Jump to content
IGNORERAD

Tappat lusten helt nu. Blev skumt nästan direkt.


honken

Recommended Posts

Visst är det vanligt både i Sverige och Thailand att släkt och vänner bekymrar sig om att det finns två personer som inte har någon respektive. Den stora skillnaden är väl att dessa personer redan lever i samma land och sannolikt är uppvuxna i samma kultur. Man behöver inte bli alltför upprörd om man till exempel på en släktmiddag föses ihop med någon. Kostar väl just ingenting pengamässigt eller tidsmässigt.

En viss skillnad då om man ombes att reservera en del av sin efterlängtade Thailandsresa till att ägna sig åt en ganska okänd person. Bara för att vänner eller släkt och den personen man ska träffa tycker det vore en bra ide? Om jag sökte efter en ny livspartner skulle jag nog föredra att göra det på egen hand, utan rekommendationer från vänner och släkt med varierande agendor...

Herr Chang har talat.

Ett par timmar över en middag kan man väl offra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    6

  • Maitan

    4

  • Sabura

    4

  • conservator

    3

Mest aktiva i denna tråd

Magnus-Chumphae

Visst är det vanligt både i Sverige och Thailand att släkt och vänner bekymrar sig om att det finns två personer som inte har någon respektive. Den stora skillnaden är väl att dessa personer redan lever i samma land och sannolikt är uppvuxna i samma kultur. Man behöver inte bli alltför upprörd om man till exempel på en släktmiddag föses ihop med någon. Kostar väl just ingenting pengamässigt eller tidsmässigt.

En viss skillnad då om man ombes att reservera en del av sin efterlängtade Thailandsresa till att ägna sig åt en ganska okänd person. Bara för att vänner eller släkt och den personen man ska träffa tycker det vore en bra ide? Om jag sökte efter en ny livspartner skulle jag nog föredra att göra det på egen hand, utan rekommendationer från vänner och släkt med varierande agendor...

Herr Chang har talat.

Herr Chang

Det jag försökte påtala är vikten av relevant information innan man fattar ett beslut i någondera riktning, metoden för hur man möts är relativt ointressant det är hur man väljer att fatta beslut som är det viktiga om man gör det på goda grunder eller rusar iväg utan att tänka sig för!

I det nu aktuella fallet verkar det ha gått alltför fort från tanke till handling och sedan till avståndstagande!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Honken! Res ner och ha kul. Många har redan framfört dessa synpunkter.Kanske du träffar din älskling . Men kanske hon inte finns i Pattaya. Utan i andra provinser.De flesta har kanske samma synvinklar

här på mpr,vad jag förstår. Jag hoppas att du hittar en underbar kvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk ner och träffa henne om du ändå skall ner dit. Du har inget att förlora.

Finns massa horbögar på forumet som vill inget annat än att du skall dra till Pattaya och försöka hitta lyckan på nått snurrhjul. Som dom själva alldrig kommer ur.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Åk ner och träffa henne om du ändå skall ner dit. Du har inget att förlora.

Finns massa horbögar på forumet som vill inget annat än att du skall dra till Pattaya och försöka hitta lyckan på nått snurrhjul. Som dom själva alldrig kommer ur.

Mycket moget inlägg måste jag säga.. Vad vet du ens om tjejen du tycker han ska träffa? Det kanske också är en av alla dessa förfasade bartjejer som vissa är så snabba att fördöma..

Tagga ner lite och se inte allt i svart eller vitt, för de flesta människor lever ändå i någon form av en moralisk gråzon.. :rtfm:

Förövrigt tycker jag att honken ska leva livet och när han träffar någon han tycker om så ska han försöka få till det med henne, bartjej eller ej.

Horbögen (får jag anta) Knasen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

De flesta thaitjejer som vill träffa en farang ser väl gärna till ekonomin. Så det är ju inte helt ovanligt att de fläskar på med superlativer även om de inte känner en så bra.En del tjejer använder dock uttryck so i love u som en normal del i sitt språk och tänker inte så mycket på det, betydligt vanligare bland yngre tjejer.Honken! Hur gammal är den tjej som du har kontakt med? Kanske är hon ung och inte tänker på vad hon säger?

Själv tycker jag nog att man kan lägga ner några timmar på en träff. Man vet ju aldrig vad som följa skall.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog aldrig kunna kära ner mig i någon jag blivit ihopparad med.

Behöver hitta min egna höna. Henne ödet bestämt att jag ska kackla med.

Gissar att "Honken" känner likadant.

Det är bara mammas pojkar som blir hopparade. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...