Jump to content
IGNORERAD

Corona i Thailand


Nicholas

Recommended Posts

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • Enis

    28

  • spooncreek

    19

  • Atom

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder


Thailand on Friday (July 16) reported 9,692 new COVID-19 cases and 67 additional deaths over the past 24 hours

 

 

Nåt mRNA vaccin verkar Thailand inte intresserade av att köpa. 

 

Jag är genuint förbluffad över detta. 

 

Här leker man tydligen med människor utan minsta tanke. 

 

Att göra lotion har ju snudd på noll inverkan på luftburet virus. 

Möjligen håller det folk lite sysselsatta. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Nicholas:

Att göra lotion har ju snudd på noll inverkan på luftburet virus. 

Möjligen håller det folk lite sysselsatta. 

 

ungefär som tidigare när varje ban fick i uppdrag att börja sy masker

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Enis said:

ungefär som tidigare när varje ban fick i uppdrag att börja sy masker

 

/Enis

Som på Kuba, när man uppmanar husmödrarna att sy olika saker till soldaterna utifall usa ska anfalla. 

 

Flytta fokus från sin egen ineffektivitet som ledare. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

141 döda och över 10,000 smittade senaste 24h.

 

Förra året vid den här tiden gick det över 100 dagar utan en endaste smittad. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
19 timmar sedan, skrev Enis:

Japp, detta sa jag till frugan när hon inhandlade en covid försäkring förra året. Den dagen skiten sprider sig ordentligt, kommer dom sägas upp pekande på force majeure. Så, banken blev 800 baht rikare på henne. Hon försökte truga på mig detta också, tackade artigt nej. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Atom said:

141 döda och över 10,000 smittade senaste 24h.

 

Förra året vid den här tiden gick det över 100 dagar utan en endaste smittad. 

Nytt rekord både för antalet smittade och dödade och det ser likadant ut i hela Sydostasien.

 

Nu har dock alla i överklassen och övre medelklassen blivit vaccinerade så trycket på politikerna minskar. Med Phuket sandbox blev det också så mycket enklare att åka till USA för vaccinering eller plocka upp ungarna från boarding school i England så nu tycker jag vi vänder blad.......  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Atom:

Nytt rekord både för antalet smittade och dödade och det ser likadant ut i hela Sydostasien.

 

Nu har dock alla i överklassen och övre medelklassen blivit vaccinerade så trycket på politikerna minskar. Med Phuket sandbox blev det också så mycket enklare att åka till USA för vaccinering eller plocka upp ungarna från boarding school i England så nu tycker jag vi vänder blad.......  

Så tydligt Thailand har blivit nu, om någon tvivlade.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Jive said:

Så tydligt Thailand har blivit nu, om någon tvivlade.

Var förmodligen ingen av oss som tvivlade men skadar aldrig att bli påmind ibland 😉.

 

Det intressanta, eller kanske snarare sorgliga, är dock att många av de förfördelade inte ens verkar uppfatta att de än en gång blivit lurade och förbisedda.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där försvann Thailand i från EUs undantagslista... 

 

och du måste vara vaccinerad för att få tillträde in i EU

 

/Micke

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Atom said:

Nytt rekord både för antalet smittade och dödade och det ser likadant ut i hela Sydostasien.

 

Nu har dock alla i överklassen och övre medelklassen blivit vaccinerade så trycket på politikerna minskar. Med Phuket sandbox blev det också så mycket enklare att åka till USA för vaccinering eller plocka upp ungarna från boarding school i England så nu tycker jag vi vänder blad.......  

Fast det är fortsatt rätt hårt tryck på politikerna skulle jag säga. 

 

Protester idag även i Sin City "Prayut must go" som även om numerären var liten är dagens snackis bland de thailändare jag sprungit på.

 

Vidare artiklar och krönikor senaste veckan med besk kritik också i de engelskspråkiga medierna om korruptionen som förefaller omgärda hela vaccinupphandlandet.  Idag också läckta mail från AZ som visar att regeringen slirat lite på sanningen....Jag tror tigerbrorsorna sitter mer löst än på länge...

 

En personlig reflektion är det faktum att de rikaste familjerna kände behovet av att tjäna pengar även på vaccinen..det ligger väl djupt i DNA:t kan man ana...

 

https://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/2145731/is-there-a-jab-cover-up-in-Thailand-

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2150423/fate-of-100m-dose-vaccination-hangs-in-the-air?fbclid=IwAR3qNmyk9bBpYA2A1kyKeUzkNKoomZlMOx57slJdHcilOTEaqg9mCi92Okg

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, spooncreek said:

Fast det är fortsätt rätt hårt tryck på politikerna skulle jag säga. 

 

Protester idag även i Sin City "Prayut most go" som även om numerären var liten är dagens snackis bland de thailändare jag sprungit på.

 

Vidare artiklar och krönikor senaste veckan med besk kritik också i de engelskspråkiga medierna om korruptionen som förefaller omgärda hela vaccinupphandlandet.  Idag också läckta mail från AZ som visar att regeringen slirat lite på sanningen....Jag tror tigerbrorsorna sitter mer löst än på länge...

 

En personlig reflektion är det faktum att de rikaste familjerna kände behovet av att tjäna pengar även på vaccinen..det ligger väl djupt i DNA:t kan man ana...

 

https://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/2145731/is-there-a-jab-cover-up-in-Thailand-

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2150423/fate-of-100m-dose-vaccination-hangs-in-the-air?fbclid=IwAR3qNmyk9bBpYA2A1kyKeUzkNKoomZlMOx57slJdHcilOTEaqg9mCi92Okg

 

 

Så är det givetvis. Jag försökte vara lite sarkastisk och visa på att överklassen och övre medelklassen, än en gång, fått det de ville. Inte bara är de alla redan vaccinerade utan nu kan de också spendera 2 veckor i sitt hus/condo på Phuket på vägen hem från US/UK utan karantän. Jag har läst och hört, vilket jag inte kan konfirmera, att över 90% av de så kallade ”turisterna” i Phuket är Thailändare samt utlänningar boende i Thailand så särskilt många turister verkar sandlådan inte lockat.

 

Garanterat är det många som är besvikna och upprörda över regeringens förfaranden, min fru är en av dem, men man måste imponeras över hur framgångsrika de ändå varit i att splittra oppositionen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Atom said:

Så är det givetvis. Jag försökte vara lite sarkastisk och visa på att överklassen och övre medelklassen, än en gång, fått det de ville. Inte bara är de alla redan vaccinerade utan nu kan de också spendera 2 veckor i sitt hus/condo på Phuket på vägen hem från US/UK utan karantän. Jag har läst och hört, vilket jag inte kan konfirmera, att över 90% av de så kallade ”turisterna” i Phuket är Thailändare samt utlänningar boende i Thailand så särskilt många turister verkar sandlådan inte lockat.

 

Garanterat är det många som är besvikna och upprörda över regeringens förfaranden, min fru är en av dem, men man måste imponeras över hur framgångsrika de ändå varit i att splittra oppositionen.

En intressant fråga bland många är väl om det här covid19/vaccinfiaskot räcker för att fälla regeringen, som i så fall troligen skulle ske genom  ännu en kupp.  Svaret blir blir väl ungefär som för ett år sedan, då läget inte var tillnärmelsevis lika illa, nämligen ännu en fråga: Vem/Vilka  skulle vilja ta över i detta läget? 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

En intressant fråga bland många är väl om det här covid19/vaccinfiaskot räcker för att fälla regeringen, som i så fall troligen skulle ske genom  ännu en kupp.  Svaret blir blir väl ungefär som för ett år sedan, då läget inte var tillnärmelsevis lika illa, nämligen ännu en fråga: Vem/Vilka  skulle vilja ta över i detta läget? 

Thaksin 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Jive said:

Thaksin 

Ja det ryktas ju om att det smids planer och även görs en del aktiva insatser  från lyxlyan i Dubai, och han skulle ju lätt få med sig "folket" i det här läget...men frågan om han vill och/eller  kan fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså...dessa uttalanden kan slå det mesta under dessa 18 månader....

 

image.png.8be233ee7afb8a7eee9d8ef90473e0e3.png

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Alltså...dessa uttalanden kan slå det mesta under dessa 18 månader....

 

image.png.8be233ee7afb8a7eee9d8ef90473e0e3.png

Frosta av frysen kanske man ska göra. Bra idé han hade🙈

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand on Monday (July 19) reported 11,784 new COVID-19 cases and 81 additional deaths over the past 24 hours. 

 

Det ökar ju inte speciellt dramatiskt.

 

Faktum är att siffrorna är matematiskt osannolika, jag misstänker att dom helt enkelt inte hinner/vill testa mer per dygn.

 

Att stå och stampa på 10K med "Delta in the house" är osannolikt.

 

Så då kommer väl detta visa sig på annat sätt.

Tex utökade lock-downs etc trots att man stadigt ligger på cirka 10K.

 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Thailand on Monday (July 19) reported 11,784 new COVID-19 cases and 81 additional deaths over the past 24 hours. 

 

Det ökar ju inte speciellt dramatiskt.

 

Faktum är att siffrorna är matematiskt osannolika, jag misstänker att dom helt enkelt inte hinner/vill testa mer per dygn.

 

Att stå och stampa på 10K med "Delta in the house" är osannolikt.

 

Så då kommer väl detta visa sig på annat sätt.

Tex utökade lock-downs etc trots att man stadigt ligger på cirka 10K.

 

 

 

Har sökt utan resultat, hur många testas gentemot resultatet?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, berlitz said:

Har sökt utan resultat, hur många testas gentemot resultatet?

Det är just det. 

Kvoten. 

Vad är den? 

En datapunkt av dignitet. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...