spooncreek Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 (ändrad) 1 hour ago, Mr atm said: Hjärntvättade med mindre vetande. I världen är dom flesta dumma i huvudet. Över 50% är dummare än genomsnittet 😉 Så är det. De allra mest korkade tror bland annat på att världen styrs av kannibalätande pedofiler, att Michelle Obama är en ladyboy, att skolskjutningar i USA är "false flags", att Donald Trump egentligen vann valet, samt att vaccinen innehåller 5g sändare, och dessutom är framtagna för att minska världens befolkning genom att långsamt och plågsamt ta död på dem. Otroligt eller hur, att folk kan vara så lättlurade eller rent ut sagt dumma i huvet. Håller du inte med? Ändrades Juli 27, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 1 hour ago, spooncreek said: Så är det. De allra mest korkade tror bland annat på att världen styrs av kannibalätande pedofiler, att Michelle Obama är en ladyboy, att skolskjutningar i USA är "false flags", att Donald Trump egentligen vann valet, samt att vaccinen innehåller 5g sändare, och dessutom är framtagna för att minska världens befolkning genom att långsamt och plågsamt ta död på dem. Otroligt eller hur, att folk kan vara så lättlurade eller rent ut sagt dumma i huvet. Håller du inte med? Självklart så finns det människor som tror på detta. Utan att du reflekterat över varför. Men nog klart färre som tror på alla dessa. Du glömde förmodligen ta upp många fler saker när du buntar ihop alla som en sak. Som att jorden är platt eller klimatuppvärmningen etc. Sedan så finns det människor som alltid tror sig veta, utan att ha kommit särskilt långt eller vara lyckliga i sina liv. Men kan ändå bestämma vad som är rätt eller fel samtidigt som dom glömmer bort att dom inte alltid haft det tidigare. Det finns också folk som tror på median vi har. Eller att man kan göra skillnad vart 4:e år, då makten propagerar att man ska rösta så att dom får legitimitet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 (ändrad) Riktiga hjältar. Skulle önska likadant på riksdagshuset i Stockholm eller hemma hos politikerna. Ändrades Juli 27, 2021 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Stadiga siffror. Thailand on Tuesday (July 27) reported 14,150 new COVID-19 cases and 118 additional deaths over the past 24 hours. ● 13,905 new infections ● 245 prison / prison infections Även om man inte hinner med att testa alla man skulle behöva så skulle kvoten smittade öka. Det gör den inte. Hur som helst. I dessa svåra tider skulle kanske kungen göra nåt för sitt apanage och säga några stöttande ord, men han är osynlig, däremot hans yngsta dotter åkte tydligen på mode show till Europa. Oklart hur flygande gick till, men karantän på hemkomst lär hon slippa. Allt detta är skvaller från mina Thai källor. Sant eller inte vet jag inte, men det kokar. Någon har han ju gjort. Chulabhorn Royal Academy posted on Facebook that His Majesty King Maha Vajiralongkorn has donated more than 2.8 billion baht of his personal money in the fight against the Covid-19 pandemic. The King had made donations to institutes and hospitals involved in the treating and care of people infected by the Covid-19 virus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 (ändrad) 18 timmar sedan, skrev Nicholas: I dessa svåra tider skulle kanske kungen göra nåt för sitt apanage och säga några stöttande ord, men han är osynlig, däremot hans yngsta dotter åkte tydligen på mode show till Europa. Oklart hur flygande gick till, men karantän på hemkomst lär hon slippa. Allt detta är skvaller från mina Thai källor. Sant eller inte vet jag inte, men det kokar. Skall bli intressant att se om kungen kommer att tala live till folket i TV imorgon. Det är kungens 69 års dag imorgon 28 Juli. Ändrades Juli 28, 2021 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 (ändrad) 3 hours ago, Mr atm said: Självklart så finns det människor som tror på detta. Utan att du reflekterat över varför. Men nog klart färre som tror på alla dessa. Du glömde förmodligen ta upp många fler saker när du buntar ihop alla som en sak. Som att jorden är platt eller klimatuppvärmningen etc. Sedan så finns det människor som alltid tror sig veta, utan att ha kommit särskilt långt eller vara lyckliga i sina liv. Men kan ändå bestämma vad som är rätt eller fel samtidigt som dom glömmer bort att dom inte alltid haft det tidigare. Det finns också folk som tror på median vi har. Eller att man kan göra skillnad vart 4:e år, då makten propagerar att man ska rösta så att dom får legitimitet. Jag hoppas du tar inte tar det personligt Mr Atm, jag skulle naturligtvis aldrig drömma om att du tror på något av det jag exemplifierade med. Här på mensaforumet blir vi självfallet inte lurade så enkelt.....jag menar..MICHAEL Obama t.ex. , vem f-n går på något sådant korkat? Ändrades Juli 27, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 3 timmar sedan, skrev axe: Någon har han ju gjort. Chulabhorn Royal Academy posted on Facebook that His Majesty King Maha Vajiralongkorn has donated more than 2.8 billion baht of his personal money in the fight against the Covid-19 pandemic. The King had made donations to institutes and hospitals involved in the treating and care of people infected by the Covid-19 virus. Han förde väl över 425 miljarder till sitt eget konto från statskassan så 2,8 har han väl råd med eller? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 2 minuter sedan, skrev måne: Han förde väl över 425 miljarder till sitt eget konto från statskassan så 2,8 har han väl råd med eller? Det hade jag med gjort om jag kunnat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 27, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 27, 2021 3 hours ago, axe said: Någon har han ju gjort. Chulabhorn Royal Academy posted on Facebook that His Majesty King Maha Vajiralongkorn has donated more than 2.8 billion baht of his personal money in the fight against the Covid-19 pandemic. The King had made donations to institutes and hospitals involved in the treating and care of people infected by the Covid-19 virus. Det har jag missat. Hoppas pengarna kommer till nytta. 