Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

Och som lök på laxen har folkhälsomyndigheten rekommenderat att även de med test and go/Thailand Pass måste ankommande senast den 10 Jan, därefter gäller inte dessa längre. Men det va i dag, i morgon kan det vara helt annorlunda 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2021-10-22 at 18:16, skrev Atom:

Finns säkert någon udda fyrkantsbar som kan vara oval eller till och med en romb, eller i alla fall upplevas så vid slutet av kvällen 😉

De flesta hamnar ändå till slut i trekanten.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian
38 minuter sedan, skrev Baa:

Och som lök på laxen har folkhälsomyndigheten rekommenderat att även de med test and go/Thailand Pass måste ankommande senast den 10 Jan, därefter gäller inte dessa längre. Men det va i dag, i morgon kan det vara helt annorlunda 

Jag landar den 13 Jan. O jag har bara en natt...

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev kungchristian:

Jag landar den 13 Jan. O jag har bara en natt...

Christian 

Om förslaget går igenom så har du 7 dagar karantän!

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev kungchristian:

Jag landar den 13 Jan. O jag har bara en natt...

Christian 

Vart landar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Läser man på FB så är det många som avbokar nu, många pga rädsla att lämna positivt test här vilket blir vanligare å vanligare bland turisterna. 

Har från säker källa att avbokningarna började droppa in så fort Test and Go försvann. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Test and go återupptas tidigast 30 januari. 

 

Enligt asean now. 

 

Proposal. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Det verkar lurigt med Omikron som inte alltid ger symptom?

Typ alla jag läst om på fb som lämnat positivt test har varit asymtomatiska. 

Skitkul att känna sig helt frisk men bli inlåst i karantän. Många har råkat ut för det nära inpå när dom ska åka hem och har då inte kommit med sina plan och det verkar osäkert om försäkringsbilagen tar kostnaden för nya biljetter, står bara medicinsk vård typ i försäkringen. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Har från säker källa att avbokningarna började droppa in så fort Test and Go försvann. 

Ja så har jag också läst. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska som alla andra ta ett PCR test strax innan avfärd, men ska nog även ta ett test ett par dagar innan det för säkerhets skull. Det ger mig tid att avboka PCR test och flygbiljett om jag skulle vara positiv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Abercrombie:

Jag ska som alla andra ta ett PCR test strax innan avfärd, men ska nog även ta ett test ett par dagar innan det för säkerhets skull. Det ger mig tid att avboka PCR test och flygbiljett om jag skulle vara positiv. 

Det jävliga är ju att omikron verkar smitta väldigt lätt även till dom som är fullvaccinerade och omikron ökar snabbt här nu. Thai är duktiga med mask men väldigt många turister struntar i det när dom går på stan. 

Patong skulle jag akta mig för. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev LTD:

Det jävliga är ju att omikron verkar smitta väldigt lätt även till dom som är fullvaccinerade och omikron ökar snabbt här nu. Thai är duktiga med mask men väldigt många turister struntar i det när dom går på stan. 

Patong skulle jag akta mig för. 

Ja, det är dessutom till Patong jag ska till bland annat. Kommer att hålla låg profil med "sällskap" etc och i möjligaste mån välja utomhus barer och restauranger. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Abercrombie:

Ja, det är dessutom till Patong jag ska till bland annat. Kommer att hålla låg profil med "sällskap" etc och i möjligaste mån välja utomhus barer och restauranger. 

Lycka till, jäkligt gott här nu iaf 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Jag ska som alla andra ta ett PCR test strax innan avfärd, men ska nog även ta ett test ett par dagar innan det för säkerhets skull. Det ger mig tid att avboka PCR test och flygbiljett om jag skulle vara positiv. 

Jag tog mitt prov cirka 70 timmar innan avfärd. 

 

Jag skulle hunnit med 2 prov till om det första kommit ut positivt. 

Det gjorde det inte som tur var. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

The mass testing of staff working in the Bangla Rd area in Patong by antigen test kits (ATKs) yesterday (Jan 6) identified 159 people infected with COVID-19.

 

Det finns ju överallt och har du inte haft deet än så kommer det snart från en person nära dig.

 

Sluta med tramset nu och släpp fångarna loss.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
20 minuter sedan, skrev Esspe:

The mass testing of staff working in the Bangla Rd area in Patong by antigen test kits (ATKs) yesterday (Jan 6) identified 159 people infected with COVID-19.

 

Det finns ju överallt och har du inte haft deet än så kommer det snart från en person nära dig.

 

Sluta med tramset nu och släpp fångarna loss.

Jag undrar vad som händer med dessa 159 personerna.

Hade man inte haft sådana vanvettiga åtgärder av smittade så kanske siffrorna hade sett helt annorlunda ut.

Ett enormt mörkertal kan jag tänka mig och få som kräver sjukhusvård. Då kanske man vågar öppna dörren lite mer än att bara ha den på glänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag undrar vad som händer med dessa 159 personerna.

Hade man inte haft sådana vanvettiga åtgärder av smittade så kanske siffrorna hade sett helt annorlunda ut.

Ett enormt mörkertal kan jag tänka mig och få som kräver sjukhusvård. Då kanske man vågar öppna dörren lite mer än att bara ha den på glänt.

159 av 1000st är väl löjligt högt utfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev M33:

159 av 1000st är väl löjligt högt utfall.

Ja jävlar!!!!

Läste artikeln nyss.

159/948.....det är ju typ 16.772/100.000....på en dag.

 

Man behöver ju inte vara direkt rätt att folk för med sig smittan. Det som händer är att folk blir smittade i Thailand.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja jävlar!!!!

Läste artikeln nyss.

159/948.....det är ju typ 16.772/100.000....på en dag.

 

Man behöver ju inte vara direkt rätt att folk för med sig smittan. Det som händer är att folk blir smittade i Thailand.

 

I Sverige var det ca 20%. Men det var nog mest folk som testade sig då de misstänkte smitta.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag undrar vad som händer med dessa 159 personerna.

Hade man inte haft sådana vanvettiga åtgärder av smittade så kanske siffrorna hade sett helt annorlunda ut.

Ett enormt mörkertal kan jag tänka mig och få som kräver sjukhusvård. Då kanske man vågar öppna dörren lite mer än att bara ha den på glänt.

Notera också att alla dessa 159 arbetade. Så friska var dom.

 

Fler testades idag och jag vet en som var positiv utan att vara det minsta krasslig och gick hem. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja jävlar!!!!

Läste artikeln nyss.

159/948.....det är ju typ 16.772/100.000....på en dag.

 

Man behöver ju inte vara direkt rätt att folk för med sig smittan. Det som händer är att folk blir smittade i Thailand.

 

visst är det så.

Men logik och thai är väl inte exakt nåt att blanda ihop.

@SatanG

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Nicholas:

visst är det så.

Men logik och thai är väl inte exakt nåt att blanda ihop.

@SatanG

Menar du att thailändare, i allmänhet, är mindre logiska än andra människor? Jag har träffat dig och anser att du är hyfsat logisk men en majoritet av de MPR-medlemmar jag träffat anser att du är rejält korkad; bör du därför avpollelteras som direkt korkad eller ska du få en chans till?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Atom:

Menar du att thailändare, i allmänhet, är mindre logiska än andra människor? Jag har träffat dig och anser att du är hyfsat logisk men en majoritet av de MPR-medlemmar jag träffat anser att du är rejält korkad; bör du därför avpollelteras som direkt korkad eller ska du få en chans till?

Med Mpr-medlemmar menar du då muppfarmen på Harrys i Pattaya ?. Har vart där ett 20-tal gånger i samband med avgång

till olika golfbanor och det är inga presumtiva nobelpristagare som häckar där.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev bambam:

Med Mpr-medlemmar menar du då muppfarmen på Harrys i Pattaya ?. Har vart där ett 20-tal gånger i samband med avgång

till olika golfbanor och det är inga presumtiva nobelpristagare som häckar där.

 

Jag menar inga specifika MPR medlemmar. Menar du att de som åker till Pattaya för att spela golf är smartare än de som dricker öl?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...