Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig

Koh Changer

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev rolba:

Du får väl använda andra armen så känns det som någon annan.😉

Fård ta frugans arm till hjälp!:buba:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• Svar 775
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Alarik

72

• Tallviking

41

• spooncreek

33

• Risifrutti

28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner
On 2021-05-06 at 09:39, skrev Esspe:

Krävs ofta att någon höjdare från kvarteret/byn är med och ibland krävs flera vittnen med.

For att fa gula husboken kravs det att karringen ar med med sin bla bok och tva vittnen som jobbar inom kommunen , ditt pass tva foton och lite pappersjobb , sen kan du ga vidare och soka ett ID Card

Dela på andra sajter

chevrolet-48
1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

For att fa gula husboken kravs det att karringen ar med med sin bla bok och tva vittnen som jobbar inom kommunen , ditt pass tva foton och lite pappersjobb , sen kan du ga vidare och soka ett ID Card

Fick översätta passet till th å mina föräldrars födelsedag å dödsdag. Foto taget på samma gång som gula boken /idkortet. Olika var i th du söker gula boken, sånt är livet bara å gilla ha det bra alla. 

Dela på andra sajter

Lorentz07

Jag fick första sprutan idag "Moderna" och mår helt ok efter 8 timmar. Så jag tar ett par kalla. Får se hur man mår imorgon.

Dela på andra sajter

Risifrutti

Det här med vaccin känns lite som Aik, Bajen och Djurgården i mellanstadiet.

Jag fick Pzifer, morsan + gubbe fick AZ och kärleken ska nästa vecka få Moderna i Bkk.

Hade jag fått välja hade jag gått ALL IN  på bajen - dvs Pzifer, men nu finns det fler motståndare på planen, så vi får helt enkelt samsas om bollen.

Dela på andra sajter

Jag läste i Bangkok Post att det var ett sådant oerhört tryck på LINE-appen där man kan ställa sig i kö för vaccinet i Thailand men på bara några timmar fick både frugan och svärföräldrarna tid i juni när frugan signade upp tidigare i veckan. Att svärfar, som är 70+, har haft en stroke samt har högt blodtryck, skulle få tid snabbt hade jag på känn men svärmor är 60+ utan några registrerade åkommor. Båda fick tid på lokala sjukhuset i början på juni.

Frugan anmälde sig på den privata listan (då hon ville kunna välja bort Sinovac) och angav att vi bor med svärföräldrarna (vilket vi gör nu under lock-down, om än i olika hus) som skäl till förtur och fick en tid i mitten av juni på Samitivej i Bkk. Även det gratis då privatsjukhusen ännu inte kan köpa eget vaccin utan vaccineringar åt regeringen.

Jag kan också få vaccin i juni men inte bestämt mig än, känns lite fel om än lagligt.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
33 minuter sedan, skrev Atom:

Jag läste i Bangkok Post att det var ett sådant oerhört tryck på LINE-appen där man kan ställa sig i kö för vaccinet i Thailand men på bara några timmar fick både frugan och svärföräldrarna tid i juni när frugan signade upp tidigare i veckan. Att svärfar, som är 70+, har haft en stroke samt har högt blodtryck, skulle få tid snabbt hade jag på känn men svärmor är 60+ utan några registrerade åkommor. Båda fick tid på lokala sjukhuset i början på juni.

Frugan anmälde sig på den privata listan (då hon ville kunna välja bort Sinovac) och angav att vi bor med svärföräldrarna (vilket vi gör nu under lock-down, om än i olika hus) som skäl till förtur och fick en tid i mitten av juni på Samitivej i Bkk. Även det gratis då privatsjukhusen ännu inte kan köpa eget vaccin utan vaccineringar åt regeringen.

Jag kan också få vaccin i juni men inte bestämt mig än, känns lite fel om än lagligt.

Det är väl klart att du ska ta Sinovac så du kan åka på jobb resa igen 😉

Dela på andra sajter

12 minutes ago, HuaHindinnge said:

Det är väl klart att du ska ta Sinovac så du kan åka på jobb resa igen 😉

Kina har ruggigt hårda inresekrav med i realiteten 4 veckors karantän. Fram tills nyligen gav en vaccinering med Sinovac en liten fördel i att man inte behövde en inbjudan från Regeringen för att kunna ansöka om ett visum (dock en inbjudan från Provinsregeringen) men det undantaget är borttaget.

Jag skulle dock kunna tänka mig Sinovac, om det gav mig några fördelar gällande resor; någon större fördel gällande Covid verkar det ju inte ge. Den sprutan jag kan få i juni är dock AZ och även om fish & chips inte är någon höjdare är det ändå snäppet bättre än kokt pudel.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Samitivej  ett mycket bra hospital dar jag ar registrerad ,dom och Bumrungrand ar dom enda som har godkanda Offshore lakare i Thailand

Dela på andra sajter

On 4/23/2021 at 7:05 PM, Tallviking said:

Om du inte ens förstår att det är egoistiskt att inte vaccinera sig för att få stopp på en pandemi är det rätt illa ställt med din slutledningsförmåga alt. din förmåga att ta till dig kunskap och information.....

Du måste sluta umgås med stasi-sossar. 

Jag vet att din inkomst beror på detta umgänge, men det är verkligen inte bra för dig. 

Dela på andra sajter

Tallviking
39 minuter sedan, skrev Nicholas:

Du måste sluta umgås med stasi-sossar. 

Jag vet att din inkomst beror på detta umgänge, men det är verkligen inte bra för dig. 

Vilken sten lever du under eftersom du är så otroligt  verklighetsfrånvarande ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Norska Folkehelseinstituttet anser inte att Astra Zenecas och Janssens/Johnson & Johnsons covidvaccin bör ingå i landets vaccinationsprogram har det meddelats på en pressträff.

Dela på andra sajter

Den indisk virusvariant klassas som "bekymmersam" av WHO.

– Det finns det som tyder på ökad smittsamhet, sa Maria van Kerkhove, som är den som leder WHO:s krisarbete kring viruspandemin.

Hon sade också att varianten är möjligen mer motståndskraftig mot vaccin som tagits fram mot covid-19.

WHO kom dock senare på måndagen med ett förtydligandet att ännu finns det inte bevis på att varianten skulle vara mer motståndskraftig mot vaccin.

???

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

"Tyder på". "Möjligen". Ännu en som glappar för att få några minuters rampljus. Det är sånt här som drivit det till en nivå det inte hade behövt vara.

Ja, det är allt för mycket av den varan.

Dela på andra sajter

Koh Changer
1 timme sedan, skrev 65Selander:

Still kicking.

20210511_131911.jpg

Vad för sort? 

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

65Selander
56 minutes ago, Koh Changer said:

Vad för sort? 

Pfizer, fick tid hos Odenplan/Vaccindirekt (Stockholm) är född 65, abolut inga känningar, kände inte ens "sticket" de kanske luft vaccinerade mig :-)

Dela på andra sajter

Då har jag fått andra dosen, Pfizer.

20210512_102446_copy_600x800.jpg.33ad4bd4732252b51dcb865358b9f5d4.jpg

20210512_102731_copy_800x502.jpg.297b82b34261247a3400da44ca4d6e02.jpg

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Oregistrerad
23 hours ago, Jed said:

Fick pfizers för några timmar sedan, inte minsta biverkning.

Grannen berättade att när han hade kommit hem efter att ha få fått AZ:s spruta, så låg han som i koma 1 timma.

Hörde ändå att radion var på.

Hårda kontroller på att restaurangerna stänger i tid.

Miljöförvaltningen gav restaurang Tiger en varning för att dom stängde 2 minuter för sent (kl. 20.32).

Kan inte alltid vara lätt att veta för restaurangägaren hur lång tid det tar för någon full kund att dricka klart och gå ut.

Kan inte heller kasta ut någon stammis tex. Det är ju trots allt ett serviceyrke tycker man.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

65Selander
1 minute ago, Mr atm said:

Grannen berättade att när han hade kommit hem efter att ha få fått AZ:s spruta, så låg han som i koma 1 timma.

Hörde bara att radion var på.

Hårda kontroller på att restaurangerna stänger i tid.

Miljöförvaltningen gav restaurang Tiger en varning för att dom stängde 2 minuter för sent (kl. 20.32).

Kan inte alltid vara lätt att veta för restaurangägaren hur lång tid det tar för någon full kund att dricka klart och gå ut.

Kan inte heller kasta ut någon stammis tex. Det är ju trots allt ett serviceyrke tycker man.

De som sköter sig tar sista beställningen 2000 och 2030 så skall du vara ute redan.

Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 minutes ago, 65Selander said:

De som sköter sig tar sista beställningen 2000 och 2030 så skall du vara ute redan.

Bor granne med restaurang Blecktornskällaren. Ägaren hade mycket gäster igår tack vare

det fina vädret och tog sista beställningen redan kl. 19.30 efter att han hade hört vad som hände med Tiger.

Många av kunderna var nog allt annat än glada. Dom förstår inte varför han gjorde så.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

65Selander
Just now, Mr atm said:

Bor granne med restaurang Blecktornskällaren. Ägaren hade mycket gäster igår tack vare

det fina vädret och tog sista beställningen redan kl. 19.30 efter att han hade hört vad som hände med Tiger.

Många av kunderna var nog allt annat än glada. Dom förstår inte varför han gjorde det.

Har ju aldrig varit där så jag vet inte hur det ser ut men 30 min innan det är med marginal de...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...