Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

Självklart ska ni alla som tror på Gud den allsmäktige, ta ert vaccin

Kommer 1 000 tals nya mutationer men tro på soppan som injiceras så kanske ????

Troligtvis kommer vi i framtiden bli tvingade att regelbundet ta en vaccindos mot någon mutation, hur det sedan hjälper återstår att se.

På sikt är det kanske i stället en behövd naturlig gallring som sker, bara djävligt synd om de som drabbas.

Har fått erbjudande men tackar nej, bättre att ge till dem som är oroliga.

Varför ta ett vaccin som när det gäller verkan endast är kortsiktigt.

Enligt FHM ska vaccinet endast ge visst skydd mot C 19 och mutation 2 till 3.

Då bättre få Covid, kanske överleva och t.o.m. överleva kommande mutationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Risifrutti

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rent fascisteri med tvångsvaccinering. Varför ska TV och hans cheerleaders tvinga oss som haft covid att trycka in kemikalier i kroppen? Helt galet av livrädda gamla gubbar. Självklart ska det vara frivilligt att vaccinera sig. Behövs det för att resa kommer jag nog vaccinera mig, men det är mitt val. 

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Ja det har jag redan deklarerat ett flertal gånger. Blir jag till det för att kunna leva ett normalt så tar jag den. Alternativet till att inte ha fri rörlighet är inte så lockande.

Så du kan bara tänka dej att ta vaccinet av egoistiska skäl?

Inte för att hjälpa till att begränsa pandemin?

Korrekt?

2 timmar sedan, skrev Wanchai:

Varför måste man ta vaccin även om man har haft covid19. Antagligen det bästa skyddet i framtiden. Eller har det att göra med jämställdhet eller egoism att göra som Tallviking surrar om?

Meh...

Man kan välja att vaccinera sej eller inte, flera undersökningar visar att även vi som har antikroppar efter att ha haft Covid, får ett ännu bättre skydd av att ta vaccin också, dessutom är det ju redan betalt av oss skattebetalare, så varför inte?

 

Att Tallviking surrar om en massa saker på ett snusförnuftigt, besserwisser sätt, kan jag rätt ofta irriteras över...

 

 

MVH

 

 

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
17 minuter sedan, skrev Tommy:

Så du kan bara tänka dej att ta vaccinet av egoistiska skäl?

Inte för att hjälpa till att begränsa pandemin?

Korrekt?

Meh...

Man kan välja att vaccinera sej eller inte, flera undersökningar visar att även vi som har antikroppar efter att ha haft Covid, får ett ännu bättre skydd av att ta vaccin också, dessutom är det ju redan betalt av oss skattebetalare, så varför inte?

 

Att Tallviking surrar om en massa saker på ett snusförnuftigt, besserwisser sätt, kan jag rätt ofta irriteras över...

 

 

MVH

 

 

 

 

Om du endast fick tillgång till AZ

hade du tagit det🤧

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev frogfish:

Rent fascisteri med tvångsvaccinering. Varför ska TV och hans cheerleaders tvinga oss som haft covid att trycka in kemikalier i kroppen? Helt galet av livrädda gamla gubbar. Självklart ska det vara frivilligt att vaccinera sig. Behövs det för att resa kommer jag nog vaccinera mig, men det är mitt val. 

Är det inte dags att du lugnar dig lite och visar var någon skrivit att de är för tvångsvaccinering? 

 

I själva verket är det du som hittat på ("tolkar") att TV är för tvångsvaccinering trots att han aldrig skrivit det. 

 

/Krille

 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Krille:

Är det inte dags att du lugnar dig lite och visar var någon skrivit att de är för tvångsvaccinering? 

 

I själva verket är det du som hittat på ("tolkar") att TV är för tvångsvaccinering trots att han aldrig skrivit det. 

 

/Krille

 

Att gapa om att alla som inte vaccinerar sig är egoistiska är väl i princip samma sak. Att shama som princip är jävligt fult. Men att du gillar sånt förvånar mig inte.

 

Men TV kanske kan prata för sig själv? Eller kunde han inte sammanställa en motfråga? Han har ju tjatat mkt om att alla som inte vaccinerar sig är egoistiska. Är det inte egoistiskt att kräva att andra ska vaccinera sig bara för att han själv är rädd? Det finns 2 sidor av myntet.

 

Och lugna ner dig kan du göra själv, du är ju pigg som vanligt på att lägga dig i. Gamla gubbar som säger åt andra vad de ska tänka, tycka och göra är väl lite omodernt. Försvann väl ungefär samtidigt som hemmafruar slutade bli standard....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är många frågeställningar som dyker upp i samband med vaccinering mm.

t.ex. hoppas man ju verkligen att det är helt ok att undvika vissa släktingar även efter

det att Covid och vaccineringar har glömts bort. 😄

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Efraim Barkbit:

Om du endast fick tillgång till AZ

hade du tagit det🤧

Ja.

Men detta var innan AZ var vanligt, har jag för mej, och definitivt innan nån fick blodproppar, iaf den första dosen.

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev biker:

Det är många frågeställningar som dyker upp i samband med vaccinering mm.

t.ex. hoppas man ju verkligen att det är helt ok att undvika vissa släktingar även efter

det att Covid och vaccineringar har glömts bort. 😄

mvh

biker

 

Man behöver väl inte berätta för alla att man fått vaccin? 😇

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Att gapa om att alla som inte vaccinerar sig är egoistiska är väl i princip samma sak. Att shama som princip är jävligt fult. Men att du gillar sånt förvånar mig inte.

 

Men TV kanske kan prata för sig själv? Eller kunde han inte sammanställa en motfråga? Han har ju tjatat mkt om att alla som inte vaccinerar sig är egoistiska. Är det inte egoistiskt att kräva att andra ska vaccinera sig bara för att han själv är rädd? Det finns 2 sidor av myntet.

 

Och lugna ner dig kan du göra själv, du är ju pigg som vanligt på att lägga dig i. Gamla gubbar som säger åt andra vad de ska tänka, tycka och göra är väl lite omodernt. Försvann väl ungefär samtidigt som hemmafruar slutade bli standard....

Medelålders lättkränkta män som blir otrevliga och kastar epitet på alla som "lägger sig i" och inte har samma åsikt känns inte heller jättemodernt.

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

Medelålders lättkränkta män som blir otrevliga och kastar epitet på alla som "lägger sig i" och inte har samma åsikt känns inte heller jättemodernt.

 

/Krille 

Vad skulle det vara för epitet? Att du är en äldre herre, eller gammal gubbe som jag skrev? Det är väl inte helt osant? Undrar vem som blev kränkt.... Att sanningen kan vara ett "epitet"...

 

Jag hävdar fortfarande att det ska vara upp till var och en att vaccinera sig. Att du och TV tycker tvärtom, och att det är ok att shama och mobba de som inte är sugna på att vaccinera sig, säger mest om er och er rädsla.

Men förklara gärna hur det är mer egoistiskt att tex jag som haft covid och har antikroppar inte är sugen på att vaccinera mig, än att ni som har dödsrädsla "kräver" att jag ska trycka in främmande saker i min kropp för att ni ska känna er trygga? Man skulle lätt kunna hävda att det är du och TV som är egoisterna här, och att er dödsskräck i erat huvud trumfar min rätt till min kropp. Men av nån anledning tror jag att varken du eller herren bakom dina kjolar har kapaciteten att se det från nåt annat perspektiv än erat eget.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Vad skulle det vara för epitet? Att du är en äldre herre, eller gammal gubbe som jag skrev? Det är väl inte helt osant? Undrar vem som blev kränkt.... Att sanningen kan vara ett "epitet"...

 

Jag hävdar fortfarande att det ska vara upp till var och en att vaccinera sig. Att du och TV tycker tvärtom, och att det är ok att shama och mobba de som inte är sugna på att vaccinera sig, säger mest om er och er rädsla.

Men förklara gärna hur det är mer egoistiskt att tex jag som haft covid och har antikroppar inte är sugen på att vaccinera mig, än att ni som har dödsrädsla "kräver" att jag ska trycka in främmande saker i min kropp för att ni ska känna er trygga? Man skulle lätt kunna hävda att det är du och TV som är egoisterna här, och att er dödsskräck i erat huvud trumfar min rätt till min kropp. Men av nån anledning tror jag att varken du eller herren bakom dina kjolar har kapaciteten att se det från nåt annat perspektiv än erat eget.

Först ljuger du om vad TV tycker och nu fortsätter du bygga halmgubben genom att hitta på vad jag "tycker". Varför är jag inte förvånad....

 

Jag är ingen gammal gubbe och kommer att få vaccinera mig i "sista gruppen" Jag kommer bara att vaccinera mig av solidaritet till de som är i riskgrupper och för att jag vill få slut på pandemin. Jag tycker att alla som kan vaccinera sig bör göra det men ser inget större problem om det finns de som väljer att inte vaccinera sig. 

 

Är det tydligt nog för att du ska sluta hitta på vad jag "tycker"?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Amigo:

Nu måste jag dela, första dosen Pfizer i tisdag. Igår torsdag ovanlig pigg, överaktiv (som man kan läsa här i viss tråd) låg vaken för det mesta inatt. Idag otroligt trött, orkar just ingenting, sovit i tre timmar, helt väck.

 

Misstänker att det är vaccinet som spökar.

