Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

49 minuter sedan, skrev Fredman:

Börjar ju likna Sverige förr i tiden då det var mattvång på restaurangerna. Glömmer aldrig när man var 16 år och gick på Kinarestaurangen. Beställde en soppa och 5 stora stark! 

En V6:a = en vårrulle och 6 öl.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite deppigt för dom som anlände i slutet av September till sandlådan.

Dom som kommer dit senare, kommer ut därifrån tidigare, annars torde ju @Atom fått åka hem redan den 1:a efter midnatt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Nicholas said:

Lite deppigt för dom som anlände i slutet av September till sandlådan.

Dom som kommer dit senare, kommer ut därifrån tidigare, annars torde ju @Atom fått åka hem redan den 1:a efter midnatt.

 

 

Jag har varit med frugan varje dag i 18 månader; varför skulle jag inte vilja ha min frihet två dagar till 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Atom said:

Jag har varit med frugan varje dag i 18 månader; varför skulle jag inte vilja ha min frihet två dagar till 😉

ja en long-time kan ju vara ungefär 14 dagar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Nicholas said:

ja en long-time kan ju vara ungefär 14 dagar.

 

Nej, sånt där växte jag ifrån i 25-årsåldern men efter 24/7 med frugan sedans 1:a mars förra året är det ändå rätt skönt att vara själv ett tag. 
 

Började dock sakna dottern efter typ 3 dagar och hundarna efter en vecka 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

Nej, sånt där växte jag ifrån i 25-årsåldern men efter 24/7 med frugan sedans 1:a mars förra året är det ändå rätt skönt att vara själv ett tag. 
 

Började dock sakna dottern efter typ 3 dagar och hundarna efter en vecka 😉

Vid 25 hade jag inte en susning om det ypperliga utbudet Thailand bjöd på,om jag visste det hade jag inte varit gift 3 gånger.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Och turen på Öresundsbåten var maxad till en öl och en snaps per ostmacka. Blev många mackor men det var mestadels samma macka som åkte ut och in igen.

Maxad?

 

På DSB beställde man en ostmacka och 8 Tuborg Grön, det var så många 3-4 man hann med på 15 minuters överfart, aldrig tal om något maxtal där men man var tvungen att dricka upp där och fick alltså inte ta ed sig flaskorna ut i Helsingör

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fritz:

Synd med detta undantag. :(

"However, pubs, bars, karaoke, nightclubs, and nightlife entertainment remain closed for now. This is murky for some establishments, however, as if a bar has a restaurant license they are able to operate."

Upplevde inte det som det minsta problem när jag var där i juli, en pub serverar vanligen käk liksom en hyfsad bar så det fanns gott om ställen för mig. Karaokes och öronbedövande nightclubs är inget för mig längre. Plus att har de restauranglicens är det bara att servera på, ingen kräver att du ska äta något...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, MaiChai said:

Upplevde inte det som det minsta problem när jag var där i juli, en pub serverar vanligen käk liksom en hyfsad bar så det fanns gott om ställen för mig. Karaokes och öronbedövande nightclubs är inget för mig längre. Plus att har de restauranglicens är det bara att servera på, ingen kräver att du ska äta något...

Jo... men nu är ju Fritz en party animal av rang så det får man faktiskt respektera.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev MaiChai:

Maxad?

 

På DSB beställde man en ostmacka och 8 Tuborg Grön, det var så många 3-4 man hann med på 15 minuters överfart, aldrig tal om något maxtal där men man var tvungen att dricka upp där och fick alltså inte ta ed sig flaskorna ut i Helsingör

Öresundsbåten tog lång tid över, 1 timme 45 min om jag minns rätt, så man hann med en del mackor på vägen. Det här var på 70-talet.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-30 at 04:59, skrev Esspe:

Öresundsbåten tog lång tid över, 1 timme 45 min om jag minns rätt, så man hann med en del mackor på vägen. Det här var på 70-talet.

 

Måste kapten varit bra i gasen...

 

Helsingborg-Helsingör tog max 25 minuter även på 70 talet när man fick vända skutorna i båda hamnarna

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev MaiChai:

Måste kapten varit bra i gasen...

 

Helsingborg-Helsingör tog max 25 minuter även på 70 talet när man fick vända skutorna i båda hamnarna

Gick väl båtar Malmö-Köpenhamn som tog lite längre tid.

Fantastiska räkmackor minns jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja har för mig det tog en o en halv timme Malmö Köpenhamn på den tiden , O alltid uppvisade av pass eller körkort, Limhamn Dragör tog samma tid men jäkligt impad av kaptenen på de turerna grunt som bara den,, Såg grunden bara några meter från båten ,,  Sen kom flygbåtarna o där e jag glömsk hur lång tid det tog , Men suttit as packad ihopa med Eva rydberg på en sån båt o hon lika berusad men skoj o pratglada var vi bägge två...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min plan var att göra min karantän på Phuket på min väg tillbaka till Pattaya men nu räcker det ju med 7 nätter i Pattaya så då satsar jag på det. Sån är jag, sen får ni andra åka båt mellan Sverige och Danmark, käka ostmackor och dricka öl hur mycket ni vill. :good:

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

He he ,, Såg nu att det blivit fel tråd ,, Ursäkta , Men alla o även jag e vi på väg till Thailand ..

Hmm ,, Måste ändra lite i inlägget , Vi drack f a,,n inte mellanöl Fritz,, ( som jag träffat några gånger hos Maitans ),..

Ändrades av wavis
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Fritz:

Min plan var att göra min karantän på Phuket på min väg tillbaka till Pattaya men nu räcker det ju med 7 nätter i Pattaya så då satsar jag på det. Sån är jag, sen får ni andra åka båt mellan Sverige och Danmark, käka ostmackor och dricka öl hur mycket ni vill. :good:

Får man spela biljard under karantänen, om ja, då åker jag ner och ger dig en omgång! 😉

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Stefan:

Får man spela biljard under karantänen, om ja, då åker jag ner och ger dig en omgång! 😉

//S

Får väl citera mig i ämnet, Jag har för mig att ställningen i Pattayas största biljardturnering (mellan Nyköping och Norrlands inland ) är 4-1! Längtan är stor att ge @Fritzen möjlighet att rädda sitt, och Norrlands ansikte!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fritz:

Min plan var att göra min karantän på Phuket på min väg tillbaka till Pattaya men nu räcker det ju med 7 nätter i Pattaya så då satsar jag på det. Sån är jag, sen får ni andra åka båt mellan Sverige och Danmark, käka ostmackor och dricka öl hur mycket ni vill. :good:

Phuket ligger nog kvar ett tag till så du kan komma på besök lite senare.🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Fritz:

Min plan var att göra min karantän på Phuket på min väg tillbaka till Pattaya men nu räcker det ju med 7 nätter i Pattaya så då satsar jag på det. Sån är jag, sen får ni andra åka båt mellan Sverige och Danmark, käka ostmackor och dricka öl hur mycket ni vill. :good:

Jag har samma dilemma. Men om man nu måste sitta "inspärrad" på sitt hotell i Pattaya men kan dra ner på stranden och barerna i Phuket så b!r man väl ta ett stopp där innan man åker "hem". 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fortfarande frågetecken om detta med att lämna regionen. 

 

Dom har minskat tiden på ASQ och i november så är den då nere på noll dagar ASQ. 

 

Men när får man lämna regionen? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev apknug:

Jag har samma dilemma. Men om man nu måste sitta "inspärrad" på sitt hotell i Pattaya men kan dra ner på stranden och barerna i Phuket så b!r man väl ta ett stopp där innan man åker "hem". 

Inspärrad på hotellet i Pattaya kan man ju räkna bygg kranar så vetefasen men känns hugget som stucket då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nicholas:

Det finns fortfarande frågetecken om detta med att lämna regionen. 

 

Dom har minskat tiden på ASQ och i november så är den då nere på noll dagar ASQ. 

 

Men när får man lämna regionen? 

 

Vad som händer i november kan man bara gissa än så länge. Hinner ändras många gånger än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har info om den plan i 4 steg som kom häromdagen?

Jag utgår från att saker kommer ändras 8000 ggr, men har det kommit nån uppföljning om öppnandet av Thailand senaste veckan?

 

PS: Har letat själv, men nån annan kanske letar bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser om vas som krävs för att komma in så står det 'visa' överallt på dessa engelskspråkiga sajter. Men för oss svenskar så är det väl som vanligt när det gäller den biten med Visa Exemption?

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Abercrombie:

När jag läser om vas som krävs för att komma in så står det 'visa' överallt på dessa engelskspråkiga sajter. Men för oss svenskar så är det väl som vanligt när det gäller den biten med Visa Exemption?

Jag fick 45 dagar  på flygplatsen i Phuket i somras så visa exemption har återinförts sedan länge

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...