Guest Fredman Inlagd Augusti 22, 2021 Dela Inlagd Augusti 22, 2021 Fruns syster och hennes man har två ”Opical Shops”. Kunderna har börjat ringa innan de besöker dem och undrar om de är vaccinerade och även med vilket vaccin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 22, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 22, 2021 57 minutes ago, Fredman said: Fruns syster och hennes man har två ”Opical Shops”. Kunderna har börjat ringa innan de besöker dem och undrar om de är vaccinerade och även med vilket vaccin. Vad är Opical? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 22, 2021 Dela Inlagd Augusti 22, 2021 1 timme sedan, skrev Nicholas: Vad är Opical? Ett t för lite, Optical skulle det vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd September 30, 2021 Dela Inlagd September 30, 2021 (ändrad) Idag var jag hos tandläkaren för att ersätta en fyllning som hade skadats men det gick inte för de behandlar numera endast patienter som har tagit minst två sprutor Covid vaccin. Jag är välkommen tillbaka efter att jag fått andra sprutan om ett par veckor. Jag kan väl vänta lite men måste ju få tanden lagad, vilket betyder att så här långt var det rätt beslut att ta vaccinet. Ändrades September 30, 2021 av Captain Morgan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd September 30, 2021 Dela Inlagd September 30, 2021 10 minuter sedan, skrev Captain Morgan: Idag var jag hos tandläkaren för att ersätta en fyllning som hade skadats men det gick inte för de behandlar numera endast patienter som har tagit minst två sprutor Covid vaccin. Jag är välkommen tillbaka efter att jag fått andra sprutan om ett par veckor. Jag kan väl vänta lite men måste ju få tanden lagad, vilket betyder att så här långt var det rätt beslut att ta vaccinet. Tvångsvaccinering är nära. Inget vaccin, ingen sjukvård. Galenskap. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 30, 2021 Dela Inlagd September 30, 2021 (ändrad) 8 minutes ago, berlitz said: Tvångsvaccinering är nära. Inget vaccin, ingen sjukvård. Galenskap. I Thailand är det sedan rätt länge nu ett indirekt tvång att ta sprutan. Det kan väl inte vara någon nyhet för dig, oavsett vad du tycker om saken och vilket val du gjort själv avseende vaccinering? Ändrades September 30, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 30, 2021 Dela Inlagd September 30, 2021 49 minuter sedan, skrev spooncreek: I Thailand är det sedan rätt länge nu ett indirekt tvång att ta sprutan. Det kan väl inte vara någon nyhet för dig, oavsett vad du tycker om saken och vilket val du gjort själv avseende vaccinering? Än så länge är det nog bara "mer civiliserade" provinser som infört indirekt tvång här och där i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 30, 2021 Dela Inlagd September 30, 2021 (ändrad) 1 hour ago, Surin P3 said: Än så länge är det nog bara "mer civiliserade" provinser som infört indirekt tvång här och där i Thailand. Rätt där, jag kan naturligtvis inte med tvärsäkerhet uttala mig om alla provinser i Thailand. Men i min, Chonburi, och i Pattaya där både jag och Berlitz håller till så finns det ett indirekt tvång från en del arbetsgivare som bara finns lokalt, men kanske främst från de som är nationella och större. Jobbar man på Central är det besprutning som gäller, samma för deras underleverantörer som G4S. Jag har svårt att tänka mig att deras policies i frågan inte är nationella. Vaccinpass för kunder som nästa steg, dvs när man nått 70 % fullt vaccinerade? Jag tror det, men man kan såklart som glad men obstinat farang välja att gambla på att så inte blir fallet. Eller att kontroller blir obefintliga om inte annat av praktiska skäl. Jag är skeptisk till det scenariot för egen del. Ändrades September 30, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 22, 2022 Dela Inlagd Mars 22, 2022 uppskrämda satar Frugans syskonbarns man i karantän i grisspiltan Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 30, 2022 Dela Inlagd Mars 30, 2022 On 2022-03-22 at 10:37, skrev Enis: uppskrämda satar Frugans syskonbarns man i karantän i grisspiltan Enis Hysterin fortsätter... efter nu legat i karantän ja jag vet inte hur länge måste nu butiken deras saneras innan de får fortsätta verksamheten igen Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd April 3, 2022 Dela Inlagd April 3, 2022 On 2022-03-30 at 22:16, skrev Enis: Hysterin fortsätter... efter nu legat i karantän ja jag vet inte hur länge måste nu butiken deras saneras innan de får fortsätta verksamheten igen Enis Å så får man inte säga att Thai är korkade.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd April 4, 2022 Dela Inlagd April 4, 2022 15 timmar sedan, skrev LTD: Å så får man inte säga att Thai är korkade.. Nä, just det, men glömska, dom har redan glömt i vilket ämna och vilken landsman som tilldelats nobelpris. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 4, 2022 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2022 12 timmar sedan, skrev Baa: Nä, just det, men glömska, dom har redan glömt i vilket ämna och vilken landsman som tilldelats nobelpris. På tal om nobelpris, misstänker att baggarna är bra sugna på att ge fredspriset till Putin i år baserad på deras track-record. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu