Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

14 timmar sedan, skrev rolba:

Phuket ligger nog kvar ett tag till så du kan komma på besök lite senare.🍻

Ön ligger väl kvar max en vecka efter att du återvänt. :crazy:

Men allvarligt talat så är det mycket möjligt att vi dyker upp på ett besök en bit in på nästa år.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bye bye Sandbox!

 

Visst är det vackert och skönt här men de sista dagarna har jag bara räknat ner, vill inte se en strand igen på väldigt länge. 
 

Nej, nu ska det vara skyskrapor, varuhus, trafikstockning och smogg; det är det riktiga livet.

 

0818AA7B-7744-4E0C-9E83-436943BE234B.thumb.jpeg.d5b0cafdbaab14a81ddf76786f442c58.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-01 at 20:39, skrev Fritz:

Min plan var att göra min karantän på Phuket på min väg tillbaka till Pattaya men nu räcker det ju med 7 nätter i Pattaya så då satsar jag på det. Sån är jag, sen får ni andra åka båt mellan Sverige och Danmark, käka ostmackor och dricka öl hur mycket ni vill. :good:

Hej Fritz,om jag fattat rätt så behövs inte karantän efter 1 nov.Vi åker den 7 dec. och hoppas kunna åka direkt till byn då,hoppas verkligen det funkar så man slipper häcka på ett karantänhotell i Bangkok i 7 dagar(minst)Längtan att få komma ner till Thailand är stor,svärmor är ju över 90 och inte helt frisk och henne vill jag träffa bl.a. att sen få slippa några vintermånader i Sverige är ju ett plus.Här i Örebro har det regnat i 2 månader så det kan räcka med blöta nu,ha det gott.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktas om att nuvarande 7 dagars sandbox snart ändras till 4+3 för Phuket och angränsande provins. Det går fort nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/3/2021 at 5:51 PM, måne said:

Hej Fritz,om jag fattat rätt så behövs inte karantän efter 1 nov.Vi åker den 7 dec. och hoppas kunna åka direkt till byn då,hoppas verkligen det funkar så man slipper häcka på ett karantänhotell i Bangkok i 7 dagar(minst)Längtan att få komma ner till Thailand är stor,svärmor är ju över 90 och inte helt frisk och henne vill jag träffa bl.a. att sen få slippa några vintermånader i Sverige är ju ett plus.Här i Örebro har det regnat i 2 månader så det kan räcka med blöta nu,ha det gott.

Det är många förslag som virvlar runt och det som många pratar om är att exempelvis ankommande (fullvaccinerade) till Bangkok kommer slippa karantän från 1:a november. Vad jag förstått blir det ändå en typ av sandlåda där du måste bo på Sha+ hotell i 7 dagar, ta dina Covid-tester och rapportera via din app varje dag.

 

Det är fortfarande inte bestämt om skolorna verkligen kommer få öppna 1:a november, efter att varit stängda sedan början av april, så skulle de tillåta turister att resa helt fritt innan det så blir det nog ett ramaskri bland befolkningen. 

 

En vecka på ett schysst hotell i Bkk samt lite restaurangbesök (dock utan öl) bör dock inte vara alltför illa, om än kanske en onödig utgift för de som inte gillar Bkk.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Atom:

Det är många förslag som virvlar runt och det som många pratar om är att exempelvis ankommande (fullvaccinerade) till Bangkok kommer slippa karantän från 1:a november. Vad jag förstått blir det ändå en typ av sandlåda där du måste bo på Sha+ hotell i 7 dagar, ta dina Covid-tester och rapportera via din app varje dag.

 

Det är fortfarande inte bestämt om skolorna verkligen kommer få öppna 1:a november, efter att varit stängda sedan början av april, så skulle de tillåta turister att resa helt fritt innan det så blir det nog ett ramaskri bland befolkningen. 

 

En vecka på ett schysst hotell i Bkk samt lite restaurangbesök (dock utan öl) bör dock inte vara alltför illa, om än kanske en onödig utgift för de som inte gillar Bkk.

Hur funkar alkoholförbudet? Gäller det i hela landet? Får dom sälja alkohol på affärer men inte restauranger?

