Chomphoo Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 38 minuter sedan, skrev Naam jai: Hur många dagar innan avresa bör man söka Thaipass? Jag skulle säga....Vänt inte utan ansök så snart du kan. Det kostar ju inget att vara ute i tid. Jag ska få min 3dje vaccin imorgon så jag sätter igång så fort den QR koden kommit in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 2 minuter sedan, skrev M33: Alla som gör rätt godkänns automatiskt, inte något annat urval. De som som är ”tveksamma” granskas manuellt. Siffrorna säger bara hur många amatörer som ansökt. Faktiskt inte ens det, då många tydligen ansöker ett flertal gånger. Ja nu måste ju jag säga "Gissar du bara?". Varför blir då många godkända med samma ansökan men efter 3-4 ggr? och att de tidigare ansökningarna trillar in dagar efter? Bugg i automatlådan kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 1 minut sedan, skrev Chomphoo: Ja nu måste ju jag säga "Gissar du bara?". Varför blir då många godkända med samma ansökan men efter 3-4 ggr? och att de tidigare ansökningarna trillar in dagar efter? Bugg i automatlådan kanske? Hur blir man godkänd med samma ansökan efter 3-4 gånger? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 1 minut sedan, skrev Chomphoo: Ja nu måste ju jag säga "Gissar du bara?". Varför blir då många godkända med samma ansökan men efter 3-4 ggr? och att de tidigare ansökningarna trillar in dagar efter? Bugg i automatlådan kanske? Något de gör annorlunda är troligare då det är en automatiserad process. De flesta vet inte vad de gjorde förra timmen så fullt troligt att de inte heller skickar en identisk ansökan. Men vad vet jag, som blev godkänd på några sekunder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Mankan: Hur blir man godkänd med samma ansökan efter 3-4 gånger? Nu blev det för mycket för vissa tror jag. Alltså....Samma ansökan menas oförändrade dokument och multipla ansökningar. 1a ansökan.....väntar i tex 2 dagar. Otålig och skickar en 2a ansökan.....Väntar i 2 dagar till......Skickar en 3dje ansökan, den går igenom och blir godkänd på tex 5min. Så går dagarna och då dimper ansökan nr1 och nr2 in i mailboxen. Så har det tydligen funkat för ganska många otåliga. Ändrades December 19, 2021 av Chomphoo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 7 minuter sedan, skrev M33: Något de gör annorlunda är troligare då det är en automatiserad process. De flesta vet inte vad de gjorde förra timmen så fullt troligt att de inte heller skickar en identisk ansökan. Men vad vet jag, som blev godkänd på några sekunder. Ja så kan det ju förståss vara. Men jag har ett annat exempel. En person ansöker för honom och hans fru. Frugans blev godkänd medans hans blev avslag pga försäkringen. Bara det att dom har samma jä.... försäkring! Hur fasen går man vidare och söker igen i sådant fall? Jag skulle kasta in handuken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev Chomphoo: Nu blev det för mycket för vissa tror jag. 1a ansökan.....väntar i tex 2 dagar. Otålig och skickar en 2a ansökan.....Väntar i 2 dagar till......Skickar en 3dje ansökan, den går igenom och blir godkänd på tex 5min. Så går dagarna och då dimper ansökan nr1 och nr2 in i mailboxen. Så har det tydligen funkat för ganska många otåliga. Då är det väl inte samma ansökan eller? Om jag jag nu inte skulle ha blivit godkänd hade jag nog provat ändrat på något istället för att göra på exakt samma sätt. Hur tänkte dom som gjorde en ny ansökan efter 2 dagar tror du? Ändrades December 19, 2021 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 4 minuter sedan, skrev Chomphoo: Ja så kan det ju förståss vara. Men jag har ett annat exempel. En person ansöker för honom och hans fru. Frugans blev godkänd medans hans blev avslag pga försäkringen. Bara det att dom har samma jä.... försäkring! Hur fasen går man vidare och söker igen i sådant fall? Jag skulle kasta in handuken. Du har mycket erfarenhet av avslag. Det är inte så att det är Du som hjälpt dem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 Hur fan orkar ni tjöta om detta? Skicka in ansökan när dokumenten är klara... Svårare än så är det väl inte!? Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 3 minuter sedan, skrev L64: Hur fan orkar ni tjöta om detta? Skicka in ansökan när dokumenten är klara... Svårare än så är det väl inte!? Uttråkad 😝 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 11 minuter sedan, skrev M33: Uttråkad 😝 Ja va är det där för sunkställe? