mvh

biker

 

Fixade förra veckan och det var ok

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Fixade förra veckan och det var ok

Tack för den infon.  👍 Då är den biten 

inget problem längre.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
18 timmar sedan, skrev biker:

Hej

Någon som ordnat Thaipass nyligen, och kan verifiera att EU:s covidbevis godkänns

vid ansökan.

Det var väl inte ok tidigare.

Ifall det fortfarande inte godkänns, vad har ni då bifogat som bevis?

Tacksam för svar från de som vet.

mvh

biker

 

Var hittar man EU's Covidbevis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...