2800 M / 70M = 40 baht / capita. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 5 minuter sedan, skrev axe: Det hade jag med gjort om jag kunnat. Och jag måste leva på hälften,olika faller ödets lott Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 1 hour ago, spooncreek said: Jag hoppas du tar inte tar det personligt Mr Atm, jag skulle naturligtvis aldrig drömma om att du tror på något av det jag exemplifierade med. Här på mensaforumet blir vi självfallet inte lurade så enkelt.....jag menar..MICHAEL Obama t.ex. , vem f-n går på något sådant korkat? "The bath house berry" är ihop med Michael. Vad är det som är så svårt att förstå?? Undrar hur dina resor i Thailand har varit? Du råkar inte vara han som Captain Morgan på mpr skrev om?? Är du ingenjör kanske till yrket? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 (ändrad) 21 minutes ago, Mr atm said: "The bath house berry" är ihop med Michael. Vad är det som är så svårt att förstå?? Undrar hur dina resor i Thailand har varit? Du råkar inte vara han som Captain Morgan på mpr skrev om?? Är du ingenjör kanske till yrket? Det var som f-n (eller kanske inte). Du menar att du fortsatt så outsägligt korkad att du genuint tror att Michelle Obama är en ladyboy? Samtidigt förväntar dig att folk ska betrakta dina inlägg här på Mensa/MPR som trovärdiga och seriösa? Löööövely... Ändrades Juli 27, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 Den här var ganska rolig oavsett hur man vrider och vänder på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 On 7/26/2021 at 2:48 AM, LTD said: Låter som om du tror att man bara kan få covid en gång? Så är det inte Matematiken är enkel. Ju fler som blir sjuka under samma tid kommer kollektivt att bli immuna för viss tid. Vilket minskar smittspridningen. Den enda faktiska anledningen för att bromsa ner smittspridningen. Är för att sjukhusen inte hinner med. Men bortser man ifrån det. Så minskar sjukdomen drastiskt om den får brinna fritt. Se det som en brand. Som skapar en brand korridor. Då saker inte kan brinna igen förns det växt upp igen återställt. Därför är vaccin bra. Då det skapar samma effekt utan lika stora skador. Men slutresultatet (förutom dom som stryker med) blir ändå detsamma. Om samma antal blir sjuka som vaccineras. Då det är 2 sidor av samma mynt. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Det har jag missat. Hoppas pengarna kommer till nytta. 2800 M / 70M = 40 baht / capita. Ändrades Juli 27, 2021 av axe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 Nja 400thb/capita är ju inte bra. Nu gick ju pengarna till olika vårdinrättningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 27, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 27, 2021 48 minutes ago, axe said: Nja 400thb/capita är ju inte bra. Nu gick ju pengarna till olika vårdinrättningar. 2.8 billions 2.8 miljarder 2800.miljoner 2800 / 70 = 40 inte 400 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 Kvällens ”TV-program” för frugan enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Juli 27, 2021 Dela Inlagd Juli 27, 2021 26 minuter sedan, skrev Nicholas: 2.8 billions 2.8 miljarder 2800.miljoner 2800 / 70 = 40 inte 400 ja du har rätt men det var ändå till vårdinrättningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 28, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 28, 2021 (ändrad) Thailand on Wednesday (July 28) reported 16,533 new COVID-19 cases and 133 additional deaths over the past 24 hours. ● 16,331 new infections ● 202 prison / prison infections Wednesday’s cases bring the total number of COVID-19 infections in Thailand to 543,361 with 4,397 deaths. Kvoten döda versus smittade känns lite hög. Ändrades Juli 28, 2021 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 28, 2021 Dela Inlagd Juli 28, 2021 40 minuter sedan, skrev Esspe: Covid-express to Ubon. https://www.bangkokpost.com/vdo/Thailand/2156191/first-covid-express-departs Bra där sprid ut smittan jämnt över Thailand enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 28, 2021 Dela Inlagd Juli 28, 2021 1 hour ago, Esspe said: Covid-express to Ubon. https://www.bangkokpost.com/vdo/Thailand/2156191/first-covid-express-departs Vad kostar en biljett, kan man boka online och finns det svenskt kaffe? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 28, 2021 Dela Inlagd Juli 28, 2021 6 timmar sedan, skrev spooncreek: Vad kostar en biljett, kan man boka online och finns det svenskt kaffe? Måste man ta med eget schampo? Detta måste avklaras innan jag bokar någonting. @benriach har du koll? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 28, 2021 Dela Inlagd Juli 28, 2021 Efter att sent om sider läst igenom denna tråden, frågade jag frugan... "Tror du att Taksin skött covid-krisen bättre än dagens regering, med distribution av vaccin och så vidare?" Svaret kom direkt "JA! han behöver folkets röster, han har redan pengar, inte som militären som bara vill ha pengar under bordet..." Frugan har nog aldrig sagt något positivt om Taksin förut! Vad tror era partners? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd Juli 28, 2021 Dela Inlagd Juli 28, 2021 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev Tommy: Efter att sent om sider läst igenom denna tråden, frågade jag frugan... "Tror du att Taksin skött covid-krisen bättre än dagens regering, med distribution av vaccin och så vidare?" Svaret kom direkt "JA! han behöver folkets röster, han har redan pengar, inte som militären som bara vill ha pengar under bordet..." Frugan har nog aldrig sagt något positivt om Taksin förut! Vad tror era partners? MVH Din fru är förmodligen mkt klok. Sent,men bra att ögonen öppnas. Ändrades Juli 28, 2021 av kalasbullen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu