Jump to content
IGNORERAD

Husbygge ut på landsbygden.


thomas001

Recommended Posts

21 timmar sedan, skrev thomas001:

Endast el!

Din fru kanske tänker som en grannfru, tur det inte blev indraget nått avlopp med toa

 i garaget då hadde jag aldrig sett min man

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thomas001:

Här fortsätter det!

 

re1.thumb.jpg.67f8844615345b5d3e07571b8b3bcdc0.jpg

 

Blir säkert bra!

re2.thumb.jpg.cd60bdbeee9e5f2ecf5eb83a88dc4a0d.jpg

 

Ska bli kul att se hur frugan har tänkt slutresultatet!

 

Endast el!

Med tanke på de utsmyckningar hon brukar jobba med så ser jag verkligen fram mot att se slutresultatet.

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett kommande mausoleum över Thomas uppfattar jag det som.

Din fruga är väl ändå lite väl tidigt ute - eller - inte ?

  • Haha 5
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

 

Jag lägger mig inte i. Det är ju frugans bygge som ska bli en gåva till hennes sjuke man att ha till sitt

morgonkaffe. Eftersom hon betalar allt med sin egna sparade och ihop jobbade pengar.

Hon är ju Thailändska och gillar allt som har Thai-stajl. Det blir nog fint när det blir klart,

hoppas och tror jag!

Det blir garanterat bra, du har en duktig fru, det har vi sett innan

Ligger "templet" nära ert hus? Svårt att se på bilderna. 

  • Ge karma 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-08-31 at 07:49, skrev thomas001:

I vårt garage finns det en byggnad med avlopp,toalett,handfat och dusch men jag har aldrig använt denna!

Är endast för våra gäster!

toa.thumb.jpg.73062ee8d5a1e8f2cadaaa7c879127af.jpg

Vi har en sån där gäst-toa som min fru lät bygga när hon byggde nytt hus. Vi diskuterade nu om vi skulle göra nytt tak på garaget och även inkludera toaletten och bygga något förråd i samma länga. Lite som ni har på bilden. För att utnyttja ytan optimalt krävs dock att vi flyttar toaletten lite som idag är fristående byggnad. Jag antog att det fanns ett avloppsrör till någon avloppsbrunn nere vid gatan när vi diskuterade detta. Jag fick dock förklarat för mig att under den toan är det bara en grävd grop som man har gjutit en betongkaka över. Min tanke var förstås att den gropen har sin begräsning och borde rimligen förr eller senare bli full upp till bredden av skit. Men min fru bara skrattade och sa att det är en ganska stor grop och vi kissar ju mest där. Hur vanligt är detta tro att man bara har en grop och ingen avloppsbrunn?

  • Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Mankan:

Hur vanligt är detta tro att man bara har en grop och ingen avloppsbrunn?

Möjligt du har missuppfattat lite.

Oftast är det en ”grop” men några cementtingar med ett lock över så det blir en typ av tank, det mesta av vätskan rinner ut, resten får man ev suga ibland via ett hål i locket.

Man försöker också ibland med att få rätt bakterier i hålet, som ”äter” vad som finns där, finns färdiga blandningar att köpa man häller i. Det fungerar också med förruttnade råttor, vi har det i en brunn och behöver väldigt sällan suga den.

  • Ge karma 9

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Soengsang:

Möjligt du har missuppfattat lite.

Oftast är det en ”grop” men några cementtingar med ett lock över så det blir en typ av tank, det mesta av vätskan rinner ut, resten får man ev suga ibland via ett hål i locket.

Man försöker också ibland med att få rätt bakterier i hålet, som ”äter” vad som finns där, finns färdiga blandningar att köpa man häller i. Det fungerar också med förruttnade råttor, vi har det i en brunn och behöver väldigt sällan suga den.

En död höna brukar räcka i tre år...

 

  • Ge karma 6

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Baa:

En död höna brukar räcka i tre år...

 

Grannens katt 5 år.

Har jag hört av en kompis.

  • Ge karma 1
  • Haha 8
Link to comment
Dela på andra sajter

I vår trekammarbrunn slängde vi på 70 talet i en död katt, var på den tiden man själv fick avgöra när den skulle tömmas.

Tror inte vi tömde den någon gång innan kommunen påtvingade oss en årlig tömning.

Om det var katten eller fosfaterna i tvättmedlet som gjorde att brunnen inte grodde igen har jag ingen kunskap om.

Var i alla fall en ordentlig kaka ovan vattnet (skiten), så pass att det t.o.m. växte lite gräs på den. 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Din hemstad. 

Live and direct. 

Sorry for off topic. 

 

20230908_081117.jpg

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 6
Link to comment
Dela på andra sajter

59 minutes ago, Nicholas said:

Din hemstad. 

Live and direct. 

Sorry for off topic. 

 

20230908_081117.jpg

Fin stad! Minns det kvarteret väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-09-03 at 07:58, skrev Soengsang:

Möjligt du har missuppfattat lite.

Oftast är det en ”grop” men några cementtingar med ett lock över så det blir en typ av tank, det mesta av vätskan rinner ut, resten får man ev suga ibland via ett hål i locket.

Man försöker också ibland med att få rätt bakterier i hålet, som ”äter” vad som finns där, finns färdiga blandningar att köpa man häller i. Det fungerar också med förruttnade råttor, vi har det i en brunn och behöver väldigt sällan suga den.

 

En slang från en luftpump som syresätter vätskan ska också göra susen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...