Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

22 minuter sedan, skrev Atom:

Jag menar inga specifika MPR medlemmar. Menar du att de som åker till Pattaya för att spela golf är smartare än de som dricker öl?

Självklart, vad jag menar är du troligtvis umgås med likasinnade och får svar därefter. Om du frågar alla Mpr- medlemmar så blir

nog utfallet annorlunda.

Jag själv ser inte nicholas som mer korkad än en del andra Thailandsboende som verkar vara experter på det mesta.

Sen går bussarna till golfbanorna vid 08--tiden så öldrickarna är inte så många men dom finns.

Ändrades av bambam
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev bambam:

Självklart, vad jag menar är du troligtvis umgås med likasinnade och får svar därefter. Om du frågar alla Mpr- medlemmar så blir

nog utfallet annorlunda.

Jag själv ser inte nicholas som mer korkad än en del andra Thailandsboende som verkar vara experter på det mesta.

Sen går bussarna till golfbanorna vid 08--tiden så öldrickarna är inte så många men dom finns.

Jag förstår inte riktigt vad du skriver så vi bortser från det. För övrigt så umgås jag inte med några MPR-medlemmar. 

 

Jag tror att Nicholas är klart intelligentare, men samtidigt aningen mer korkad, än gemene MPR-medlem. Bara det att han återvänder till Thailand år efter år och ständigt uttrycker att thailändare, i allmänhet, är ologiska tyder på att han måste vara rätt korkad. Eller han kanske är där för att spela golf; de är tydligen mindre korkade.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner inte så många Thailändare att jag kan säga att dom är ologiska men eftersom jag verkar inom bygg så brukar jag vara

nyfiken och tittar lite extra när jag passerar ett bygge och där förekommer en del ologiska grejer eller snarare brist på konsekvens-

analys och omdöme.

Orkar inte gå i polemik men vidhåller min inställning till att Nicholas inte är osmartare än medel mpraren, i värsta fall får vi ha en

sån där populär omröstning hehe.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev bambam:

Med Mpr-medlemmar menar du då muppfarmen på Harrys i Pattaya ?. Har vart där ett 20-tal gånger i samband med avgång

till olika golfbanor och det är inga presumtiva nobelpristagare som häckar där.

 

Det enda som talar för att Harrys golfgäng har en IQ över snittet jämfört med Harrys övriga  gäster,  är att de har den goda smaken att sitta och titta på Vinterstudion efter golfrundan. Respect! 😎 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter just nu på Bangla. Har tunnat av lite sen nyår och tidigare stängning kanske gör sitt till men det finns fortfarande en hel del turister.

 

Kom en thaikärra från ARN igår. Fullsatt, 70% gick av i Phuket. Mycket snuva här nu, går väl snart om Pattis.

 

20220110_195826.thumb.jpg.ab78fd4c459e7344f2f6db1f12ad46ec.jpg

 

20220110_195941.thumb.jpg.7d265885c079edade97bea310fca1afe.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Sitter just nu på Bangla. Har tunnat av lite sen nyår och tidigare stängning kanske gör sitt till men det finns fortfarande en hel del turister.

 

Kom en thaikärra från ARN igår. Fullsatt, 70% gick av i Phuket. Mycket snuva här nu, går väl snart om Pattis.

 

20220110_195826.thumb.jpg.ab78fd4c459e7344f2f6db1f12ad46ec.jpg

 

20220110_195941.thumb.jpg.7d265885c079edade97bea310fca1afe.jpg

På tg963 igår satt min fru, men hon åkte vidare till till bkk. 

 

Tippar att pukhet har peakat nu.

Rimligen satt inte några större mängder med thai pass långt i förväg. 

 

Tror @rolba frus massage salong får bli tell tail.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

På tg963 igår satt min fru, men hon åkte vidare till till bkk. 

 

Tippar att pukhet har peakat nu.

Rimligen satt inte några större mängder med thai pass långt i förväg. 

 

Tror @rolba frus massage salong får bli tell tail.

 

Och det är alltså "obegripligt" som ska in på vågrätt fyra...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

På tg963 igår satt min fru, men hon åkte vidare till till bkk. 

 

Tippar att pukhet har peakat nu.

Rimligen satt inte några större mängder med thai pass långt i förväg. 

 

Tror @rolba frus massage salong får bli tell tail.

 

Idag var en riktigt dålig dag. Inte en kund första timmen. Men sen rullade det på som vanligt. Helt fullt ett par gånger.

En hel del ryssar har anlänt. Dock inga kineser än.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

Idag var en riktigt dålig dag. Inte en kund första timmen. Men sen rullade det på som vanligt. Helt fullt ett par gånger.

En hel del ryssar har anlänt. Dock inga kineser än.

Ni borde ju kunna snappa upp om dom kom på thai pass eller sandlåda. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ni borde ju kunna snappa upp om dom kom på thai pass eller sandlåda. 

 

Har det någon som helst betydelse?

Jag misstänker att du menar t&g eller sandlåda. Thailand pass behövs i båda fallen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-22 at 17:47, skrev Amigo:

Än idag vet jag inte vad fyrkantsbar är för nåt, trots min livlig deltagande i diskution om dess existens i framtiden

Sama same lampaffär, but different

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Finns någon som tagit sitt 2'a test i Patong på Yungceylon och kan beskriva var detta testcenter ligger. Yungceylon är ju stängt även om några affärer med dörrar mot gatan verkar öppna. Hela ställer är gigantiskt och hur går man för att hitta testcentret om man t.ex kommer ifrån Bangla Rd

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Finns någon som tagit sitt 2'a test i Patong på Yungceylon och kan beskriva var detta testcenter ligger. Yungceylon är ju stängt även om några affärer med dörrar mot gatan verkar öppna. Hela ställer är gigantiskt och hur går man för att hitta testcentret om man t.ex kommer ifrån Bangla Rd

Inte varit där, men Google säger att det ligger här.

 

D4029648-980D-40D2-AB3C-703E5BBCC818.thumb.png.09e8be7a8c74a932d030af9f842a91c9.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt hotell bör ju veta det. 

När jag bodde i Sandbox, förvisso i Rawai, så fanns det en qr cod i receptionen att scanna för att hitta till testcentret i Kata. Missade det först i alla fall för jag kollade fel sida av gatan.😎

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-24 at 05:20, skrev lasseiudon:

Finns någon som tagit sitt 2'a test i Patong på Yungceylon och kan beskriva var detta testcenter ligger. Yungceylon är ju stängt även om några affärer med dörrar mot gatan verkar öppna. Hela ställer är gigantiskt och hur går man för att hitta testcentret om man t.ex kommer ifrån Bangla Rd

Kan svara om 7 dagar när jag gjort mitt prov där..

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-24 at 05:20, skrev lasseiudon:

Finns någon som tagit sitt 2'a test i Patong på Yungceylon och kan beskriva var detta testcenter ligger. Yungceylon är ju stängt även om några affärer med dörrar mot gatan verkar öppna. Hela ställer är gigantiskt och hur går man för att hitta testcentret om man t.ex kommer ifrån Bangla Rd

I parkeringhuset bredvid Jungceylon, alldeles vid ingången till Big C (det enda som är öppet på Jung Ceylon). Om du går vägen från Ratt u Road över till nästa tvärgata hittar du det på 3:e våningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-24 at 12:00, skrev M33:

Inte varit där, men Google säger att det ligger här.

 

D4029648-980D-40D2-AB3C-703E5BBCC818.thumb.png.09e8be7a8c74a932d030af9f842a91c9.png

Just där ligger det, tack för hjälpen. Hotellet var ganska virriga när de försökte beskriva läget.

Kommer man ifrån Bangla går man alltså till höger om alltihopa och sedan är det i ett separat parkeringshus på andra våningen (enligt svenskt sätt att räkna). Man verkade kunna köra bil/moppe upp om man skulle ha trötta ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Man kan ju bara hålla med. Att ta bort test innan avresa men behålla vid ankomst visar ju bara på girigheten och chansen att få rycka turisterna på mera pengar. En test i Göteborg ger inga pengar till glittergubbarna men en vecka på hospitel gör.

 

https://www.thephuketnews.com/phuket-opinion-holding-on-to-covid-83506.php?fbclid=IwAR2Y9PCAB0MjwFFas_q0FNo20c3sfbZ0R4vvTJdEQsRfpTjPb-KkU0Wq1lE

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Esspe:

Man kan ju bara hålla med. Att ta bort test innan avresa men behålla vid ankomst visar ju bara på girigheten och chansen att få rycka turisterna på mera pengar. En test i Göteborg ger inga pengar till glittergubbarna men en vecka på hospitel gör.

 

https://www.thephuketnews.com/phuket-opinion-holding-on-to-covid-83506.php?fbclid=IwAR2Y9PCAB0MjwFFas_q0FNo20c3sfbZ0R4vvTJdEQsRfpTjPb-KkU0Wq1lE

Ja dom har ju insett nu att man kan göra bra pengar på covid, alla trix är tillåtna så länge turisterna går på det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Ja dom har ju insett nu att man kan göra bra pengar på covid, alla trix är tillåtna så länge turisterna går på det. 

Alla blåser väl alla här i Thailand när chansen ges verkar det som. 

En thaidam jag känner blev inlåst på hospitel i fyra dygn men fick intyg på att hon stannat där i tio dygn. Gratis för henne men statliga bidrag för tio dagar betalades säkerligen ut till stället hon varit internerad på.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-20 at 13:37, skrev rolba:

Alla blåser väl alla här i Thailand när chansen ges verkar det som. 

En thaidam jag känner blev inlåst på hospitel i fyra dygn men fick intyg på att hon stannat där i tio dygn. Gratis för henne men statliga bidrag för tio dagar betalades säkerligen ut till stället hon varit internerad på.

Bidragsfusk ala Sverige 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Kenneth4618

Verkar vara full fart i Phuket och nästan inga munskydd

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Verkar vara full fart i Phuket och nästan inga munskydd

 

Fast det där kommer väl från Internet? Lite som det är ju film.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Verkar vara full fart i Phuket och nästan inga munskydd

 

 

Men var är brudarna?

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Verkar vara full fart i Phuket och nästan inga munskydd

 

Det är så det ser ut. Munskydd genom vakten och sen är det ingen som bryr sig.

 

Ungefär samma i Pattis men mycket mera munskydd.

 

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...