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Mankan said:

Hur funkar alkoholförbudet? Gäller det i hela landet? Får dom sälja alkohol på affärer men inte restauranger?

 

I Phuket Sandbox fick restauranger börja servera alkohol den 1:a oktober; vet inte hur det ser ut i andra Sandlådor, typ Samui. Barer etc får inte servera, eller ens vara öppna, men det kommer de runt om de har maträttigheter.

 

I resten av landet är det fortfarande alkoholförbud på alla restauranger etc. Du kan dock köpa alkohol i alla affärer och dricka hemma, det var bara några veckor under första vågen 2020 som även det stoppades.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Mankan:

Hur funkar alkoholförbudet? Gäller det i hela landet? Får dom sälja alkohol på affärer men inte restauranger?

 

I Surin har vi inte sett nåt alkoholförbud alls.

 

Vissa ställen har fått flummiga, inofficiella råd om att inte sälja alkohol, men ingen verkar följa dessa råd.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Surin P3 said:

I Surin har vi inte sett nåt alkoholförbud alls.

 

Vissa ställen har fått flummiga, inofficiella råd om att inte sälja alkohol, men ingen verkar följa dessa råd.

Finns nog flera städer och byar i Thailands utkanter 😉 där förbudet inte följs så noga; även i vår by, som bara är en dryg timme från Bangkok, var det länge flera restauranger som serverade men efter ett par tillslag där alla gäster fick betala 10,000 Baht och ägarna den 10-dubbla så finns det inte längre några som öppet serverar. After Hours barer finns dock givetvis i alla byar med fler än 5 hus 😉.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Surin P3 said:

I Surin har vi inte sett nåt alkoholförbud alls.

 

Vissa ställen har fått flummiga, inofficiella råd om att inte sälja alkohol, men ingen verkar följa dessa råd.

I Pattis har det varit hyfsat tufft hela tiden, även om det naturligvis går om man absolut vill, som alltid. 

 

Det senaste större tillslaget jag läste om uppåt landet var i Korat häromdagen. 12 500 THB per skalle i böter (40 pers) och två års villkorligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Hur funkar alkoholförbudet? Gäller det i hela landet? Får dom sälja alkohol på affärer men inte restauranger?

 

Koh Samed var inga problem att beställa i restaurang i veckan. Inte förra gången jag var där heller. 

 

Var på fotboll idag i Pattaya och där såldes det öl i popcornmuggar med polisen runt hörnet. Skulle vara koll av covid-vax med men inte var det det heller. Inte ens instämpling.  Känns lite som att folk börjar bry sig mindre och mindre om förbudet. Samtidigt får ingen restaurang servera det men vissa gör det lite diskret ändå.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Esspe said:

Koh Samed var inga problem att beställa i restaurang i veckan. Inte förra gången jag var där heller. 

 

Var på fotboll idag i Pattaya och där såldes det öl i popcornmuggar med polisen runt hörnet. Skulle vara koll av covid-vax med men inte var det det heller. Inte ens instämpling.  Känns lite som att folk börjar bry sig mindre och mindre om förbudet. Samtidigt får ingen restaurang servera det men vissa gör det lite diskret ändå.

Vi var på Mega idag och det var tydligt hur det ändrats mot typ för en månad sedan. Då var det jävligt noga med vilka stolar man fick sitta på i restaurangen och kunder drog ned masken, tog en tugga, och drog upp masken igen. Det fanns fortfarande begränsningar på hur många kunder som fick komma in men så fort de kom in så tog alla av masken och ingen tog på den igen förrän det var dags att gå ut igen. Alkohol var dock inte ett alternativ.

 

Covid-tröttnad helt enkelt; trots att situationen angående antalet smittade faktiskt är oändligt många gånger värre än vid samma tid förra året; då hade inte Thailand haft någon smittad på typ 100 dagar och nu är det fortfarande drygt 10,000 per dag. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Mankan:

Hur funkar alkoholförbudet? Gäller det i hela landet? Får dom sälja alkohol på affärer men inte restauranger?

 

Köp en termosmugg, rymmer en stor flaska öl och håller ölen kallare än med is.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-03 at 17:51, skrev måne:

Hej Fritz,om jag fattat rätt så behövs inte karantän efter 1 nov.Vi åker den 7 dec. och hoppas kunna åka direkt till byn då,hoppas verkligen det funkar så man slipper häcka på ett karantänhotell i Bangkok i 7 dagar(minst)Längtan att få komma ner till Thailand är stor,svärmor är ju över 90 och inte helt frisk och henne vill jag träffa bl.a. att sen få slippa några vintermånader i Sverige är ju ett plus.Här i Örebro har det regnat i 2 månader så det kan räcka med blöta nu,ha det gott.

Då kanske det kunde bli ett litet möte i Surin med några andra busar😃

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Köp en termosmugg, rymmer en stor flaska öl och håller ölen kallare än med is.

ok. Jag ser dock inte riktigt kopplingen till mitt inlägg och hur det löser något kopplat till alkoholförbudet?

 

Men tack för tipset. Inget problem dock när man är törstig.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Mankan:

ok. Jag ser dock inte riktigt kopplingen till mitt inlägg och hur det löser något kopplat till alkoholförbudet?

 

Men tack för tipset. Inget problem dock när man är törstig.

Du vill inte sitta och halsa en stor Leo i solnedgången på strandpromenaden under alkoholförbudet. Men dricka trocadero ur en thermosmugg funkar.

 

Borde funka fint i en solstol på stranden också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, apknug said:

Du vill inte sitta och halsa en stor Leo i solnedgången på strandpromenaden under alkoholförbudet. Men dricka trocadero ur en thermosmugg funkar.

 

Borde funka fint i en solstol på stranden också. 

Ja en troca är godare alla dar i veckan. 

 

16338603512933312927730051327809.jpg

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Då kanske det kunde bli ett litet möte i Surin med några andra busar😃

Det är aldrig fel med ett gubbmöte

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, måne said:

Läste någonstans att karantän slopas 1 dec. ligger det något i det?

Den slopas redan 1:a november. 

 

Gradskillnaden mellan 1 Nov och 1 Dec måste jag kolla upp i det finstilta. 

 

Tänkte först se om 1 Nov håller det som utlovats. 

 

Sedan är ju vad som läggs i begreppet karantän. 

Den definition ändras ibland. 

Du var i karantän under pukhet sandbox men inlåsningen var ju bara första dagen tills du fick svar på första provet. 

Men själva ön pukhet var ju ett alcatraz.

 

Så hur det blir med rörligheten mellan regioner från 1 Nov är jag mycket nyfiken på. 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Nicholas said:

Den slopas redan 1:a november. 

 

Gradskillnaden mellan 1 Nov och 1 Dec måste jag kolla upp i det finstilta. 

 

Tänkte först se om 1 Nov håller det som utlovats. 

 

Sedan är ju vad som läggs i begreppet karantän. 

Den definition ändras ibland. 

Du var i karantän under pukhet sandbox men inlåsningen var ju bara första dagen tills du fick svar på första provet. 

Men själva ön pukhet var ju ett alcatraz.

 

Så hur det blir med rörligheten mellan regioner från 1 Nov är jag mycket nyfiken på. 

 

 

De enda som ihärdigt påstår att karantänen ska slopas 1 november är turistdepartementet och dess myndighet TAT, i alla fall vad jag sett? De får sällan som de vill.  Thailand har ett par smittskyddsläkare i  Anders Tegnells  position som i sak är rabiata motsvarande Björn Olsen.  De bestämmer mer i praktiken, i alla fall fram till nu. 

 

Bangkoks Guvernör har väl för rätt länge sedan nu konstaterat att det inte finns en suck att de har 70 % vaccinering till 1 november, vilket sägs vara ett absolut måste. Pattis Borgmästare/maffiaboss berättade att Sin City redan förra helgen uppnått 70 % vaccinering. Chonburi som helhet har det nog inte.

 

Det som spelar roll om man vill veta säkert är de möten som juntakommittén håller med hyfsad regelbundenhet varannan vecka. Nästa torde inträffa kommande fredag.  Jag skulle avvakta till dess innan jag fattade några resebeslut.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, spooncreek said:

De enda som ihärdigt påstår att karantänen ska slopas 1 november är turistdepartementet och dess myndighet TAT, i alla fall vad jag sett? De får sällan som de vill.  Thailand har ett par smittskyddsläkare i  Anders Tegnells  position som i sak är rabiata motsvarande Björn Olsen.  De bestämmer mer i praktiken, i alla fall fram till nu. 

 

Bangkoks Guvernör har väl för rätt länge sedan nu konstaterat att det inte finns en suck att de har 70 % vaccinering till 1 november, vilket sägs vara ett absolut måste. Pattis Borgmästare/maffiaboss berättade att Sin City redan förra helgen uppnått 70 % vaccinering. Chonburi som helhet har det nog inte.

 

Det som spelar roll om man vill veta säkert är de möten som juntakommittén håller med hyfsad regelbundenhet varannan vecka. Nästa torde inträffa kommande fredag.  Jag skulle avvakta till dess innan jag fattade några resebeslut.

Pengarna min käre vän.

Med all respekt så tror jag rabiata smittskyddsläkare har haft sina 15 minuter med fame nu, deras politiska inflytande är ju noll. 

 

Även Thailändska folket börjar anse att bristen på pengar är värre än rädslan för covid, hela landet är ju redan genomsnittat utan eländiga falangers hjälp. 

 

Alla blir saliga på sin tro. 

Jag tror dom öppnar. 

Milstolopen med 7 dagars karantän från 1 oktober blev genomförd och det verkar du ha förträngt

Det var första delen av 3 milstolpar, 1 per månad, det är ett paket och paketet är redan i rullning. 

 

Nästa milstolpe 1 november. 

20 dagar kvar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Nicholas said:

Pengarna min käre vän.

Med all respekt så tror jag rabiata smittskyddsläkare har haft sina 15 minuter med fame nu, deras politiska inflytande är ju noll. 

 

Även Thailändska folket börjar anse att bristen på pengar är värre än rädslan för covid, hela landet är ju redan genomsnittat utan eländiga falangers hjälp. 

 

Alla blir saliga på sin tro. 

Jag tror dom öppnar. 

Milstolopen med 7 dagars karantän från 1 oktober blev genomförd och det verkar du ha förträngt

Det var första delen av 3 milstolpar, 1 per månad, det är ett paket och paketet är redan i rullning. 

 

Nästa milstolpe 1 november. 

20 dagar kvar. 

 

Det jag vet, min käre vän, är jag befinner mig i ett land där vi fortsatt har utegångsförbud från kl 22, och en mängd andra restriktioner som begränsar rörligheten inom Thailand. Det känner du säkert till. Vidare finns det inget egentlig press för att lätta på dessa restriktioner  inom landet eller de  för besökare från utlandet i en takt som kan anses vara för rask,  vare sig från folket eller de som verkligen bestämmer.  Dödspaniken har fortsatt kommando. Men visst, det har lättat även på den fronten jämfört med säg 2-3 månader sedan.

 

Jag blir lika glad som du, käre vän, om restriktioner kring karantänsbestämmelser lättas upp, eller till och med slopas helt 1a november. Det jag säger är att det ännu inte finns några sådana beslut, från de som verkligen bestämmer.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nicholas:

Pengarna min käre vän.

Med all respekt så tror jag rabiata smittskyddsläkare har haft sina 15 minuter med fame nu, deras politiska inflytande är ju noll. 

 

Även Thailändska folket börjar anse att bristen på pengar är värre än rädslan för covid, hela landet är ju redan genomsnittat utan eländiga falangers hjälp. 

 

Alla blir saliga på sin tro. 

Jag tror dom öppnar. 

Milstolopen med 7 dagars karantän från 1 oktober blev genomförd och det verkar du ha förträngt

Det var första delen av 3 milstolpar, 1 per månad, det är ett paket och paketet är redan i rullning. 

 

Nästa milstolpe 1 november. 

20 dagar kvar. 

 

Jag tycker i alla fall att vi ska följa Spooncreeks råd att vänta på besked som förhoppningsvis kommer nu på fredag. Men bra i alla fall att du denna gång klart och tydligt skriver att du tror att du vet så det inte blir några missförstånd om den saken.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...