Idag helt normal, sovit 6 timmar + 2 till utan problem. Känner mig helt OK igen utan biverrkningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vad är det vi diskuterar, Är det som TV vi gör allt som farbror staten säger och lever lyckliga i alla år. Eller ska vi försöka rädda så många människor från att dö. Är det som TV säger så hoppar han från vilken bro som helst när staten säger så. Kommer vaccineringen skydda oss. Tror ni verkligen att BIG PHARMA gör allt för oss människor. Då snor jag lövets citat NAIVA.

 

Vill ni däremot skydda er från döden eller svåra sjukdomsbilder med covid är det bara att tala med sin doktor . Be honom skriva ut HCQ eller Ivermetic och Zink. Kanske komplettera med Z-pac. Dessa doser måste man ta tidigt i förloppet . Då blir man frisk i närtid.

Skillnaden blir ska vi bli tvingade att ta något vi inte vet resultatet av. Det finns ord för sådant. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Krille:

Först ljuger du om vad TV tycker och nu fortsätter du bygga halmgubben genom att hitta på vad jag "tycker". Varför är jag inte förvånad....

 

Jag är ingen gammal gubbe och kommer att få vaccinera mig i "sista gruppen" Jag kommer bara att vaccinera mig av solidaritet till de som är i riskgrupper och för att jag vill få slut på pandemin. Jag tycker att alla som kan vaccinera sig bör göra det men ser inget större problem om det finns de som väljer att inte vaccinera sig. 

 

Är det tydligt nog för att du ska sluta hitta på vad jag "tycker"?

 

/Krille

Jag tycker du tramsar och märker ord. Fegt av TV att skicka sin cheerleader att prata för honom. Lite märkligt att du sitter och säger att jag "tolkar" honom fel. Och visst, han har inte skrivit tvångsvaccinera, men han har ganska aggressivt skrivit ett antal ggr att han tycker att de som inte vaccinerar sig är egoistiska. Att shama folk som inte vill vaccinera sig anser jag är fel. Men både du och TV (återigen TV, det är fritt fram att säga direkt vad du tycker) verkar ju tycka att det är ok. I min värld finns det många anledningar till att man inte ska/vill vaccinera sig, respektera det. Jag trodde det var det vi diskuterade? Inte att du tycker jag är dum mot TV, det borde han kunna lösa själv, han är ju ändå en väldigt vuxen man (även om han kallar sin sambo "tjejen"....).

 

Så egentligen tycker du precis som jag? Alla bestämmer själva om de vaccinerar sig? Du är enbart sur för at jag skrev lite målande att folk vill tvångsvaccinera andra? Snart får du släppa ditt agg mot mig. Hur många ggr är det nu när du kommer som en bandhund och ska "försvara" andra? Patetiskt.

 

Och lite gubbe tror jag nog att du ät, så "tolkar" jag det....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Är det som TV säger så hoppar han från vilken bro som helst när staten säger så.

Bäst du aktar dig. Nu har ju TV inte skrivit exakt detta, så snart kommer TVs cheerleader och gapar om att du ljuger. Målande beskrivningar och metaforer får inte användas. Vill bara varna dig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem kunde tro att en så till synes oskyldig tråd skulle generera så mycket gnabb. Min amatörpsykologiska analys är dock att det egentligen inte är meningsskiljaktigheter om ämnet som får upp temperaturen i tråden utan snarare att det inte finns någon annan tråd att skriva i så även den minsta lilla skillnad i åsikt måste skruvas på för att hitta en liten anfallsvinkel. Därmed inte sagt att det inte finns en Grand Canyonbred skillnad mellan TallViking å ena sidan och P3, ATM, JK-trojkan å andra sidan; resten anser jag dock falla i den stora mittfållan där det nästan enbart hamnar om ordvärderande.

 

Vad är min uppfattning då? Självklart faller jag som alltid någonstans i mitten, tråkig jävel som jag är. Tycker absolut inte någon ska tvingas att vaccinera sig och kan heller inte se att det vore egoistiskt eller farligt om några avstår. I alla länder så är det 70% eller fler som vill ha vaccinet och bland de 30% som inte vill ha det lär det finnas många som redan haft Covid så det innebär att minst 75% av alla människor (förutom Afrika och ett par länder i Centralasien) kommer vara vaccinerade inom ett år från nu. 75% borde ge en hyfsad flockimmunitet så hela diskussionen blir närmast en filosofisk metadiskussion om en icke-fråga.

 

Jag kommer ta mitt vaccin när det blir min tur, men bara för att det kommer krävas för förnyat uppehållstillstånd i Thailand och för att resa; annars kunde det lika gärna kvitta. Samtidigt har jag lite svårt för de som är absoluta motståndare till vaccinet; ett kilo kyckling i Thailand innehåller garanterat 10 gånger högre doser av närmast helt otestade vaccinrester än vad en Covid-spruta gör. Visst finns det en minimal risk för framtida men men den risken är nog en tusendel av vad risken är att äta en chipspåse och dricka 4 öl om lördagskvällen, varje vecka i 10 år är. För att inte prata om risken alla närmast helt otestade hälsokostpreparat utgör. Livet är en ständig risk, det gäller att välja sina fighter och låta resten bero. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag tycker du tramsar och märker ord. Fegt av TV att skicka sin cheerleader att prata för honom. Lite märkligt att du sitter och säger att jag "tolkar" honom fel. Och visst, han har inte skrivit tvångsvaccinera, men han har ganska aggressivt skrivit ett antal ggr att han tycker att de som inte vaccinerar sig är egoistiska. Att shama folk som inte vill vaccinera sig anser jag är fel. Men både du och TV (återigen TV, det är fritt fram att säga direkt vad du tycker) verkar ju tycka att det är ok. I min värld finns det många anledningar till att man inte ska/vill vaccinera sig, respektera det. Jag trodde det var det vi diskuterade? Inte att du tycker jag är dum mot TV, det borde han kunna lösa själv, han är ju ändå en väldigt vuxen man (även om han kallar sin sambo "tjejen"....).

 

Så egentligen tycker du precis som jag? Alla bestämmer själva om de vaccinerar sig? Du är enbart sur för at jag skrev lite målande att folk vill tvångsvaccinera andra? Snart får du släppa ditt agg mot mig. Hur många ggr är det nu när du kommer som en bandhund och ska "försvara" andra? Patetiskt.

 

Och lite gubbe tror jag nog att du ät, så "tolkar" jag det....

Härligt att du fick med både cheerleader, gubbe och bandhund. Dessutom tycker du att det är relevant för att TV kallar sin sambo tjejen.

 

Verkligen hög kvalitet på det inlägget......

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Krille:

Härligt att du fick med både cheerleader, gubbe och bandhund. Dessutom tycker du att det är relevant för att TV kallar sin sambo tjejen.

 

Verkligen hög kvalitet på det inlägget......

 

/Krille

Siktade på din nivå, tycker vi håller oss på ungefär samma....😉

 

Och TV, vill du prata direkt utan kjolfiltret så vet du var jag finns. Det blir enklare då, och så slipper vi ordmärkare.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara sjukt jobbigt att vakna varje morgon i villfarelsen att samhället är emot dig som medborgare och att det är myndigheternas kall att sakta ta död på dig som individ.

 

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, John Khonken said:

Vad är det vi diskuterar, Är det som TV vi gör allt som farbror staten säger och lever lyckliga i alla år. Eller ska vi försöka rädda så många människor från att dö. Är det som TV säger så hoppar han från vilken bro som helst när staten säger så. Kommer vaccineringen skydda oss. Tror ni verkligen att BIG PHARMA gör allt för oss människor. Då snor jag lövets citat NAIVA.

 

Vill ni däremot skydda er från döden eller svåra sjukdomsbilder med covid är det bara att tala med sin doktor . Be honom skriva ut HCQ eller Ivermetic och Zink. Kanske komplettera med Z-pac. Dessa doser måste man ta tidigt i förloppet . Då blir man frisk i närtid.

Skillnaden blir ska vi bli tvingade att ta något vi inte vet resultatet av. Det finns ord för sådant. 

 

Bara en stilla undran, jag har säkert missförstått något. Men ligger det inte i Big Pharmas intresse att hålla sina kunder vid liv, så länge som möjligt? 

 

För min del tycker jag ni alla ska sluta vara egoistiska och skyndsamt vaccinerar er, så kanske jag slipper :-)

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Satang

Så kan det mycket väl vara. men troligare är nog att BIG Pharma  vill ha hela världen beroende av deras produkter. Då kan vi snacka flis till ägarna. Monopol skapar mycket större vinster

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, SatanG said:

 

Bara en stilla undran, jag har säkert missförstått något. Men ligger det inte i Big Pharmas intresse att hålla sina kunder vid liv, så länge som möjligt? 

 

För min del tycker jag ni alla ska sluta vara egoistiska och skyndsamt vaccinerar er, så kanske jag slipper :-)

 

/ SatanG 

Icke! Big Pharma har med hjälp av främst Bill Gates sett ljuset. Deras strategi är numera att ta död på halva världens befolkning/halva kundstocken. Oklart varför, men det kan ha något att göra med en vision som de fått ta del av från en nu 18-årig svensk tonåring.

 

Håll dig undan vaccinet och käka D-vitamin istället, alla andra val  är förenat med en lång och plågsam väg mot döden designad av Bill Gates , George Soros, Michael Obama, Drottning Elisabeth II,  och den svenska tonåringen med samma initialer som en god dryck mot malaria.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...