berlitz Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 2 minuter sedan, skrev Fritz: Jag tog AZ för 14 dagar sen utan att tveka det allra minsta och nästa spruta blir den 22:a juni. Att en del kan bli skrämda och nekar att ta AZ kan jag ha en viss förståelse för men när personer som ena stunden nekar ta AZ i nästa stund kan tex sätta sig på sin moppe, dessutom kanske lite onykter, och kastar sig ut i den thailändska trafiken då funderar man hur det står till med förmågan att bedöma risker. Eller rättare sagt, den förmågan saknas helt och hållet. Om jag kör moppen så är jag iaf förare..å inte blint litar på andra förare eller Mao rna som jag eller någon inte vet något om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Alternativet är att dessa fattiga länder inte får några vaccin alls så av två onda ting väljer man det minst onda Tror varken du eller jag är direkt lämpade att ta avancerade medicinska beslut så i det fallet är nog Läkemedelsverkets experter och forskningsinfo bättre att lyssna på. Jaja, såg att du missade att svara på min fråga ovan, så jag repeterar den: Skulle du personligen ( @Tallviking ) ta AZ-vaccinet, om du blev erbjuden det, mot att vänta 1 månad på tex Pfizers? Eller "Litar" du på FHM, som hävdat en massa olika om AZ, men nu verkar tycka att det är bäst lämpat för ålderspensionärer, som ju bara kostar pengar och ändå skall dö snart? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 39 minuter sedan, skrev Tommy: Jaja, såg att du missade att svara på min fråga ovan, så jag repeterar den: Skulle du personligen ( @Tallviking ) ta AZ-vaccinet, om du blev erbjuden det, mot att vänta 1 månad på tex Pfizers? Eller "Litar" du på FHM, som hävdat en massa olika om AZ, men nu verkar tycka att det är bäst lämpat för ålderspensionärer, som ju bara kostar pengar och ändå skall dö snart? MVH Utan tvivel Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 2 timmar sedan, skrev berlitz: Om jag kör moppen så är jag iaf förare..å inte blint litar på andra förare eller Mao rna som jag eller någon inte vet något om. Ja bara jag kör så kan inget hända ........ Det är lika säkert som det där jävla kletet i biltaken . Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 4 timmar sedan, skrev Tallviking: Alternativet är att dessa fattiga länder inte får några vaccin alls så av två onda ting väljer man det minst onda Tror varken du eller jag är direkt lämpade att ta avancerade medicinska beslut så i det fallet är nog Läkemedelsverkets experter och forskningsinfo bättre att lyssna på. Sedär TV, där håller jag helt med dig! Som det är sagt: "Även en blind höna finner ett korn ibland" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 Nu har jag fått tid för min första vaccindos. Det blir på Pattaya City Hospital torsdagen 13/5. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 27 minuter sedan, skrev Jive: Nu har jag fått tid för min första vaccindos. Det blir på Pattaya City Hospital torsdagen 13/5. Vet du vad du får för vaccin? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 7 minuter sedan, skrev mooton: Vet du vad du får för vaccin? Jag glömde att fråga, men troligtvis AZ. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 18 timmar sedan, skrev Tallviking: Har dom vägrat AZ blir dom ju rätt irrelevanta för diskussionen om vad vi gör med alla AZ-doser vi inte har någon person att ge dom till över 65 Tycker du att alla som vägrat AZ-vaccin ska vara utan vaccin? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 (ändrad) 19 minuter sedan, skrev Esspe: Har dom kommit i gång med det? Trodde bara dom hade kinesvaccin än så länge. Bokade du upp dig själv eller är det frun som fixat det? Frun fixade det. Jag vet inte vilket vaccin det blir, men jag återkommer med besked när jag har fått sprutan. Frugan bokade sin tid i en app och fick 10 juni, men fixade inte att boka mig där, så hon tog direktkontakt med sjukhuset och bokade för mig. Ändrades Maj 5, 2021 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 7 minuter sedan, skrev Esspe: Har sett obekräftade uppgifter på att det ska krävas gula boken och rosa thai-id för att faranger ska få det gratis. Har du det? Nix, jag har varken gula boken eller det rosa id-kortet, men jag har "Health fare card". Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 5 timmar sedan, skrev Jive: Nix, jag har varken gula boken eller det rosa id-kortet, men jag har "Health fare card". Gula husboken är väl enkel att fixa, jag har en tror den förenklade en del kontakter med myndigheterna... Rosa ID-kort, vet jag inte alls vad det är? Du verkar i alla fall hittat en go kvinna som tar hand om dej! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 22 minuter sedan, skrev Tommy: Gula husboken är väl enkel att fixa, jag har en tror den förenklade en del kontakter med myndigheterna... Rosa ID-kort, vet jag inte alls vad det är? Du verkar i alla fall hittat en go kvinna som tar hand om dej! MVH Ja, hon skämmer verkligen bort mig. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 5, 2021 Dela Inlagd Maj 5, 2021 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Esspe: Nja inte helt lätt. Försökte en gång men det var ganska komplicerat. Papper och vittnen och lite annat. Rann ut i sanden när valet kom emellan och mitt papper från Immigration inte gällde längre. Sen har jag inte försökt eftersom nyttan är så liten. Rosa ID-kort kan du få som farang om du har den gula boken. Har för mej att vi fixade det på ett besök till Amphur i Bangkhen i Bangkok. Had naturligtvis med en del dokument, som vigselbevis från samma Amphur, papper på att jag är far till 2 thailändska barn och eventuellt nåt annat, som frugans husbok på samma adress. Passet med multiple entry Non immigrant O-visa MVH Ändrades Maj 5, 2021 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 Fick första dosen igår, är ju 65+ så räknade med AZ men icke, det blev Pfizer. Inget jag protesterade mot. Enda krämpan lite småvärk i armen ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 11 timmar sedan, skrev Esspe: Krävs ofta att någon höjdare från kvarteret/byn är med och ibland krävs flera vittnen med. Inte för mej, antar att Bangkok är lite mer utvecklat än "Byn". I en av de sista trådarna på gamla MSN-forat "Thaitjejer" så skrev jag och en god vän om att vi hade Gul husbok. Vet inte om det går att hitta "Thaitjejer" längre, och håller med P3 om att Maipenrai låter bättre! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 Tog min idag, dom sa till mig att det är Opel Astra och det var inget å gnälla över! Hur bra som helst! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 6 minuter sedan, skrev audirs2: Tog min idag, dom sa till mig att det är Opel Astra och det var inget å gnälla över! Hur bra som helst! Då börjar du snart att rosta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 2 minuter sedan, skrev Alarik: Då börjar du snart att rosta. Nä då, bara om jag fått Opel Kapitän! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 Precis nyss, skrev audirs2: Nä då, bara om jag fått Opel Kapitän! Opel som Opel. Opel Gevalia - Alltid nyrostat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 3 timmar sedan, skrev audirs2: Tog min idag, dom sa till mig att det är Opel Astra och det var inget å gnälla över! Hur bra som helst! Räkna med rost i kalsongerna.😇 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 16 minuter sedan, skrev rolba: Räkna med rost i kalsongerna.😇 Bromsspår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 Fick min första i dag Pfizers av min syster som e en syster som blivit tillfrågad att jobba lite extra o att avlasta personalen på vårdcentralen här i byn. Inga känningar alls än så länge.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 7, 2021 Dela Inlagd Maj 7, 2021 (ändrad) Idag så värker det lite i armen, men en Alvedon och köpp kaffe borde nog hjälpa! Ändrades Maj 7, 2021 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 7, 2021 Dela Inlagd Maj 7, 2021 11 minuter sedan, skrev audirs2: Idag så värker det lite armen, men en Alvedon och köpp kaffe borde nog hjälpa! Du får väl använda andra armen så känns det som någon annan.😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu