Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

13 minuter sedan, skrev apknug:

Självklart så bryr de sig inte om så mycket statistik om byarna om det inte gäller en massa pengar! 

Naturligtvis skulle jag skrivit den thailändska motsvarigheten tlll svenska scb. Är man lat att skriva ut allt och tror att folk ska tolka en som jag vill, får man skylla sig självt. My bad!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

25 minutes ago, Amigo said:

twitter / @thainewsreports Ingen besked idag om länder som vällkomnas utan karantän

 

thainewsreports_twiitti.JPG.22f5c7d5d5ade316823d92e7dee8eb51.JPG

 

 

Dessutom är det nu inte längre hela landet som "öppnar" för turister 1 nov, utan endast 15 provinser som ett test.  MPR medlemmar som planerat besök i Isaan i november lär därmed tänka om.

 

Gissningsvis gjorde Prayut en fuling när han höll sitt hastigt annonserade TV-tal i måndags, alla var uppenbarligen nte med på den båten.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, samma källa som ovan twitter.com/@thainewsreports :

 

The CCSA are planning to re-open only 15 provinces between 1-30 November as a test and not the whole country. Decision expected to be announced soon

 

[2/2] Phase 1 of the re-opening of the country from 1-30 November, consists of an additional 15 provinces: Bangkok, Samut Prakan, Krabi, Phang Nga, Prachuap Khiri Khan, Phetchaburi, Chonburi, Ranong, Chiang Mai, Loei, Buriram, Nong Khai, Udon Thani, Rayong and Trat #Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Dessutom är det nu inte längre hela landet som "öppnar" för turister 1 nov, utan endast 15 provinser som ett test.  MPR medlemmar som planerat besök i Isaan i november lär därmed tänka om.

 

Gissningsvis gjorde Prayut en fuling när han höll sitt hastigt annonserade TV-tal i måndags, alla var uppenbarligen nte med på den båten.

 

Det var väl ingen som trodde på detta. Normalt resande till Thailand ligger oändligt långt in i framtiden.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, biker said:

Det var väl ingen som trodde på detta. Normalt resande till Thailand ligger oändligt långt in i framtiden.

mvh

biker

 

Fler än du tror, som trodde på detta. Det finns folk som på sociala medier lovat äta upp hattar om inte Sverige är med på dagens lista t.ex. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Fler än du tror, som trodde på detta. Det finns folk som på sociala medier lovat äta upp hattar om inte Sverige är med på dagens lista t.ex. 

Högt uppsatta politiker i Sverige har ju vid andra tillfällen lovat att äta upp en sko vilket inte skett så man kan inte ta för hårt på detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev rolba:

Högt uppsatta politiker i Sverige har ju vid andra tillfällen lovat att äta upp en sko vilket inte skett så man kan inte ta för hårt på detta.

Sitter just nu och pratar med frugan i Sung noen, Nakhonratchasima.

Jag skickade länken till henne. Hennes svar var att hon känner inte till en enda thailändare som tror på ett enda

ord som kommer från det hållet.

Smittoläget är nu i rask ökande takt där. Hon jobbar på Seagate, den stora hårddiskfabriken.

Varje dag får nu de anställda med sig självtestkit hem, test måste utföras, resultat skickas med hjälp av en

speciell app. Så åtminstone i de trakterna är det ingen som ser någon ljusning.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir till att koka hattar till middag för en del.

 

Taweesilp Visanuyothin, spokesman for the Centre for Covid-19 Situation Administration, said the CCSA resolved on Thursday to allow in fully vaccinated visitors from Britain, the United States, Germany, Singapore and China if they pass an RT-PCR test before arrival.

Travellers from these five countries were considered as having low-risk of Covid-19 infection. They would not have to quarantine.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2197799/quarantine-being-lifted-more-provinces-being-opened

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Amigo:

Just det, samma källa som ovan twitter.com/@thainewsreports :

 

The CCSA are planning to re-open only 15 provinces between 1-30 November as a test and not the whole country. Decision expected to be announced soon

 

[2/2] Phase 1 of the re-opening of the country from 1-30 November, consists of an additional 15 provinces: Bangkok, Samut Prakan, Krabi, Phang Nga, Prachuap Khiri Khan, Phetchaburi, Chonburi, Ranong, Chiang Mai, Loei, Buriram, Nong Khai, Udon Thani, Rayong and Trat #Thailand

I andra stycket pratar de om ytterligare 15 provinser och namnger dom. 

Men vilka är de första 15 provinserna?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

I andra stycket pratar de om ytterligare 15 provinser och namnger dom. 

Men vilka är de första 15 provinserna?

Det är de provinser som listas i "andra stycket" Nyheten har publicerats i två delar, i senare meddelande listas/namnges provinserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, spooncreek said:

Fler än du tror, som trodde på detta. Det finns folk som på sociala medier lovat äta upp hattar om inte Sverige är med på dagens lista t.ex. 

Är det inte en lättnad? 

 

Håller inte lättnaden dessutom tidsplanen 1:a november. 

 

Jag vet inte exakt vad som är besvikelsen. 

Sverige var aldrig utlovade att inkluderas. 

Att det gällde regioner var även tydligt. 

 

Så status quo, saker rullar på enligt plan. 

 

Än är länderna inte spikade. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag vet inte exakt vad som är besvikelsen. 

Sverige var aldrig utlovade att inkluderas. 

Det var vilda gissningar och PM nämnde inga andra länder än de fem. Så det är bara att vänta igen.

Det är många saker som är oklara, blir det "thaipass" för alla eller har en del kvar COE?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Amigo said:

Det var vilda gissningar och PM nämnde inga andra länder än de fem. Så det är bara att vänta igen.

Det är många saker som är oklara, blir det "thaipass" för alla eller har en del kvar COE?

COE kommer vara kvar, jag ser inte hur det skulle kunna tas bort. 

 

Det är ju första koll av att du är vaccinerad. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 minuter sedan, skrev Nicholas:

COE kommer vara kvar, jag ser inte hur det skulle kunna tas bort. 

 

Det är ju första koll av att du är vaccinerad. 

 

Om man gör som i Sverige, helt enkelt bara byter ut bokstavskombinationen COE till något annat, så har man ju tagit bort "problemet".

POE kan ju vara en bokstavskombination som kan användas. Tillämpning och tillvägagångssätt som COE kan ju vara helt identiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Nicholas:

COE kommer vara kvar, jag ser inte hur det skulle kunna tas bort. 

 

Det är ju första koll av att du är vaccinerad. 

 

Men i bilden som @M33 har bifogat ovan är både Sverige o Finland gröna! Vad jag förstår (spekulerar) betyder det att det blir Thailandpass istället 01. nov

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Dessutom är det nu inte längre hela landet som "öppnar" för turister 1 nov, utan endast 15 provinser som ett test.  MPR medlemmar som planerat besök i Isaan i november lär därmed tänka om.

 

Gissningsvis gjorde Prayut en fuling när han höll sitt hastigt annonserade TV-tal i måndags, alla var uppenbarligen nte med på den båten.

 

 

3 timmar sedan, skrev biker:

Det var väl ingen som trodde på detta. Normalt resande till Thailand ligger oändligt långt in i framtiden.

mvh

biker

 

Uppenbarligen var det någon som trodde på det i alla fall. ;)

 

On 2021-10-10 at 15:15, skrev Nicholas:

Pengarna min käre vän.

Med all respekt så tror jag rabiata smittskyddsläkare har haft sina 15 minuter med fame nu, deras politiska inflytande är ju noll. 

 

Även Thailändska folket börjar anse att bristen på pengar är värre än rädslan för covid, hela landet är ju redan genomsnittat utan eländiga falangers hjälp. 