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 13 minuter sedan, skrev Mankan: Ja va är det där för sunkställe? Fan vet, mest ugglor här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 Jag ansökte om TP för en god vän som inte har någon datorvana. Personen ifråga hade betalt 1000 SEK till "visumservice göteborg" utan att de löste det. Jag skickade in skiten istället och det tog väl 15-20 minuter innan "approved" damp ner i inboxen. Helt otroligt att det görs så stor sak av det där alltså... Klurar på att regga http://thailandpass4umaddefakker.com och ta fett betalt för att hjälpa stollarna i Espen Knutsens FB-grupp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 27 minuter sedan, skrev M33: Uttråkad 😝 Ja med 😀 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 Precis nyss, skrev Fantomen: Jag ansökte om TP för en god vän som inte har någon datorvana. Personen ifråga hade betalt 1000 SEK till "visumservice göteborg" utan att de löste det. Jag skickade in skiten istället och det tog väl 15-20 minuter innan "approved" damp ner i inboxen. Helt otroligt att det görs så stor sak av det där alltså... Klurar på att regga http://thailandpass4umaddefakker.com och ta fett betalt för att hjälpa stollarna i Espen Knutsens FB-grupp. Handhjärta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 2 timmar sedan, skrev Chomphoo: Jag skulle säga....Vänt inte utan ansök så snart du kan. Det kostar ju inget att vara ute i tid. Jag ska få min 3dje vaccin imorgon så jag sätter igång så fort den QR koden kommit in. Vårt EU covidpass duger väl inte? Eller har man ändrat sig nu, och godkänner det? mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 Som jag skrev i en annan tråd: Jag åker till Phuket, test and go. Jag hade en beställning på hotel redan, men ingen SHA+ (dvs. hotellet är SHA+) special för det var ju snack om att vi skulle slippa det efter 15 december. När det inte vart ändring tog jag kontakt med hotellet, som krävde förskottsbetalning givetvis, så jag betalade en veckas vistelse i förskott ( vet ej om det räckt med ett dygn bara?) + en taxi som tar mig till mitt hotell, och inget annat hotell. Sen fick jag en länk att gå ut och beställa och betala testet när jag kom fram. Nu fick jag ett dokument (invoice kallar dom det) från hotellet att jag betalt både vistelse och hotell, sen fick jag även samma sak från testcentret. Dessa dokument laddade jag upp när jag sökte thaipass inga problem. Vaccinationsintyget visade bara 2:a vaccineringen, så jag kompletterade med en skärmdump från 1177.se på min första vaccinering, detta godkändes. Sen vart det ju givetvis krångel för dom tog inte pdf , jag kom över det problemet iaf. Sen lämnade jag in allt i måndags, fick godkänt nu på förmiddagen. Så ibland tar det 7 dagar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 16 minuter sedan, skrev Jed: Som jag skrev i en annan tråd: Jag åker till Phuket, test and go. Jag hade en beställning på hotel redan, men ingen SHA+ (dvs. hotellet är SHA+) special för det var ju snack om att vi skulle slippa det efter 15 december. När det inte vart ändring tog jag kontakt med hotellet, som krävde förskottsbetalning givetvis, så jag betalade en veckas vistelse i förskott ( vet ej om det räckt med ett dygn bara?) + en taxi som tar mig till mitt hotell, och inget annat hotell. Sen fick jag en länk att gå ut och beställa och betala testet när jag kom fram. Nu fick jag ett dokument (invoice kallar dom det) från hotellet att jag betalt både vistelse och hotell, sen fick jag även samma sak från testcentret. Dessa dokument laddade jag upp när jag sökte thaipass inga problem. Vaccinationsintyget visade bara 2:a vaccineringen, så jag kompletterade med en skärmdump från 1177.se på min första vaccinering, detta godkändes. Sen vart det ju givetvis krångel för dom tog inte pdf , jag kom över det problemet iaf. Sen lämnade jag in allt i måndags, fick godkänt nu på förmiddagen. Så ibland tar det 7 dagar! Gissningsvis tog det lite extra tid på grund av bristfälliga QR-koder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 26 minuter sedan, skrev Jed: Som jag skrev i en annan tråd: Jag åker till Phuket, test and go. Jag hade en beställning på hotel redan, men ingen SHA+ (dvs. hotellet är SHA+) special för det var ju snack om att vi skulle slippa det