Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Måste man fortfarande ut ur landet inom 30 dagar, alltså biljett ut ur landet inom 30 dagar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev Jive:

Jag läste en rapport att Sinovac + AZ ger bättre skydd än AZ+AZ.

I morgon ska jag få en dos Sinovac.

Å den rapporten (Thai) tror du på? 

Sinovac är skräp, spec mot Delta varianten som härjar nu så du får nog fortsatt sitta hemma och föra statistik över bygg kranar. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-31 at 22:11, skrev spooncreek:

Jag tror det är som enligt @Esspe:s svar, det går flyg, men inte så många. Nu ska ju dock fler bolag börja åka igen 1a sep vad jag sett.

 

"Be whats next, Nano Nano".

Från Phuket till Bkk inga problem, men försök andra hållet.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev LTD:

Å den rapporten (Thai) tror du på? 

Sinovac är skräp, spec mot Delta varianten som härjar nu så du får nog fortsatt sitta hemma och föra statistik över bygg kranar. 😉

Jag såg ett program på TV ikväll där ett gäng "lärda" diskuterade vacciner för Covid, så i morgon hoppas jag att jag kan snacka till mig en dos AZ och senare ytterligare en.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Wangthong said:

 

 

Fantastiskt att Thailand har lyckats få till något som fungerar perfekt. Det går framåt i LOS. Korruptionen är väl snart utrotad.

Smittan följer naturligtvis luftströmmar från fastlandet!

Smittan följer väl med en 1000 baht muta och en wai. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Måste man fortfarande ut ur landet inom 30 dagar, alltså biljett ut ur landet inom 30 dagar?

45 verkar gälla nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Jive:

Jag såg ett program på TV ikväll där ett gäng "lärda" diskuterade vacciner för Covid, så i morgon hoppas jag att jag kan snacka till mig en dos AZ och senare ytterligare en.

AZ, vaccinet som många länder bla Sverige slutat att ge, bra val 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

AZ, vaccinet som många länder bla Sverige slutat att ge, bra val 👍

Jag har tidigare fått meddelande och kallelse att få vaccin på Pattaya City hospital kl 1-3 pm idag.

Var där kl 1 pm och fick beskedet att de vaccinerar endast thai.

Min fru har talat med olika personer på Pattaya City hall och sjukhuset och alla lämnar olika besked.

Bossen på Pattaya City hall säger att de måste följa regeringens order, att inte vaccinera faranger förrän minst 70% av thailändarna är vaccinerade.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

Jag har tidigare fått meddelande och kallelse att få vaccin på Pattaya City hospital kl 1-3 pm idag.

Var där kl 1 pm och fick beskedet att de vaccinerar endast thai.

Min fru har talat med olika personer på Pattaya City hall och sjukhuset och alla lämnar olika besked.

Bossen på Pattaya City hall säger att de måste följa regeringens order, att inte vaccinera faranger förrän minst 70% av thailändarna är vaccinerade.

 

AZ är bra. Lyssna inte på silvervattenfoliehattar.

 

Jag tycker det är bra att du tagit tag i det. Du kommer känna dig tryggare👍

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

AZ är bra. Lyssna inte på silvervattenfoliehattar.

 

Jag tycker det är bra att du tagit tag i det. Du kommer känna dig tryggare👍

Ja om och när jag får vaccinet, men just nu ser det mörkt ut. Jag tvivlar på att de har vaccinerat 70% av thailändarna innan året är slut.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Ja om och när jag får vaccinet, men just nu ser det mörkt ut. Jag tvivlar på att de har vaccinerat 70% av thailändarna innan året är slut.

Trist, men ligg på. Det är ju flera här på forumet som vaccinerat sig i Pattaya. De kanske kan bistå med hur de gjorde?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Trist, men ligg på. Det är ju flera här på forumet som vaccinerat sig i Pattaya. De kanske kan bistå med hur de gjorde?

Ja, det skulle vara intressant att höra.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

Ja om och när jag får vaccinet, men just nu ser det mörkt ut. Jag tvivlar på att de har vaccinerat 70% av thailändarna innan året är slut.

Ja vad ska man tro på. Enligt artikel som det länkas hejvilt till idag ska de ju öppna 1 oktober i Pattis och då krävst om jag förstår rätt 70% i området.

 

https://www.bangkokpost.com/business/2174927/phiphat-backs-reopening-with-a-caveat?fbclid=IwAR3QspyP2KYFs6YjbpTbwy-7Q91Rl_fbL6c9SHc4S-JGPvSs-5U1Ylj8bSM

 

"The government is insisting on its plan to open these areas. In practical terms, these areas should have a 70% vaccination rate and receive mutual approval from local administrations and local health authorities before being reopening," he said.

 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja vad ska man tro på. Enligt artikel som det länkas hejvilt till idag ska de ju öppna 1 oktober i Pattis och då krävst om jag förstår rätt 70% i området.

 

https://www.bangkokpost.com/business/2174927/phiphat-backs-reopening-with-a-caveat?fbclid=IwAR3QspyP2KYFs6YjbpTbwy-7Q91Rl_fbL6c9SHc4S-JGPvSs-5U1Ylj8bSM

 

"The government is insisting on its plan to open these areas. In practical terms, these areas should have a 70% vaccination rate and receive mutual approval from local administrations and local health authorities before being reopening," he said.

 

 

Tack, Mankan!

Då får jag hoppas att detta håller.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Jive said:

Ja om och när jag får vaccinet, men just nu ser det mörkt ut. Jag tvivlar på att de har vaccinerat 70% av thailändarna innan året är slut.

Jag pratade med en kompis senast igår som varit på Bangkok Pattaya Hospital och fått tid för AZ. Det är de som hanterar alla vaccinationer av faranger nu vad det verkar på sitt sjukhus, eller på vaccinationscentralen på central vån 6. Jag rekommenderar att du tar kontakt med dem. 

 

Ett alternativ till är Samitivej Hospital i Sri Racha, där bland annat en av dina grannar varit och fått spruta.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag pratade med en kompis senast igår som varit på Bangkok Pattaya Hospital och fått tid för AZ. Det är de som hanterar alla vaccinationer av faranger nu vad det verkar på sitt sjukhus, eller på vaccinationscentralen på central vån 6. Jag rekommenderar att du tar kontakt med dem. 

 

Ett alternativ till är Samitivej Hospital i Sri Racha, där bland annat en av dina grannar varit och fått spruta.

Jag var uppe på Bangkok Hospital och reggade mig för två veckor sedan, men de har sedan dess inte hört av sig.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Jive said:

Jag var uppe på Bangkok Hospital och reggade mig för två veckor sedan, men de har sedan dess inte hört av sig.

Då har du verkligen kommit emellan stolarna på något vis. Jag skulle gå dit igen, eller till vån 6 på central enligt Facebookposten nedan tar de drop in nu, dock Sinovac + AZ.

 

Edit: Gå till Bangkok Hospital, då får du ju två AZ skriver han.

 

image.png.b5d36e57648e3a7e15164f2ec31ed488.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Då har du verkligen kommit emellan stolarna på något vis. Jag skulle gå dit igen, eller till vån 6 på central enligt Facebookposten nedan tar de drop in nu, dock Sinovac + AZ.

 

Edit: Gå till Bangkok Hospital, då får du ju två AZ skriver han.

 

image.png.b5d36e57648e3a7e15164f2ec31ed488.png

Tack för info!

Det bästa är nog att knalla upp till Bangkok Hospital igen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Mankan said:

Ja vad ska man tro på. Enligt artikel som det länkas hejvilt till idag ska de ju öppna 1 oktober i Pattis och då krävst om jag förstår rätt 70% i området.

 

https://www.bangkokpost.com/business/2174927/phiphat-backs-reopening-with-a-caveat?fbclid=IwAR3QspyP2KYFs6YjbpTbwy-7Q91Rl_fbL6c9SHc4S-JGPvSs-5U1Ylj8bSM

 

"The government is insisting on its plan to open these areas. In practical terms, these areas should have a 70% vaccination rate and receive mutual approval from local administrations and local health authorities before being reopening," he said.

 

 

En intressant aspekt på de där 70 % är hur de kommer att räkna. 70 % av boende registrerade i Pattaya tror jag de kan uppnå rätt fort om än inte till 1 oktober. Just nu trycker de i folk Sinopharm på löpande band som Pattaya City bekostat själva som jag fattat det. Endast för formellt boende i Pattaya.

 

Men som vi vet, många som bor här är inte registrerade här. Min bättre hälft (fortsatt reggad i hembyn)  t.ex får sin andra AZ den 19 november. En hel del ligger nog klart senare än så.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Tack för info!

Det bästa är nog att knalla upp till Bangkok Hospital igen.

Verkar inte som Bkk Hospital i Pattaya reggar för tillfället men försöka duger. Var på walk-in idag med en kompis på Central, dom hade 500 doser men tog slut fort.

 

Själv fick jag väldigt fort svar när jag reggade mig på Samitvej i Sri Racha på nedanstående länk. Fick tiden på Central i Pattaya två dagar efter reggning.

 

https://www.thailandintervac.com/

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Esspe:

Verkar inte som Bkk Hospital i Pattaya reggar för tillfället men försöka duger. Var på walk-in idag med en kompis på Central, dom hade 500 doser men tog slut fort.

 

Själv fick jag väldigt fort svar när jag reggade mig på Samitvej i Sri Racha på nedanstående länk. Fick tiden på Central i Pattaya två dagar efter reggning.

 

https://www.thailandintervac.com/

 

Tack, nu har jag reggat mig där också.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev frogfish:

Pluspoäng till er som delar med er av tips här. Snyggt jobbat👍

Helt rätt! Man skulle ju kunna tänka att det kunde ligga i en egen tråd om vaccinationer i Thailand men va fan. Det måste bli här.

 

Det är ju inga andra trådar som handlar om Thailand i alla fall. Det är bara om ABBA, om man duschar,.svenska städer, bilar i Tyskland och sen kom nån och la in en tråd om nån grek som hade dött.

 

Men jag säger Mai Pen Rai.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite koll på oss faranger har dom i alla fall, igår kväll kom bychefen och en sjuksköterska från bysjukhuset hem till oss och frågade varför farangen inte varit och vaccinerat sig.

Ni har bara Sinovac och det vill jag inte ta svarade jag.

 

OK, understand svarare han,  I make AZ for you no 9 this month  OK???

 

Är väl bara att acceptera, någon Pfizer eller Moderna lär knappast dyka upp här i utmarkerna.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och tar sista kaffet på balkongen i phuket nu klockan 7 blir det taxi till flygplatsen och destination bkk. Finns bara nok air att flyga med nu och dom tar bara 14 passagerare varje gång. Efter 2 veckor på ön så har det varit ganska okay. 80% procent stängad ställen men man har fått rört sig fritt. Men jag är nöjd hellre det än att sitta instängd i ett rum i bkk. Så nu blir det det krångligt med åka upp till buriram. Missar planet till buriram med en 1/2 timme så det övernattning i bkk och på söndagen blir det air asia till khonken sen väntar min bil där som jag kör hem med till byn. Får väl se hur det går i hem byn 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...