 

Alla blir saliga på sin tro. 

Jag tror dom öppnar. 

Milstolopen med 7 dagars karantän från 1 oktober blev genomförd och det verkar du ha förträngt

Det var första delen av 3 milstolpar, 1 per månad, det är ett paket och paketet är redan i rullning. 

 

Nästa milstolpe 1 november. 

20 dagar kvar. 

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Uppenbarligen var det någon som trodde på det i alla fall.

Jag trodde, och är så besviken på Prayut Chan-o-cha. Men hur blir det imorgon då????

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Nicholas said:

Är det inte en lättnad? 

 

Håller inte lättnaden dessutom tidsplanen 1:a november. 

 

Jag vet inte exakt vad som är besvikelsen. 

Sverige var aldrig utlovade att inkluderas. 

Att det gällde regioner var även tydligt. 

 

Så status quo, saker rullar på enligt plan. 

 

Än är länderna inte spikade. 

 

 

Skärpning.

 

Tro liksom tycka olika kan vi göra och gör mest hela tiden  på detts forum, men försök inte klättra ur att du hade intecknat ett beslut redan INNAN idag i din värld som var betydligt mer omfattande, och innefattade karantänfritt för vaccinerade svenskar bland mycket mer. Så blev det inte, och det är naturligvis trist.

 

Men, bortförklara sin egen uttryckta åsikt, när allt dessutom finns bevarat i denna tråd? Hur tänkte du nu?

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

🔴 According to Daily News, there are 38 countries being considered for the reopening plan:
(1) 24 EU countries
(2) 5 Nordic countries (Denmark, Finland, Iceland, Norway, Sweden)
(3) Israel, Switzerland, UAE, UK, US, India, Japan, South Korea and Qatar 

Source:  เล็งไฟเขียว 38 ประเทศ เข้าไทยไม่กักตัว แง้มจากสหภาพยุโรปอื้อ | เดลินิวส์ https://www.dailynews.co.th/news/374859 #Thailand
 

Enligt Richad Barrow

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl se när vi blir klokare, jag trodde faktiskt att det mesta skulle klargöras idag, men icke. Halvvägs kanske.

 

Nu verkar det som om hälsominister Anutin vill utöka listan på länder till mer än 10, men kommer han att få det? Och när fattas i så fall ett sådan beslut? En vecka innan, en dag innan?

 

Det vi dock kan veta med säkerhet är att Thailand fortsatt kommer att vara ett rätt trist land att turista till november ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det vi dock kan veta med säkerhet är att Thailand fortsatt kommer att vara ett rätt trist land att turista till november ut.

Nja, det beror ju på hur man definierar trist.

 

Jag känner ett gäng eller en familj egentligen som tyckte de haft bästa semestern någonsin i Thailand för ett antal år sen.

 

Och de satt på hotellrummet i hela två veckor och spelade kort.

Dagens karantän skulle passa dem helt perfekt.

:D 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vi får väl se när vi blir klokare, jag trodde faktiskt att det mesta skulle klargöras idag, men icke. Halvvägs kanske.

 

Nu verkar det som om hälsominister Anutin vill utöka listan på länder till mer än 10, men kommer han att få det? Och när fattas i så fall ett sådan beslut? En vecka innan, en dag innan?

 

Det vi dock kan veta med säkerhet är att Thailand fortsatt kommer att vara ett rätt trist land att turista till november ut.

Fast i december blir det väl rajtan tajtan när de enligt Prayut börjar serveras alkohol.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Amigo said:

Jag trodde, och är så besviken på Prayut Chan-o-cha. Men hur blir det imorgon då????

Vad är alla besvikena på och vad var förväntningarna? 

 

Att allt skulle vara som vanligt? 

Boka flyg, åka till pattis, inga begränsningar?

 

 

Besviken är jag att det hux flux blev en lista på länder och att Sverige inte är med på den ännu. 

 

I övrigt verkar det vara som sagts från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...