efter 15 december. När det inte vart ändring tog jag kontakt med hotellet, som krävde förskottsbetalning givetvis, så jag betalade en veckas vistelse i förskott ( vet ej om det räckt med ett dygn bara?) + en taxi som tar mig till mitt hotell, och inget annat hotell. Sen fick jag en länk att gå ut och beställa och betala testet när jag kom fram. Nu fick jag ett dokument (invoice kallar dom det) från hotellet att jag betalt både vistelse och hotell, sen fick jag även samma sak från testcentret. Dessa dokument laddade jag upp när jag sökte thaipass inga problem. Vaccinationsintyget visade bara 2:a vaccineringen, så jag kompletterade med en skärmdump från 1177.se på min första vaccinering, detta godkändes. Sen vart det ju givetvis krångel för dom tog inte pdf , jag kom över det problemet iaf. Sen lämnade jag in allt i måndags, fick godkänt nu på förmiddagen. Så ibland tar det 7 dagar! 8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Gissningsvis tog det lite extra tid på grund av bristfälliga QR-koder. Precis som andrejs skriver så är det viktigt med QR-koden från vaccinpasset. Gjorde ett till min fru där koden var från ett foto. Det tog systemet inte emot. Skickade in ändå utan. Sedan fick vi tips om att QR-koden måste vara avläsbar. Så jag klippte ut den från vaccinpasset och gjorde en ny ansökan. Det är viktigt att det inte är någon ram runt. Då fick vi TP på 30 sekunder. Dessutom kom svaret från första ansökan idag, fem dagar senare. Vad jag skulle önska är att man kan logga in på ansökningssidan ifall man behöver komplettera något. Nu gör nog många nya TP istället. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 2 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Precis som andrejs skriver så är det viktigt med QR-koden från vaccinpasset. Gjorde ett till min fru där koden var från ett foto. Det tog systemet inte emot. Skickade in ändå utan. Sedan fick vi tips om att QR-koden måste vara avläsbar. Så jag klippte ut den från vaccinpasset och gjorde en ny ansökan. Det är viktigt att det inte är någon ram runt. Då fick vi TP på 30 sekunder. Dessutom kom svaret från första ansökan idag, fem dagar senare. Vad jag skulle önska är att man kan logga in på ansökningssidan ifall man behöver komplettera något. Nu gör nog många nya TP istället. Det kan vara liten ram runt. jag brukar göra bilden 500x500 så sväljer sidan QR-koden med hull och hår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Gissningsvis tog det lite extra tid på grund av bristfälliga QR-koder. Jag testade QR - koderna med min app på mobiltelefonen, inga problem? bara för att slippa ifrån det problemet. Det är nog så att vissa ansökningar tar tid, att Thailand skulle lyckats med ett helt automatiskt system som fungerar som avsett utan handpåläggning tror jag inte på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 14 minuter sedan, skrev Jed: Jag testade QR - koderna med min app på mobiltelefonen, inga problem? bara för att slippa ifrån det problemet. Det är nog så att vissa ansökningar tar tid, att Thailand skulle lyckats med ett helt automatiskt system som fungerar som avsett utan handpåläggning tror jag inte på. Hmm Jag har gjort 8st TP. Alla kommer inom 1 minut när man har fyllt i alla fält och lagt in en QR-kod på vaccin. Det gäller både för folk med försäkring och utan försäkring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige: Hmm Jag har gjort 8st TP. Alla kommer inom 1 minut när man har fyllt i alla fält och lagt in en QR-kod på vaccin. Det gäller både för folk med försäkring och utan försäkring. Ja det var bra för min dam klockrent ,tackar en gång till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 7 minuter sedan, skrev chevrolet-48: Ja det var bra för min dam klockrent ,tackar en gång till. Det var ett nöje Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd December 19, 2021 Dela Inlagd December 19, 2021 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev M33: Du har mycket erfarenhet av avslag. Det är inte så att det är Du som hjälpt dem? Är du förstoppad eller vad är problemet?`Kyss dig där bak! Det är väll inte svårare än att engagera sig i saken och gå med i grupper där det diskuteras. Men då vet jag hur det är här på MPR. Man ska inte dela med sig av vad man hittar och som kan vara av nytta för andra. Ändrades December 19, 2021 av Chomphoo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu